Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1303
Jeg har da litt gammel pc som jeg kjøpte fra elkjøp i 2011-12. Da lurer jeg på om det er noe vits i å bytte deler på den. Kjøpte meg bf4 uten å vite at pcen min suger.

Da lurer jeg på om pcen min er alt for gammel for å bytte deler på. Eller om de gamle delene vil tåle nye, og at jeg rett og slett blir nødt til å bytte ut alle delene. Noe jeg ikke kommer til å gjøre da jeg kan heller bygge en helt ny en. Og jeg er klar over at jeg kan miste reklamasjons garanti. Det er 2 deler jeg vil helst bytte på og det er Ram cards, og video card.

Om noen gidder å linke eller gi navn på deler som kan byttes ut på pcen min setter jeg pris på!

Her er pcen min:

Packard bell imedia s3220

Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit

AMD Athlon(tm) II X3 445 Processor 3.10Ghz

2x 2Gb ram kort Kingston DDR3

Setter pris på all tilbakemelding
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Har du ett skjermkort?

Men jeg personlig tror jeg bare ville kjøpt deler og bygd en ny, kanskje tatt ram-brikkene i den nye, men ellers latt alt stå :/
Ops, AMD Radeon HD 5570

Og jeg har ikke akkurat råd til å bygge en ny pc. Det jeg trenger å vite er hvilken deler jeg bør bytte for å kunne spille spill som bf4. Jeg kan ikke så veldig mye peiling om delene osv.
Sist endret av uviten tulling; 1. mai 2014 kl. 18:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Tja, etter litt googling så er det strengt tatt anbefalt å ha minimum:

4 kjerners prosessor
8gb RAM
Minimum 660 GPU

Noe mer enn det kan jeg egentlig ikke si, jeg har ikke så mye erfaring med BF4, annet enn at det krever mye av maskinen. Hvis du gir oss ett budsjett kan vi sikkert finne ut noe.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Tja, etter litt googling så er det strengt tatt anbefalt å ha minimum:

4 kjerners prosessor
8gb RAM
Minimum 660 GPU

Noe mer enn det kan jeg egentlig ikke si, jeg har ikke så mye erfaring med BF4, annet enn at det krever mye av maskinen. Hvis du gir oss ett budsjett kan vi sikkert finne ut noe.
Vis hele sitatet...
Det er vel problemet også. At jeg ikke har mer enn 3k akkurat nå. Tenkte å ta en del om gangen siden det skal nok mer enn det for å kunne dra de nye spillene på høy grafikk.
Siden det er en Packard Bell - selg og skuff inn pengene.
Se om du finner ett brukt kabinett og strømforsyning.
Kjøp ett sett med deler på f.eks PS.no eller komplett.no
Med litt flaks kommer du over nok penger til denne

766048 - AMD AM3+ FX-8320, 8-core, 125W
744179 - Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz 8GB KIT (2x4GB)
784006 - Gigabyte AM3+ 970A-DS3P

https://www.komplett.no/oppgradering...idrange/801039
eller bedre.
Har selv en athlon 2 x4 750k, et radeon 7870 + 8gb ram.

det drar bf4 helt greit og behøver ikke koste all verden å sette sammen noe tilsvarende
Sist endret av espusen; 6. mai 2014 kl. 11:51. Grunn: prosessordetaljer
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
CPU kan til nød brukes videre. Ikke noe voldsomt bra greier, men det duger iallefall om du er på budsjettsiden.