Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2733
Ser etter en bra og billig tjeneste for å sende SMS via PCen, har brukt SMS Mamma litt, og det funker veldig bra det, men er litt dyrt (0.50kr pr. SMS). Jeg ønsker å betale beløpet fra mobilen, og det skal selvfølgelig ikke være noe reklame i meldingen min. Noen som vet om no bra?
Ung1881.no
Der kan du sende gratis sms
Sist endret av eL Bohondo; 22. mars 2008 kl. 19:59. Grunn: trykkleif
Er ikke det med reklame?
Jo, men merkelig nok er ikke alltid i verden gratis. Dermed må du enten betale, eller tåle bittelitt reklame.
Jeg synes det er greit å betale, men synes SMS Mamma, med 50 øre per melding er litt dyrt. Jeg lurte altså på om det var noen billigere.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg hadde iallefall en tjeneste fra netcom før som het Outlook-sms.

Denne sender sms fra ditt nummer, uten reklame, trekkes fra din mobil.

Var et lite program som installerte seg i outlook og du kunne trykke "sms" og bla i din egen adressebok.
Er også greit å koble mobilen til PCen, og sende på den måten, men jeg har ikke bluetooth (må bruke USB kabel). Er vel også en fordel å legge til at jeg bruker Linux Mint 4 (Ubuntu 7.10) kanskje :P
Ikke helt hva du er ute etter, men gulesider.no lar deg sende 5 gratis sms hver dag, helt uten reklame. Bare sørg for å legge til ditt eget nummer som avsender. Veldig enkel prosess.
Kakeflekk, om ikke du har noe imot å betale for det, så kobler du telefonen din til maskinen din gjennom usb eller serial eller lignende. Du kan da bruke små enkle programmer (google) for å sende sms rett fra konsollen. Er da heller ikke noe problem å f.eks lage ett lite interface til det hele.
www.biip.no (?) er vel kanskje litt reklame der, men veldig sjeldent. Har du telenor tror jeg du kan sende gratis fra www.telenor.no
Ja, det stemmer at hvis man har telenor, så kan man sende 30 gratis SMS. Jeg har 30 gjenstående uten å ha brukt en eneste, så jeg aner ikke hvor ofte det fylles på.
Har OneCall Faktura, dvs 90 gratis SMS i måneden, men er ingenting jeg liker mindre enn å skrive SMS på telefonen :P
Har prøvd å tulle litt med gnokii, får det ikke til å virke, men får prøve litt til. Om noen har en magisk løsning som vil få det til å bare virke helt uten videre så er det bare å skrike ut Har en K750I forresten.
Vet ikke helt hvilke abonnement du har, men du kan jo sende fra telenor.no iallefall, netcom har vell garantert noe lignende vil jeg tru.

*Edit:
Da vet jeg ikke, One Call har ikke slik tjeneste.
Sikkerhetsklarert
bruker selv www.voipbuster.com

Er ca 15øre pr sms der.. Ingen reklame, og det er ditt eget nummer som står som avsender.. Ellers så har man også kjappsms.no (ikke like billig)

Kan sendes via webbrowser, via program til pc`n, eller via et php script de har (slik at du kan sende fra mobilen om du bruker gprs, finnes også egne apps til winmobile telefoner)
Med noe knoting i gnokii fikk jeg det til å fungere helt fint. Fungerte med en gang jeg leste hva jeg skulle gjøre faktisk
Sist endret av kakeflekk; 22. mars 2008 kl. 22:44. Grunn: skrivleleif
Sitat av kakeflekk
Med noe knoting i gnokii fikk jeg det til å fungere helt fint. Fungerte med en gang jeg leste hva jeg skulle gjøre faktisk
Vis hele sitatet...
Hvor mye koster gnokii? Har du link, og var det vanskelig?
Selv bruker jeg https://netcom.no/bedrift/tjenester/pcsms.html PCSMS - slik en annen bruker snakket om. De har visst en selvstendig versjon av programmet, slik at du slipper å bruke outlook - men som et eget greit. Funker fint med PCSMS med smsmania feks
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kakeflekk
Med noe knoting i gnokii fikk jeg det til å fungere helt fint. Fungerte med en gang jeg leste hva jeg skulle gjøre faktisk
Vis hele sitatet...
Ditch gnooki og ta en kik på gammu (CLI) og WAMMU (GUI-frontend for gammu). Støtter langt fleire telefoner, og er langt bedre i bruk
Takk for tipset, men gidder ikke tenke noe mer på det nå, ettersom gnooki funker fint til alt jeg kommer til å bruke det til
Hver 1. i en måned får man fylt på gratis sms'er så man har 30 å bruke i måneden, men jeg vil anbefale å bli plusser på biip! Da sender du så mange sms'er du vil (så å si) i en måned mot å betale en liten symbolsk sum
Mener å huske at etter de 30 gratis, så får du sendt sms som blir trukket fra mobilen.

Tror det kosta 30 øre elns..
Sitat av Milligan
Kakeflekk, om ikke du har noe imot å betale for det, så kobler du telefonen din til maskinen din gjennom usb eller serial eller lignende. Du kan da bruke små enkle programmer (google) for å sende sms rett fra konsollen. Er da heller ikke noe problem å f.eks lage ett lite interface til det hele.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker myphonexplorer, skriver smser på pcen, ringer med pcen, når folk ringer til meg dukker det en fin popup opp, eller så kan den søke opp nummeret for deg
vist du registrerer deg på playahead.no så får du gratiss sms.. og da kan du velge om du skal ha bruker navn eller om du skal ha nr dit.. tror heller ikke det er noe reklame.
smsking.no det skal være gratis 20 meldinger i døgnet..fin side ikke noe reklame
▼ ... flere år senere ... ▼
Hvorfor ikke bruke skype (skype credit)? Det koster 70-80 øre pr melding nesten hvor som hels i verden - og ingen belastning på mobilregninga.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Vil høres ut som reklame men som tele2 kunde kan du logge på tele2.no og sende 100gratis sms uten reklame per dag.
De har en facebook app tele2 som du kan sende 100sms per dag fra også.