Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2610
Hallo har kjøpt meg LG 42" plasma tv. Nå sies det at det er liten sjanse at bilde kan brenne seg fast v/stille stående bilde over lengere tid. Noen som har erfaringer rundt dette? Hvor lenge kan skjermen stå på et stillebilde før dette evnt skjer? Burde jeg bytte til lcd siden jeg skal bruke den med pcen en del? Hvor stor sjanse er det for at skjer, snakk om minutter/timer/dager?

Takk for svar
Broren min har en LG 42" LCD skjerm og hvis han bare åpner en mappe i 10 sekunder så ser man at bildet henger igjen der i minst 2 minutter (hvis TV'en er mørk eller han skifter kanal)... Har aldri hatt noe problem med min 42" Plasma skjerm, og den har hengt på veggen i over 3 år nå.
På de nyere TVene er frysing nærmest fraværende.
I manualen til den ene tv'n vår står det ca 1 time for plasma og ca 2 timer for lcd.
Men jeg har ikke lagt merke til noe merke på noen av plasmaskjermene våre
Trådstarter
Takk for svar, så dere tror ikke det vil bli noe problem med plasma hvis jeg bruker litt vett?
Bare husk å ikke se på playboy channel, for da kan morra di finne ut
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det er en MYTE att man ikke kan bruke plasma til Spill \ data o.l
Greit nok , plasma brenner seg inn litt lettere enn Lcd - MEN forskjellen er ikkje so gigantisk stor som mange skal ha det til . Jeg har 50" Samsung plasma å den bruker jeg på data flere timer for dag. Har ingen problemer med det.
De nyeste apperatene har instillinger for spill osv. Så de er laget for det meste

tips til folk som bruker Plasma tv som dataskjerm:

*Bruk et mørkt \ svart tema - mest muli svart på f.eks Vista\xp\
*Skru ned kontrasten på tv apperatet (lavest muligt)
*Automatisk skjul oppgavelinjen
*Skjermbeskytter etter 2 minutt.