Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 614
Opplevde for første gang at pcen min på snart ett år krasjet, mens jeg spilte TF2. Merket allerede ved oppstart at noe ikke stemte fordi jeg kom til en meny hvor jeg fikk valget mellom å starte Windows på vanlig måte eller at den skulle søke feilsøke (?) ett eller annet. Blåskjermen beskriver at det enten er noe galt med hardwaren (minnet?) eller nylig installert software. Har en liten anelse angående en ny minnepenn som ble satt inn dagen før, og dratt ut når pcen var avslått. Det var nemlig da denne oppstartsmenyen kom.

Litt info:
-Acer Aspire X1930
-Windows 7

Har prøvd å formatere fullt til ingen nytte. Pcen krasjer i tide og i utide og blåskjermen dukker opp. Nå skjer det så hyppigt at jeg ikke kan starte pcen uten at jeg straks får blåskjerm. Oppstartsmenyen og valget mellom å starte windows på vanlig måte eller feilsøke kommer opp, jeg velger ett av alternativene og sekundene senere får jeg blåskjerm.

Hjelp? Hva må jeg gjøre? Hva er galt?
Hvis du laster opp dump filene vil jeg tro noen her kan se på dem for deg
Tyder på hardiskproblemer eller RAM, kjør memtest86 i en hel dag.