Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4217
Lurer på om det lar seg gjøre å spore skiltnummeret på en bil til eiern, eventuelt navn osv...?
Ja, gå ned på biltilsynet og spør. Så får du navn og addresse.

Det finnes/fantes også en sms-tjeneste som gjorde dette.
Sist endret av syre; 23. mai 2008 kl. 03:10.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
REGNR <registreringsnr.> til 2282
3 kr

http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?...holdMal&c=Page
Sist endret av Cappy; 23. mai 2008 kl. 03:14.
jaG
Produktutvikler
http://www.fvn.no/vi_og_vart/bil/article479936.ece

REGNR <registeringnummer> til 2282...

edit; late.
Sist endret av jaG; 23. mai 2008 kl. 03:13.
Seriøst? Får jeg navn og sånn da?
Hva er den offiselle grunnen til at de lanserte dette? ser ikke helt poenget bortsett fra og snoke?

bah, Skattelister, mark as unread - Føler meg krenket
Etterspurt tjeneste
Tjenesten kan gi deg følgende opplysninger:

* Type bil
* Navn på oppført eier og bostedskommune
* Sist bilen var EU-godkjent
* Eventuell skyldig årsavgift
* Omregistreringsavgift på bilen

Grunnen? Hm... Mer penger? Tjenesten koster tross allt 3kr
Sitat av jaG
http://www.fvn.no/vi_og_vart/bil/article479936.ece

REGNR <registeringnummer> til 2282...

edit; late.
Vis hele sitatet...
Jøss, forsøkte å teste tjenesten, men får ikke svar tilbake.. hmm
Den funka her...

en gang jeg var på ferie med familien, så vart vi liggende bak en gammel folkevogn som kjøre i 50 i oppoverbakker og 80 nedover. etter å ha ligget bak den i 10min. så sendte jeg registreringsnummeret til 2282 og fikk tilbak navnet på eieren av bilen. så var det å sende det tli 1881
to min senere så kjørte hippiekassa ut til siden
Haha. Kjørte hjem fra sørlandet til stavanger i fjor sommer, og da jeg kjørte forbi den ene bilen bestemte vedkommende å følge etter meg. Vi hadde det ganske kjekt der vi satt å "bil-flørtet", vi var to gutter og de var to jenter :P Etter en time eller noe fikk jeg en telefon, de hadde ringt til politiet og sakt jeg hadde tatt parkeringsplassen demmes og ville ha nr mitt ... litt skummelt, men genialt :P
Sitat av Snurrefisk
Den funka her...

en gang jeg var på ferie med familien, så vart vi liggende bak en gammel folkevogn som kjøre i 50 i oppoverbakker og 80 nedover. etter å ha ligget bak den i 10min. så sendte jeg registreringsnummeret til 2282 og fikk tilbak navnet på eieren av bilen. så var det å sende det tli 1881
to min senere så kjørte hippiekassa ut til siden
Vis hele sitatet...
Haha.. nice
Skal prøve det neste gang en drøvler foran meg.

Lurte på en ting, må jeg skrive f.eks ST og så tallene? eller bare tallene?
Selvsagt må du ha med bokstavene. Det er jo flere biler som har samme nummer på skiltene, hvis man tar bort bokstavene.

Du skal eller ikke ha med mellomrom mellom bokstavene og tallene: FU12345
Sitat av RonaTa
Seriøst? Får jeg navn og sånn da?
Hva er den offiselle grunnen til at de lanserte dette? ser ikke helt poenget bortsett fra og snoke?

bah, Skattelister, mark as unread - Føler meg krenket
Vis hele sitatet...

Er ganske greit hvis du skal kjøpe bil, så kan du sjekke om den er stjålet, om eieren lyver om godkjent EU kontroll osv...
Trådstarter
38 6
Tjenesten fungerer perfekt her takker for svar.
Sist endret av scavanger; 23. mai 2008 kl. 13:38.
Sitat av Laksefiskeren
Haha. Kjørte hjem fra sørlandet til stavanger i fjor sommer, og da jeg kjørte forbi den ene bilen bestemte vedkommende å følge etter meg. Vi hadde det ganske kjekt der vi satt å "bil-flørtet", vi var to gutter og de var to jenter :P Etter en time eller noe fikk jeg en telefon, de hadde ringt til politiet og sakt jeg hadde tatt parkeringsplassen demmes og ville ha nr mitt ... litt skummelt, men genialt :P
Vis hele sitatet...

Did u get laid? Ingen som kan lage en iphone app som du bare skriver inn reg. nummeret også får du nummeret til eiern direkte?