Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 11714
Hallo lurer på en ting, om jeg hadde fått 12 rette på dette.. Hva hadde premien blitt totalt? Er det ikke noe slik at du får noen 11'ere og 10'rer ogs?


12 rette: 6 840,-
11 rette: 335,-
10 rette: 40,-
Nix 12 rätta ger 6840
Det sier seg vel egentlig selv at du får utbetalt 6840,-

Hadde vært litt urettferdig at den som får 7 rette på lotto skal få premien til 6 rette og 5 rette også?
Trådstarter
Sikker på dette? Det er jeg sikker på at det ikke er, mener det er slik at det krysser seg slik at det blir 3 11'ere og 6'10ere elns
One of the good guys
2rs1's Avatar
Får du 12 rette, og du har en halvgardering på kupongen, så har du egentlig to rekker og du får to premier. En med 11 rette og en med 12 rette. Har du flere helgarderinger eller halvgarderinger i tillegg, så har du enda flere kombinasjoner.
Trådstarter
Ja hva med 5 halvgardering og en hel? hva blir total premien da?
Sant det som 2rs1 sier ja.
Sitat av 2rs1 Vis innlegg
Får du 12 rette, og du har en halvgardering på kupongen, så har du egentlig to rekker og du får to premier. En med 11 rette og en med 12 rette. Har du flere helgarderinger eller halvgarderinger i tillegg, så har du enda flere kombinasjoner.
Vis hele sitatet...
Nei? Jeg har fått 11 rette flere ganger (uheldigvis kommer aldri 12'eren til meg) med 4 halvgarderinger (tilsvarer 16 rekker.) Og da får man bare den ene premien. Får å få flere premier så må du levere inn 2 eller flere separate kuponger, du får ikke noe ekstra for en halvgardering eller to.

Correct me if i'm wrong liksom.
Sist endret av Boo-Boo; 1. mai 2010 kl. 19:00.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Humm.. sånn kjapt i hue, så blir det:
1x 12 rette
7x 11 rette
+ endel x 10 rette.

ca. 9500 tenker jeg.
Nei. Det er sånn at hvis man får 12'er, så kan man få 11'er og 10'ere. Fattern har fått det flere ganger.
Trådstarter
Jeg har fått 12 retteren før, og da fikk jeg mere enn det som sto på 12 retteren på kuppongen. Pga at man får noen 11'ere og 10'ere fordi man har garderinger? Men husker ikke helt åssen det er
Sitat av bJQRN Vis innlegg
Ja hva med 5 halvgardering og en hel? hva blir total premien da?
Vis hele sitatet...
Tror du vil få 1x 12 rette 6x 11 rette og 14x 10 rette. Tok det i hue så er ikke helt 100% sikker
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Nei? Jeg har fått 11 rette flere ganger (uheldigvis kommer aldri 12'eren til meg) med 4 halvgarderinger (tilsvarer 16 rekker.) Og da får man bare den ene premien. Får å få flere premier så må du levere inn 2 eller flere separate kuponger, du får ikke noe ekstra for en halvgardering eller to.

Correct me if i'm wrong liksom.
Vis hele sitatet...
du tar feil.

En kupong med en havtradering. Er det samme som 2 kuponger uten halvgradering. Hvor du kun har endret det ene krysset. Hadde jo vært litt teit om det lønnte seg å levere flere kuponger i system-spill i stede for å bruke halv og hel-graderinger. Når de i praksis er det samme. Prisen blir og den samme.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Nei? Jeg har fått 11 rette flere ganger (uheldigvis kommer aldri 12'eren til meg) med 4 halvgarderinger (tilsvarer 16 rekker.) Og da får man bare den ene premien. Får å få flere premier så må du levere inn 2 eller flere separate kuponger, du får ikke noe ekstra for en halvgardering eller to.

Correct me if i'm wrong liksom.
Vis hele sitatet...
Da har sikkert premien for 11 rette vært lav og for 10 rette under 10 kr? Premier under 10 kr utbetales ikke.
Joda, jeg har aldri fått noen høye premier men sjeldent under 100kr de gangene jeg har fått 10 eller 11 rette, men jeg synes fortsatt det høres rart ut at man får flere premier bare pga en halvgardering - selv om den halvgarderingen tilsvarer en rekke til. Jeg har alltid trodd at man bare kan få flere premier ved å levere inn separate rekker... Systemspill hadde heller ikke verdt så lønnsomt hvis det er sånn dere sier.

Hvis dere har rett har min far har lurt meg i alle disse år når han har levert inn vinnerkupongene. xD
Trådstarter
Sikker flere av dere som lurer på hvorfor jeg spør om dette, jeg har totalt bæsja på leggen! Og skriver dette for å kanskje få litt sympati

På jobben min har vi et tippelag, det var altså min tur til å levere denne uken... Jeg tenkte ikke noe på at det var 1mai og helligdag... Møtte opp på butikken 30 min før levering, STENGT!..... Kjørte som faen til nermeste kiosk med tipping.. Da jeg skulle levere var klokken 15.56.... FORSEINT.... Og nå gikk den inn med 12 rette, som jeg må punge ut av egen lomme! Har ikke fett utbetalt i månden da jeg akkurat er ferdig med lærling tiden

Nå har jeg 1l flaska vodka og 12 øl som skal drikkes opp
For å sette det opp enkelt:

Om du har rett på 11 kamper, og har gardering på siste kampen, så går den også inn, så har du 1 stk 12 rette og 1 stk 11 rette.
Om det er på en kamp uten gardering, så har du 2 stk 12 rette (om du bare har en gardering totalt på kupongen)

Om du har enda en gardering, så vil du ha: 1 stk 12 rette, 2 stk 11 rette og 1 stk 10 rette.

Så det spørs generelt om hvor du har garderingene dine.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Om det er på en kamp uten gardering, så har du 2 stk 12 rette (om du bare har en gardering totalt på kupongen)
Vis hele sitatet...
Jeg må innrømme jeg datt bittelitt av her, men det går hvertfall bare an å få én tolver på ett spill. Uansett hvor mange hel- og halvgarderinger du har, så er det bare én rekke som kan gå inn som tolver. Du kan selvfølgelig få flere tolvere ved å tippe den samme rekken flere ganger, men så vidt jeg forsto det så var det ikke dette du snakket om.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Joda, jeg har aldri fått noen høye premier men sjeldent under 100kr de gangene jeg har fått 10 eller 11 rette, men jeg synes fortsatt det høres rart ut at man får flere premier bare pga en halvgardering - selv om den halvgarderingen tilsvarer en rekke til. Jeg har alltid trodd at man bare kan få flere premier ved å levere inn separate rekker... Systemspill hadde heller ikke verdt så lønnsomt hvis det er sånn dere sier.
Vis hele sitatet...
Spiller du for 6 kroner, så får du en halvgardering og en helgardering.
Spiller du da helgarderingen på første og halvgarderingen på andre kampen, og hjemme på resta, så kan du like så godt spille single rekker:
H H H H H H H H H H H H H H
H U H H H H H H H H H H H H
U H H H H H H H H H H H H H
U U H H H H H H H H H H H H
B H H H H H H H H H H H H H
B U H H H H H H H H H H H H

som er lik rekka med garderinger:
(HUB) (HU) H H H H H H H H H H

Som da selvfølgelig skal gi samme gevinst.
Sist endret av 2rs1; 1. mai 2010 kl. 20:12.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg må innrømme jeg datt bittelitt av her
Vis hele sitatet...
Tror jeg selv datt bittelitt av også :'D

Er generelt bare å fjerne akkurat den linjen, så er det ganske så rett :P
Sitat av bJQRN Vis innlegg
På jobben min har vi et tippelag, det var altså min tur til å levere denne uken... Jeg tenkte ikke noe på at det var 1mai og helligdag... Møtte opp på butikken 30 min før levering, STENGT!..... Kjørte som faen til nermeste kiosk med tipping.. Da jeg skulle levere var klokken 15.56.... FORSEINT.... Og nå gikk den inn med 12 rette, som jeg må punge ut av egen lomme! Har ikke fett utbetalt i månden da jeg akkurat er ferdig med lærling tiden
Vis hele sitatet...
hva med og levere på inet ? eller har du ikke inet ?
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Tror jeg selv datt bittelitt av også :'D

Er generelt bare å fjerne akkurat den linjen, så er det ganske så rett :P
Vis hele sitatet...

haha da er vi 3
Sist endret av thumber; 3. mai 2010 kl. 14:42.
Sitat av bJQRN Vis innlegg
Ja hva med 5 halvgardering og en hel? hva blir total premien da?
Vis hele sitatet...
H H H H H H H H H H H H = 12 rette
B H H H H H H H H H H H = 11 rette
H B H H H H H H H H H H = 11 rette
H H B H H H H H H H H H = 11 rette
H H H B H H H H H H H H = 11 rette
H H H H B H H H H H H H = 11 rette
H H H H H B H H H H H H = 11 rette
U H H H H H H H H H H H = 11 rette
B B H H H H H H H H H H = 10 rette
B H B H H H H H H H H H = 10 rette
B H H B H H H H H H H H = 10 rette
B H H H B H H H H H H H = 10 rette
B H H H H B H H H H H H = 10 rette

Også ett drøss til av 10 rette


Totalt:

1 stk 12
7 stk 11
21 stk 10

Gir en total gevinst på: 10 025 ,-
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Joda, jeg har aldri fått noen høye premier men sjeldent under 100kr de gangene jeg har fått 10 eller 11 rette, men jeg synes fortsatt det høres rart ut at man får flere premier bare pga en halvgardering - selv om den halvgarderingen tilsvarer en rekke til. Jeg har alltid trodd at man bare kan få flere premier ved å levere inn separate rekker... Systemspill hadde heller ikke verdt så lønnsomt hvis det er sånn dere sier.

Hvis dere har rett har min far har lurt meg i alle disse år når han har levert inn vinnerkupongene. xD
Vis hele sitatet...
De har rett.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/t...mark/1.7107324

"I tillegg til å være den eneste med 12 rette fikk han fem 11-ere og 10-ere på den 32 rekker lange vinnerkupongen."