Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2515
Rydenlicious
RydEN's Avatar
hei.
Jeg har lyst til å tjene litt penger ved å jobbe på Søpla

Er det noen som vet om jeg burde gå dit å spørre, eller gå til NAV?
kjedelig streiting
Jobbe på søpla? Naboen sin da?
NAV kan ikke hjelpe deg med å skaffe jobb. De kan hjelpe deg med lønnstilskudd som gjør det lettere for deg å få jobben.

Du møter opp på "søpla" med en søknad. Sjangsen for jobb er ekstremt liten om ikke de har utlyst stilling.
Sist endret av Naturgrønn; 18. juli 2010 kl. 03:28.
Først må du finne ut hvem som driver søppelplassen. Kommunen, eller private aktører som Veolia e.l. Så kan du kontakte dem skriftlig, eller via telefon.
Jeg jobber litt på søpla, og den jobben fikk jeg gjennom et vikarbyrå. Lønna suger, men jeg kan ta med stort sett det jeg vil derfra. Flatskjermer, mobiltelefoner, kabler, tusenmetringer, alt mulig.
Skriv en skikkelig søknad, vær kjempepositiv, møt opp hos administrasjon til søppelplassen og lever søknaden personlig. Smil, vær hyggelig og engasjert. Vil også anbefale deg å ta på deg noe annet enn joggebukse når du møter opp
Møt opp personlig, det gjorde jeg. Har nå mange år innen faget. Tjener ganske greit.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
Skriv en skikkelig søknad, vær kjempepositiv, møt opp hos administrasjon til søppelplassen og lever søknaden personlig. Smil, vær hyggelig og engasjert. Vil også anbefale deg å ta på deg noe annet enn joggebukse når du møter opp
Vis hele sitatet...
Eller så tenker de; for en snobb som kommer i dress på en søppelplass ;DD neida.
Men ja, det skal jeg prøve
Sitat av RydEN Vis innlegg
Eller så tenker de; for en snobb som kommer i dress på en søppelplass ;DD neida.
Men ja, det skal jeg prøve
Vis hele sitatet...
Trenger ikke gå i dress heller da.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Eller så tenker de; for en snobb som kommer i dress på en søppelplass ;DD neida.
Men ja, det skal jeg prøve
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tror sjansene dine øker hvis du kommer i en slitt kjeledress fra 80-tallet. Gi gjerne faen i å dusje og vasje deg de siste 3-4 ukene før du drar og snakker med dem.
Jævlig nice man får jo tatt med så jævlig mye med hjem... heldig de som jobber der ja
Part time ninja
locked65's Avatar
Er vel ikke værre enn å gå ut på søpla med en søknad å spørre pent. ( Einar heter sjefen der ute )
Sitat av AntonSR Vis innlegg
Jeg jobber litt på søpla, og den jobben fikk jeg gjennom et vikarbyrå. Lønna suger, men jeg kan ta med stort sett det jeg vil derfra. Flatskjermer, mobiltelefoner, kabler, tusenmetringer, alt mulig.
Vis hele sitatet...
Jeg må nok dessverre informere deg om at årsaken til at folk kaster slike ting er fordi de anser det som søppel - og at det derfor mest sannsynligvis ikke fungerer.
Finn ting som ikkje ''virker'', elektroniske ting på søppela med KUN knust skjerm og andre små skader.
Bestill billige deler frå DealExtreme og selge etterpå?
Sist endret av Mysterious; 20. juli 2010 kl. 03:36.
Sitat av Verilon Vis innlegg
Jeg må nok dessverre informere deg om at årsaken til at folk kaster slike ting er fordi de anser det som søppel - og at det derfor mest sannsynligvis ikke fungerer.
Vis hele sitatet...
må nok dessverre informere deg om at du tar feil, vet du hvor mange som kaster ting bare fordi de kjøper seg noe nytt isteden for å selge det eller? nesten alt jeg har funnet på elkjøp å sånt funker nesten
Sitat av Verilon Vis innlegg
Jeg må nok dessverre informere deg om at årsaken til at folk kaster slike ting er fordi de anser det som søppel - og at det derfor mest sannsynligvis ikke fungerer.
Vis hele sitatet...
På samme måte som at de som kjøper/selger aksjer på andre personers søppel/gull, kan man også tjene penger på noe en annen anser som søppel. Selv om mormor på 80 år tror at flatskjermen er gått i stykker i det en kobling inni den er røket, behøver det ikke å bety at en som jobber med og har peiling på elektronikk anser denne flatskjermen som søppel.
Sitat av azoo Vis innlegg
må nok dessverre informere deg om at du tar feil, vet du hvor mange som kaster ting bare fordi de kjøper seg noe nytt isteden for å selge det eller? nesten alt jeg har funnet på elkjøp å sånt funker nesten
Vis hele sitatet...
Da får jeg bare beklage at jeg ikke har sunket lavt nok til å lete etter tingene mine på søpla fremfor å kjøpe de i butikken slik som vanlige folk gjør.

Beklager.
Sitat av Verilon Vis innlegg
Da får jeg bare beklage at jeg ikke har sunket lavt nok til å lete etter tingene mine på søpla fremfor å kjøpe de i butikken slik som vanlige folk gjør.

Beklager.
Vis hele sitatet...
Da må jeg beklage at du er økonomisk tilbakestående.


Gratis/ikke gratis? Hardt valg.
Sist endret av Killuminati; 20. juli 2010 kl. 10:16.
Nedverdige seg til å samle søppel eller ikke...
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Verilon Vis innlegg
Nedverdige seg til å samle søppel eller ikke...
Vis hele sitatet...
Dem prøver jo og få deg til og fatte at andre personers søppel kan bety gull for andre, er jo ikke "nedverdigene" om du jobber på en søppelplass og tar med deg stash hjem som faktisk funker eller bare trenger en liten repp. Du kan tjene tusenlapper på det, så kan du heller bruke pengene på andre ting.
Sitat av Verilon Vis innlegg
Nedverdige seg til å samle søppel eller ikke...
Vis hele sitatet...
Det kalles gjenbruk og ikke alle har penger nok til å kjøpe teknologi i hytt og gevær.
Sitat av Verilon Vis innlegg
Jeg må nok dessverre informere deg om at årsaken til at folk kaster slike ting er fordi de anser det som søppel - og at det derfor mest sannsynligvis ikke fungerer.
Vis hele sitatet...
Må også desvere si det bad news, brukte og være der og hente ting før. tjente opptil 20 - 40 K på 1 månde og var der 2 - 3 ganger i uken
Mye som fungerer. Kjeder som Elkjøp, Expert osv kaster ting med små deffekter. Har funnet meg 50 tommers monitor der, ps3, mobiltelefoner +++ = masse penger å tjene

For å avkrefte noe, de fleste som jobber sånne plasser, har lik hygene som andre folk.

Har mange år innen renovasjon og gjenbruk nå, og jeg anbefaler det sterkt. Er en bransje som aldri stopper, så her erre penger å hente.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Kan legge til at søppelbøttene vi hiver kviteringer i på jobb (rema) står rett under hyllene med tobakk.
Jeg drar iallefall en 10-12 tjuepakninger med røyk opp av dem daglig. Gud vet hvor mange som jeg ikke ser.

Ser dere poser med kviteringer, let etter tobakk. hel øastebil med rema/ica/kiwi osv søppel er garantert litt nikotin
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Kan legge til at søppelbøttene vi hiver kviteringer i på jobb (rema) står rett under hyllene med tobakk.
Jeg drar iallefall en 10-12 tjuepakninger med røyk opp av dem daglig. Gud vet hvor mange som jeg ikke ser.

Ser dere poser med kviteringer, let etter tobakk. hel øastebil med rema/ica/kiwi osv søppel er garantert litt nikotin
Vis hele sitatet...
Blir flat-røyk da. Går i komprimatorbiler som oftest dette.