Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  154 15689
Kort og godt.

Har hatt et kortvarig "forhold" med ei 15 år gammel jente. Jeg er over 18. Vi har egentlig bare vært hompevenner, men etter at jeg gjorde det klart for henne at jeg ikke ville holde på med henne lenger, ble hun hyper og truet med å annmelde meg for voldtekt. Antageligvis for at hun trodde jeg ville ha et seriøst forhold med henne og nå vil hevne seg..

Så er spørsmålet. Kan hun annmelde meg for voldtekt og sørge for at jeg blir straffet for det? Med tanke på at hun er under den seksuelle lavalderen...
Sist endret av Kenshi; 6. november 2009 kl. 02:06.
Kenshi: litt usikker, men du har jo gjort noe ulovlig med å ha sex med henne, så jeg vil jo tro hun kan anmelde dette. Men om du har mange meldinger/mail osv på at dette var frivillig sex hadde jeg i alle fall spart på disse!!! da blir det i såfall bare sex med mindreårig og ikke voldtekt vil jeg tro..
Etter det jeg har lest og hørt, så er det stor sansylighet for at det går ut over deg hvis det blir noe ut av det. Har du prøvd å snakke med henne?

Sitat av seven_up Vis innlegg
Kenshi: litt usikker, men du har jo gjort noe ulovlig med å ha sex med henne, så jeg vil jo tro hun kan anmelde dette. Men om du har mange meldinger/mail osv på at dette var frivillig sex hadde jeg i alle fall spart på disse!!! da blir det i såfall bare sex med mindreårig og ikke voldtekt vil jeg tro..
Vis hele sitatet...
Det er ikke ulovlig å ha sex med en mindreårige hvis h*n er med på det frivillig.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
http://www.freakforum.nu/forum/showp...9&postcount=53

Ikke det samme men relevant.
Hun kan anmelde deg for sex med noen under sexuel lavalder med mindre du er veldig umoden.
Jeg tror ikke hun kommer til å gjøre det, jeg tror bare hun er ute etter selve trusselen da du slo opp.
Les loven.
Ja, hun kan selvsagt anmelde deg. Det er fritt frem. Så er det opp til politijuristen å opprette sak og eventuelt sikte deg. Uansett, om du er rundt 18 og ikke har noe maktforhold overfor jenta (trener, lærer ...) og dere er "omtrent jevnbyrdige i [...] utvikling" så vil du antakeligvis ikke bli dømt.

redigert: Det over gjelder det med seksuell lavalder, det er ikke voldtekt. Hun kan selvsagt anmelde deg for voldtekt også (eller hva som helst annet, det er altså fritt frem å anmelde hvem som helst for hva som helst), kanskje blir du innkalt til avhør, men om det ikke finnes noen beviser eller indisier på at du har voldtatt henne så er du ganske trygg.
Sist endret av commie; 6. november 2009 kl. 02:14.
Fin og kinkik situasjon du har havnet i ja..

I teorien kan hun annmelde deg, ja. Men om hun klarer å prakke på deg voldtekt er jo en annen sak..

Forøvrig er dette grunnen til at man ikke går etter smårips. Vil også anbefale deg å øyeblikkelig kutte all kontakt med heksa. Jeg hater, og jeg mener HATER folk som driver på med slike ting. Boys and girls alike.

"Åjasså, du vil ikke være med meg mer? Da annmelder jeg deg!!" Døøøøøøøøøød.
Sitat av seven_up Vis innlegg
Kenshi: litt usikker, men du har jo gjort noe ulovlig med å ha sex med henne, så jeg vil jo tro hun kan anmelde dette. Men om du har mange meldinger/mail osv på at dette var frivillig sex hadde jeg i alle fall spart på disse!!! da blir det i såfall bare sex med mindreårig og ikke voldtekt vil jeg tro..
Vis hele sitatet...
Vi har heldigvis lover som er litt fleksible på dette punktet. Det står at det er et unntak hvis partene er "omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling". Som 18-åring vil han i de fleste tilfeller ikke få noe problemer for et slikt forhold.

Ref:
http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-023.html#196
Litt mer info, håper det er til hjelp!

Straffelovens § 196 sier at den som har seksuell omgang med barn under 16 år kan straffes med fengsel. Loven gjelder også der begge ungdommene er under 16 år. Regelen har også et unntak som sier at hvis de som har sex er ”jevnbyrdige i alder og utvikling”, kan straffen falle bort.

Loven sier at straff for seksuell omgang kan falle bort hvis de som har sex er jevnbyrdige i alder og utvikling. Det vil si at ungdommene både må være nær hverandre i alder og i utvikling, både kroppslig og mentalt.

Høyesterett har sagt at man ved denne vurderingen ikke bare skal se på aldersforskjellen i seg selv, men også på hvilket alderstrinn de som har sex befinner seg. Det betyr at hvis den yngste parten har lav alder, for eksempel 13 år, godtar retten mindre aldersforskjell enn om den yngste parten var 15 år. Når man ser på aldersforskjellen må også modenheten til de som har sex vurderes. Hvis for eksempel den yngste parten er veldig moden for alderen, vil en større aldersforskjell kunne godtas.

Er det mange som blir straffet for dette?
Det er ikke vanlig at ungdommer blir straffet for dette. De som har sex vil ikke kunne bli straffet hvis ikke politiet får vite om det ved en anmeldelse eller på andre måter. Når to jevnaldrende har frivillig sex er jo det vanligvis en privatsak som ingen andre har noe med.

Noen ganger har foreldre anmeldt dette til politiet, eller en av ungdommene har anmeldt forholdet fordi de ikke har følt at det er frivillig. Hvis politiet ikke regner det som sannsynlig at noen blir dømt fordi de som har sex regnes som jevnbyrdige, vil de ikke bruke tid og ressurser på å etterforske saken eller fremme saken for retten. Hvis en eller begge er under den kriminelle lavalder på 15 år vil de ikke kunne dømmes for dette, selv om det etter loven egentlig er ulovlig.

Det er derfor først og fremst i de sakene hvor det er stor aldersforskjell eller stor forskjell i modenhet, eller en av partene er veldig ung, at sakene ender opp i retten.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Er det mange som blir straffet for dette?
Vis hele sitatet...
Vanlig rettspraksis er 2 år -/+ ettersom hun er 15 og han over 18år vil der mest sannsynlig være sanksjoner involvert. Igjen, jeg tror ikke hun anmelder det, hun vil nok heller bare true for at trådstarter skal føle seg uvel. Voldtekt får hun aldri prakket på karen.
Tenkte faktisk ikke over sex med mindreårige er ulovlig før dere sa det nå. Var mer oppsatt på voldtekts-annmeldelsen...

Det som jeg frykter er at hun faktisk går igjennom med annmeldelsen. Jenta er vel noe "gal" i nøtta kan man si. En av grunnene til at jeg avbrøt det hele med henne. Bør jeg nekte på at jeg har hatt sex med henne, eller si det som det er om jeg blir kalt inn til avhør?
Sist endret av Kenshi; 6. november 2009 kl. 02:19.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Jeg er over 18.
Vis hele sitatet...
Bare for å ha det avklart, med dette mener du 18 år og under 12 måneder...?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Kenshi Vis innlegg

Det som jeg frykter er at hun faktisk går igjennom med annmeldelsen. Jenta er vel noe "gal" i nøtta kan man si. En av grunnene til at jeg avbrøt det hele med henne. Bør jeg nekte på at jeg har hatt sex med henne, eller si det som det er om jeg blir kalt inn til avhør?
Vis hele sitatet...
Hun er nok bare sint. Ikke gi henne flere grunner til å anmelde deg så går det nok bra.
Om det er åpenbart at dere har hatt sex (der har vært et "par", folk har sett dere sammen også videre) så vil jeg tippe det enkleste er å bare si det som det er.

Hvor gammel er du, forresten?
Kenshi, legg deg flat å innrøm alt, om du faktisk er uskyldig, jeg ville tro det er noen grunn til å juge på dette da. Da blir det i alle fall stress en annen gang vil jeg tro, men vet lite om dette, aldri vært i en slik situasjon før selv så..
Jeg ville ikke løyet om hva dere har gjort. Du har jo alt ditt på det tørre!
Sist endret av fulloggal; 6. november 2009 kl. 02:22.
Jeg er 19.

Sitat av fulloggal Vis innlegg
Jeg ville ikke løyet om hva dere har gjort. Du har jo alt ditt på det tørre!
Vis hele sitatet...
... bortsett fra at jeg har hatt sex med ei under den seksuelle lavalder.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Jeg er 19.



... bortsett fra at jeg har hatt sex med ei under den seksuelle lavalder.
Vis hele sitatet...
Ja? Noe som hun frivillig var med på?
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Ja? Noe som hun frivillig var med på?
Vis hele sitatet...
Fortsatt ulovlig.

Det er derfor denne grensen er tilstede, man kan manipulere barn til å tro at dette er noe de vil. Derfor holder det ikke bare at det er "frivillig".
Sitat av Frenor Vis innlegg
Fortsatt ulovlig.

Det er derfor denne grensen er tilstede, man kan manipulere barn til å tro at dette er noe de vil. Derfor holder det ikke bare at det er "frivillig".
Vis hele sitatet...
Det har du rett i, men da er vi vel tilbake her?

Sitat av fulloggal Vis innlegg
Litt mer info, håper det er til hjelp!
Det er ikke vanlig at ungdommer blir straffet for dette. De som har sex vil ikke kunne bli straffet hvis ikke politiet får vite om det ved en anmeldelse eller på andre måter. Når to jevnaldrende har frivillig sex er jo det vanligvis en privatsak som ingen andre har noe med.
Vis hele sitatet...
mener å huske at innenfor modningsteori at man bruker som regel at det kan skille +-2 år i denne aldersgruppen 10-15 år eller deromkring. ville i alle fall håpet hun var +2 år om det ble rettsak ut av det, om hun er litt seint moden og har en modningsgrad på -2 år begynner det å se stygt ut med 19-13, forutsatt at du er på din alder i modningsprosessen.

Men dette finner man ut av i en rettsak om det kommer så langt, i første omgang hadde jeg innrømt alt å håpet! Mener jeg husker å ha lest om en som ikke ble dømt med 24-15 eller noe i aldersforskjell, han var vist på dette nivået selv mente psykriaterene. Regner med at det finnes ganske standarliserte tester på dette??
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Ja? Noe som hun frivillig var med på?
Vis hele sitatet...
... som igjen ikke kan bevises.


Om hun sier at hun ikke var frivillig med på det, som jeg ikke tviler et sekund på, så sitter jeg fint i det. For det første kan hun annmelde meg for voldtekt i og for seg selv. Og for det andre kan jeg bli annmeldt for å ha sex med henne, som er under den seksuelle lavalderen.
Ingen som har sett oss sammen nei.. tror ingen egentlig visste om oss.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Det har du rett i, men da er vi vel tilbake her?
Vis hele sitatet...
Nesten, man er vel tilbake der hvor modningen er det relevante. Og modningen på 15-åringen mot modningen til trådstarter tror jeg ikke noen av oss kan bedømme.
Isåfall er det ord mot ord. Og med mindre hun går med på å få hele seg undersøkt, kommer hun absolutt ingen vei med dette. Hadde det vært voldtekt regner jeg med at det ville vært tegn på det, rent fysisk. Så med mindre dere har bedrevet avansert SM har du nok ingenting å frykte på den fronten.

Men risikoen for at du blir annmeldt er så liten, at du antakeligvis ikke trenger å bekymre deg. De fleste mennesker er oppegående nok til å innse at det å annmelde for noe så idiotisk rett og slett blir for dumt. Mye skrik, lite ull.
Jeg stusset over en ting.

La oss nå si at denne saken havner i retten. Noe den såklart ikke gjør, men la oss nå si det.
Hvordan kan retten finne utav hvor moden tøsen er i forhold til hvor moden Kenshi er.
Fysisk modenhet er jo ikke vanskelig, men det ble skrevet her at de må være lik mentalt moden også.

Sitat av fulloggal Vis innlegg
Loven sier at straff for seksuell omgang kan falle bort hvis de som har sex er jevnbyrdige i alder og utvikling. Det vil si at ungdommene både må være nær hverandre i alder og i utvikling, både kroppslig og mentalt.
Vis hele sitatet...
Sist endret av skolms; 6. november 2009 kl. 02:41.
Enkelte kjerringer er faen ikke helt tam. Huff...


Sitat av skolms Vis innlegg
Jeg stusset over en ting.

La oss nå si at denne saken havner i retten. Noe den såklart ikke gjør, men la oss nå si det.
Hvordan kan retten finne utav hvor moden tøsen er i forhold til hvor moden Kenshi er.
Fysisk modenhet er jo ikke vanskelig, men det ble skrevet her at de må være lik mentalt moden også.
Vis hele sitatet...
Kanskje de bruker psykiatere for å vurdere begges mentale tilstand? Ikke vet jeg det sikkert..
De sjekker omgangskrets osv, dette fra en sak i dagbladet som omhandlet seksuell omgang med ei på 13 og ei på 15, gutten var 18 når dette skjedde virker det som. Her var det også snakk om voldtekt. Men klippet ut dette:

"Umoden
Retten tok deretter stilling til om 20-åringen skulle dømmes for utuktig omgang med 13-åringen. Han var fire år og fire måneder eldre enn henne da de hadde seksuelle omgang.

Også på dette punktet ble han frikjent. Retten la vekt på at 20-åringen er umoden, til tross for at han er langt mer fysisk utviklet enn jentene.

- Det synes å være en kjensgjerning at hele tiltaltes omgangskrets befant seg på et aldersnivå tre år og mer under hans alder. Retten finner at straff kan bortfalle på grunn av jevnbyrdighet i alder og utvikling, står det i den enstemmige dommen." http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/11/29/355082.html
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Kenshi Vis innlegg
... som igjen ikke kan bevises.
Om hun sier at hun ikke var frivillig med på det, som jeg ikke tviler et sekund på, så sitter jeg fint i det. For det første kan hun annmelde meg for voldtekt i og for seg selv. Og for det andre kan jeg bli annmeldt for å ha sex med henne, som er under den seksuelle lavalderen.
Ingen som har sett oss sammen nei.. tror ingen egentlig visste om oss.
Vis hele sitatet...
Kan hu bevise at det faktisk var voldtekt? I såfall, så kan man jo gå å kaste voldtektsanmeldelser i hytt og gevær. Jeg liker ikke klasseforstanderen jeg hadde i 10. klasse... Jeg anmelder han for voldtekt! Finally got my vengeance!

Nei tror det er like lett for begge parter å påstå noe, og siden hun er den som kommer med påstanden, så burde det jo være hun som må kunne bevise det.

Sitat av Kenshi Vis innlegg
Enkelte kjerringer er faen ikke helt tam. Huff..
Vis hele sitatet...
Vel, det er snakk om en 15 åring... Er fjortiser kjent for og være godt voksne mentalt sett, og klarer og tenke sunn fornuft til enhvær situasjon?
Sist endret av Up; 6. november 2009 kl. 03:10.
Det hele grunner nok ut i at hun ikke vil miste deg, og er villig til å bruke alvorlige trusler for å unngå det. Om hun faktisk til syvende og sist kommer til å gjøre alvor av dem, er ytterst usannsynelig.

Har flere ganger vært borte i lignende (Direkte og indirekte), og det blir aldri noe ut av det.
Bare gi henne litt tid på gruble over hvor idiotisk det hele er, så går det nok over.

Jeg står fremdeles ved tipset om at du fra og med nå kutter all kontakt med henne.
Hvis du fortsatt er redd hun kommer til å gjøre noe så må DU ta det på den harde måten.

Du møter eller ringer henne, du mister besinnelsen og begynner å skjelle henne ut og sier hvis hun prøver seg på noe sånnt tull så kan hun bare vente seg.

Eller noe lignende det. Men du må virkelig få det til å virke som du har mistet besinnelsen så hun blir skremt.
Det er den eneste metoden å gjøre det på. Hun er ikke en liten engel, hun tenker mer som en psykopat.

Hvis du ikke tror det fungerer så må hun være tøffere enn det du er.
Sist endret av skolms; 6. november 2009 kl. 03:24.
Sitat av skolms Vis innlegg
Hvis du fortsatt er redd hun kommer til å gjøre noe så må DU ta det på den harde måten.

Du møter eller ringer henne, du mister besinnelsen og begynner å skjelle henne ut og sier hvis hun prøver seg på noe sånnt tull så kan hun bare vente seg.

Eller noe lignende det. Men du må virkelig få det til å virke som du har mistet besinnelsen så hun blir skremt.
Det er den eneste metoden å gjøre det på. Hun er ikke en liten engel, hun tenker mer som en psykopat.

Hvis du ikke tror det fungerer så må hun være tøffere enn det du er.
Vis hele sitatet...
Så blir han anmeldt for trusler i tillegg. Ja, da ser saken straks lysere ut.
Folkens, hallo. Trusler burde de fleste være klar over at er helt utelukket i en slik situasjon.

En av grunnene til at jeg anbefalte trådstarter til å kutte all kontakt med utysket, er ganske enkelt at om hun faktisk gjør alvor av truslene så kommer alt han sier, eller foretar seg vedrørende henne til å kunne brukes mot ham.

Om han holder seg unna, er med venner som evt. kan vitne om at han ikke har vært i nærheten av henne helt siden dette hendte, så står hun mye svakere. Dermed virker plutselig trådstarter mye mer troverdig, og heksa's muligheter til å få gjennom en dom minskes radikalt. Det skal ikke mer enn én løgn til fra den klikkale jenta til onkel blå eller i en rettsal om hvor du befant deg da og da, som kan motbevises av vitner. Da har du automagisk vunnet.

Nå er jo dette et 'Worst case scenario' som etter all sannsynelighet ikke kommer til å skje, men det er best å være føre var. Spesielt i så ømfindtlige saker.
Sitat av LaDa Vis innlegg
Så blir han anmeldt for trusler i tillegg. Ja, da ser saken straks lysere ut.
Vis hele sitatet...
Åja?

Anmelde kenshi for å true henne med å vente seg noe?
Dere misforstår hva jeg mener, som vanlig. Allt han trenger å gjøre er å hisse seg skikkelig opp. Det er veldig tydelig her at HUN ser på Kenshi som en liten nobody, en taper, han du ikke visste hvem var på ungdoms skolen.

Hadde hun sett på Kenshi på en annen måte enn hun gjør i dag ville hun aldri turt å anmelde han for voldtekt.


Slutt å være så jævla pusegutter.
Sist endret av skolms; 6. november 2009 kl. 04:04. Grunn: Dumme mennesker..
Sitat av skolms Vis innlegg
Åja?

Anmelde kenshi for å true henne med å vente seg noe?
Dere misforstår hva jeg mener, som vanlig. Allt han trenger å gjøre er å hisse seg skikkelig opp. Det er veldig tydelig her at HUN ser på Kenshi som en liten nobody, en taper, han du ikke visste hvem var på ungdoms skolen.

Hadde hun sett på Kenshi på en annen måte enn hun gjør i dag ville hun aldri turt å anmelde han for voldtekt.


Slutt å være så jævla pusegutter.
Vis hele sitatet...
Slutt å true jenter slik at de er redde for deg og ikke tør å forlate deg/si hva de mener.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av skolms Vis innlegg
Det er veldig tydelig her at HUN ser på Kenshi som en liten nobody, en taper, han du ikke visste hvem var på ungdoms skolen.
Vis hele sitatet...
du misforstår, denne tråden er ikke om deg, men om en annen fyr som har problemer.

til trådstarter:
vet foreldrene hennes om dette? hvis ja, så vil jeg tro du er ganske så trygg.

om ikke, ville jeg gjort som Lille Nikotin, kutt all kontakt. ingen telefoner, ingen sms, ingen møter.
Sitat av somnium Vis innlegg
du misforstår, denne tråden er ikke om deg, men om en annen fyr som har problemer.

til trådstarter:
vet foreldrene hennes om dette? hvis ja, så vil jeg tro du er ganske så trygg.

om ikke, ville jeg gjort som Lille Nikotin, kutt all kontakt. ingen telefoner, ingen sms, ingen møter.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri trodd denne tråden er om meg. Trodde du det må du være veldig dum.

Så det du sier er at man ikke kan styre mennesker med frykt?
Tenk deg, hun er 15 år, ikke 22. Hun har en viss respekt til visse mennesker.

Ligger hun med en som er 19 så er det typen som har respekt for de "kule". Og ikke vil være som de fleste skolelys. Men jeg tror ikke helt du skjønner hva jeg mener. Du må på en måte ha hatt et liv for å kjenne alle de forkskjellige personlighetene der ut.

Du har tydeligvis ikke vært mye ute i verden.


Og det du også sier er at, hvis hun hadde sett på Kenshi som en "hard" og "kul" gutt som hun hadde hatt stor respekt for. Så ville hun fortsatt anmeldt han? Neppe.

Det er ganske patetisk. Men sånn er det for mange 15 åringer og andre på ungdomsskolen.
Sist endret av skolms; 6. november 2009 kl. 04:53.
Sitat av skolms Vis innlegg
Jeg har aldri trodd denne tråden er om meg. Trodde du det må du være veldig dum.

Så det du sier er at man ikke kan styre mennesker med frykt?
Tenk deg, hun er 15 år, ikke 22. Hun har en viss respekt til visse mennesker.

Ligger hun med en som er 19 så er det typen som har respekt for de "kule". Og ikke vil være som de fleste skolelys. Men jeg tror ikke helt du skjønner hva jeg mener. Du må på en måte ha hatt et liv for å kjenne alle de forkskjellige personlighetene der ut.

Du har tydeligvis ikke vært mye ute i verden.


Og det du også sier er at, hvis hun hadde sett på Kenshi som en "hard" og "kul" gutt som hun hadde hatt stor respekt for. Så ville hun fortsatt anmeldt han? Neppe.

Det er ganske patetisk. Men sånn er det for mange 15 åringer og andre på ungdomsskolen.
Vis hele sitatet...
Du kan da ikke ha vært mye ute i verden du heller, når du dømmer en person (som faktisk er en tredjepart!) utifra 4 setninger fra Kenshi? Hva i all verden får deg til å tro at du er i stand til å kjenne noen utifra noe som ikke engang er en beskrivelse av den personen du dømmer?

Og det er ikke alle som ligge med andre fordi de syns partneren er "kul". I voksenlivet er det noe som heter følelser. Følelser oppstår når du innser at "jentelus" ikke er et faktum.
Sitat av minigolf Vis innlegg
Du kan da ikke ha vært mye ute i verden du heller, når du dømmer en person (som faktisk er en tredjepart!) utifra 4 setninger fra Kenshi? Hva i all verden får deg til å tro at du er i stand til å kjenne noen utifra noe som ikke engang er en beskrivelse av den personen du dømmer?

Og det er ikke alle som ligge med andre fordi de syns partneren er "kul". I voksenlivet er det noe som heter følelser. Følelser oppstår når du innser at "jentelus" ikke er et faktum.
Vis hele sitatet...

Men hun er jo ikke voksen. Det var poenget med det utsagnet mitt med "kul" som du såklart har misforstått igjen.

Hun ligger med han enten, fordi hun vil ha seksuell erfaring, han er deilig, hun vil ha status hos venniner etc.
Mest sannsynlig mistet hun jomfrudommen før Kenshi så det er ikke det.

Er du klar over hvor populært det er for yngre jenter å knulle på eldre gutter? Det gir virkelig sosial status blandt jentene.
Sist endret av skolms; 6. november 2009 kl. 05:11.
Sitat av skolms Vis innlegg
Men hun er jo ikke voksen.
Vis hele sitatet...
Barn/ungdommer har da følelser de også?

Du har absolutt ingen grunnlag for å si at hun har hatt sex med Kenshi for å være en av de kule på ungdomskolen.
Sitat av minigolf Vis innlegg
Barn/ungdommer har da følelser de også?

Du har absolutt ingen grunnlag for å si at hun har hatt sex med Kenshi for å være en av de kule på ungdomskolen.
Vis hele sitatet...
Ja greit, det var noen latterlige utsagn jeg kom med.
Men jeg mente det ikke helt sånn heller.

Men når hun tar det skrittet at hun truer han med å anmelde han for voldtekt så sier jo det ganske mye om personen og hvilken personlighetstype hun har.
Og når vi snakker om ungdomskole ungdom i tilegg.

Jeg tviler meget sterkt på at det er følelser inn i bildet da hun faktisk har truet med å anmelde han for voldekt. Du tror vel ikke hun er så sterke følelser for Kenshi som gjør noe sånnt for å ikke få han til å dumpe henne.

Jeg tviler veldig sterkt på at agendaen hennes er å få Kenshi tilbake og ha ett seriøst forhold med han som blir bygget på tvang. Så det med følelser er heller tvilsomt.

Selfølgelig er ikke Kenshi en nobody eller en taper eller noe slikt. Men når hun truer med å anmelde han for noe sånnt. Så kan ikke hun ha mye respekt for gutten.
Sitat av skolms Vis innlegg
Ja greit, det var noen latterlige utsagn jeg kom med.
Men jeg mente det ikke helt sånn heller.
Vis hele sitatet...
Ok, da bygget det bare på en misforståelse.

Sitat av skolms Vis innlegg
Selfølgelig er ikke Kenshi en nobody eller en taper eller noe slikt. Men når hun truer med å anmelde han for noe sånnt. Så kan ikke hun ha mye respekt for gutten.
Vis hele sitatet...
Det kan godt stemme at hun ikke har respekt for Kenshi, det skal ikke jeg spekulere i da jeg ikke kjenner saken særlig godt og siden jeg aldri har møtt denne jenten. Men om det skulle være tilfelle, så står jeg fortsatt for det jeg skrev tidligere i posten: jeg ville aldri truet en jente for å få respekt fra henne.
Jeg kjenner personlig kun til et eksempel på en slik sak som faktisk har kommet opp for retten. Det var da en kompis av meg som ble anmeldt av en mindreårig jente (sterkt presset av sin far) for seksuel omgang med nevnte jente.

Anmeldelsen ble trukket i siste liten, men aktoratet valgte å kjøre saken vidre for å "statuere et eksempel". Kompisen min måtte faktisk sone et par mnd.
Det er faktisk noen jenter som er så gale at de sier hva som helst nettopp pga de har veldig sterke følelser for en fyr, jeg vet om flere skremmende tilfeller, men som så klart kun har vært tomme ord.
Sitat av HaZnO Vis innlegg
Det er faktisk noen jenter som er så gale at de sier hva som helst nettopp pga de har veldig sterke følelser for en fyr, jeg vet om flere skremmende tilfeller, men som så klart kun har vært tomme ord.
Vis hele sitatet...
Eller handlinger; Får kjæresten til å drepe en annen jente... Syke, syke greier.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Det er ikke ulovlig å ha sex med en mindreårige hvis h*n er med på det frivillig.
Vis hele sitatet...
Jo, det er ulovlig uansett. En mindreåring skal ikke utsettes for det, desverre.
Jeg har utrolig vanskelig for at du skal bli dømt for noe voldtekt sålenge du ikke har gjort det. Husk, man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. (Og, at de har hatt sex er ikke noe bevis som teller)

Jeg ville gjort som Sio sier;

Sitat av Sio Vis innlegg
Hun er nok bare sint. Ikke gi henne flere grunner til å anmelde deg så går det nok bra.
Vis hele sitatet...
Du blir nok ikke tatt for voldtekt, men det er ulovlig med seksuell omgang med mindreårige, så sier hun fra og kan bevise det er du rimelig dau
Dette har skjedd med en bekjent av meg også, ca 2 måneder siden. Han satt 72 timer på glattcelle for å vente på avhør. Det er enda ikke sikkert hva som skal skje videre. Men om OT går fri, da forventer jeg virkelig et søksmål tilbake for falsk anmeldelese osv osv, hva slags straff kan jenta forvente da? Slike ting tærer jo på psyken.
Jeg liker ikke å være moralist, men det er jo et etbalert faktum at jenter i den alderen ikke forstår forskjellen på sex og kjærlighet, ergo lar man dem være.

Men nå er jeg en som helst finner damer som er eldre enn meg. Noen som er over 18 vil veldig sjelden være på nivå med noen som er 15 uansett.
Kan du ikke ta opp en samtale med hu der du spør ''Hvorfor vil du anklage meg for voldttekt''

Så sier henne sikkert masse rart, da har du bevis?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
bronsky: Er det et etablert faktum? Og er det derfor vi lar de være? Oi faen!

Bra vi fikk konstantert at du har så god smak og at du har hatt sex da!