Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  304 67535
Trådstarter
Har fått bekreftet at det er en ekte "rakett" som brukes til øvelse eller noe i den duren. ( har fått vite dette gjennom militærpolitiet)

Militærpolitiet skal mestsansynelig komme i løpet av dagen/kvelden å hente den i følge politiet som jeg hadde kontakt med i sta, Men dem er ikke 100 % sikker på at dem har muligheta til å hente den i dag..
Sitat av cracklab Vis innlegg
Har fått bekreftet at det er en ekte "rakett" som brukes til øvelse eller noe i den duren. ( har fått vite dette gjennom militærpolitiet)

Militærpolitiet skal mestsansynelig komme i løpet av dagen/kvelden å hente den i følge politiet som jeg hadde kontakt med i sta, Men dem er ikke 100 % sikker på at dem har muligheta til å hente den i dag..
Vis hele sitatet...
Vil det si at de kunne/kan sprenge og potensielt ødlegge f.eks et hus?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Echodius Vis innlegg
Vil det si at de kunne/kan sprenge og potensielt ødlegge f.eks et hus?
Vis hele sitatet...
Kan nok ødelegge et rom ganske bra, men du gjevner ikke et hus med jorden.

Men som nevnt før, han vil nok slite litt med å detonere den om han virkelig ville prøve seg på det.
Eg er fortsatt litt nysgjerrig på kvar du fant den, kind of.

Bare fant du deg eit hus å renne inn i? Vil høyre historia!
Sist endret av Europeanut; 20. mars 2012 kl. 15:54.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Ja, sprenge noe som du ikke vet hvor kraftig er engang for å utsette deg selv i fare. Liker tankegangen din

Alle med litt sunn fornuft vet at det ikke er så jævlig smart å sprenge opp militær utstyr uten å vite noe om tingen eller hvor mye skade den kan gjøre.
Her er en av mine:



Og her er TS sin:

http://bildr.no/image/1135782.jpeg

Synes de er ganske lik i formen jeg
Sist endret av Xzip; 20. mars 2012 kl. 16:29.
Er ikke noe tennsats i den, så du skulle brukt lang tid på å fått den til å gå i lufta tror nå jeg
Disse blir tross alt fraktet med fly, biler og mobilt artilleri osv, så de er lagt for å tåle en god støyt. Prosjektilet blir ikke armert på disse før den er blitt avfyrt (?).

Sitat av Xzip Vis innlegg
Her er en av mine:

BILDE

Og her er TS sin:

BILDE

Synes de er ganske lik i formen jeg
Vis hele sitatet...
"Fri for eksplosiv". Forskjellen på din og TS' er allerede betydelig stor
Sist endret av I ChiiSSii I x; 20. mars 2012 kl. 16:32.
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
"Fri for eksplosiv". Forskjellen på din og TS' er allerede betydelig stor
Vis hele sitatet...
Har også en som er lik som TS sin, det er en ekserser/øvelse patron for øving og tørrladning, den er i grønn hard plast med messingbunn, toppen kan skrues av ved å bruke litt makt. Skal se om jeg finner den senere, slik at jeg kan ta et bilde ;-)

Poenget med bildet var å vise at formen var lik som en L70 40mm patron, ifølge TS hadde visstnok MP sagt at det var en "rakett", noe som jeg tviler sterkt på! Merk også at MP har sagt at den brukes under øvelser!

@cracklab: Har fått bekreftet at det er en ekte "rakett" som brukes til øvelse eller noe i den duren. ( har fått vite dette gjennom militærpolitiet)
Om det stemmer at den avfyres fra en L60/70 Bofors, så ville jeg kalt den en luftverngranat (?).
Sitat av Xzip Vis innlegg
Har også en som er lik som TS sin, det er en ekserser/øvelse patron for øving og tørrladning, den er i grønn hard plast med messingbunn, toppen kan skrues av ved å bruke litt makt. Skal se om jeg finner den senere, slik at jeg kan ta et bilde ;-)

Poenget med bildet var å vise at formen var lik som en L70 40mm patron, ifølge TS hadde visstnok MP sagt at det var en "rakett", noe som jeg tviler sterkt på! Merk også at MP har sagt at den brukes under øvelser!

@cracklab: Har fått bekreftet at det er en ekte "rakett" som brukes til øvelse eller noe i den duren. ( har fått vite dette gjennom militærpolitiet)
Vis hele sitatet...
Siden han skrev det i hermetegn, så ville jeg heller si at han mener det "er en ekte rakett-ish ting".
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Om det stemmer at den avfyres fra en L60/70 Bofors, så ville jeg kalt den en luftverngranat (?).
Vis hele sitatet...
Helt rett! Luftverngranat kan du kalle det, merk også at L70 ble brukt Sjø -> Sjø og ikke bare Sjø -> luft. Jeg personlig buker helst granat nå jeg omtaler noe ammunisjon og våpen.

Her er 2 MTB'er med L70, disse båtene ble utfaset i 2008-2010

http://g.api.no/obscura/pub/978x1200r/01683/1201101120000_3520773359_1683705978x1200r.jpg
Trådstarter
Da kan jeg fortelle at det kom en mann fra militæret for 1 time siden og hentet raketten og tok den med seg.
vi viste han hvor den lå (altså på romme mitt) han tok den i handa å gikk og la den bak i bilen hvor kona + 2 ongene befant seg, så denne var altså ikke farlig i følge han selv noe som jeg blei kjempe gla før å høre!! Men dersom man hadde begynt å demontere denne så kunne det ha gått veldig... ja du skjønner, fikk jeg fortalt. Men takk for alle svar!!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Ingen skjenneprekener?
Siden du spør.
Jeg er litt sjokkert over at du løy om å ha fjernet den fra huset, etter de utallige advarslene du fikk. I mine øyne er ikke dette noe annet en pur idioti. Og hvordan kan det ikke kan ringe en bjelle om at det kanskje er farlig når du sitter å prøver å demontere ammunisjon på størrelse med en arm. Lurer også på om du informerte politiet\militæret om dette?

Men angående avhøret ville jeg sagt at jeg fant den like ved huset og ikke inni, siden min erfaring med politiet er de er så kuker som de har muligheten til og kan anmelde deg for innbrudd hvis du inrømmer det.
Sist endret av Sonic; 21. mars 2012 kl. 01:16.
Sitat av Sonic Vis innlegg
Men angående avhøret ville jeg sagt at jeg fant den like ved huset og ikke inni, siden min erfaring med politiet er de er så kuker som de har muligheten til.
Vis hele sitatet...
Jeg har ganske forskjellig erfaring med politiet, men nå nylig hadde jeg en ganske positiv opplevelse som til å begynne med ikke så ut til å skulle gå i min favør i det hele tatt.

Om trådstarter er hyggelig, positiv og høflig skulle dette gå veldig fint. Men lovligheten rundt hvordan han fikk tak i denne er det eneste problemet han har, han ringte jo faktisk politiet (til slutt, vel og merke).
Var akkurat derfor jeg skrev i min erfaring. Er fullt klar over at politet er vanlige mennesker, noen er kuker noen er ikke det, men jeg personlig ville ikke tatt sjangsen på å møte en av de kule. Problemet er at kukete politi folk kan fucke så mye mer for deg enn f.eks en selger som er kuk.
Jeg er fullt klar over at politiet kan være veldig fascistiske også utifra det jeg har lest her på nFF, men nå skal det tas i betraktning at TS er 17 år og at han faktisk ringte til politiet selv.
Trådstarter
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Ingen skjenneprekener?
Vis hele sitatet...


Åjoda! det blei en skjenneprek fra onkel blå!
Sitat av cracklab Vis innlegg
Da kan jeg fortelle at det kom en mann fra militæret for 1 time siden og hentet raketten og tok den med seg.
vi viste han hvor den lå (altså på romme mitt) han tok den i handa å gikk og la den bak i bilen hvor kona + 2 ongene befant seg, så denne var altså ikke farlig i følge han selv noe som jeg blei kjempe gla før å høre!! Men dersom man hadde begynt å demontere denne så kunne det ha gått veldig... ja du skjønner, fikk jeg fortalt. Men takk for alle svar!!
Vis hele sitatet...
LOL fortalte du at du hadde prøvd å demontere den?
Sitat av Xzip Vis innlegg
Her er en av mine:



Og her er TS sin:

http://bildr.no/image/1135782.jpeg

Synes de er ganske lik i formen jeg
Vis hele sitatet...
ikke helt sikker på om noen har nevnt dette før men den lokale avisa har valgt å bruke ditt bilde Artikkel
Happy Buddha
Sitat av lofed Vis innlegg
ikke helt sikker på om noen har nevnt dette før men den lokale avisa har valgt å bruke ditt bilde Artikkel
Vis hele sitatet...
Tromsø-guttan skal ha funnet en granat som ligner denne.
Vis hele sitatet...
titusentegn
De har verdens beste kilde og de klarer å skrive feil?
Synes den artikkelen var dårlig og kjedelig skrevet. I tillegg skuffende at de ikke har med bildet til trådstarter som viser den faktiske granaten han hadde.
Happy Buddha
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Synes den artikkelen var dårlig og kjedelig skrevet. I tillegg skuffende at de ikke har med bildet til trådstarter som viser den faktiske granaten han hadde.
Vis hele sitatet...
Ble litt stusselig å lese artikkelen når man hadde sittet her og oppdatert freak i håp om nye poster her
Tromsø-guttan skal ha funnet en granat som ligner denne. FOTO: FAKSIMILE
Så det er det faksimile betyr: funnet på nettet\random forum
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av AmundK Vis innlegg
titusentegn
Vis hele sitatet...
Har vi begynt å bare poste quotes nå, uten noe mer å si?

Som du ser, så har Xzip postet et bilde av en tilsvarende rakett han har liggende.
Sitat av Sonic Vis innlegg
Tromsø-guttan skal ha funnet en granat som ligner denne. FOTO: FAKSIMILE
Så det er det faksimile betyr: funnet på nettet\random forum
Vis hele sitatet...
Faksimile betyr bare at det er en direkte kopi av originalen. Nå er det litt rart at de ikke nevner noe om hvor originalen befinner seg da.
Longboarder
zitare's Avatar
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Har vi begynt å bare poste quotes nå, uten noe mer å si?

Som du ser, så har Xzip postet et bilde av en tilsvarende rakett han har liggende.
Vis hele sitatet...
Greia var vel at en klagde på at de hadde brukt feil bilde MEN at det står i artikkelen at det en rakket som lignet...
Happy Buddha
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Har vi begynt å bare poste quotes nå, uten noe mer å si?

Som du ser, så har Xzip postet et bilde av en tilsvarende rakett han har liggende.
Vis hele sitatet...
Det var da selvforklarende til den store gullmedalje.

EDIT: En smule trøtt også, beklager.
Sist endret av AmundK; 23. mars 2012 kl. 00:29.
Sitat av zitare Vis innlegg
Greia var vel at en klagde på at de hadde brukt feil bilde MEN at det står i artikkelen at det en rakket som lignet...
Vis hele sitatet...
Nå har ikke jeg klagd på noe som helst så det kan du bare legge fra deg med en eneste gang, jeg bare nevnte at de valgte hanes bilde.
Hvor i grønneste du har det i fra at jeg klagde på det vet jeg ikke.
Happy Buddha
Sitat av lofed Vis innlegg
Nå har ikke jeg klagd på noe som helst så det kan du bare legge fra deg med en eneste gang, jeg bare nevnte at de valgte hanes bilde.
Hvor i grønneste du har det i fra at jeg klagde på det vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg tror vi alle misforstod hverandre litt på grunn av måten du formulerte deg på. Er ingenting å ta sånn på vei for.
Må si jeg likte denne:

"Og dette fra chatgruppa som absolutt ikke ønsker kontakt med politiet."

- Og tenk å kalle oss for en chatgruppe?
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Må si jeg likte denne:

"Og dette fra chatgruppa som absolutt ikke ønsker kontakt med politiet."
Vis hele sitatet...
En av de mest misvisende setningene jeg har lest på lenge :P
Woho! Eg ble sittert. Feilsittert, men dog sittert

Om det er noen her som vet hvor TS bor tror eg nok at eg ville tatt den telefonen til politiet(02800) for han, da vedkommende ser ut til å mangle grunnleggende risikovurdering og sunn fornuft.
Vis hele sitatet...
Om det er noen her som vet hvor TS (trådstarter, journ. anm) bor tror eg nok at eg ville tatt den telefonen til politiet for han, da vedkommende ser ut til å mangle grunnleggende risikovurdering og sunn fornuft. Med mindre du er MacGyver burde du ikke gjøre sånt..
Vis hele sitatet...
Elendig artikkel, både journalistisk sett og teknisk sett. Feil bilde, feil sitater, lite interessant innhold og lite forklaringer.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Må si jeg likte denne:

"Og dette fra chatgruppa som absolutt ikke ønsker kontakt med politiet."

- Og tenk å kalle oss for en chatgruppe?
Vis hele sitatet...
Er nå bedre det enn at de kaller oss for norskbombehasjnarkotikasprøyteforum.
Bruker jo bildet mitt :O Haha :P
Sitat av Xzip Vis innlegg
Bruker jo bildet mitt :O Haha :P
Vis hele sitatet...
Fikk de lov til det?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Syns denne passer delvis:
"Postgirobygget - Forsvarets Luftvernrakett"
http://www.youtube.com/watch?v=IZXUpJybquw
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Fikk de lov til det?
Vis hele sitatet...
Nei, har ikke spurt engang!
Cookie Monstah ^_^
Sitat av Xzip Vis innlegg
Nei, har ikke spurt engang!
Vis hele sitatet...
krev penger for d
Ta kontakt med de og spør de hvor de har fått tak i bildet fra, og om de har tillatelse. Når det er klarlagt så krev et par tusenlapper. Har de puttet det i papiravisen sin(om de har) så legger du på enda flere tusenlapper.
Trådstarter
har da lest den artikkeln som sto på nettet og var ikke særlig fornøyd, Men men hva skal man forvente når man ikke vet noe om dette som har gjør.

Har ikke hatt noen form for kontakt med han som har skreve dette. Så da fant jeg ut at han har laget seg en bruker her inne, hvordan jeg fant ut det ? jo han sendte meg melding om han kunne få flere bilder....

han heter lolikopter inne her, ( link til siden "profilen") ---> http://freak.no/forum/member.php?u=68714


ville bare si Tusen takk for alle svar/råd! Dere e herlige
Sitat av Xzip Vis innlegg
Nei, har ikke spurt engang!
Vis hele sitatet...
Send dem faktura på en tusing for bruk av bilde.
De har tydeligvis slettet artikkelen :P Journalisten har vel lest det som har vært sagt her inne
For de som ikke fikk lest artikkelen.
Den skulle jo jeg poste!
Just 4 fun.
http://46.9.13.208/artikkel.html
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
For de som ikke fikk lest artikkelen.
Vis hele sitatet...
Takker så meget, dette er en grunn til at jeg liker cachingen til Chrome ^^
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Lurer på hvorfor dem slettet artikkelen..
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Lurer på hvorfor dem slettet artikkelen..
Vis hele sitatet...
De hadde vel ikke råd til å betale for bildet de stjal