Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 6157
Hei.
For noen dager siden kjøpte jeg litt å røyke på i Oslos gater.
Jeg hadde lite til ingen forventninger til dette. Sakene ble rullet opp i hemp bluntpapir. Ikke lenge etterpå ble jeg usansynlig stein, type ikke-i-stand-til-å-ha-en-fungrende-samtale-stein 😂
Å jeg hadde brukt kanskje 0,1 maks 0,2 i jointen. Endte med at jeg sovnet.
Jeg ga det en ny sjanse dagen etterpå. Samme mengde,like ødelagt. I dag derimot rulte jeg opp en joint som ikke var større enn 2 trekk, å fikk en fin opplevelse.
Spørsmålet mitt er egentlig om weeden i Oslo er blitt veldig potent eller har jeg vært "heldig"?
Hva er deres opplevelser med gateweed?
Hvis jeg ikke har røyket på en stund kan jeg bli for fjern av den kjipeste hasjen eller weeden du kan tenke deg. Er vell ikke utenkelig at man kan komme over god weed på gata, det skal ikke mye innsats til for å gro potent weed.
Den varierer veldig på gata. Du kan komme over rotten gugge, og du kan få god weed. Og alt der imellom.
Som relevant sier... Du kan være heldig og få bra saker, de fleste tilfeller er det motsatt.. For min del har vært ivaffal
Har kjøpt en del gateweed i Oslo, men aldri fått noe som er så potent som du nevner. Hver gang vi ha kjøpt har det vært Helt OK! Akkurat samme som at sticks/soap bar hasj er helt OK.
Hvis man til gateselgerene gir uttrykk for at man ikke er på jakt etter drit, så er det ikke usannsynlig at man får tilbud om å kjøpe bedre vare.
Jeg har møtt på gateselgere som kommer rett fra båten med christiania-kvalitet, men er vel ganske tilfeldig hvem det er, gode varer er mer eller mindre konstant i lukkede miljøer.
Han ga meg nummeret sitt etter jeg hadde handlet så han viste kanskje selv kvaliteten på produktet og ønsket vell at jeg skulle ringe han igjen. Noe jeg kommer til å gjøre :-)
Sitat av i7cpuftw Vis innlegg
Har kjøpt en del gateweed i Oslo, men aldri fått noe som er så potent som du nevner. Hver gang vi ha kjøpt har det vært Helt OK! Akkurat samme som at sticks/soap bar hasj er helt OK.
Vis hele sitatet...
Sticks er helt ok? HELT OK? Det er det verste jeg har hørt.
Personlig syns jeg ikke det er behagelig å bli så satt ut. Prøver alltid å finne fram til et mekk som gjør at jeg tripper, men ikke blir helt skakk. Men det hender jo at jeg bommer på mekket og spacer - det skjer som regel på lørdagsmorran
Sitat av j0steinp0stein Vis innlegg
Personlig syns jeg ikke det er behagelig å bli så satt ut. Prøver alltid å finne fram til et mekk som gjør at jeg tripper, men ikke blir helt skakk. Men det hender jo at jeg bommer på mekket og spacer - det skjer som regel på lørdagsmorran
Vis hele sitatet...
Jeg er enig. Jeg liker å kunne være sammen med folk og fungere sosialt. Det funket greit å bruke såpass lite som jeg gjorde siste gangen. Det blir mye kos for pengene da når det er så god funk i det!
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Sticks er helt ok? HELT OK? Det er det verste jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
Vel, du blir fjern.. Og det sier jeg etter å ha vært i Amsterdam og røyka det beste!
Sitat av i7cpuftw Vis innlegg
Vel, du blir fjern.. Og det sier jeg etter å ha vært i Amsterdam og røyka det beste!
Vis hele sitatet...
Det er fremdeles dritt, men det er alltid noen som (tror de) liker dritt. Ser du skriver over at soap er OK, og da ringer det en varsellampe her. Soap er kjent for å være sterkt forurenset, og jeg hadde ikke takket ja selv om jeg hadde fått det gratis. Anbefaler at alle takker nei til (potensielt) helseskadelig soap og annen dritthasj.
Hva kjennetegner slik soap? SWIM har sluttet helt med brunt, nettopp grunnet faren for forurensning og dritt. SWIM har aldri opplevd å komme over ren kief-hasj i Norge..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kutt nå ut hele swim dillet, vi vet da like godt at du snakker om deg selv. Såvidt meg bekjent har aldri snakk om stoffbruk på nettforum vært noe fellende/viktig bevis i noen sak her i landet.

SOAP er en fellesbetegnelse på all hasj som er tuklet med, det er rapportert tilfeller av gummibiter etc i de.
Selv har jeg vært borti en hasjtype som hadde en svakt parafinlignende smak, den boblet godt når man varmet den men hasjen ble hard igjen sekundet du prøvde å gni det ut. Mistenker at det var en form for voks, noen teoriserte om at hasjen var rester fra en eller annen løsemiddelekstrahering av oljen men det ble aldir bekreftet.
Man ble ikke fjern av den, så det kan hende hele greia var fake hash.
Den så ut som helt vanlig maroc, kanskje en smule tørr, luktet nesten ingenting.
Er det noe hasj i Norge som ikke er blitt tuklet med? Har inntrykk av at 100% kiefhasj ikke er å oppdrive her til lands, med mindre man har en vanvittig god kontakt eller lager det selv, samme med olje/BHO..
Syns det er trist at dere må reise helt til Amsterdam for å få tak i god Cannabis. Hvis ikke sakene er gode nok så røyker jeg det ikke, rett og slett. Da klarer jeg meg helt fint uten. Å bare bli litt "fjern" er ikke godt nok i gata her, gitt. Det skal smake og lukte godt også. Nå skal det sies at jeg faktisk aldri har kjøpt gatehasj heller, da. Finnes nok av kontakter å oppdrive om man virkelig vil. Når man først har en fot inne er plutselig ikke miljøet like lukket lenger.

Helt enig med Dodecha. Det blir like teit som å skrive at "Isbjørnen min lurer på hvor ofte den kan bruke MDMA". Holder ikke helt mål, dessverre.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har ikke sett så dårlig hasj på årevis, men så har jeg ikke kjøpt gatehasj på lenge heller. Sist gang jeg var i kontakt med det var da en afrikansk fyr tilbød meg noe etter en lengre samtale. Den var ikke så dårlig som den parafinhasjen jeg hadde vært borti tidligere, var mørkere men fremdeles ikke noe å skryte over.
Jeg blir stolt når jeg ser hvor kvalitets beviste enkelte her inne er i bygda der jeg bodde tideligere så kom de med soapbars og påsto det var goody.

Men de forandra meninga etter at jeg skaffa no ice og de egga med grønnt ? på
Aah, husker en kompis hadde de eggene med grønt inne en periode ^^
Har 2 faste dealere og begge 2 pleier alltid å ha god weed eller hasj, iløpet av 4 år har jeg vel bare blitt skuffet 1 gang.
Alltid hatt god lukt og smak, alltid fine buds og som regel har weeden et navn som også passer beskrivkninga på leafly.

Så det at du finner potent weed sjelden er nok bare pga kontaktene du har
Røyket noe gateweed her om dagen som en kompis hadde kjøpt på gata for ~en uke siden som var overraskende god til å komme fra gata, så det er mulig det har kommet inn et litt større godt parti.
Selv har jeg kommet over flere OK poser med grønt på elva, og fint lite OK brunt. Riktignok flere år siden sist jeg handlet der i gården, men regner med at det stadig er jevnt over dårlig, med en solskinnshistorie innimellom.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Aah, husker en kompis hadde de eggene med grønt inne en periode ^^
Har 2 faste dealere og begge 2 pleier alltid å ha god weed eller hasj, iløpet av 4 år har jeg vel bare blitt skuffet 1 gang.
Alltid hatt god lukt og smak, alltid fine buds og som regel har weeden et navn som også passer beskrivkninga på leafly.

Så det at du finner potent weed sjelden er nok bare pga kontaktene du har
Vis hele sitatet...
Kjøper vaneligvis av mine kontakter som altid leverer.
Det var litt tilfeldigheter som gjorde at jeg handlet på gaten. Det var bare så (hyggelig) overaskende at det var så god kvalitet på det.