Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 24999
Sitat av ruslepong Vis innlegg

lurer dog på om dette suget etter makka hadde vert like sterkt om jeg aldri hadde bynt på nåla. for får jeg sjangs til å droppe eller snorte det, kan jeg like greit la vær. det frister meg ikke i det heletatt. noen andre som har tenkt noe over dette?
Vis hele sitatet...
Ja, enig. Amfetamin er uinteressant med mindre det er intravenøst.. Desverre.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Picard Vis innlegg
Det er ikke noe sunt forhold til nikotin å ta seg sigarett i ny og ne. Kanskje, om det hadde vært et annet rusmiddel så kunne man sagt at du ikke pådro deg nevneverdige skader om du brukte det kun en gang i blant, men når du røyker sporadisk så kvalifiserer ikke det til sunt forhold til nikotin. Et sunt forhold til sigaretter er nada niks 0.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Om man tar seg 1 sigarett i uka/måneden, hvordan kan det være såpass ille?
Nå er vel dette kanskje ikke per definisjon et rusmiddel. Tidligere i tråden har jeg skrevet valium som jeg gikk fast på over en veldig lang periode, men etter 5 uker med et helvete av abstinenser fra zyprexa så er det nummer en på min liste.
For meg er det nok snusen (nikotin) som er vanskeligst. Har aldri prøvd noe sterkere. Så har vel egentlig ikke så mye erfaring på dette området.
Nikotin, hver gang jeg tar en røyk så tenker jeg over konsekvensen ved det og sier til meg selv at nå må jeg slutte. Allikevel klarer jeg ikke gå en dag uten. Røyka cannabis daglig i over 5 år men hadde ingen problem med å slutte når jeg virkelig hadde lyst å legge det på hylla. Har også hatt noen perioder med amfetamin og flere andre stimulanter, ghb, benzodiazepiner(som jeg fortsatt bruker sporadisk, 1-50 ganger i året med doseringer foreskrevet av lege). Generelt det meste av rusmidler utenom opiater. Ingenting har hatt et bedre grep på meg en den jævla røyken.
Det samme med meg, bare snusen :S
oxycontin, uten tvil!
Nikotin, Sukker, og Koffein, faktisk. Er altfor glad i snus, cola/brus, kaffe, redbull, osv.
Cannabis har jeg ikke problemer med å ta lengre pauser fra(en uke-halvannen med litt svette og dårlig søvn, så er det over), men går jeg uten de 3 førstnevnte blir jeg gretten og føler meg generellt shit, samtidig som at jeg kjenner at jeg har lyst på det. Har hatt noen måneders pause fra nikotin, er som oftest verst de 3 første dagene, så går det fint en god stund, men har en tendens til å sprekke etterhvert når jeg drikker.
Sist endret av Juliaan; 23. august 2015 kl. 07:52.
Nikotin er det absolutt værste, etter det så kommer amfetamin (1-3g om dagen i flere år, hadde jo ikke ork til å gjøre noe som helst uten speed, måtte sove om nettene og "mista" alle kameratene når jeg slutta)

Alkoholen er ett helvette den pgså, kaldsvetter å ligger søvnløs hvis man ikke har noe å drekke. Men DMT ordna den saken lwtt
▼ ... noen måneder senere ... ▼
opioider er ABSOLUTT vanskeligst å slutte med, hr gåttt på alt av stoff, og både startet og sluttet flere ganger. de som sier benzo er vanskeligs, har ikke vært på skikkelig heroin/dolcontin nedtur/abstinens.. kramper å faenskap
Benzo (xanax) er det eneste jeg noen gang har blitt fysisk avhengig av. Brukte dette så og si daglig i store doser og forsterket det med noen pils, vet ikke hvor lenge jeg gikk på det. men tok meg 6 måneder med kraftige absinenser, bra en dag, dårlig en dag, dårlig en uke, bra igjen. gikk opp og ned hele tiden. brystsmerter, angst, panikkanfall, kraftig depresjon, kvalme, selvmordstanker og mye mye mer.

Var såpass ille at jeg flere ganger bare kunne ønske kunne dø, alt for og slippe det hælvete!

Selv etter at absinensene var borte, kom suget ganske fort tilbake,

Tar det fortsatt den dag i dag, men aldri vær dag, eller vær uke, og minimal dose, har så respekt for benzo etter dette.

For meg sikkert andre så er dette det verste og komme ut av med tanke på hvor lenge absinensene varer.
Amfetamin var verst for min del, selv om at jeg brukte minus daglig en månedes tid før jeg la meg inn, så er amfetamin verre for meg som person. For jeg brukte det i stor grad til å selvmedisinere og å prøve å forandre meg selv, mens minus brukte jeg mer for å kose meg. Så jeg var reddere for å gå tom for speed da jeg brukte det og det ble ganske så håpløst..

Benzo har jeg størst respekt for, selv om at jeg får sobril av legen som jeg tar ved behov. Jeg har ikke klart å bli avhengig av det, for benzo tørr jeg ikke å kødde med. De abstinensene hadde jeg ikke taklet.