Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2279
Slutten på 2013 ble en tragisk affære for mer enn 67 familier, da en stor brann sent på natten til 31. desember i Sitio San Roque, Lapu-lapu City på filippinene ødela over 100 hus! Jeg var på vei hjem fra en liten bytur når jeg så en enorm røyksky på himmelen og hørte store mengder brannbiler komme susende..

Heldigvis for meg så hadde jeg mitt nyinnkjøpte Canon 70D hengende rundt halsen.. Mye pent å ta bilde av her , så jeg huka tak i en tricycle og ba sjåføren kjøre meg til brannen.

Her er noen av bildene jeg tok.. Kom skikkelig nære brannen, antar den var under 10 meter på det nærmeste, men varmen gjorde at jeg ikke hadde mulighet eller ønske om å gå enda nærmere.. Var tross alt veldig lettkledd, kun shorts, tskjorte og slippers.. Med alle gnistene som landet rundt meg er jeg glad jeg slapp unna uten og bli truffet av en eneste gnist.

http://imgur.com/a/r2TSK
Sist endret av nZaal; 2. januar 2014 kl. 19:30.
Kanon flotte bildr nZaal Likte historien rundt og flotte bilder
Tragisk... men dette må du jo tipse/selge inn til de norske mediehusene?!
Dette kommer jo i kjølevannet av kanskje moderne tids verste storm i landet...
Utrolig kule bilder. Tragisk at ikke slike ting får se dagens lys i avisene
Tips er allerede sendt til VG Så får se hva som skjer.
Jeg har også to videoklipp på tilsammen litt over ett minutt. Var mere fokusert på og ta bilder, og passe på at jeg ikke var iveien for noen.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Bra dokumentarisk bilde og trist historie.
Ja virkelig fine bilder men dog ikke uvanlig i Filippinene. Husbrann under 55 hus er nesten ikke verd å nevne i nyhetene om det ikke bodde utlendinger i ett av dem. Grunnen er at myndighetene setter grenser for hvor nært du har lov å bygge i forhold til naboen. Men så plutselig kommer det en gluping og setter opp huset myye nærmere. Reglene sier at det skal være plass til en smal brannbil i mellom husene men en del av husene i fattig områder står så tett at du kan gå fra tak til tak uten å måtte hoppe. (Du vil dog falle igjennom 70 prosent av dem om du går på dem) Så branner sprer seg sykt fort.

Derfor jeg har tenkt i mitt stille sinn at det å kjøpe en suzuki multivan og en brannpumpe tilhenger å gi det lokale brannvesenet i Cebu kan være ett fint tiltak for meg siden jeg har hus i byen. For da er det lettere å manøvrere pumpe hengeren imellom smale hus og få slangen tilkoblet en av storbilene som må stå utenfor området pga plass mangel.