Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1512
Hei!

Noen som har prøvd å se the Wire på HBO Nordic? Når jeg skal se den, så kommer det to store, svarte linjer på hver side av selve skjermbildet av serien. Altså, serien fyller ikke hele skjermen.. Og det er snakk om ganske mye også, så det er litt irriterende!

Noen som har noen løsning på dette? Opplever dette kun på the wire, og ingen andre serier. Andre som har samme problem?

Takk!
serien er gammel, den er spillt inn i en tid hvor folk hadde 4:3-tver

som beskrevet i utallige diskusjoner på det store, vide internettet: http://www.google.no/#hl=no&safe=off...=1233&bih=1099
Kjøp alle sesongene på dvd, det ser pent ut på min superschvære widescreen TV, og det er verdt penga..
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Kjøp alle sesongene på dvd, det ser pent ut på min superschvære widescreen TV, og det er verdt penga..
Vis hele sitatet...
Om du kjøper serien på dvd, streamer den fra HBO eller laster den ned fra en eller annen luguber torrent-tracker så endres ikke det faktum at sesong 1 til 4 av The Wire er spillt inn og produsert i 4:3.

Skal du få serien til å fylle hele bildet på en moderne 16:9-tv må du stille inn tv-apparatet til å strekke bildet og det ser jævlig ut uansett hvordan du vrir og vender på det
Sist endret av liasis; 7. januar 2013 kl. 19:36.
Skal du få serien til å fylle hele bildet på en moderne 16:9-tv må du stille inn tv-apparatet til å strekke bildet og det ser jævlig ut uansett hvordan du vrir og vender på det
Vis hele sitatet...
Du kan croppe bildet. Da blir det ikke strekt, men du mister en del i høyde og bredde.
Sitat av krth8 Vis innlegg
Du kan croppe bildet. Da blir det ikke strekt, men du mister en del i høyde og bredde.
Vis hele sitatet...
Om ein cropper rett mister ein berre høgde, men det beste er vel å berre sjå serien i gode, gamle 4:3.
Sist endret av bronze; 7. januar 2013 kl. 19:54.
Oisann. Merkelig at jeg sa bredde der, man gjør jo såklart ikke det.