Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1213
Jeg kjøpte en ny maskin for en måned siden, og plutselig ble den skikkelig treg, jeg fikk ikke fikset problemet, så jeg formaterte hele hardisken og la inn windows på nytt.

Greia er at oppstarten er fortsatt treg, og alt foregår tregt da jeg skal utføre operasjoner, høyreklikke på en mappe eller fil tar evigheter, åpne en ny mappe tar lang tid, osv osv...
jeg kan ikke helt skjønne dette, det er en helt ny verson av windows, og harddisken er nesten tom.

Jeg kjører win 7 home premium 64 bit
prosessor Intel Core i7 CPU 860 2.80 GHz
Ram 6 gb


Noen som har hatt samme problem, eller vet hva jeg trenger å gjøre?
Kan være oppstartsprogrammer.

Start-kjør-skriv inn "msconfig". Deretter gå på oppstart. Kryss av eventuelle programmer som du ikke vil skal starte opp når pce starter. Kan også være at du må aktivere noen drivere.. hvis de er slått av pga noe..
Ikke glem og legg inn alle drivere.

Nyere maskiner kan være utrolig trege uten hovedkort drivere(f.eks) installert.
Kjenner _mange_ som har gjort denne feilen ved reinstallasjon.
Sist endret av MagicalTrevor; 1. november 2010 kl. 12:54.
Sitat av MagicalTrevor Vis innlegg
Ikke glem og legg inn alle drivere.

Nyere maskiner kan være utrolig trege uten hovedkort drivere(f.eks) installert.
Kjenner _mange_ som har gjort denne feilen ved reinstallasjon.
Vis hele sitatet...

Hvordan legger jeg inn drivere da jeg ikke har installasjons cd?
Sjekk i Task Manager(ctrl+shift+esc) at CPUen(performance tab) ikke bruker 100% hele tiden. 5-10% er OK.
Sitat av kenny Vis innlegg
Hvordan legger jeg inn drivere da jeg ikke har installasjons cd?
Vis hele sitatet...
Google?
Søk på navnet til hovedkort+drivers enkelt og greit
Nå har jeg gjort alt dere har sagt, og den er fortsatt like treg.
kan ikke fatte å begripe dette her.
Eneste ekstra jeg har innstallert er avast og firefox.

nesten så jeg vil formatere og reinstallere pånytt og håpe at det ordner seg igjen.
Nå går du å klager på selgeren og får ein heilt ny data. (Med mindre dei skal fikse den 2-3 gonger først. Noko dei har rett i med mindre same problem oppstår etter første "fiksing". Da har du rett på penga tilbake eller ny PC)

Virker som du har ein berbær HP Pavilion?
Det som er flott med HP (og andre?) er at visst du seier ifrå innan ei uke etter kjøpet så får du ei heilt ny maskin! (Eigen erfaring)
Sist endret av Fyllingz; 1. november 2010 kl. 17:38.
Nei det er en stasjonær Packard Bell iPower X 3.0

Virka bra i butikken, men skulle nok aldri ha kjøpt utstillingsmodell.


Skjønner at dette var dumt, men tenkte at den ikke kunne være så dårlig, så fikk jeg også 1000 kr avslag
Sjekk RAM-brikken(e), hvis du har 2stk så kan du prøve med en og en om gangen i slot A. Driver feil som noen nevner her, gå på hjemmesidene til maskinen du har(skriv inn modell eller service tag) og velg opprativsystemet ditt.

En ny formatering vil ikke hjelpe noe som helst...
Sitat av bJQRN Vis innlegg
Sjekk RAM-brikken(e), hvis du har 2stk så kan du prøve med en og en om gangen i slot A. Driver feil som noen nevner her, gå på hjemmesidene til maskinen du har(skriv inn modell eller service tag) og velg opprativsystemet ditt.

En ny formatering vil ikke hjelpe noe som helst...
Vis hele sitatet...
Kan jo prøve det, men snakka nå med kundeservice, hvis du vil kalle det det, og han sa at jeg har brukt feil metode til å formatere på.
Han mente at siden det er en PB skal jeg gå via start-- alle programmer--- packard bell--- og servicesenter eller noe sånnt.

Det jeg gjorde var kontrolpanel, system gjennopretting, og velge gjennopprett til fabrikk standard.

Noe han mente var feil, men kan skjekke ram brikkene selvom jeg ikkehelt føler meg fortroelig med å dra ut og sette inn ting i pcn.
han sa også at jeg kunne ta den med til butikken, og de tar en kikk på den, så kan jo prøve det før jeg begynner å holde på inni maskina.
Det KAN jo være noe med ISO'en du installerer fra, at den er infected eller noe? (ISOen til Win7 om det var det du hadde)
Det pleier å ligge en pakke med alle drivere som ligger på cden på support/driver/download sidene til produsenten. Jeg tok en rask kikk, fant ikke pcen din, men den er nok der.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bare en liten oppdatering her, harddisken måtte byttes, heldigvis gikk dette på garrantien, så endelig har jeg en bra pc som funker optimalt.
Takk for all hjelp her uansett.