Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1329
Egyptisk Tempelkatt
Heisann, rydda litt istad og fant en ca 7-8 år gammel xbox (første version) som pappa chippa for mange år siden.

For de som ikke vet hva det er er det en modifikasjon av den originale xboxen som om jeg ikke tar feil innebærer at man setter i en harddisk og xboxen får nytt OS. XBMC er xboxen portal og utforsker hvor du kan sjekke været, se filmer, spille spill osv.. Har den dessverre ikke koblet på nett så får ikke overført via nett..

Men nå er alt glemt men den har ett par morsomme spill på harddisken. Den har fått en harddisk på noen GB med plass til spill ekstra og har to USB innganger.

Noen som har peiling på hvilket format det må være for at xboxen skal kjenne igjen minnepennen? Har prøvd NTFS og FAT32 ser ikke ut til å dukke opp.
Eller evnt hvor man skal gå i XBMC for å finne den?

I tillegg lurer jeg på om det er noe updates eller lignende til XBMC ettersom det er ganske gammelt. Og om folk faktisk lager modda spill enda?

Det lå ett ganske morsomt supermario super-simpelt 1v1 spill inne på den, om å gjøre å hoppe på hverandre. Må jo være mer sånn?

Vet noen hvor man får tak i det? Evnt hvordan man legger det inn?

Håper det er flere freaks med chippa xbox her inne

PS. Vet at jeg kan brenne en DVD med ett xbox spill i ISO-format, dette husker jeg jeg gjorde for mange år siden. Men lurer spesifikt på hvordan man legger inn spill via HDD/minnepenn.
Har du prøvd FAT?

Og homebrew kan du finne på Google :-)
Fat pleier normalt å virke, hvis ikke det virker kan man jo prøve FAT32.
Not a real gamer
retovio's Avatar
Sitat av skandix Vis innlegg
Fat pleier normalt å virke, hvis ikke det virker kan man jo prøve FAT32.
Vis hele sitatet...
han har jo alt prøvd FAT32 men han kan altids prøve FAT
Part time ninja
locked65's Avatar
du må formatere disken med eget verktøy.
http://www.xboxscene.com/ her finner du alt du trenger av info
Enkleste løsning for å flytte over ting og tang til en gammel modda xbox var såvidt jeg husker å koble den til nettet. I dashboard-løsningen som du sannsynligvis har installert er det nok også en ftpserver innebygget, så kan du koble deg til direkte med en vanlig ftpklient og bare laste opp filer av hjertets lyst

Jeg har faktisk en gammel xbox stående med massevis av spill både på hdd og endel på dvd'er, med xbmc og diverse liknende installert, har ikke brukt den på noen år, men den skal funke flott, hvis noen er interessert er det bare å sende en pm
Sitat av atomet Vis innlegg
Enkleste løsning for å flytte over ting og tang til en gammel modda xbox var såvidt jeg husker å koble den til nettet. I dashboard-løsningen som du sannsynligvis har installert er det nok også en ftpserver innebygget, så kan du koble deg til direkte med en vanlig ftpklient og bare laste opp filer av hjertets lyst

Jeg har faktisk en gammel xbox stående med massevis av spill både på hdd og endel på dvd'er, med xbmc og diverse liknende installert, har ikke brukt den på noen år, men den skal funke flott, hvis noen er interessert er det bare å sende en pm
Vis hele sitatet...
OT! Akkurat, husket at min fetter var heftig på Xbox modding, og la inn filmer og spill via FTP :-)
Part time ninja
locked65's Avatar
Her kommer ett litt mer utfyllende svar fra meg da klokken begynte og bli mye her i går

Først finn utav hvilken chip du har, og så sjekker du om slayers2.7 dvd er kompatibel. Denne finner du ofte i bukta og lignende. Det er en dvd som installerer ett såkalt dashbord på xboxen din. Her har du mange valg, xbmc er min favoritt da den er mediasenter og man kan spille via den. Så har du evoX og avalaunch som de to neste og mest brukte.

Slayers2.7 kan også bruker til å låse opp harddisker på over 200GB (eller noe i den duren), og formatere til riktig format.

Er litt usikker på når siste build av xbmc er fra, men det er en fyr som kaller seg for t3ch som legger dem ut. Etter xbmc er installert mener jeg det er en addon som heter t3ch xbmc updater, eller lignende.

Når alt dette er gjort finnes det ett program som heter qwix som overfører spill til xboxen din via ftp fra en iso fil på din maskin helt automagisk

Noe av dette ble sikkert litt knotete og uforståelig, spør hvis du lurer på noe.