Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3009
Hei,

Jeg trenger en slags bot, som kopierer en kode fra en liste, inn i ett annet program/spill, aktiverer den, ( det kommer da opp en beskjed om den fortsatt funker eller ikke) deretter rapportere denne på en måte.

Back story: Jeg har 10000vis av koder til ett spill på lager, som jeg har solgt og brukt. Jeg vill dobbeltsjekke at alle disse er brukt (garantert noen som ikke er det) og trenger da ett script/bot for det er uaktuelt og gjøre manuelt.

Har veldig lite erfaring, noen som har lyst på en utfordring?
Betaler selvfølgelig.

Mer deltajert informasjon kommer om du er interessert.
Hvilket spill er dette? Hvilken beskjed gir spillet om koden fortsatt funker/funker ikke? Kan du vise eksempel (screenshot) ?
Trådstarter
League of Legends

Fungerer:
http://gyazo.com/32fedb774707b52ba48814aeaa965ad4

Fungerer ikke:
http://gyazo.com/53a201d63a8e64603c4ed75270781fc4

Feltet kan ikke markeres, for copy paste
k, jeg har en idé for en metode som ikke krever noen form for programmering...

1. installer et macro-program som f.eks. http://www.jitbit.com/macro-recorder/
2. lag et ny macro som klipper ut en kode, tar screenshot som lagres som pdf (7capture, zscreen, shotty elns. ), limer koden i testfeltet og trykker "test" eller whatever, tar nytt screenshot som lagres som pdf og tester neste kode.
3. når alle kodene har blitt testa, har du to pdf'er for hver kode, én for selve koden, og én for test av koden.
4. merge alle pdf'ene til én pdf: (http://www.wikihow.com/Merge-PDF-Files)
5. installer et ocr-program som gjør om pdf til pdf med søkbar tekst (makeuseof.com/tag/3-free-ocr-tools-convert-files-editable-documents/
6. søk etter "news" eller "marked" eller whatever som står dersom koden ikke har blitt brukt enda i pdf'n.



7. siden før de sidene som dukker opp ved søk på "news" eller lignende inneholder en gyldig kode. f.eks. dersom side 425 i pdf'n har "news" så vil det være en gyldig kode på side "424".



hm... kanskje litt ghettoløsning, men men...

[EDIT:] kan hende det finnes ocr-programmer som gjør om alle bilder/pdf-filer som detter innom en mappe automatisk til søkbar pdf eller tekstfiler... dersom det finnes, vil du nok ha en enklere jobb...

Da kan du lage 2 .txtfiler per kode, én for koden og én for sjekken.
DEretter merger du alle textfilene til én tekstfil med denne kommandoen: Merge a text (.txt) file in the Windows command line og da kan du søke i notepad isteden etter "news" eller lignende...

[EDIT2:]

Dersom du deler plassen på skjermen slik at excel-arket (eller hva enn du nå bruker for å lagre kodene i) tar 50% av skjermen, og LOL tar de andre 50%, kan du gjøre dette med ét screenshot per kode istedenfor 2... siden både koden og testen for koden er synlig.

Macro:

1. kopierer kode fra excel
2. limer inn i LOL og tester
3. screenshot (pdf)
4. sletter kode fra excel og velger neste kode
<repeat>

Til slutt har du da én pdf per kode, disse kjører du igjennom et ocr-program som tar flere pdf'er i slengen.

Nå kan du søke på "news" i mappa med pdf'ene og få opp alle kodene som er gyldige.

Sist endret av Turbolego; 30. mars 2014 kl. 00:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Setter virkelig pris på efforten.

Men jeg har mer en nok penger til å få laget noe helt automatisert, hvor jeg for eksempel ender opp med en excel or txt fil med koder som var "valid"
Orker ikke bruke så mye tid på å styre med det her, det her blei litt mye jobb, og oppfølging fra min del.
Sitat av Ajesto Vis innlegg
Setter virkelig pris på efforten.

Men jeg har mer en nok penger til å få laget noe helt automatisert, hvor jeg for eksempel ender opp med en excel or txt fil med koder som var "valid"
Orker ikke bruke så mye tid på å styre med det her, det her blei litt mye jobb, og oppfølging fra min del.
Vis hele sitatet...
Ut ifra skjermskuddet så gjetta jeg på at du tester koden i LOL-spillet?
Jeg aner ikke om det er mulig å hente ut tekst fra et spill på noen andre måter enn med ocr.

Hadde det vært en nettside du testet på derimot, kunne dette blitt mye enklere.

Dersom noen på forumet vet om det er teknisk mulig å registrere tekst fra en program utenom ocr, vil jeg gjerne vite det!
Trådstarter
Det er snakk om 10000vis av koder, på opptill 4 servere, altså da 40k+, er ikke noe jeg orker å forholde meg til manuelt.
Jobber allerede 1,5 arbeidsdag, og har noe å bruke tid på.

Folk lager da alt mulig rart, må det være mulig å komme seg rundt det her
Sist endret av Ajesto; 30. mars 2014 kl. 00:46.
Sitat av Ajesto Vis innlegg
Det er snakk om 10000vis av koder, på opptill 4 servere, er ikke noe jeg orker å forholde meg til manuelt.
Jobber allerede 1,5 arbeidsdag, og har noe å bruke tid på
Vis hele sitatet...
En macro tar du opptak med én gang, og deretter kan du la den kjøre over natta og gjøre den manuelle jobben.

Her er noen random eksmpler på macroprogrammer til runescape: flaming-water.com/RuneScapeBotsandMacros/RuneScape.php

De kan stilles inn til å klikke på den samme steinen på skjermen eller monstret eller whatever, og kan stå på over natta mens du sover.

Hvor lang tid bruker du på å sjekke én kode manuelt?

Dersom du er rask på labben den éne gangen du tar macro-opptak, så burde ikke det ta lang tid.

[EDIT:] spørsmål: kommer det en lydeffekt når du sjekker koden og den funker/ikke funker?
Kan hende dette kan gjøres med lyd...

[EDIT2:]

Etter litt søking har jeg funnet ut at det finnes programvare som kan brukes for ocr i realtime i programmer!
Det er potensielt ett ledd mindre... kanskje man kan lage en macro som gjør følgende:

1. kopierer kode fra excel-arket
2. limer inn og tester koden
3. markerer teksten i LOL
4. limer inn teksten fra LOL i cellen ved siden av koden i excel-arket
5. velger neste kode
<repeat>

http://screenocr.com/

Sist endret av Turbolego; 30. mars 2014 kl. 01:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Kan ikke markere teksten i lol.

Isåfall hadde en macro fungert greit.
Bruk en transparent proxy for å finne ut hva den sender, til hvor, for å sjekke om en key er brukt eller ikke.

Det er en relativt stort sjangse for at den bare jobber mot et HTTP api, og da kan du jo bare lage noe som gjør det samme selv :-)
Sist endret av flexd; 30. mars 2014 kl. 01:13.
Sitat av Ajesto Vis innlegg
Kan ikke markere teksten i lol.

Isåfall hadde en macro fungert greit.
Vis hele sitatet...
Finnes flere verktøy, et anna eksempel fra google: http://capture2text.sourceforge.net/

prøv den?

Sitat av flexd Vis innlegg
Bruk en transparent proxy for å finne ut hva den sender, til hvor, for å sjekke om en key er brukt eller ikke.

Det er en relativt stort sjangse for at den bare jobber mot et HTTP api, og da kan du jo bare lage noe som gjør det samme selv :-)
Vis hele sitatet...
Tøft!

Men dersom den ikke bruker http, hvordan kan man finne ut hva den bruker isteden? Høres ut som et mulig sikkerhetshull dersom noen bare kan lage en app som sender random koder til LOL-serveren og får oppgitt om den random-genererte koden er gyldig eller ikke?
Sist endret av Turbolego; 30. mars 2014 kl. 01:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tipper man i så fall blir blokkert etter X antall forespørsel over en viss tid. Dessuten bruker slike koder å ha såppas mange tegn at man skal være ganske dedikert for å treffe gyldige kombinasjoner.
Trådstarter
Nå er det ikke sånn att jeg skal teste random koder, jeg skal teste koder som er valid, som har fungert, eneste jeg vil oppnå er en dobbeltsjekk at den er brukt.
Samtidig som jeg får ryddet opp i databasen min, etter 1 år med fysisk markering.

Man blir ikke blokkert på noen måte.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Tøft!

Men dersom den ikke bruker http, hvordan kan man finne ut hva den bruker isteden? Høres ut som et mulig sikkerhetshull dersom noen bare kan lage en app som sender random koder til LOL-serveren og får oppgitt om den random-genererte koden er gyldig eller ikke?
Vis hele sitatet...
Om kodene er raltivt lange og du bare gjetter helt tilfeldige stringer er det nok ganske vanskelig å bruteforce seg frem til koden. Skal heller ikke se bort i fra at de har systemer som enten oppdager om en bruker driver med bruteforcing på denne måten og banner brukeren (eventuelt sperrer han fra å prøve på nytt for et intervall etter for mange operasjoner feiler på rad).

En kode i LoL er vel noe som 25 forskjellige bokstaver, altså 25^29, noe som gir deg cirka 3.469447 *10^40 forskjellige muligheter. Kun et fåtall av disse vil være korrekte koder.

TS har en predefinert liste med koder som skal funke, noe som gjør sansynligheten for å treffe mye høyere. men om Riot har lagt inn slik at de oppdager om man prøver for mange koder som er feil på rad så vil nok samme problemstilling komme opp. Men dette må man teste for å finne ut av.
Sist endret av etse; 30. mars 2014 kl. 12:00.
Trådstarter
Har manuelt testet 2000 koder på rad, det fungerte fint.
Nå er jo alle kodene jeg testet selvfølgelig legite, som er valid, og enten får beskjeden at den fungerer, eller att den er brukt.
Vet ikke hva som ville skjedd hvis man skrev inn x antall koder som var invalid, det trigger nok sikkert ett eller annet.
vil bare legge til at matematikken der ble feil, og noe flaut. det er selvfølgelig 26^25 = 2.3677383 * 10^35, noe som fremdeles er et veldig svært tall.
Trådstarter
Sitat av flexd Vis innlegg
Bruk en transparent proxy for å finne ut hva den sender, til hvor, for å sjekke om en key er brukt eller ikke.

Det er en relativt stort sjangse for at den bare jobber mot et HTTP api, og da kan du jo bare lage noe som gjør det samme selv :-)
Vis hele sitatet...
Er forsåvidt det jeg er ute etter å finne ut/få lagd
Sitat av Ajesto Vis innlegg
Har manuelt testet 2000 koder på rad, det fungerte fint.
Vis hele sitatet...
Ok, så det ser ut som LOL tillater massiv sjekking av legit koder, det er jo bra.
Lurer på hvor mange gale koder du får lov til å teste på rad før den setter deg i timeout? Typ. Skrivefeil?

Dersom du får et par forsøk på å stave riktig før den gir deg en timeout, kan du kaste inn en legit kode innimellom.

Hypotetisk sett, dersom du får lov til å skrive koden feil 5 ganger før den låser deg ute og du må skrive en legit kode... Da kan man bruteforce 5000 koder om man har 1000 legit (brukte eller ubrukte) koder...

Hadde vært interessant å sjekke om man kan "resette timeren" ved å gjennta de samme kodene innimellom også. I værste fall trenger man bare 100 legit koder for å bruteforce 50000 koder elns.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Ok, så det ser ut som LOL tillater massiv sjekking av legit koder, det er jo bra.
Lurer på hvor mange gale koder du får lov til å teste på rad før den setter deg i timeout? Typ. Skrivefeil?

Dersom du får et par forsøk på å stave riktig før den gir deg en timeout, kan du kaste inn en legit kode innimellom.

Hypotetisk sett, dersom du får lov til å skrive koden feil 5 ganger før den låser deg ute og du må skrive en legit kode... Da kan man bruteforce 5000 koder om man har 1000 legit (brukte eller ubrukte) koder...

Hadde vært interessant å sjekke om man kan "resette timeren" ved å gjennta de samme kodene innimellom også. I værste fall trenger man bare 100 legit koder for å bruteforce 50000 koder elns.
Vis hele sitatet...
med 2.3677383 * 10^35 forskjellige koder, hvor bare et fåtall av koder er riktige vil jeg virkelig ikke si det er verd innsatsen. Bedre å bare teste hele lista brukeren har her, og se om det er noen som er ubrukte.

Har du 10.000 koder, og hver 5. må være en "legit" kode får du testet 40.000 tilfeldige koder. Dette er fortsatt en ubetydelig liten mengde av det totale settet. Uansett vil tiden det tar å gjøre så mange requester mot deres server være veldig lang - og gevinsten din blir bare riot-points. Regner med du fort kan bli bannet om en sys-admin plutselig oppdager dette.
Sist endret av etse; 30. mars 2014 kl. 12:50.
Trådstarter
Du kommer ikke langt med å prøve å bruteforce noe, eller bruke koder som ikke er reelle.

Noen som har lyst på jobben?
Er ikke noe stort problem å styre keyboard/mus fra et python-script. Om meldingene som returneres er på *nøyaktig* samme sted hver gang er det ikke noe problem å sjekke resultatet heller.

Regner med du finner noen som er villig til å gjøre det billigere enn meg dog