Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  154 15688
Sitat av skolms Vis innlegg
Nydelig.




Du tok en veldig stor sjangse der. Bra å høre det gikk bra!

Jeg ser ingenting gale med å ha sex med en på 15 når man er 19 så lenge hun er bra utviklet. Da mener jeg at dem er på det stadiet de har begynt å få litt former rundt hoftene. Hehe

Jenter på 15 og gutter på 18 er vel ikke så langt unna hverandre mentalt i de fleste tilfeller.
Det sies at jenter utvikler seg raskere enn gutter. Om det er fordi jenter har større behov for å være som alle andre og dermed blir fortere "voksen" vet ikke jeg.



De har hatt et forhold til hverandre.

I denne situasjonen er det overhode ikke som at en voksen har truet ett barn.
Det er heller mer en gutt som truet en jente.
Men først var det jente som truet gutt.

Så lenge du står for likestilling kan du ikke si noe på det at gutt truet jente.
Vis hele sitatet...
Jeg er skremt av hvilke holdninger mange av guttene viser frem.

Det er viktig at dere forstår at fysisk modenhet ikke kan vektlegges i vurderingen av om personen kan ha sex eller ikke. Det finnes 11 åringer som fysisk er modne, uten at de kan ha sex av den grunn!

Dessuten vil større fysisk aldersforskjell enn 2 år alltid være for mye, med mindre den som har høyest fysisk alder er lettere tilbakestående. På samme måte kan en aldersforskjell på mindre enn 2 år også gi straff, hvis den yngste er lettere tilbakestående slik at forskjellen i mental alder er mer enn 2 år.

I tilfellet til trådstarter er det hevet over enhver tvil at en mindreårig er seksuelt misbrukt.
For det første har trådstarter utnyttet en ung og umoden jente for å skaffe seg sex. Dette er dessverre ikke uvanlig fordi jenter i denne alderen, som mentalt ikke er mer enn barn, raskt blir ukritisk "forelsket" og ser opp til voksne gutter og menn. Naturlige pubertetsproblemer i relasjonene til foreldrene og opprørstrang er andre forholdsom styrer jentene i denne alderen.

Uansett er det alltid den voksne som skal og må ta ansvaret for å ikke utnytte barn i slike relasjoner seksuelt.

Denne unge jenta har i sin umodenhet og hodestups ukritiske forelskelse sikkert trodd at hun og 19-åringen skulle være sammen for resten av livet. I en slik situasjon er det lett å la seg presse til noe hun ellers aldri ville gått med på. Når "forelskelsens magi" er brutt forstår hun med ett hvordan hun har blitt manipulert til sex av en mye mer erfaren og beregnende mann.

Da er det på tide å forsøke å forstå hvorfor den unge jenta reagerer som hun gjør. Ikke bare har illusjonen om forelskelse og livslang kjærlighet blitt brutt. I tillegg går et opp for henne at hun har blitt utnyttet og manipulert på det groveste. En viss grad av trusler må aksepteres fra jenta i en slik livskrise, en jente på 15 har uansett lite å true en mann på 19 med. Men det å "true" med anmeldelse er ikke noen trussel. En anmeldelse er bare at myndighetene blir informert om hva som har skjedd. Jenta kan ikke styre hva politi og påtale hvis gjøre med saken.

Slik som jeg har redegjort for over, er i stor utstrekning slik politiet og retten vil se på sak av denne naturen. Alle dere med dårlige holdninger til seksuelt misbruk av barn, ta dere i akt!
Sist endret av Kaunda; 8. november 2009 kl. 13:25.
Sitat av Kaunda Vis innlegg
Jeg er skremt av hvilke holdninger mange av guttene viser frem.

Det er viktig at dere forstår at fysisk modenhet ikke kan vektlegges i vurderingen av om personen kan ha sex eller ikke. Det finnes 11 åringer som fysisk er modne, uten at de kan ha sex av den grunn!

Dessuten vil større fysisk aldersforskjell enn 2 år alltid være for mye, med mindre den som har høyest fysisk alder er lettere tilbakestående. På samme måte kan en aldersforskjell på mindre enn 2 år også gi straff, hvis den yngste er lettere tilbakestående slik at forskjellen i mental alder er mer enn 2 år.

I tilfellet til trådstarter er det hevet over enhver tvil at en mindreårig er seksuelt misbrukt.
For det første har trådstarter utnyttet en ung og umoden jente for å skaffe seg sex. Dette er dessverre ikke uvanlig fordi jenter i denne alderen, som mentalt ikke er mer enn barn, raskt blir ukritisk "forelsket" og ser opp til voksne gutter og menn. Naturlige pubertetsproblemer i relasjonene til foreldrene og opprørstrang er andre forholdsom styrer jentene i denne alderen.

Uansett er det alltid den voksne som skal og må ta ansvaret for å ikke utnytte barn i slike relasjoner seksuelt.

Denne unge jenta har i sin umodenhet og hodestups ukritiske forelskelse sikkert trodd at hun og 19-åringen skulle være sammen for resten av livet. I en slik situasjon er det lett å la seg presse til noe hun ellers aldri ville gått med på. Når "forelskelsens magi" er brutt forstår hun med ett hvordan hun har blitt manipulert til sex av en mye mer erfaren og beregnende mann.

Da er det på tide å forsøke å forstå hvorfor den unge jenta reagerer som hun gjør. Ikke bare har illusjonen om forelskelse og livslang kjærlighet blitt brutt. I tillegg går et opp for henne at hun har blitt utnyttet og manipulert på det groveste. En viss grad av trusler må aksepteres fra jenta i en slik livskrise, en jente på 15 har uansett lite å true en mann på 19 med. Men det å "true" med anmeldelse er ikke noen trussel. En anmeldelse er bare at myndighetene blir informert om hva som har skjedd. Jenta kan ikke styre hva politi og påtale hvis gjøre med saken.

Slik som jeg har redegjort for over, er i stor utstrekning slik politiet og retten vil se på sak av denne naturen. Alle dere med dårlige holdninger til seksuelt misbruk av barn, ta dere i akt!
Vis hele sitatet...

Seksuellt misbrukt og utnyttet? Kan fortelle at det hele startet med at vi begge ble forelsket i hverandre. Du får det til å høres ut som om jeg er en drittsekk som BARE ville ha sex. Ja selvfølgelig har nyforelskede par sex, men det var ikke før jeg oppdaget hvor gærn hun var at jeg brøt forholdet. Hun var hele tiden med på det, og oppfordret til sex selv ved flere annledninger, så ikke kom og si at jeg har utnyttet og misbrukt henne på det groveste. Trodde jeg var forelska i jenta, men nei.

Så shut it, tosk!
Forelsket ja... Det høres jo så flott ut. Og det er det jo også, men...

Du som voksen har et ansvar for det som har skjedd. Det er ikke ok å ha sex med noen som er under den seksuelle lavalder når man er 19 år. Det er faktisk så lite greit at Norges befolkning representert ved stortinget har bestemt at det skal medføre fengselstraff... Et samleie mellom en som er 19 og ei som er 15 er per definisjon et overgrep.

Du har rett og slett utvist dårlig dømmekraft og forgrepet deg på en mindreårig. At du gjennom denne postingen forsøker å bortforklare og unnskylde handlingen gjør ikke saken bedre i mine øyne. Du var fult klar over jentas alder når du gikk inn i forholdet og burde tenkt deg bedre om.

At jenta selv tok initiativ til sexen er naturligvis formildende, også i en eventuell rettsak, men hvem er vi/du til å uttale oss om hennes motivasjonen for å ha sex med deg? Var det fordi hun rett og slett hadde lyst på deg og oppriktig ønsket å ha sex med deg, eller var det fordi hun følte hun måtte fordi "det er sånn man må gjøre når man er kjærester"?

Du har naturligvis lov til å mene at det er ok å ha sex med mindreårige. Loven er jo bare en lov, og den kan man jo naturligvis være uenig i. På samme måte som svært mange her inne er uenig i lovene omkring narkotika, men du må tåle at andre her syns loven er riktig og definerer dit valg om å ha sex med jenta som en ulovlig handling og et overgrep/sexuelt missbruk...

Og å avslutte innlegget ditt med "Så shut it, tosk!" taler på ingen måte til din fordel blant mange her inne.
Jeg synes du bør gå inn i deg selv Kenshi. Du bør se på tingene du har gjort til denne stakkars jenten. Kanskje det er på tide å søke hjelp? Nå skal ikke jeg si at du definitivt er pedofil, at du liker mindreårige, men du bør tenke på det. Dette kan være en begynnelse på noe langt mer alvorlig. Du må passe deg for disse følelsene du har for mindreårige, det kan være farlig å utforske videre. Jeg håper det går bra med både deg og denne jenta. Håper du tenker deg om neste gang.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Forelsket ja... Det høres jo så flott ut. Og det er det jo også, men...

Du som voksen har et ansvar for det som har skjedd. Det er ikke ok å ha sex med noen som er under den seksuelle lavalder når man er 19 år. Det er faktisk så lite greit at Norges befolkning representert ved stortinget har bestemt at det skal medføre fengselstraff... Et samleie mellom en som er 19 og ei som er 15 er per definisjon et overgrep.

Du har rett og slett utvist dårlig dømmekraft og forgrepet deg på en mindreårig. At du gjennom denne postingen forsøker å bortforklare og unnskylde handlingen gjør ikke saken bedre i mine øyne. Du var fult klar over jentas alder når du gikk inn i forholdet og burde tenkt deg bedre om.

At jenta selv tok initiativ til sexen er naturligvis formildende, også i en eventuell rettsak, men hvem er vi/du til å uttale oss om hennes motivasjonen for å ha sex med deg? Var det fordi hun rett og slett hadde lyst på deg og oppriktig ønsket å ha sex med deg, eller var det fordi hun følte hun måtte fordi "det er sånn man må gjøre når man er kjærester"?

Du har naturligvis lov til å mene at det er ok å ha sex med mindreårige. Loven er jo bare en lov, og den kan man jo naturligvis være uenig i. På samme måte som svært mange her inne er uenig i lovene omkring narkotika, men du må tåle at andre her syns loven er riktig og definerer dit valg om å ha sex med jenta som en ulovlig handling og et overgrep/sexuelt missbruk...

Og å avslutte innlegget ditt med "Så shut it, tosk!" taler på ingen måte til din fordel blant mange her inne.
Vis hele sitatet...

Når folk får meg til å se ut som et svin som mishandler 15 år gamle jenter, tenner jeg på pluggene. Dere har INGEN aning om saken annet enn det jeg har fortalt dere. Dere har heller INGEN aning om hvordan jenta og jeg selv er. Hadde dere visst det, hadde dere antageligvis også hatt et annet syn på saken, uansett om jeg har hatt sex med ei under den sekuselle lavalderen. Selvfølgelig skulle jeg ikke innledet et forhold med ei 15 år gammel jente og hatt sex med henne, og angrer på det også, men gjort er gjort.

Saken er ute av verden. Jeg ordnet opp i det på min måte og har lært, og dere andre kan ha min opplevelse i bakhodet neste gang dere finner ei smårips å rote med. Noe dere heller ikke bør men....
Jeg har fått svar på det jeg lurte på nå uansett.
Sist endret av Kenshi; 8. november 2009 kl. 20:27.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Forelsket ja... Det høres jo så flott ut. Og det er det jo også, men...

Du som voksen har et ansvar for det som har skjedd. Det er ikke ok å ha sex med noen som er under den seksuelle lavalder når man er 19 år. Det er faktisk så lite greit at Norges befolkning representert ved stortinget har bestemt at det skal medføre fengselstraff... Et samleie mellom en som er 19 og ei som er 15 er per definisjon et overgrep.

Du har rett og slett utvist dårlig dømmekraft og forgrepet deg på en mindreårig. At du gjennom denne postingen forsøker å bortforklare og unnskylde handlingen gjør ikke saken bedre i mine øyne. Du var fult klar over jentas alder når du gikk inn i forholdet og burde tenkt deg bedre om.

At jenta selv tok initiativ til sexen er naturligvis formildende, også i en eventuell rettsak, men hvem er vi/du til å uttale oss om hennes motivasjonen for å ha sex med deg? Var det fordi hun rett og slett hadde lyst på deg og oppriktig ønsket å ha sex med deg, eller var det fordi hun følte hun måtte fordi "det er sånn man må gjøre når man er kjærester"?

Du har naturligvis lov til å mene at det er ok å ha sex med mindreårige. Loven er jo bare en lov, og den kan man jo naturligvis være uenig i. På samme måte som svært mange her inne er uenig i lovene omkring narkotika, men du må tåle at andre her syns loven er riktig og definerer dit valg om å ha sex med jenta som en ulovlig handling og et overgrep/sexuelt missbruk...

Og å avslutte innlegget ditt med "Så shut it, tosk!" taler på ingen måte til din fordel blant mange her inne.
Vis hele sitatet...
Vel når du Kaunda fremstiller trådstarter som en manipulerende overgriper som ødelegger jentas tro på kjærlighet, er ikke den siste kommentaren så upassende. Kaundas føleri virker jo som han har fulgt "overgrepet" med egne øyne og at han er moralens vokter.
Sist endret av St.Vitus; 8. november 2009 kl. 20:32.
Sitat av skolms Vis innlegg
Jeg ser ingenting gale med å ha sex med en på 15 når man er 19 så lenge hun er bra utviklet. Da mener jeg at dem er på det stadiet de har begynt å få litt former rundt hoftene. Hehe
Vis hele sitatet...
Oh my fucking God... Noen kommer i puberteten når de er 8 år, andre når de er 16. Hva søren har "former rundt hoftene" med dette å gjøre? Jeg håper for din skyld at du ikke er over 16.

Sitat av skolms Vis innlegg
Jenter på 15 og gutter på 18 er vel ikke så langt unna hverandre mentalt i de fleste tilfeller.
Vis hele sitatet...
Som nevnt mange ganger dreier det seg om en 19-åring og en 15-åring. Ikke alle utvikler seg likt, men en 19-åring har vanligvis flyttet hjemmefra og påbegynt arbeid eller høyere utdanning. Tror du han er på samme mentale nivå som en 15-åring som bor hjemme og går på ungdomsskolen? Er dette tilfelle er det grunn til å få en utredning hos psykolog. Det er veldig stor forskjell på fire år i alderen 0-18 og i alderen 18-100.

De har hatt et forhold til hverandre.
Vis hele sitatet...
Ja, en på et annet modningsnivå har hatt et seksuelt forhold til en yngre jente. Jeg skjønner at dette kanskje kan høres kult ut for deg, men la meg spørre: Har du noen småsøsken, skolms? Eller kan du sette deg inn i situasjonen hvor ditt lillesøsken eller barn på femten år er "knullekompis" med en nittenåring? Høres det normalt og sunt ut for deg da?
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Seksuellt misbrukt og utnyttet? Kan fortelle at det hele startet med at vi begge ble forelsket i hverandre. Du får det til å høres ut som om jeg er en drittsekk som BARE ville ha sex. Ja selvfølgelig har nyforelskede par sex, men det var ikke før jeg oppdaget hvor gærn hun var at jeg brøt forholdet. Hun var hele tiden med på det, og oppfordret til sex selv ved flere annledninger, så ikke kom og si at jeg har utnyttet og misbrukt henne på det groveste. Trodde jeg var forelska i jenta, men nei.

Så shut it, tosk!
Vis hele sitatet...

Du har utnyttet et barn på det groveste, og nå er du ikke engang mann nok til å stå for det du har gjort. Er det mulig å synke dypere?

Når du her blir stillt til veggs for handlingene dine, pynter du på forklaringen din så det skal se ut som noe annet.

Dette startet du tråden med:

Sitat av Kenshi Vis innlegg
Kort og godt.

Har hatt et kortvarig "forhold" med ei 15 år gammel jente. Jeg er over 18. Vi har egentlig bare vært hompevenner, men etter at jeg gjorde det klart for henne at jeg ikke ville holde på med henne lenger, ble hun hyper og truet med å annmelde meg for voldtekt. Antageligvis for at hun trodde jeg ville ha et seriøst forhold med henne og nå vil hevne seg..

Så er spørsmålet. Kan hun annmelde meg for voldtekt og sørge for at jeg blir straffet for det? Med tanke på at hun er under den seksuelle lavalderen...
Rapporter regelbrudd
Sist endret av Kenshi; 6. november 2009 kl. 02:06.
Vis hele sitatet...
Du startet tråden med å kalle dere for hompevenner, og når folk reagerer var du plutselig kjempeforelsket. Det seksuelle overgrepet har likevel funnet sted, og at du skylder på forelskelse er ikke i det hele tatt troverdig med grunnlag i dine egne uttalelser. Ei heller er det formildende, selv om du later til å mene at det er en slags unnskyldning.

Det er alltid det voksne som har ansvar for seksuelle overgrep, glem det aldri!

Jeg håper at du ikke slipper unna med dette, og at jenta og foreldrene er oppegående nok til å anmelde deg for overgrepet.
Sitat av Kaunda Vis innlegg
Du har utnyttet et barn på det groveste, og nå er du ikke engang mann nok til å stå for det du har gjort. Er det mulig å synke dypere?
Vis hele sitatet...
Da jeg var 16, hadde jeg et forhold til en jente på 14. Jeg var svært sjenert og tok aldri initiativet til sex, mens hun kunne finne på å initiere seksuelle aktiviteter på kollektivtransport eller på kino, samt mer "vanlige" steder, som hjemme i sengen. Hun var langt mer seksuelt erfaren enn meg, og langt mer "seksuelt utviklet". Selv om jeg var over, og hun under, den seksuelle lavalderen, var det aldri jeg som hadde kontrollen og det hadde vært latterlig å påstå at jeg forgrep meg på henne.

Poenget med historien min er at det slett ikke alltid er den eldste som har kontrollen og dermed bør sitte med ansvaret.

Sitat av Kaunda Vis innlegg
Jeg håper at du ikke slipper unna med dette, og at jenta og foreldrene er oppegående nok til å anmelde deg for overgrepet.
Vis hele sitatet...
Og hva skulle poenget med dette være? Hvilke statistikker peker i rettning av at unge gutter har godt av et lite fengselsopphold? Gjort er gjort, og hvis jenta virkelig føler seg misbrukt, er dette en tragedie, men slik jeg ser det er det ikke materiale for rettsvesenet, og å straffe unge gutter for (frivillig) seksuell omgang med marginalt yngre (men kanskje mer modne og erfarne?) jenter, kan umulig gjøre verden til et bedre sted.
Kjiipe greier du er igjennom, ser ikke at det er noe problem å være 18 og sammen med ei på 15(ser folk kritiserer det). Ble selv sammen med ei på 15 da jeg var 18. Jeg er nå 21 om noen månder, vi er fortsatt sammen og har selfølgelig hatt våre diskusjon/krangler : p
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Da jeg var 16, hadde jeg et forhold til en jente på 14. Jeg var svært sjenert og tok aldri initiativet til sex, mens hun kunne finne på å initiere seksuelle aktiviteter på kollektivtransport eller på kino, samt mer "vanlige" steder, som hjemme i sengen. Hun var langt mer seksuelt erfaren enn meg, og langt mer "seksuelt utviklet". Selv om jeg var over, og hun under, den seksuelle lavalderen, var det aldri jeg som hadde kontrollen og det hadde vært latterlig å påstå at jeg forgrep meg på henne.

Poenget med historien min er at det slett ikke alltid er den eldste som har kontrollen og dermed bør sitte med ansvaret.


Og hva skulle poenget med dette være? Hvilke statistikker peker i rettning av at unge gutter har godt av et lite fengselsopphold? Gjort er gjort, og hvis jenta virkelig føler seg misbrukt, er dette en tragedie, men slik jeg ser det er det ikke materiale for rettsvesenet, og å straffe unge gutter for (frivillig) seksuell omgang med marginalt yngre (men kanskje mer modne og erfarne?) jenter, kan umulig gjøre verden til et bedre sted.
Vis hele sitatet...
Nei...det er kanskje ikke alltid den eldste som har kontrollen, men i akkurat denne saken her er det ikke vansklig å se at det er en gutt på 19 som har utnytta ei jente på 15 (som tydeligvis har fått panikk og kanskje har sagt noe hun ikke har ment helt) ....han har vært ganske klar over hva han har gjort, og når man er 19 år så bør man være smart nok til å holde seg unna jenter på 15, spesielt når man skjønner at jenta vil noe mer enn bare å pule....et sted må grensa gå, og man kan kanskje si at "okey en gutt på 19 og ei jente på 17 er greit....men da må jo 16 også være greit....men ja selvfølgelig da er 15 og 14 også greit...."

Hva ville DU selv sagt hvis lillesøstra di på 14-15 pulte på en gutt på 18-19? IT aint right man....som Dr.Dre sa; "Yo this girls only 15 years old! You shouldn't take advantage of her, thats not fair!"
Det er rett og slett dårlig gjort....for en gutt på 19 er det ikke så vansklig å overbevise ei jente på 15, som kanskje er litt betatt eller småforelska, om at de skal ha sex....
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Izor Vis innlegg
som Dr.Dre sa; "Yo this girls only 15 years old! You shouldn't take advantage of her, thats not fair!"
Vis hele sitatet...
nå er heldigvis ikke livet og virkeligheten helt identifiserbar med en dr. dre sang.
Sist endret av somnium; 13. november 2009 kl. 14:10.
Kjenner JÆVLI mange jenter som har gjort det her, og det er det dummeste i hele verden..

En kompis av meg dreiv med ei sånn lita møkkakjærring som bestemte seg for å anmelde han da han ikke ville ha noe med hu å gjøre mer...
Han hadde vært hjemme hos familien hennes flere ganger, og tatt hu med på kino osv, så han kjente foreldrene.. Han tok bare telefonen, ringte morra, og ba om å få et møte med foreldrene, og senere med jenta..
Jenta knakk da helt, og sa at hu hadde hørt at andre jenter hadde gjort dette fikk de penger av staten og ofte kom gutten tilbake..

Så om du kjenner til familien hennes er det vell ikke værre enn å ta en telefon, de forstår kanskje situasjonen, og kan banke litt vett inn i skallen på kidden sin...
Sitat av Izor Vis innlegg
Nei...det er kanskje ikke alltid den eldste som har kontrollen, men i akkurat denne saken her er det ikke vansklig å se at det er en gutt på 19 som har utnytta ei jente på 15
Vis hele sitatet...
Vi vet jo egentlig ikke så mye om hav som faktisk har skjedd. Vi har kun hørt trådstarters side av saken, og den har jo også endret seg litt ettersom diskusjonen har utfoldet seg. Mitt poeng var imidlertid at det alltid er flere sider av en sak, og at man ikke automatisk er overgriper selv om man er eldre enn sin seksualpartner.

Sitat av Izor Vis innlegg
Hva ville DU selv sagt hvis lillesøstra di på 14-15 pulte på en gutt på 18-19? IT aint right man....som Dr.Dre sa; "Yo this girls only 15 years old! You shouldn't take advantage of her, thats not fair!"
Vis hele sitatet...
For å si det slik; jeg har selv en lillesøster, som når er 16. Det er klart jeg ville reagert hvis hun begynte å henge mye med en gutt som var mye eldre. Jeg ville antakelig bedt om å møte fyren, hvis jeg ikke alt visste hvem det var, men om han virket som en bra fyr ville jeg ikke lagt meg opp i saken. Hadde hun imidlertid hooket opp med en drittsekk som behandlet henne dårlig, hadde jeg gjort livet hans kjipt, om han så var 13 år gammel. Poenget er igjen at det ikke er alderen som er mest relevant, men de faktiske hendelsene eller overgrepene som måtte forekomme i et forhold mellom to unge mennesker.
Jeg er uenig felix. Når det er snakk om en jente på 15 og en gutt på 19, er det nesten et overgrep uansett imo.
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Jeg er uenig felix. Når det er snakk om en jente på 15 og en gutt på 19, er det nesten et overgrep uansett imo.
Vis hele sitatet...
Det er greit at du er uenig med meg i enkelte av tingene jeg har skrevet i denne tråden, det skal jeg ikke prøve å ta fra deg, men er du er vel enig i at det er værre med en jevnaldrende drittsekk, enn en 4 år eldre kjernekar?
Sitat av Helenemor Vis innlegg
Kjenner JÆVLI mange jenter som har gjort det her, og det er det dummeste i hele verden..
Vis hele sitatet...
Og gutter lærer fremdeles ikke...

Kjipt..

Jeg kjenner ikke trådstarter og vet ikke hvor moden/umoden han er, men da jeg selv var 19, ville jeg aldri innledet et forhold til ei jente som var 15 år, uansett hvor stort begjær jeg hadde hatt.
Sist endret av JMR; 13. november 2009 kl. 15:00.
Jævlig mye generalisering ute og går her, begge veier. Forresten er det en hel haug her som undervurderer dømmekraften til en 15-åring noe helt inni det helvete. Uten at det betyr at jeg forsvarer verken det ene eller andre her i denne tråden.
Sitat av Kaunda Vis innlegg
Du har utnyttet et barn på det groveste, og nå er du ikke engang mann nok til å stå for det du har gjort. Er det mulig å synke dypere?

Når du her blir stillt til veggs for handlingene dine, pynter du på forklaringen din så det skal se ut som noe annet.

Dette startet du tråden med:

Du startet tråden med å kalle dere for hompevenner, og når folk reagerer var du plutselig kjempeforelsket. Det seksuelle overgrepet har likevel funnet sted, og at du skylder på forelskelse er ikke i det hele tatt troverdig med grunnlag i dine egne uttalelser. Ei heller er det formildende, selv om du later til å mene at det er en slags unnskyldning.

Det er alltid det voksne som har ansvar for seksuelle overgrep, glem det aldri!

Jeg håper at du ikke slipper unna med dette, og at jenta og foreldrene er oppegående nok til å anmelde deg for overgrepet.
Vis hele sitatet...
Ja, det startet med at vi var forelsket og automatisk bare gikk over til hompevenner uten å prate så mye med hverandre som før, deretter innså jeg hvor wierd hun var, så jeg avbrøt forholdet. You see?...
Du har antageligvis aldri opplevd kjærlighet, så du forstår ikke.

Sitat av steinarlima Vis innlegg
Jeg er uenig felix. Når det er snakk om en jente på 15 og en gutt på 19, er det nesten et overgrep uansett imo.
Vis hele sitatet...
Ordet "overgrep" blir mye brukt her i tråden mot meg. Greit at det er ulovlig å ha sex med en under den seksuelle lavalder, men når vi begge oppfordret til sex og i tillegg var forelsket i hverandre, mener jeg å kalle meg for en overgriper blir helt idiotisk.

Det du og Kaunda sier er at alle som er over 18 og sammen med en under 16 er overgripere. Ville du likt å blitt kalt for en overgriper bare fordi du ble forelska med ei under 16?..

Er man forelska så er man forelska, da spiller ikke alderen så stor rolle. Det fins tross alt tusenvis av gutter som er sammen med mindreårige jenter her i Norge.

Jeg skjemmer meg ikke over forholdet vårt. Om hun kunne vært mitt livs kjærlighet, så er det bedre å ta sjansen enn å la være. Det tror jeg de fleste med litt erfaring sier seg enig i. Ulovlig eller ikke.
Sist endret av Kenshi; 13. november 2009 kl. 15:05.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Jeg er uenig felix. Når det er snakk om en jente på 15 og en gutt på 19, er det nesten et overgrep uansett imo.
Vis hele sitatet...
Enig, men jeg spekulerer i at denne gangen er det ikke et overgrep. Virker på meg som at begge to var oppriktig glade i hverandre og ikke så noe galt i å ha nærkontakt av tredje grad. Men vi får jo selvsagt bare trådstarters versjon.

Jeg er enig med Felix for øvrig Jenta kjenner jeg fint lite til, men med denne tråden som grunnlag virker det på ingen måte som at overgrep har funnet sted.
At begge er oppriktig glade i hverandre betyr ikke at det automatisk er greit. For å dra et litt ekstremt eksempel: Selv om en 40-åring kan være totalt skrudd i hodet og være oppriktig forelsket i en 12-åring, og 12-åringen sikkert kan være oppriktig forelska i samme 40-åring, så er det så langt fra greit som det er mulig. Generelt: Hvis det er stor forskjell i "mental alder/modningsnivå", så er det ikke greit.

Felix sitt eksempel blir faktisk veldig annerledes. For det første var han selv bare 16, mens jenta var 14, og det kan høres ut til at hun var relativt moden, mens han var litt mindre moden, noe som vel er ganske vanlig for gutter og jenter i den alderen. Fra 19 til 15 derimot, da har det plutselig skjedd MYE!
Sitat av atomet Vis innlegg
At begge er oppriktig glade i hverandre betyr ikke at det automatisk er greit. For å dra et litt ekstremt eksempel: Selv om en 40-åring kan være totalt skrudd i hodet og være oppriktig forelsket i en 12-åring, og 12-åringen sikkert kan være oppriktig forelska i samme 40-åring, så er det så langt fra greit som det er mulig. Generelt: Hvis det er stor forskjell i "mental alder/modningsnivå", så er det ikke greit.

Felix sitt eksempel blir faktisk veldig annerledes. For det første var han selv bare 16, mens jenta var 14, og det kan høres ut til at hun var relativt moden, mens han var litt mindre moden, noe som vel er ganske vanlig for gutter og jenter i den alderen. Fra 19 til 15 derimot, da har det plutselig skjedd MYE!
Vis hele sitatet...
Du sammenligner en 40åring med en 19 åring og mener det blir samme situasjon?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av margido Vis innlegg
Du sammenligner en 40åring med en 19 åring og mener det blir samme situasjon?
Vis hele sitatet...
Nei, han brukte det som eksempel på at følelser ikkje utan viare er gyldig grunn. Les innlegget has ein gong til.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av atomet Vis innlegg
At begge er oppriktig glade i hverandre betyr ikke at det automatisk er greit. For å dra et litt ekstremt eksempel: Selv om en 40-åring kan være totalt skrudd i hodet og være oppriktig forelsket i en 12-åring, og 12-åringen sikkert kan være oppriktig forelska i samme 40-åring, så er det så langt fra greit som det er mulig. Generelt: Hvis det er stor forskjell i "mental alder/modningsnivå", så er det ikke greit.

Felix sitt eksempel blir faktisk veldig annerledes. For det første var han selv bare 16, mens jenta var 14, og det kan høres ut til at hun var relativt moden, mens han var litt mindre moden, noe som vel er ganske vanlig for gutter og jenter i den alderen. Fra 19 til 15 derimot, da har det plutselig skjedd MYE!
Vis hele sitatet...
Korrekt, det blir ikke automatisk greit. Men vit at jeg hele tiden tok utgangspunkt i denne aktuelle saken, og jeg ville få frem at det ikke virker som et overgrep hvor 19åringen har utnyttet jenta. Det blir bare spekulering.
Men så er spørsmålet vi aldri finner svar på med mindre vi møter jenta og trådstarter; Hvor stor er modningsforkjellen? Det er uansett på kanten av stupet, men om det er et fall eller ei teller mye (særlig hva straff angår)

Sitat av Kenshi
Jeg er over 18. Vi har egentlig bare vært hompevenner
Vis hele sitatet...
Dette taler for utnytting, da er straff på sin plass syntes jeg. Man blir ikke "bare hompevenner" med en 15årig jente, i mitt hode blir det feil.

Skulle til å forsvare modning ytterligere i denne posten. Men jeg har regnet feil, en 15åring går på ungdomskolen om høsten. Jeg har hele tiden tatt utgangspunkt i en førsteklassing (VGS1) som er sammen med en 19åring.
Kom på det plutselig slo meg: "Faen, lillebror er jo 15!"
Sannsynligvis blir du ikke dømt for voldtekt, men du kan bli dømt for seksuell omgang med mindreårige, hvilket er noe du faktisk har gjort. Håper du har lært.
til trådstarters forsvar dreiv jeg og på med en del ting når jeg ikke var gammel nok, og jeg tok initiativ til det.
Men så litt mot trådstarter igjen, det er lett å tro at man vil eller må gjøre disse tingene, men man oppdager som regel i ettertid at det ikke var så lurt.

Vær snill med jentene, og la dem vente


Og til de som tror at former og utvikling er det samme som psykologisk utviklet, jeg fikk mensen i 5. og hadde c cup i 7.
Jeg mener mennesker er såpass forskjellige at selvom en grense på 16 år helt klart er nødvendig også etter mitt syn, så kan mange par sammen ta avgjørelser som i praksis gjør den eldste parten kriminell uten at man skal måtte føle seg slik.

Utfra hvordan OP skriver, tolker jeg det dithen at du har vært i et forhold med en pubertal jente og valgt å stole på, eller ignorere hennes svekkede bedømmelseskraft mens hun er på sitt mest ustabile. Hvordan hun reagerte da du slo opp bør jo få deg til å forstå i ettertid at hun ikke var moden nok. Å gjennomføre et samleie med en 15-åring du åpenbart ikke har kjent særlig godt er absolutt et overgrep, og hele historien du forteller illustrerer selve grunnen for at en grense på seksuell lavalder er nødvendig.
Det jeg ikke skjønner er hvorfor du som 19åring hompa rundt på ei 15åring... sorry mac, det blir bare feil for min del. Skaff deg ei litt mer voksen dame neste gang, så slipper du kanskje sånn her barnslig drama (det er jo det det er, men hva faen kan du forvente av en 15åring egentlig?)
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Izor Vis innlegg
....som Dr.Dre sa; "Yo this girls only 15 years old! You shouldn't take advantage of her, thats not fair!"....
Vis hele sitatet...
OT: Nå var gutten 21 år i den sangen da

(for de som lurer: Eminem ft. Dr. Dre - Guilty Conscience)
bare si at du ikke husker noe [med mindre dere har gjordt det forann flere/vitner?] anyways. ingen kan dømme deg for å være dum og ikke huske noe? hvertfall som jeg har erfart at samleie holdes som oftest privat og da er det jo bare og si at du ikke husker noe? correct me wrong
Sitat av eskil2k Vis innlegg
bare si at du ikke husker noe [med mindre dere har gjordt det forann flere/vitner?] anyways. ingen kan dømme deg for å være dum og ikke huske noe? hvertfall som jeg har erfart at samleie holdes som oftest privat og da er det jo bare og si at du ikke husker noe? correct me wrong
Vis hele sitatet...
Jøye meg. Har du lest noe særlig aviser, jeg tenker spesielt på artikler om pågående rettssaker? Er du klar over hvor vanlig det er å påstå at man "ikke husker noe" i en straffesak? Det er så vanlig at avisene iblant skriver at tiltalte "ikke husker", med gåsetegn. Det er omtrent like vanlig at retten ikke fester lit til den type forklaring, og resultatet er en strengere dom enn du hadde fått om du tilsto. En ting er å ikke huske en ekstrem handling begått i rus eller i ekstrem psykisk ubalanse, men å påstå at du ikke husker å ha hatt jevnlig sex i nykter tilstand, blir rett og slett for dumt.

Jeg ser verdien av å "ikke huske" i f.eks. narkotikarelaterte saker basert på indisier, hvor politiet er avhengig av din tilståelse for å hale i land saken, men jeg tror du skal lengre ut på landet hvis du skal overbevise retten om at du ikke husker noe som helst fra et forholdsvis langvarig seksuelt forhold. I tillegg er det svært lite trolig at dette har pågått uten at noen andre enn de to involverte visste om det, jenta hadde antakelig ikke hatt store problemer med å godtgjøre de faktiske forhold overfor retten.
Sist endret av xtapolapocetl; 17. november 2009 kl. 17:07.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Med tanke på at du er 18 år burde du hatt bedre vett enn å missbruke en som er under 16. Legg vekt på at jeg bruker ordet missbruking, fordi det er nettop det du gjør!
Hold deg til jenter på din egen alder så hadde du sluppet dette problemet. Hun er under 16, og egentlig ikke klar for slike handlinger enda. Alikevel ville du være ''humpevenner'' som du kaller det.
Stakkar jente.
Og er det en grunn til at hun trodde dere var i et forhold? Har du sagt dette til henne kanskje? anntydet det på noen som heldst måte? ...Du må få ordnet opp med henne og forklart hvorfor du gjorde dette her, fordi du ville ha deg noe når det passa deg, og hva hun egentlig var i øynene dine.
Velger hun fortatt å anmelde deg, synes jeg du fortjener den eventuelle straffen du får. Beklager

Sitat av commie Vis innlegg
Ja, hun kan selvsagt anmelde deg. Det er fritt frem. Så er det opp til politijuristen å opprette sak og eventuelt sikte deg. Uansett, om du er rundt 18 og ikke har noe maktforhold overfor jenta (trener, lærer ...) og dere er "omtrent jevnbyrdige i [...] utvikling" så vil du antakeligvis ikke bli dømt.

redigert: Det over gjelder det med seksuell lavalder, det er ikke voldtekt. Hun kan selvsagt anmelde deg for voldtekt også (eller hva som helst annet, det er altså fritt frem å anmelde hvem som helst for hva som helst), kanskje blir du innkalt til avhør, men om det ikke finnes noen beviser eller indisier på at du har voldtatt henne så er du ganske trygg.
Vis hele sitatet...
BTW det er ikke ''fritt frem'' å annklage for voldtekt. Hun var med på det frivillig etter hva som ble forklart og kan ikke kalle det ''voldtekt.''
Såklart kan hun anmelde han, men det er ikke noe fritt frem med anmeldinger om voldtekter i hytt og pine, voldtekter er en alvorlig ting og det skal ikke bli missbrukt for hevnens skyld!
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Må si jeg synes det er delvis latterlig nivå her.
En masse folk f eks colsi123 her som hyler og skriker om missbruk fordi jenta _umulig_ kan være moden nok.

Unnskyld meg.
Jeg bor for tiden i sverige, der den seksuelle lavalder er satt til 15.
Pga dettte og pga svensk kultur er det derfor heller ikke uvanlig med seksuelt aktive jenter og gutter på 14.
Min svenske samboer hadde f eks samleie for første gang når hun var 14, i likhet med de aller fleste av sine venninner.

Og pga at dette ikke er noe uvanlig er det heller ikke mye folk som går rundt og gauler om misshandel og missbruk.
Jeg har ikkenoe problem med å se at en 15-åring kan være moden for å ha et seksuelt forhold til noen som helst.

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...of_Consent.png
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Isåfall er det ord mot ord. Og med mindre hun går med på å få hele seg undersøkt, kommer hun absolutt ingen vei med dette. Hadde det vært voldtekt regner jeg med at det ville vært tegn på det, rent fysisk. Så med mindre dere har bedrevet avansert SM har du nok ingenting å frykte på den fronten.

Men risikoen for at du blir annmeldt er så liten, at du antakeligvis ikke trenger å bekymre deg. De fleste mennesker er oppegående nok til å innse at det å annmelde for noe så idiotisk rett og slett blir for dumt. Mye skrik, lite ull.
Vis hele sitatet...
For og ikke snakke om hvor kostbar en rettsak kan bli for henne om hun ikke vinner. Er vel sånn at taperen av rettsaken må betale alt?
Sitat av maggii Vis innlegg
For og ikke snakke om hvor kostbar en rettsak kan bli for henne om hun ikke vinner. Er vel sånn at taperen av rettsaken må betale alt?
Vis hele sitatet...
Neinei, du betaler for advokat, men når jeg fikk advokat for forsøk på voldtekt fikk jeg det gratis siden jeg var den fornermede. Så det kommer helt ann på. Betaler du, får du god advokat. Men hun kan alltids gå til legen å ta en jomfruhets test og dna test av skjeden. Finner de evt sæd eller dna av han er det gjort.
Sitat av colsi123 Vis innlegg
Neinei, du betaler for advokat, men når jeg fikk advokat for forsøk på voldtekt fikk jeg det gratis siden jeg var den fornermede. Så det kommer helt ann på. Betaler du, får du god advokat. Men hun kan alltids gå til legen å ta en jomfruhets test og dna test av skjeden. Finner de evt sæd eller dna av han er det gjort.
Vis hele sitatet...
Om jeg anmelder deg for å ha slått ut tenna mine, og du da leier deg en advokat, og jeg taper rettsaken så må jeg da betale både min og din advokat? Som jeg har forstått det.
Sitat av maggii Vis innlegg
Om jeg anmelder deg for å ha slått ut tenna mine, og du da leier deg en advokat, og jeg taper rettsaken så må jeg da betale både min og din advokat? Som jeg har forstått det.
Vis hele sitatet...
Du må ikke betale min, nei...
Sitat av bakkus Vis innlegg
Må si jeg synes det er delvis latterlig nivå her.
En masse folk f eks colsi123 her som hyler og skriker om missbruk fordi jenta _umulig_ kan være moden nok.

Unnskyld meg.
Jeg bor for tiden i sverige, der den seksuelle lavalder er satt til 15.
Pga dettte og pga svensk kultur er det derfor heller ikke uvanlig med seksuelt aktive jenter og gutter på 14.
Min svenske samboer hadde f eks samleie for første gang når hun var 14, i likhet med de aller fleste av sine venninner.

Og pga at dette ikke er noe uvanlig er det heller ikke mye folk som går rundt og gauler om misshandel og missbruk.
Jeg har ikkenoe problem med å se at en 15-åring kan være moden for å ha et seksuelt forhold til noen som helst.

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...of_Consent.png
Vis hele sitatet...
Så hvis du hadde vært i et av landene du viser på linken din som det er 9 og 12 årsgrense, hadde du synes det også var OK?
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Kaunda Vis innlegg
Så hvis du hadde vært i et av landene du viser på linken din som det er 9 og 12 årsgrense, hadde du synes det også var OK?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde nok hatt personlige betenkligheter med å ha sex med ei på 9, og også ei på 12, men det har med mine personlige verdier å gjøre.

Er det f eks tillatt å ha sex fra 12 år ifølge loven, og kulturen i landet gjør at jenta ikke blir stigmatisert eller utsatt hadde jeg ikke hatt noe imot at andre gjør det.
Sitat av bakkus Vis innlegg
Jeg hadde nok hatt personlige betenkligheter med å ha sex med ei på 9, og også ei på 12, men det har med mine personlige verdier å gjøre.

Er det f eks tillatt å ha sex fra 12 år ifølge loven, og kulturen i landet gjør at jenta ikke blir stigmatisert eller utsatt hadde jeg ikke hatt noe imot at andre gjør det.
Vis hele sitatet...
Du synes altså at det er greit å ha sex med mindreårige. Jaja. Det er ikke snakk om hyling og skriking, det er snakk om hva som er rett og galt.
Denne gutten fortjener den eventuelle straffen han får fordi det er missbruk mot mindreårige.
Det står i loven, og det er vi alle klar over.
Han som er 18 år burde tenke på konsekvensene dette kan føre til. Vi bor ikke i Sverige og den sekuelle lavalderen er ikke 15, men 16! Ingen grunn til å ta opp Sverige i det hele tatt.

BTW!! Tenk om det var DIN datter som hadde sex med en 18 år gammel gutt når hun bare var 9-15 år, hadde du sakt det samme da? Jaja det gjør jo ingenting, for det er slik det er i Sverige? Tenk deg om før du begynner å snakke om at det er ok å gjøre slike ting. Det er en grunn til at det finnes en seksuell lavalder i den hele tatt.
Sitat av colsi123 Vis innlegg
Du synes altså at det er greit å ha sex med mindreårige. Jaja. Det er ikke snakk om hyling og skriking, det er snakk om hva som er rett og galt.
Denne gutten fortjener den eventuelle straffen han får fordi det er missbruk mot mindreårige.
Det står i loven, og det er vi alle klar over.
Han som er 18 år burde tenke på konsekvensene dette kan føre til. Vi bor ikke i Sverige og den sekuelle lavalderen er ikke 15, men 16! Ingen grunn til å ta opp Sverige i det hele tatt.

BTW!! Tenk om det var DIN datter som hadde sex med en 18 år gammel gutt når hun bare var 9-15 år, hadde du sakt det samme da? Jaja det gjør jo ingenting, for det er slik det er i Sverige? Tenk deg om før du begynner å snakke om at det er ok å gjøre slike ting. Det er en grunn til at det finnes en seksuell lavalder i den hele tatt.
Vis hele sitatet...
Det forandrer ikke det faktum at det er landets lover og kultur som definerer hva som er en mindreårig, og eksemplet han kom med har ikke noe med saken her å gjøre. Det er omtrent like avskyelig at jenter på 15 år som nettopp har brukt opp konfirmasjonspengene sine, er ute etter å få tak i en slant fra en tosk ved å hyle etter overgrep fordi de tror de har funnet et hull i lovverket.
Sist endret av m0b; 29. november 2009 kl. 19:16.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Tull. Nå prøver du å vri det jeg sier. "Sex med minderårige" er ytterst relativt og bestemt ifølge et lands lov og kultur.
"Rett og galt" det samme. (OK, mord etc er ganske universellt ansett som "galt")

Jeg er helt enig i at han burde ha tenkt både en og to ganger før han gjorde noe slikt, men det jeg reagerer på er formuleringer som dette:
Sitat av colsi123 Vis innlegg
Med tanke på at du er 18 år burde du hatt bedre vett enn å missbruke en som er under 16. Legg vekt på at jeg bruker ordet missbruking, fordi det er nettop det du gjør!
Vis hele sitatet...
Mitt poeng var at jeg mener det er overilt å kategorisk kalle sex med ei jente på 15 for missbruk/overgrep.

Og ikke prøv "Think of the children!"-argumentet, det blir bare dumt.
Det er _stor_ forskjell på en 9-åring og en 15-åring.

Hadde jeg hatt en datter på 15 hadde jeg ikke hatt nevneverdige problemer med at hun har samleie med en på 18-20.
Ja, det er en grunn til at vi har en seksuell lavalder. Det er for å beskytte barn mot overgrep. Og jeg ser ingenting i denne saken etter det jeg har fått vite som får meg til å tro at noen form for overgrep har skjedd.
Sist endret av bakkus; 29. november 2009 kl. 19:20.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Det forandrer ikke det faktum at det er landets lover og kultur som definerer hva som er en mindreårig, og eksemplet han kom med har ikke noe med saken her å gjøre. Det er omtrent like avskyelig at jenter på 15 år som nettopp har brukt opp konfirmasjonspengene sine, er ute etter å få tak i en slant fra en tosk ved å hyle etter overgrep fordi de tror de har funnet et hull i lovverket.
Vis hele sitatet...
For det første kan du i det minste forholde deg til temaet. Som jeg nevnte tidligere så sa jeg at det er ikke voldtekt så lenge hun var med på det selv, men det gjør det fortsatt ikke mindre ulovlig å ligge med henne. Han må ta den straffen han måtte få for å ikke klare å kontrollere sin egen lyst. Han kunne jo bare funnet seg en på sin egen alder så hadde han sluppet dette. Han har jo lagt opp til det selv. Når jenter er i den alderen tror de at sånne forelskelser varer evig og gjør alt hva guttene sier. Det er dette som er missbruking.

Og jeg sier ikke at ALLE gutter er sånn.
Første gang jeg hadde sex var jeg femten, og i følge meg selv hadde jeg vært klar i evigheter.
Nei, jeg holdt meg innenfor temaet som er i nåværende diskusjon. Jeg ville fram til at du åpenbart ikke hadde skjønt hva Bakkus ville formidle, og du reagerer på lik linje som pulende fjortisser som hyler og akker seg etter OVERGREP uten å høre på hva i helvete andre prøver å fortelle. Du har heller ikke forstått hva som menes med misbruk.
Sist endret av m0b; 29. november 2009 kl. 19:23.
De fleste føler det sånn.. Lå du med en på din egen alder eller over/under?
Snakket ikke du nettopp om å holde seg til tema?
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Nei, jeg holdt meg innenfor temaet som er i nåværende diskusjon. Jeg ville fram til at du åpenbart ikke hadde skjønt hva Bakkus ville formidle, og du reagerer på lik linje som pulende fjortisser som hyler og akker seg etter OVERGREP uten å høre på hva i helvete andre prøver å fortelle. Du har heller ikke forstått hva som menes med misbruk.
Vis hele sitatet...
Det er aldeles ikke det saken er om... Det er ikke at hu vil ha penger utav han, men at hu sannsynligvis trodde dette var seriøst og hu har rett til å anmelde han, for det han gjorde er ulovlig. Så enkelt! Krngle så mye du vil, det er fortsatt ulovlig hvor mye du smeller og kjefter på fjortissjenter som vil ha penger.
Jeg både vet og er enig i at det pr. definisjon er ulovlig. Men hvorvidt det er et faktisk overgrep stiller jeg med uansett noe spørrende til uten å ha hørt den andre siden av historien. Loven bestemmer ikke hva man på et personlig plan anser som etisk og uetisk, eller om det er et overgrep eller ikke.
Sist endret av m0b; 29. november 2009 kl. 19:30.
Jeg har ikke sakt det er overgrep, om du hadde lest hva jeg har skrevet. Det er selvfølgelig ikke bare han sin feil, men han som er så gammel er pliktig til å ta annsvar. Å da må han bare ta den eventuelle straffen han får.
Hvis hun anmelder såklart!