Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3036
Heisann!

Hva er det beste mobilen på markedet i dag?
Sikter mest mot Android telefoner av HTC o.l.
Det er veldig subjektivt spør du meg. Tenker du rent teknisk, eller også personlige erfaringer osv?
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Tjaa.. Begge deler, egentlig.
Blant toppmodellene til HTC har vi i hvert fall Touch Diamond 2, Touch Pro 2, Desire. Jeg har ikke brukt noen av dem, så har ingen personlig erfaring med dem.

Hvis du ser vekk i fra bare Android (som virker litt trangsynt ift. tittelen på tråden) så er det vel mange som synes iPhone 4 er the shit.
Sist endret av staM; 22. august 2010 kl. 01:00.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Mange sier HTC Desire, men på den andre siden har jo HTC sluppet "HTC Evo Sprint". Vil denne fungere i Norge?
Sist endret av Oneblo; 22. august 2010 kl. 01:02.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Rent teknisk sett: Hvilken mobil er da best på området?
Du får nok ikke noe som er bedre enn iPhone 4 når det kommer til smarttelefoner
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Er iallefall klart.. Jeg vil ikke ha iPhone.

Ser ut som det blir HTC Desire, eller HTC Evo Sprint (om den i det hele tatt fungerer i Norge).
Samsung Galaxy S er toppmodellen fra Samsung, Android 2.1 (2.2 i september), 4 tommer SuperAMOLED skjerm. Har den sjølv og er storfornøyd!
HTC desire.
Hatt min siden den kom ut og er storfornøyd. har hatt mange forskjellige telefoner men har byttet ofte, men desire virker som en telefon jeg kan ha lenge.
Minus med desire er batteritid + amoled skjermen er ikke så bra i direkte sollys, men det klarer jeg å leve med.
Telefonen har jo fått 720p video nå blandt annet
og telefoner med enda større skjerm blir upraktisk etter min mening, man skal jo klare å bruke den med en hånd, og 3.7 tommer er i værtfall på grensen til og bli for stort for meg.
HTC Desire.
Jeg har kamerater som hadde iphone som har spurt om å få låne PC'en for å bestille HTC Desire etter å ha fiklet i 5 minutter med min.. Det sier litt. Alle er storfornøyd, uten unntak.
nsain: Batteritiden ble helt sinnsyk på min telefon etter at jeg rooted den og flashet OpenDesire. Får nå rett over 3 dagers batteritid dersom telefonen brukes lite. Brukes den normalt så holder batteritiden i over 2 døgn. Med stock rom så måtte telefonen lade hver natt.
Sitat av caperno Vis innlegg
nsain: Batteritiden ble helt sinnsyk på min telefon etter at jeg rooted den og flashet OpenDesire. Får nå rett over 3 dagers batteritid dersom telefonen brukes lite. Brukes den normalt så holder batteritiden i over 2 døgn. Med stock rom så måtte telefonen lade hver natt.
Vis hele sitatet...
hmm er fristet til og roote, men da går jo garantien rett vest og så er jeg ganske glad i sense så vil ikke miste det.
er slitsomt og måtta hele tiden passe på at man har fullt batteri før man drar på jobb osv. Telefonen varer ganske lenge uten bruk men la oss innse det, man kjøper ikke en sånn telefon for og bare ringe med den

Btw. blir telefonen overclocka med opendesire?
Sist endret av nsain; 22. august 2010 kl. 14:09.
Denne tråden er et flott eksempel på den elendige kvaliteten enkelte av trådene på freak.no's mobilforum holder. Her har vi en bruker som oppriktig spør om hva som er den teknisk beste modellen på markedet, og folk svarer HTC Desire i hytt og pine, kun fordi de har den selv.

Desire er en relativt gammel mobil og er langt unna Samsung Galaxy S og iPhone 4. iPhone 4 er uaktuellt for trådstarter, og da står vi igjen med Galaxy S.

For å gjøre det enkelt, se sammenligning under:
http://www.gsmarena.com/compare.php3...&idPhone2=3077

Samsung Galaxy S har:
- større skjerm (4" vs 3,7")
- bedre skjerm (S-AMOLED vs AMOLED)
- 16 GB internminne
- raskere WLAN (b/g/n vs b/g)
- bedre videoopptak (720P vs WVGA)
- kraftigere batteri (1500 mAh vs 1400 mAh)
- nyere BT-versjon (3.0 vs 2.1)

Så, flott at dere er fornøyd med deres HTC Desire, men la nå trådstarter få oppriktige svar likevel, eller hold kjeft om du ikke har peiling.
Sist endret av djemb; 22. august 2010 kl. 20:41.
Sitat av Herr Hemulen Vis innlegg
Mange sier HTC Desire, men på den andre siden har jo HTC sluppet "HTC Evo Sprint". Vil denne fungere i Norge?
Vis hele sitatet...
tror nok du kan drømme en stund om htc evo. Den har 0 støtte i norge enda sitter selv og sygler etter den. men fikk beskjed at den ikke kom til og komme hertil. etter som at den er designet for det amerikanske merkedet
Sitat av djemb Vis innlegg
Denne tråden er et flott eksempel på den elendige kvaliteten enkelte av trådene på freak.no's mobilforum holder. Her har vi en bruker som oppriktig spør om hva som er den teknisk beste modellen på markedet, og folk svarer HTC Desire i hytt og pine, kun fordi de har den selv.

Desire er en relativt gammel mobil og er langt unna Samsung Galaxy S og iPhone 4. iPhone 4 er uaktuellt for trådstarter, og da står vi igjen med Galaxy S.

Så, flott at dere er fornøyd med deres HTC Desire, men la nå trådstarter få oppriktige svar likevel, eller hold kjeft om du ikke har peiling.
Vis hele sitatet...
Han var også ute etter personlige erfaringer, og det er tydeligvis ikke alle av oss som har prøvd Galaxy S. Desire er på ingen måte en utdatert mobil.
Sitat av nsain Vis innlegg
HTC desire.
Hatt min siden den kom ut og er storfornøyd. har hatt mange forskjellige telefoner men har byttet ofte, men desire virker som en telefon jeg kan ha lenge.
Minus med desire er batteritid + amoled skjermen er ikke så bra i direkte sollys, men det klarer jeg å leve med.
Telefonen har jo fått 720p video nå blandt annet
og telefoner med enda større skjerm blir upraktisk etter min mening, man skal jo klare å bruke den med en hånd, og 3.7 tommer er i værtfall på grensen til og bli for stort for meg.
Vis hele sitatet...
Etter 1.juli kommer alle HTC desire i norge med SLCD og ikke AMOLED
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Da tror jeg at jeg gikk for Samsung Galaxy S i9000..
Hvorfor ikke vente noen uker å satse på at HTC spikrer datoen for lansering av HTC Desire HD. Det gjør jeg
HTC Desire. Beste telefon jeg har hatt.
Sitat av djemb Vis innlegg

Samsung Galaxy S har:

- bedre videoopptak (720P vs WVGA)
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekka hadde desire 720p, men mulig jeg bare har vært heldig

neida, kom 720p på den når froyo ble sluppet for en måneds tid siden
(skal innrømme at det ikke er mange fps men..)
Sist endret av Mathias666; 23. august 2010 kl. 00:06.
Sitat av djemb Vis innlegg
Denne tråden er et flott eksempel på den elendige kvaliteten enkelte av trådene på freak.no's mobilforum holder. Her har vi en bruker som oppriktig spør om hva som er den teknisk beste modellen på markedet, og folk svarer HTC Desire i hytt og pine, kun fordi de har den selv.

Desire er en relativt gammel mobil og er langt unna Samsung Galaxy S og iPhone 4. iPhone 4 er uaktuellt for trådstarter, og da står vi igjen med Galaxy S.

For å gjøre det enkelt, se sammenligning under:
http://www.gsmarena.com/compare.php3...&idPhone2=3077

Samsung Galaxy S har:
- større skjerm (4" vs 3,7")
- bedre skjerm (S-AMOLED vs AMOLED)
- 16 GB internminne
- raskere WLAN (b/g/n vs b/g)
- bedre videoopptak (720P vs WVGA)
- kraftigere batteri (1500 mAh vs 1400 mAh)
- nyere BT-versjon (3.0 vs 2.1)

Så, flott at dere er fornøyd med deres HTC Desire, men la nå trådstarter få oppriktige svar likevel, eller hold kjeft om du ikke har peiling.
Vis hele sitatet...
Hadde man bare sluppet det iriterende grensesnittet på galaxy S + laggen som den har i menyer så ville jeg kansje vurdert den. En telefon trenger ikke og være best bare pga. den har best specs...
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Gikk for Galaxy, jeg! Og er UTROLIG glad for at jeg ikke kjøpte Desire!