Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2943
Hei.
Kompisen min som har flytta til en ny hybel med åtte hybelenheter har fått en Altibox dekoder på rommet sitt. Alle hybelenhetene har Altibox, og det er husverten som tar seg av abonnementet og fakturaen.

Case:
Han kan leie filmer via Altibox portalen, men er ikke sikker på hvordan betalingen fungerer. Når han trykker på lei film, og bekrefter, starter filmen uten å kreve betalingen av ham. Da blir han bekymret for at det er husverten som får dette på fakturaen sin. Stemmer dette? Hvordan kan vi isåfall endre på det slik at hans kort blir belastet?
i værste fall, så lister han bare opp filmene sine også betaler husverten!
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Virker som det er husvert som betaler ja. Huseier har vel registrert seg på en eller annen måte, og blir sikkert belastet med en regning. Meget rart at dette ikke er endret på, mtp at han leier ut og vedkommende muligens vil leie filmer.

Jeg ville hørt med husvert, om han visste noe om det.
Han har vel et kontaktnr. han kan ringe. Bare spørr hvordan dette kan fungere, så ordner det seg nok
Standarden til Altibox er at det skal være èn hjemmesentral per hybel, det vil si at alle skal ha sitt eget abonnement. Dette er dog ikke alltid tilfellet, så det er mulig han har en kabel strukket fra huseiers hjemmesentral (den hvite boksen som henger på veggen(noen ganger svart)).

Om det er slik at han ikke har en egen hjemmesentral, og ikke fysisk mottar fakturaer fra viken fibernett, viser det til at han bare har en kabel strukket fra huseiers hjemmesentral. Jeg regner dog med at det er flere enn bare èn i bygget, da èn hjemmesentral kun støtter maximalt 4 aktive dekodere i bygget.

Når man leier en film gjennom portalen, så kreves det i de fleste tilfeller en pin kode. Man behøver ikke betale på stedet, dette blir bare lagt til senere i fakturaen.
Trådstarter
Sitat av Patrick Vis innlegg
Standarden til Altibox er at det skal være èn hjemmesentral per hybel, det vil si at alle skal ha sitt eget abonnement. Dette er dog ikke alltid tilfellet, så det er mulig han har en kabel strukket fra huseiers hjemmesentral (den hvite boksen som henger på veggen(noen ganger svart)).

Om det er slik at han ikke har en egen hjemmesentral, og ikke fysisk mottar fakturaer fra viken fibernett, viser det til at han bare har en kabel strukket fra huseiers hjemmesentral. Jeg regner dog med at det er flere enn bare èn i bygget, da èn hjemmesentral kun støtter maximalt 4 aktive dekodere i bygget.

Når man leier en film gjennom portalen, så kreves det i de fleste tilfeller en pin kode. Man behøver ikke betale på stedet, dette blir bare lagt til senere i fakturaen.
Vis hele sitatet...
Første gangen jeg tok i bruk dekoderen oppdaget jeg at PIN-koden ikke var satt. Så da satte jeg den selv.

Tror nok det er to hjemmesentraler der.