Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1715
Hei!

Kjæresten min sliter for tiden med at noen logger seg innpå facebooken hennes. Dette merket vi først for noen dager siden da det stod Hoohoo på statusen hennes, men har sett i ettertid at flere andre ting har blitt endret, så de som gjør dette har tydligvis hatt passordet veldig lenge.

Når hun så at statusen var skiftet så endret hun passordet umiddelbart. Dette trodde vi skulle forhindre noen å komme innpå igjen.

Nå for 1 time siden så vi at noen hadde logget seg inn igjen og skrevet neste den samme statusen.

Begge passordene er passord som er helt umulig å finne ut, har ingen sammenheng med verken henne eller noe som helst. Vi har grublet endel på dette i det siste og funnet ut at vi ikke har peiling på hvem det er, ettersom hun ikke har noen fiender.

Lurer derfor på hvilke metoder som er vanlig å bruke når man hacker en facebook konto? Og hvilke metoder man kan bruke for å forhindre at noen logger seg inn igjen.

Vet dere også om noen gode gratis sider som søker gjennom pcen etter trojaner\virus osv, begynner nesten å misstenke en slags keylogger. Dette blir også veldig rart i og med at vi ikke kjenner noen som har spessielt peiling på pc.

Vi begynner å synes at det blir litt småekkelt at en random logger seg inn på madammen sin facebook, så vi takker for alle svar.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
lag ny facebook bruker ? og endre mail på den gamle
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Det kan være et random hackeprogram som finner passordet uansett.

Kanskje du/dere har en trojaner?
endre passord på mail også, gjerne bytt til en helt annen mail på facebook, og se om ikke problemet forsvinner da
Og hvis det er en hotmail-konto som er e-posten: Endre alternativ e-post adresse. Det var sånn jeg klarte å komme meg inn på en konto sist...
Trådstarter
60 1
Problemet med at det kanskje kunne vært ett virus er at denne personen har endret på "LITT OM MEG" informasjonen som du kan skrive om deg selv på facebook. Der skrev de forbokstaven på navnet mitt mange ganger med hjerter osv. Vet jo at det går ann å lage ny facebook osv, men lurer på hvordan de får dette til i og med at det virker som det er noen som både vet hvem hun er og hvem jeg er, fordi hun har aldri blitt avbrutt når hun er logget på, noe som tyder på at denne personen vet når hun er online eller ikke. Altså dette kan være en "venn" på facebook. Men spørsmålet er som sagt: Hvordan i all verden får de dette til?

Noe annet også, er det noen som helst måte jeg kan finne ut hvem denne personen er? Eller blir dette helt umulig?
Mest sannsynlig keylogger. En keylogger er ett program som gjør at "hackeren" kan se screenshot av datan din, og passord du har tastet inn. Det betyr at personen ser at du opprettet denne tråden....
Sitat av maxphone Vis innlegg
Mest sannsynlig keylogger. En keylogger er ett program som gjør at "hackeren" kan se screenshot av datan din, og passord du har tastet inn. Det betyr at personen ser at du opprettet denne tråden....
Vis hele sitatet...
Er ikke trådstarter som har problemet, men en venninne av h*n.
Trådstarter
60 1
Sitter faktisk på pcen til dama nå, problemet igjen er at ingen vi\hun kjenner har sendt noen form for filer til pcen. Men for å forsikre meg om at dette ikke er tilfellet så lurer jeg igjen på om dere vet om noen gode gratis sider som søker gjennon pcen og sletter alt av virus?
Http://housecall.trendmicro.com er en gratis online sak som scanner maskinen.
Eventuelt kan dere gå drastiskt til verks og formatere maskinen.
Sist endret av møkk; 23. juli 2010 kl. 00:55.
Den leteste måten å hacke facebook er med FB applikasjoner eller falske applikasjon. Man lager et program til FB som gjør en ting, men også gir tilgang til å legge ut ting. Programet merker ikke om man bytter passord...
Sjek om du gir tilgang til programmer på FB som du ikke er 110% sikker på. Fjern dem.
Hvis det er en keylogger lokalt på PCen som vill du trenge spybot.
http://www.safer-networking.org/index2.html
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bruker hun et åpent nettverk ? Kan være at denne såkalte "hackeren" bruker noe som heter Firesheep, som stjeler cookisene til dama di når hun logger inn, og han får full tilgang. Kan også være at han har keylogger på pcen hennes.

Sjekk om hun bruker et sikkert trådløst nettverk, og sjekk programmer hun har i oppstart, fjern alle som virker mistenkt til å være keylogger. Vist dette problemet fortsetter, så er nok det enkleste å formatere.
Sitat av ingaert Vis innlegg
Bruker hun et åpent nettverk ? Kan være at denne såkalte "hackeren" bruker noe som heter Firesheep, som stjeler cookisene til dama di når hun logger inn, og han får full tilgang. Kan også være at han har keylogger på pcen hennes.

Sjekk om hun bruker et sikkert trådløst nettverk, og sjekk programmer hun har i oppstart, fjern alle som virker mistenkt til å være keylogger. Vist dette problemet fortsetter, så er nok det enkleste å formatere.
Vis hele sitatet...
Hææ? Firesheep kom ut for et par dager siden.. Vennligst se når tråden har blitt postet. 23. juli 2010.