Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 760
jeg driver litt med nett radio og jeg har starta en nå,så jeg tenkte kanskje jeg skal få meg en sånn ting der man kan gå ut på gata og snakke med folk og dette blir sendt direkte på lufta,hvor kan jeg skaffe det og hva heter det hehe

faen så fullesjuk jeg er fra i går heh
Trådløs mikrofon?
ja på en måte men med en sender jeg har sett en de som drive fm radio bruker,nesten som en sekk kanskje...vet ikke jeg ass,men funker hvertfall slik at det blir sendt med en gang inn til studio og går rett på sending
tja, en slik en koster nok masse penger.
Du kan vel altids bruke telefonen som mic og ringe til en telefon i studio som er koblet til sende tingen din.
Lydkvaliteten blir sikkert ikke den beste
Sitat av s1gh
Vis hele sitatet...

ikke helt sånn nei,sånt bruker man liksom på konserter etc men den jeg tenkte på funker sånn at hvis verten sitter hjemme i sin bule og har sending så er en kar ute på gata og snakker med folk,live sending altså
Spørs vel til hvilket bruk? Regner med at det er NETTradio du driver med, og ikke FM.

Jeg husker ikke hva boksene heter, men jeg vet hvilket du mener. Tunge å bære på, lang antenne, og trenger mottaker antenne på radiostudioet feks. Vet Radio Moss har en slik en, og jeg kunne ikke dy meg å spørre, lå på rundt 60-70 000.

Skal du stå ute en stund kan du vel koble en laptop til mobiltelefonen? Og kjøre utestudio med vanlige mikrofoner på pc. Er det uansett bare tale som skal sendes til studio burde det jo ikke være noe problem med kvalitet?
neinei,vi tenkte på og kjøre en sending på gardemoen da hihi

så lenge man skjønner hva en person sier så tror jeg det går bra
de bærbare senderne sender jo på fm-bandet.. må man ikke ha konsesjon og da? er vell lov med fmsender uten konsesjon, men da maks 2-3meter rekkevidde..
Jeg ble forca til å bli med på "nerde trim" på TG av en tykk mann med en sånn greie, veit ikke hva det koster da. Måtte bare fortelle min episke historie.
jepp skjønner din fortvielse
Finnes mye utstyr, men vil oppfordre deg til å stille spørsmålet i forumet på radioassistant.com. Der vil du nok få langt bedre svar.

Lykke til!