Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4318
Hei!

Sitter å ser gjennom ting på Deal Extreme

Det er så ekstremt billig, at jeg lurer på hvordan de klarer å presse prisene slik.
Jeg vet at det er lagd i kina osv osv, men 25 Kr(ish) for HDMI-Kabel på 1,5 meter, da er det noe som skurrer for meg.
Har selv bestilt hdmi-kabler og diverse accesories til xbox på Deal Extreme, har foreløpig ikke noe problemer med det, og er veldig fornøyd.

Dinside har også gjort en artikkel på dette.



Noen som kan tenke seg hvordan de får slike priser?
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Dvergen Vis innlegg
Hei!

Sitter å ser gjennom ting på Deal Extreme

Det er så ekstremt billig, at jeg lurer på hvordan de klarer å presse prisene slik.
Jeg vet at det er lagd i kina osv osv, men 25 Kr(ish) for HDMI-Kabel på 1,5 meter, da er det noe som skurrer for meg.
Har selv bestilt hdmi-kabler og diverse accesories til xbox på Deal Extreme, har foreløpig ikke noe problemer med det, og er veldig fornøyd.

Dinside har også gjort en artikkel på dette.



Noen som kan tenke seg hvordan de får slike priser?
Vis hele sitatet...
Jeg tipper de tjener ekstremt lite på hver ting de selger og at businessplanen er at alle som er innom der skal kjøpe masse unødvendig drit, bare fordi det er billig. Det er veldig lett å tenke "wow, universal fjernkontroll med tre knapper for bare $2,16! Det MÅ jeg ha!" for 20 forskjellige ting, og dermed bruke en del penger der.

Dessuten har jeg en teori om at de ikke bruker særlig mye lagerplass. De har veldig treg frakt, så det kan godt hende at de kjøper inn akkurat nok til å sende ut en gang i uka, så slipper de lagerkostnader. Og kanskje de holder til i nærheten av et industriområde, så de ikke har store utgifter på frakt fra produsenten.
Billig arbeidskraft er min teori.
Sitat av Graapho Vis innlegg
Dessuten har jeg en teori om at de ikke bruker særlig mye lagerplass. De har veldig treg frakt, så det kan godt hende at de kjøper inn akkurat nok til å sende ut en gang i uka, så slipper de lagerkostnader. Og kanskje de holder til i nærheten av et industriområde, så de ikke har store utgifter på frakt fra produsenten.
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har hørt både fra her på forumet og fra folk jeg kjenner som har kjøpt fra dealextreme, så går frakten rimelig fort..

Skal bestille derfra ganske snart, og kjenner meg igjen i tanken om at "alt er så jævla billig her, må jo ha alle mulig dubiditter når man først bestiller".

Nå har vi jo egentlig en annen god tråd om DE, men jeg spør her når du først har laget tråden; er det noen som har bestilt xbox 360 kontroll derfra? Isåfall; funker den bra? og er den genuin i forhold til orginalkontroll?
Sitat av Dvergen Vis innlegg
Det er så ekstremt billig, at jeg lurer på hvordan de klarer å presse prisene slik.
Vis hele sitatet...
Delvis pga billig arbeidskraft og råvarer, men mye på grunn av at imitasjon er billigere enn innovasjon. Produktene er også hovedsakelig no-brands, noe som gir en mye lavere risiko rundt problematikken rundt mulige feil i produktet, og de kan følgelig kutte ned på utviklingstid.

Sitat av Graapho
Dessuten har jeg en teori om at de ikke bruker særlig mye lagerplass. De har veldig treg frakt, så det kan godt hende at de kjøper inn akkurat nok til å sende ut en gang i uka, så slipper de lagerkostnader.
Vis hele sitatet...
De sender med vanlig post, så frakten går på normal tid. Ofte deler de opp i flere pakker hvis ett eller flere produkter ikke kan sendes før en dag eller to senere. De skal visstnok også ha et enormt lager (uten at jeg husker hvor jeg leste det), noe som kan muliggjøre store produsentbestillinger som igjen gir kvantumsrabatt og lavere fraktkostnad inn til lager.
Tipper de har fått disse spørsmålene en del ganger før. Her er i hvert fall svarene på en del av dem.

http://help.dealextreme.com/Why%20ar...0so%20Low.ashx
Vil også legge til at mange av produktene de har er kjøpt inn som vrak frakt og feil produksjoner, produkter med mindre feil som ikke holder standaren de er ment til men som fortsatt fungerer (gjetter at små underbetalte asiatere sitter å fjerner logoer og lignende).
Også har de selvfølgelig mye som koster nok til å tjene penger på som "anti spion" finnere, mobil signal blokkerende "maskiner" kun med større antenenr som koster dobbelt så mye.
Åh, og en god del av tingene står i forskjellige kategorier med forskjellige priser for nøyaktig samme produktet.

Men har du tiden til å rote igjennom hele siden og selvkontroll nok til å ikke kjøpe alt du ser (det har ikke jeg XD) så er det deffinitivt verdt det.

Peace.
Rart hvordan dere sier de har rask levering. Jeg bestilte noen varer i oktober, venter enda
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Rart hvordan dere sier de har rask levering. Jeg bestilte noen varer i oktober, venter enda
Vis hele sitatet...
Rask levering? Varene sendes fra Kina da. Gjerne et par dager etter at orderen ble lagt inn. Varen må også inn på lager før de kan sende den. Så de er jo egentlig raske.

Har de varen på lager når den bestilles, tar det ca. 2 uker før den er fremme.
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Rart hvordan dere sier de har rask levering. Jeg bestilte noen varer i oktober, venter enda
Vis hele sitatet...

Sikker på at de ikke sto som "Ikke på lager" eller fikk det stempelet på bildet snarlig etter at du bestilte? jeg pleier alltid å få bestillinger mellom 1-3 uker derifra.
Tror alt jeg har kjøpt fra dealextreme har funka helt fint. Frakta tar sin tid, men...
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Rask levering? Varene sendes fra Kina da. Gjerne et par dager etter at orderen ble lagt inn. Varen må også inn på lager før de kan sende den. Så de er jo egentlig raske.

Har de varen på lager når den bestilles, tar det ca. 2 uker før den er fremme.
Vis hele sitatet...


Sitat av wolty Vis innlegg
Sikker på at de ikke sto som "Ikke på lager" eller fikk det stempelet på bildet snarlig etter at du bestilte? jeg pleier alltid å få bestillinger mellom 1-3 uker derifra.
Vis hele sitatet...
Varen var på lager, og står at den har vært "Shipped" siden midten av oktober. Tror det tok tre dager fra jeg bestilte til den sto som Shipped.
Sist endret av hosjmeister; 20. november 2009 kl. 13:45.
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Varen var på lager, og står at den har vært "Shipped" siden midten av oktober. Tror det tok tre dager fra jeg bestilte til den sto som Shipped.
Vis hele sitatet...

Da er det vel bare å sende klagebrev og spørre etter ny forsendelse på deres kostnad, de er som regel veldig hjelpsomme om du er høflig og vel artikulert.
DX har funket helt fint, å er absolutely til å stole på...
Har bestilt masse unødvendig dritt som jeg i ettertid har hatt bruk for

når det kommer til hvorfor prisene er så lave, og shipping er gratis/lang tid...
Sitat av DealExtreme
  • Why are the Prices so Low?


We get this question a lot so we'll just cut straight to it:

We keep small inventory.
We make purchase orders on a daily basis.
We contact all suppliers for the latest supply status multiple times each day.
Our warehouse is literally next to our shipping carrier.



  • Why is Shipping Free?


We ship via Hong Kong Post Airmail. Our systems are integrated and we have partnership accounts with Hong Kong Post in order to make free shipping offers possible.
Vis hele sitatet...
Har bestil masse fra DX, blandt annet universal fjernkontroll, lasere, magneter, penis klemme-leke (moro gave som jeg bestilte til en venns addresse i hans navn) Batteri lader pluss masse smådill som jeg ikke husker i farta.

Har fått alt innen 20 dager fra jeg bestilte, og alt jeg har bestilt fungerer enda. Laserene jeg bestilte, en 100mW true green og en 200mW rød fungerer fint enda, selv om de nå er over et år gamle.

Kvaliteten er normalt fra ''Nille standard'' - ''normal'', så det er ikke heelt gode kvalitet på tingene de selger, men med de prisene så kan man ikke klage! Er alt i alt super fornøyd med DX.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Genialt! Takker.. Skal bestille masse derifra i framtiden! også med gratis frakt!!!

KP til deg!
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Har bestil masse fra DX, blandt annet universal fjernkontroll, lasere, magneter, penis klemme-leke (moro gave som jeg bestilte til en venns addresse i hans navn) Batteri lader pluss masse smådill som jeg ikke husker i farta.

Har fått alt innen 20 dager fra jeg bestilte, og alt jeg har bestilt fungerer enda. Laserene jeg bestilte, en 100mW true green og en 200mW rød fungerer fint enda, selv om de nå er over et år gamle.

Kvaliteten er normalt fra ''Nille standard'' - ''normal'', så det er ikke heelt gode kvalitet på tingene de selger, men med de prisene så kan man ikke klage! Er alt i alt super fornøyd med DX.
Vis hele sitatet...
Bestilte strømledning til Nintendo koblet til bilen fra Dealextreme. Nintendoen ble ødelagt når jeg koblet den til.

Aldri mer Dealextreme.
Sitat av Kaunda Vis innlegg
Bestilte strømledning til Nintendo koblet til bilen fra Dealextreme. Nintendoen ble ødelagt når jeg koblet den til.

Aldri mer Dealextreme.
Vis hele sitatet...
Det er vel mere din skyld enn dx sin skyld, sjekket du at alt av spenninger var korrekte iforhold til nintendoen din før du koblet den til etc?
Sitat av Kaunda Vis innlegg
Bestilte strømledning til Nintendo koblet til bilen fra Dealextreme. Nintendoen ble ødelagt når jeg koblet den til.

Aldri mer Dealextreme.
Vis hele sitatet...
Å koble ting til bilstrøm skal man være litt forsiktig med, ettersom spenningen i biler kan ha voldsomme spenningspigger som kan ta knekken på utstyr som ikke er laget spesielt for å filtrere bort piggene. Så vet du det til neste gang.
Sitat av Provo Vis innlegg
Å koble ting til bilstrøm skal man være litt forsiktig med, ettersom spenningen i biler kan ha voldsomme spenningspigger som kan ta knekken på utstyr som ikke er laget spesielt for å filtrere bort piggene. Så vet du det til neste gang.
Vis hele sitatet...
Men, burde ikke ordentlig utstyr i så fall ha slikt filter?
Sitat av Kaunda Vis innlegg
Men, burde ikke ordentlig utstyr i så fall ha slikt filter?
Vis hele sitatet...
Det blir det samme som og kjøpe en kopi av iPhone og forvente en prikk lik telefon som orginalen.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Det blir det samme som og kjøpe en kopi av iPhone og forvente en prikk lik telefon som orginalen.
Vis hele sitatet...
Eller det samme som at du kjøper en uorginal lader til Iphonen som ødelegger den.
Eller så sjekker du spenningsforskjeller neste gang
du kobler opp nintendoen til noesomhelst elektrisk fra asia.

Har kjøpt 25 items+ fra DX, alle fungerer enda. (utrolig nok lol)
Sist endret av Bombasa; 4. desember 2009 kl. 13:05.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er nevnt at frakt tar tid fra Dealextreme, jeg har selv aldri ventet mer enn 14dager på varer sendt fra Hong Kong, du har også et valg og sende som express eller gratis.

Bestilte 10stk grønne lasere 50mw, tok 10dager før jeg fikk det, dealextreme for the win!

Plages du med tiden det tar får du heller hoste opp pengene det koster å bestille med express delivery!
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Alt jeg har bestilt derfra har kommet i god behold, untatt en cigarkutter med plasthåndtak, som var knekt i pakken.
Gidder ikke bry meg om den siden den koster 10 kr og jeg egentlig ikke hadde bruk for den.

Sist bestilling kom i 3 forskellige pakker, der det meste kom i første pakke, og så i 2 andre. totalt fra bestilling hadde jeg alle tre pakkene etter litt over en mnd..
Grunnen til at frakten kan ta litt ekstra tid er etter som jeg har forstått at de har egne avtaler med Posten. De sender større pakker/kontainere til Posten, så tar Posten seg av videre postgang i Norge. Det jeg syntes er ganske sykt er hvordan de klarer å få rekommandert post fra Kina til Norge for under $20. Koster mer enn det bare internt i Norge.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det er ikke bare dritt der!
bestilte et video camera det var faktisk veldig bra!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sorry for bumping, men slipper å lage en ny tråd, selv om emnet egentlig fortjener det.

Advarsel om DealExtreme:

Bestilte en pakke av DX for 1 måned siden ca, trodde det var normaltid, pleier jo å ta 2-6 uker. MEN, så tilvfeldigvis kikket jeg på nettavisen, der har tollvesnet sendt tilbake en god del pakker fra DX, i retur. Grunnen er at de mener at DX har feil/for lav/ingen tollsats på pakkene.
Så selv om du har bestilt noe, under 200,- så blir den likevel stoppet og sendt i retur

Tollvesnet hadde ikke gitt beskjed til de dem sendte pakkene tilbake fra engang, og ikke hadde de kontroll på hvem det var.

Så nå er pakken min i Hong-Kong, Virker ikke som DX vet hva de skal gjøre, og de er vansklige å snakke med =/

Clickies: http://www.dinside.no/843699/stanset...lig-nettbutikk

Edit: Kan nevnes at om du bestiller EMS, Ekspresspakke; Så kan det hende du får den gjennom.

Edit igjen: Ser at det står
Pakker som er ankommet etter denne datoen(20 mai), er derfor sendt ut til de norske adressatene.
Vis hele sitatet...
Men ikke i mitt tilfelle, + 1 annen jeg kjenner, de sendte tilbake pakkene, 1 uke etter 20 mai ca.
Sist endret av Fleff; 14. juni 2010 kl. 15:31.
Jeg fikk pakke fra DX senest forrige uke. Null pes.
Made in China, det forklarer vel det meste.
Fikk pakken min idag. Og på Mandag.. Og en forrige fredag?
Jeg har et dealextreme-problem.
Bestilte en pakke for litt over 2 mnd siden nå. Ikke at det er noe problem i seg selv, har hatt tilsvarende ventetid andre ganger, men jeg mottok en senere bestilt pakke (med nesten samme varer) for ca. en mnd siden...
Jeg prøver å komme meg inn på accounten min for å finne ordre-nummeret (som jeg glemte å lagre da jeg bestilte), men da trenger jeg en activation-code fordi jeg ikke har aktivert brukeren min. Den activation-coden vil ikke komme.
Jeg har prøvd å kontakte support, men der trenger man ordre-nummer for å kontakte. I en knapp på siden står det noe sånt som: "Acces your account to find order number". Det er en ond sirkel.
Hjelp?
Har kjøpt masse forskjellig til Wii'en min der, 100% fornøyd! Det eneste er at det som regel tar lengre tid enn 7-10 dager før du får pakken, men siden frakten er gratis, så gjør vel ikke det så mye. Ventet 3 uker på min, men alt var pakket forsiktig og funket bra.