Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3165
#Offisielt Trønder
Hei!
Skal få meg enten Galaxy Tab eller Ipad så lurer jeg på hva som passer best for meg og om noen av dere har erfaringer?

Det jeg vil ha ;

En bra nettbutikk sånn som App store men jeg vil helst ikke gi ifra meg kontodetaljer, har en konto uten kontodetaljer men da kan jeg jo bare kjøpe gratis applikasjoner og Android Market har vel mye mindre marked? ihvertfall er det mye mer som koster penger.
Jeg skal også bruke nettbrettet som telefon og kommer til og laste ned applikasjoner.

Spørsmål:
Finnes det muligheter for og legge inn filmer på Android?
Finnes det Jailbreak for Android?
Noen som har erfaringer med Ipad og ønsker seg Galaxy Tab istede? eller omvendt?


Snakker om Galaxy Tab p1000 og ipad 1

Budskjett : 4k



Takker for svar
Dersom du skal bruke det som telefon er vell Galaxy tab mest aktuelt.

Vil likevell anbefale iPad, grunnet mye større brukervennlighet, flere apps o.l. Dersom du er avhengig av å bruke den som telefon, kjøp iPad med 3G og WiFi, pluss skype-kreditter.
Har iPad! Jeg personlig bruker den ikke til annet enn film, og av den grunn ganske bra kjøp i og med at skjermen er større enn den på galaxy tab! iPad støtter ikke flash da, så det er ikke så bra! Galaxy tableten syns jeg er for liten for mitt bruk, men er mye raskere enn ipad og støtter flash! Og ja, det finnes Android hack! Android er myye bedre enn apple btw for å ha det sagt! Det er like lett å skaffe gratis 'apps' til android som apple! Og på android kan du endre mer på utseende etc, så android er det du burde gå etter, men kanskje ikke galaxy tab. Det er kommet og kommer mye bedre android tablets enn galaxy tablet. Notion Ink Adam f.eks, bruker android og mye bedre, og billigere.
Sist endret av Knäppgök; 9. april 2011 kl. 13:59.
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Dersom du skal bruke det som telefon er vell Galaxy tab mest aktuelt.

Vil likevell anbefale iPad, grunnet mye større brukervennlighet, flere apps o.l. Dersom du er avhengig av å bruke den som telefon, kjøp iPad med 3G og WiFi, pluss skype-kreditter.
Vis hele sitatet...
Du kan så og si få alle apps iOS har til android. Android market vokser mye kjappere enn iOS, bare spørsmål om tid før android tar igjen iOS.
Etter og ha prøvd ipad en stund, angrer jeg ikke på mitt kjøp av galaxy. Ipad er mer brukervenlig enn galaxy, men galaxy har mye mer muligheter for brukertilpassning enn ipad. Den er kanskje mindre, men det er bare en liten tilvenning, og etter hvert, syns jeg den er lettere og ta med rundt. Så kan du ringe.og sende meldinger med den som en vanlig telefon :-) men smaken er som baken ;-)
Sitat av simonpro Vis innlegg
Hei!
Skal få meg enten Galaxy Tab eller Ipad så lurer jeg på hva som passer best for meg og om noen av dere har erfaringer?

Det jeg vil ha ;

En bra nettbutikk sånn som App store men jeg vil helst ikke gi ifra meg kontodetaljer, har en konto uten kontodetaljer men da kan jeg jo bare kjøpe gratis applikasjoner og Android Market har vel mye mindre marked? ihvertfall er det mye mer som koster penger.
Jeg skal også bruke nettbrettet som telefon og kommer til og laste ned applikasjoner.

Spørsmål:
Finnes det muligheter for og legge inn filmer på Android?
Finnes det Jailbreak for Android?
Noen som har erfaringer med Ipad og ønsker seg Galaxy Tab istede? eller omvendt?


Snakker om Galaxy Tab p1000 og ipad 1

Budskjett : 4k



Takker for svar
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke jailbreake android, den er allerede åpen nok fra før. I værste fall kan du roote den hvis det er nødvendig.
Forøvrig ville jeg ventet litt med android pad, kommer mye spennende der nå fremover.
Sist endret av RayMonk; 9. april 2011 kl. 14:42.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jealbreaky stuff: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=752

Størrelse. _Stor_ forskjell. Jeg bruker Galaxy Tab som telefon, og kan holde den med én hånd. iPad 1 er større, tynnere, og jeg er redd for å miste den. 3 tommer høres kanskje ikke ut som all verdens forskjell, men forskjellen er stor.

Kommer for det meste an på bruksområdet ditt. Telefonaktig sak? Galaxy. Mer retning netbook? iPad.
Som oftest blir det en kamp mellom Android og iOS, og hvilken du liker best.
Ipad.

Om du vil ha android burde du vente til det kommer en verdig tavle. Det meste utenom det halvspiste eplet sin variant av tavle er bare tull, spesielt galaxy tavla.
Sist endret av Patrick; 9. april 2011 kl. 15:24.
Dersom du er villig til å bestille fra USA via JetCarrier eller lignende, kan Motorola Xoom være verdt å vurdere.
Ja, eller vente på galaxy tab 10.1, som forøvrig ser superlekker ut.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
iOS er så låst, derfor må du jailbreake, Android er open source, og veldig åpent, med mange innstillinger, og du kan endre alt, evt bare roote om du ikke er fornøyd.
Jeg ville valgt iPad 2 fordi den har større skjerm, også er det iOS. Har sett et par tester der iPad er vinneren against Galaxy
Sist endret av mo3; 9. april 2011 kl. 17:20.
#Offisielt Trønder
Trådstarter
hmm tenker mest på Android Galaxy tab :S men tenker på alle appene til ipad igjen, også om jeg skal 3G på ipad må jeg jo betale ganske mye ekstra...
Android virker det som har mer gadgets enn ipad...¨
ipad har størst marked...
Er det mye styr med og få sim kort til Ipad?
+ Galaxy er jo mer håndter bar(lomme størrelse) + bedre kamera osv...


Er det noen bra hacker for Android Halaxy Tab da? ;p
Sitat av simonpro Vis innlegg
hmm tenker mest på Android Galaxy tab :S men tenker på alle appene til ipad igjen, også om jeg skal 3G på ipad må jeg jo betale ganske mye ekstra...
Android virker det som har mer gadgets enn ipad...¨
ipad har størst marked...
Er det mye styr med og få sim kort til Ipad?
+ Galaxy er jo mer håndter bar(lomme størrelse) + bedre kamera osv...


Er det noen bra hacker for Android Halaxy Tab da? ;p
Vis hele sitatet...
Om du har et abo. med internett så er det jo bare og skaffe Tvilling sim?
Jeg selv har Netcom YoungTalk pluss (Max. 9 kr dagli) og det funker flott

Uansett hva du spør om innen dette temaet så blir det Fankrig.
Jeg selv anbefaler iPad siden jeg selv har det og er fornøyd med den Den gjør virkelig jobben sin.

Og om du iikke har nettbank eller noe slikt kan du stikke innom elektro butikken nær deg og kjøpe et Appstore kort. Gjorde det selv idag, funket flott
Sist endret av Vod0; 9. april 2011 kl. 22:43.
Det er veldig misvisende å si at Android vokser raskere enn iOs sitt app marked. Grunnen til dette er at det er utallig fler utviklere som jobber på et større marked, men grunnen til at det er flere apps er fordi de fleste er så og si identiske med forskjellige temaer, samt at Apple kvalitetssjekker hver eneste app før det blir lansert ute på appstore. Med det forspranget iOS har på markedet så vil det ta mange år før android 'vinner' kampen. De kommer til å vinne, men det kommer til å bli utrolig slitsomt å rote rundt i 1000 utallige like apps før man finner en verdig utgave. Dette er en utrolig stor fordel som Apple har i sin favør.

Samsung galaxy tab kjører med helt samme specs som samsung galaxy s. Det er en identisk klon av telefon varianten. Jeg har faktisk ikke fått testa den tavla så mye, men når jeg prøvde den i butikken var den låst på kamera funksjonen uten at noen av tastene reagerte. Ikke særlig bra førsteinntrykk (testet også Ipad i butikken og den fungerte utmerket - til sammenligning).

Om du skal kjøpe i dag:
Ipad 2
Ipad 1

Derimot så har HP (tror jeg) kommet med en form for hybrid pc med tavle og tastatur, det kan jo også sjekkes ut.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Trådstarter: Du vil ha noe som ligner en telefon. (iPad som eneste telefon? Nei. Jeg kjenner derimot flere som bruker GT som eneste).

Angående mengde æpps: Hvem bryr seg? «Jammen det finnes flere programmer til Wintendo enn det gjør til Lunix!»

Hvilken rolle spiller det? Ingen. Det som spiller en rolle er om programmene du vil ha finnes til plattformen du vurderer.

Patrick: Mange ville byttet ut «kvalitetssjekker» med «sensurerer» der. Se på hvilke problemer programmer kan få om de er potensielle konkurrenter med Apple Inc. sine.
Sitat av Patrick Vis innlegg
Derimot så har HP (tror jeg) kommet med en form for hybrid pc med tavle og tastatur, det kan jo også sjekkes ut.
Vis hele sitatet...
Om du går ut med 600-700 kr mer så får du Tastatur (Du setter iPaden inn i et feste og kobler tastaturet til iPaden.
http://www.youtube.com/watch?v=v_mHxxhqqzI
Sitat av simonpro Vis innlegg
hmm tenker mest på Android Galaxy tab :S men tenker på alle appene til ipad igjen, også om jeg skal 3G på ipad må jeg jo betale ganske mye ekstra...
Android virker det som har mer gadgets enn ipad...¨
ipad har størst marked...
Er det mye styr med og få sim kort til Ipad?
+ Galaxy er jo mer håndter bar(lomme størrelse) + bedre kamera osv...


Er det noen bra hacker for Android Halaxy Tab da? ;p
Vis hele sitatet...
Android har også widgets, noe som er grunn i seg selv å velge android (ihvertfall for meg)
iPad størst marked? Du finner så og si alle samme apps i android market.
Android trenger du ikke åpne.
Med android kan du velge utseende og forandre nesten alt. Er det noe du ikke liker? Bytt ut da vel! Dette kan du ikke på iOS.

iOS er vel litt mer sikrere (although jeg har ikke fått noe skadelig på min android tlf)
iOS har fin brukervenlighet


Det kommer helt an på hva du trenger det til. Min mening er at en tab er bortkasta penger uansett. En kompis av meg som er skikkelig apple freak, kjøpte en iPad. 1-2 mnd senere solgte han den fordi alt han gjorde var å spille angrybirds og se på nett-aviser.
Hei.

Jeg har en Galaxy tab som jeg bruker som telefon i det daglige. Har også en i husstanden som har en ipad, så jeg har en del erfaring med begge deler. Er ikke noen fanboy på noen måte ;P

Det snakkes hele tiden om at disse er konkurrenter, men slik jeg ser det er disse siktet inn mot helt forskjellige brukergrupper. Dersom du er ute etter et sleek og deilig lesebrett/ videospiller du kan bruke på sofaen hjemme, eventuelt til å bruke på forelesninger for å se på powerpoint etc, men det ikke er så viktig for deg at den kan være på innerlomma eller at man kan bruke den til telefon og på tbanen, da er Ipad valget for deg.

Den er pen å se på, deilig å lese på, men dog lite portabel, holdes ikke komfortabelt med én hånd, og er frustrerende lukket dersom du er en som ønsker å tweake på ting og tang.

Selv bruker jeg galaxy taben som nevnt til telefon i det daglige, selvsagt ikke fordi den er en deilig telefon. Som telefon er den faktisk litt frustrerende, da den har noen hiccups her og der. Grunnen til at jeg bruker denne er at jeg i min jobbsammenheng trenger å sende mange mail, og være tilgjengelig hele tiden. Med mitt datatrafikkabbonement kan jeg sjekke mail, internett etc. på farten, og med den deilige Swype inntastningsmetoden skriver jeg mail som en røver imens jeg sitter på t-banen.

Muligheten for å legge inn videoer, slik som serier på lange reiser, sammen med den store lagringsplassen som gir plass til opp mot en 15-20 episoder på en gang, og bøker som kan leses ganske enkelt, er denne unnværlig på lengre distanser. Batteritiden er imponerende, og jeg har glatt sett 5 timer i strekk på serier på bussen. Du kan også kjøpe et ekstra micro-sd kort til den, og doble lagringsplassen.

Det som er negativt med Galaxy taben er den relativt lille skjermen, selv om dette er noe du venner deg til overraskende fort, og en ikke alltid like sømløs presentasjon slik en får på ipad. Om du skal ha noe å kose deg med på sofaen eller på forelesning er ipad valget for deg, men dersom mobilitet, tilgjengelighet og enhåndskomfort er tingen faller valget på galaxy tab.

Lykke til med valget.
Sitat av Ingens gate Vis innlegg
Dersom du er villig til å bestille fra USA via JetCarrier eller lignende, kan Motorola Xoom være verdt å vurdere.
Vis hele sitatet...
Når moren min reiser til USA neste gang sender jeg med henne cash til en Xoom Wifi, 599 USD = ca 3200 NOK. Skjermstørrelsen til en iPad, men med Android Honeycomb!

edit: OBS. Xoom har 0.4 tommer større skjerm og 32GB intern lagringsplass!
Sist endret av wanna-b; 10. april 2011 kl. 02:58.
å jb Galaxy Tab er ikke nødvendigt fordi det er open source
Hvorfor ikke gå for HTC Flyer?
Jeg har selv nylig gått i innkjøp av en Ipad2, første inntrykket er at den ser veeeeldig bra ut! den har en plettfri skjerm og du får rett og slett en trang for å fikle med den !

Har en kompis som har Galaxy taben, han er veldig fornøyd med den ! jeg ble positivt overrasket første gang den falt i mine hender. Den har en ganske så bra lyd, samtidlig som at den en veldig kompakt og fin!

Som det er sagt tidligere er mobiliteten på Galaxy taben bedre! ipaden blir mer for å spille og kose seg med! men kan fint brukes til jobbsammenheng o.l.

Bak del Ipad:
for stor til å ha med seg overalt.
liten mulighet for å oppgradere.
Lite innganger til usb, etc.. (man får kjøpt kabler til ipad med hdmi port o.l.)
Kan ikke brukes som telefon foruten om via Skype

Bak del Galaxy tab:
Liv løs skjerm forhold til konkurrentene.
For stor til å brukes som telefon(personlig mening).
Android Marked er ikke av det yperste, koster mye penger.

Konklusjonen er vel at Galaxy tab er lett og ta med seg iforhold. men hvis det ikke er noe minus at ipad er stor, så gå for Ipad! du angrer ikke!