Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 6033
Hei!

Jeg skal betale min russevan imorgen og har fått inn lønn å diverse på konto. Jeg har DNB-intro og lurer på hva grensen for uttak er? jeg kjøpte TV i sommer, og da husker jeg det var en grense for hva man kunne ta ut/bruke (gjelder ikke overføring i nettbank)! noen som husker/vet hva denne grensen er? Trenger virkelig å vite det..

Det varierer kanskje fra konto til konto, men jeg og han kameraten jeg kjøpte TV sammen med hadde samme grense, så setter pris på hvis noen vet det

Tusen takk for svar!
Var enten 4k eller 9k i en bestemt periode. (husker ikke hvilket beløp DnB har)

Men går du i selve banken så får du tatt ut mer.
Syns når jeg hadde intro så kunne man maks trekke kortet for 4k på 4 dager?
Dette kan du selv velge. Det er ikke forhåndsbestemt, det kan velges av deg selv. Men må godkjennes og signeres av foresatte. Men nå vet jeg DNB-intro har komt med nytt intro kort som øker grensen og gir og mulighet til å betale på nett osv.
Den grensen kan man stille inn selv i nettbanken, jeg kan ha inntil 1 mill som maksgrense i nettbanken på intro-kontoen min.
Part time ninja
locked65's Avatar
For nettbank overføring kan du velge maks grense.

5000 i minibank/terminal. over 4 dager.
Sist endret av locked65; 24. desember 2010 kl. 21:49.
Dette har med alderen å gjøre. 13 åringer kan bruke 1000kr hver fjerde dag. Mens 17 åringer kan bruke 9900 hver fjerde dag. Dette er det som er satt opp av DnB, kan endres eller begrensningene kan fjernes helt hvis foresatte skriver under på dette. Sitter på ipoden skal finne oversikten senere.
Unlicensed Surgeon
Vellåmerke fra 2006 å det KAN ha forandret seg siden da:

Hei!
Grensene er som følger:
Minibank Norge: 2500 per 4 dager
Varekjøp (inkl evt minibankbruk): 8000 per 4 dager
Minibank utland: 9900 per 4 dager
Varekjøp utland: 10000 per 4 dager

Med vennlig hilsen

For DnB NOR Bank ASA
Tlf: 04800
Tror 5000 stemmer innenfor en uke (5 dager e.l) stemmer ganske bra, så var det noe om at du hvis du dro i banken med foresatte kunne du øke grensen når man var over 16 til 9-10 000 e.l! Kan stemme bra takk for svar alle sammen! Det er ingen som vet om det er noen mulighet til og overfør penger uten den trykkerten? Jeg er nemlig i danmark og har glemt den, og DNB er jo stengt nå 25. desember..

Noen tips til det?
Unlicensed Surgeon
Det er IKKE samme grense i utlandet (danmark) som i norge, i utlandet er det høyere. Der kan du ta ut opptil 9900, og varekjøp opptil 10000 på intro kort

Overføre penger uten kodebrikke: du KAN få det til med litt krangling med dnb på tlf, men ingen andre måter.
Takk dafog, men når jeg ringte så DnB så sa hu dama at det absolutt ikke var noen mulighet når jeg ikke hadde den trykkerten, men jeg ser ikke problemet ved det når de kan få alt, jeg fakser dem gjerne passbilde og leser opp kontonr, fødselsnr, personlige koder, ditten og datten og hvor kortet ble brukt sist og dato osv, fordi det burde være en mulighet til å få opplest en sånn trykkert kode eller noe lignende... meen, hu sa det ikke var noen mulighet..
Unlicensed Surgeon
De har en mulighet til å ta overføringen for deg (mest sansynlig ikke før på mandag), men det skal en del "overtalse" til før de gjør det. Jeg har klart det 1 gang før. Kommer mye an på humøret til personen du snakker med :P
hehe, er vel som med alt annet! takk for tipsene skal prøve så godt jeg kan! vil jo holde avtalen til han vi kjøper Van av