Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1578
Hei!

Jeg har ikke oppdatert skjerm på over 5 år, og tenkte at det er på tide for min LG W2452T å bli "andreskjermen".
Etter litt tenking har jeg kommet frem til at jeg ønsker å kjøpe en 1440p skjerm. (Har 1200p og 1080p fra før)

Skjermkortet mitt er et ASUS Radeon HD 7970 3GB GDDR5

Jeg driver hovedsaklig med nettsurfing, video-titting, spilling og litt photoshop.

De to skjermene jeg har sett mest på er:
Philips 27" LED - PLS (En venn av meg har denne, og den er den jeg lener meg mest mot for øyeblikket)
AOC 27" - PLS

Jeg har et budsjett på 3500 kroner. Har ikke behov for høyttalere, usb, hdmi eller pivot. Skjermen skal stå stille på ett sted hele tiden.
Sist endret av PerPerPerPer; 24. januar 2014 kl. 18:17.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Første som slår meg er om gpu har futt nok til en brukbar opplevelse på en skjerm med så høy oppløsning. Antar du liker litt grafikk?
Denne posten er kanskje litt unyttig for deg, men nyttig for andre som er på jakt etter 27".

Jeg kjøpte en Dell Ultrasharp U2713H i fjor. Et par kommentarer:
  • Fargene, svartnivået og lysstyrken er fantastisk.
  • Wide-Gamut er egentlig bare teit om du ikke driver seriøst med Photoshop, ettersom nesten ingen programmer støtter dette, og du ender opp med farger som er mye rødere enn de burde, etc. Det er også litt stress å alltid tenke på fargeprofiler når du Photoshopper. Mesteparten av tiden står skjermen i SRGB emulation mode.
  • Dårlig responstid / afterimage. Hvis jeg drar et vindu opp og ned kommer det et turkis-farget etterslep rundt teksten.

Vanlig HDMI støtter ikke 1440p så vidt jeg vet. Du må bruke Dual DVI.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Kjøp deg en XSTAR 1440p skjerm fra Ebay og overklokk den til 120 hz. Da har du en suveren gaming skjerm ihvertfall. Ikke at Gpuen din klarer 120 fps men
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Første som slår meg er om gpu har futt nok til en brukbar opplevelse på en skjerm med så høy oppløsning. Antar du liker litt grafikk?
Vis hele sitatet...
Litt grafikk hadde vært en fordel, ja. Jeg kommer bare til å bruke en skjerm om gangen til gaming, tror du ikke at GPUen vil takle f.eks DayZ på nesten maks i 1440p? Har ikke hatt noen problemer på maks i 1200p, men det er jo en del mindre pixler.

Sitat av Lima Vis innlegg
Kjøp deg en XSTAR 1440p skjerm fra Ebay og overklokk den til 120 hz. Da har du en suveren gaming skjerm ihvertfall. Ikke at Gpuen din klarer 120 fps men
Vis hele sitatet...
De shipper tydeligvis ikke til Norge, men godt forslag.
Sist endret av PerPerPerPer; 28. januar 2014 kl. 15:06.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Lima Vis innlegg
Kjøp deg en XSTAR 1440p skjerm fra Ebay og overklokk den til 120 hz. Da har du en suveren gaming skjerm ihvertfall. Ikke at Gpuen din klarer 120 fps men
Vis hele sitatet...
Ikke CPU heller...

Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Litt grafikk hadde vært en fordel, ja. Jeg kommer bare til å bruke en skjerm om gangen til gaming, tror du ikke at GPUen vil takle f.eks DayZ på nesten maks i 1440p? Har ikke hatt noen problemer på maks i 1200p, men det er jo en del mindre pixler.


De shipper tydeligvis ikke til Norge, men godt forslag.
Vis hele sitatet...
Tjah.. Dayz er relativt CPU heavy tittel, så det står litt på begge komponentene . Jeg regner med at medium innstillingene bør gi ish 60 fps average. Noe mer en det hadde jeg ikke turt å satse på. 1400p er veldig tungt. Det positive er at du har nok Vram.
Sist endret av CHillZoNE; 31. januar 2014 kl. 03:05.
Sitat av Lima Vis innlegg
Kjøp deg en XSTAR 1440p skjerm fra Ebay og overklokk den til 120 hz. Da har du en suveren gaming skjerm ihvertfall. Ikke at Gpuen din klarer 120 fps men
Vis hele sitatet...
Du merker 120Hz selv om du ikke har 120FPS.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Du merker 120Hz selv om du ikke har 120FPS.
Vis hele sitatet...
Jeg har da aldri sagt noe annet.