Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2017
tittel sier det meste .er ute etter en bra hånd kontroll til fps spill på pc.er det andre en xbox kontroller å få kjøpt ?
Jeg har denne og er veldig fornøgd. Kjøpte den mest fordi jeg leste ulike plasser at mange likte denne og siden jeg har i mine år brukt Playstation mest, ville jeg ha en kontroll som var noenlunde lik. Verdt å sjekke ut !
Selv har jeg dårlig erfaring med kontroller som er designet kun for PC. Om jeg skulle anbefale noe ville det vært å bruke PS3/4 eller XBOX 360/ONE kontroller. Microsoft har faktisk en 360 kontroller laget for Windows: https://www.komplett.no/xbox-360-wir...windows/595871

Problemer med håndkontroll til PC kan være å konfigurere X og Y axis riktig. Flere spill gir deg muligheten til å mappe knapper eller spaker til "look up" og "look down", men ikke 360 grader, da vil du som regel trenge third party programmer.

Mitt råd er å venne seg til mus og tastatur. Det kan ta litt tid å vende seg til om man har spilt mye på konsoll, men det er mye deiligere (syntes jeg) når man får det til.
Sist endret av Knife Freak; 8. januar 2015 kl. 12:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du har Xbox 360 fra før kan du kjøpe billigste fake wireless dongle på ebay, for +/- 10 dollar. Denne er i bunn og grunn nøyaktig den samme som de tar noen hundrelapper for på Game, Elkjøp etc. Plugg direkte i pc og voila, så kan du bruke de trådløse xboxkontrollene dine på pcen.

Forsåvidt enig i at i de fleste regulære fps spill til pc best spilles med mus og tastatur, men f.eks Skyrim, Fallout, Dark Souls, bilspill, sportsspill og en haug med andre spill er det helt klart å foretrekke håndkontroll. Kanskje ts ønsker å sitte i sofaen, med pcen koblet til tven?
Sist endret av John Travolta; 8. januar 2015 kl. 13:04.
Trådstarter
okey tastatur og mus har jeg spillet med i alle år så er vandt med det.hadde bare lyst å se om det var bra å spille med hånd kontroll på pc på spill som far cry 4 istedet for å kjøpte spillet til ps3
Far Cry 4 funker meget bra med håndkontroll. I min subjektive mening er det bare det mest innbitte multiplayer fps spillene der mus/tastatur ikke er til å komme unna.
Egyptisk Tempelkatt
Hvorfor ikke bare en Xbox 360 kontroller med ledning? Fungerer utmerket for min del! I de fleste spill oppdages kontrollen og det blir akkurat det samme som å spille xbox, bare med bedre grafikk
PS3 kontrollen kan også brukes, men krever litt fikling. http://www.digitaltrends.com/gaming/...oller-to-a-pc/. Tipper det er nokkså likt med PS4 kontrollen.

Xbox one og xbox 360 kontrollen skal også fungere nesten rett ut av boksen. Er dog usikker på kva adapter du må ha for å få xbox one til å fungere.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Beste kontrollen jeg noensinne har brukt er PS4. Bare last ned DS4, så er det plug and play. Selv touchpaden funker
xbox one controll