Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 14598
Hei! Macs! Hva mener dere den beste torrent clienten til mac er?

Btw, hvordan ser jeg hva prosseser som går?

Takk for hjelp!
Jeg foretrekker Transmit, som er gratis og fin. Åpne prosesser ser du ved å åpne system monitor som ligger i Utilities/Verktøy under Applications/Programmer-mappa. Evt ctrl alt esc for et kjapt lite vindu som lar deg drepe synelige programmer.
Er ikke Transmit en ftp-klient? Selv foretrekker jeg Transmission
ivimoyner, du tenker kanskje på Transmission?
http://transmission.m0k.org/

Den er forresten digg, ja.
Henger meg på bølgen av Transmission fanboys jeg også

Det er et veldig kjekt og lite program som ikke har veldig mye mer enn du trenger, bruker lite systemkapasitet, og har forholdsvis bra ytelse uten at du trenger å gjøre noe som helst.
Jeg bruker Transmission, men synes ofte at den sliter med å nyttegjøre seg hele svermen. Er kanskje koblet til 5 av 30 av gangen eller 7 av 50. Jeg HAR åpnet port 9090 via NAT, og port-mapping er ok.
Hva er galt?

Andre anbefalinger?

Skulle ønske det fungerte ordentlig, for det er den beste klienten jeg har prøvd.
Brukte Azureus før Mac'en min havarerte, noe som gjorde den utrolig treig. Grunnen var vel at jeg alltid brukte Azureus før jeg skiftet fra PC til Mac. Det var en periode Transmission ble brukt også, og det er absolutt å anbefale!

Har bare hatt gode erfaringer med Transmission.
Bruker BitRocket og er mektig fornøyd.
Den har en egen søkefunksjon for TPB!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Azureus, eller Vuze da, som den nye versjonen heter, funker fett og det går fint og raskt. Eneste er at hovedformatet er litt rart, så det kan lønne seg å trykke på advanced, spesielt hvis du liker å se litt mer på progressen og sånt.
Så har man jo Xtorrent også.
http://www.xtorrentp2p.com/
Azureus. La det stå på om nettene, så går det greit.

Transmission funker ikke her.
Jeg bruker uTorrent via Parallels, slik at jeg da lekende lett kan gjennopta downloads om jeg booter i Mac, XP eller Vista.
bruker xtorrent..førnøyd :P
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei!
Jeg har nylig kjøpt mac, og finner heller ikke ut av en dritt om nedlastning. føler at nedlastning går fortere med pc? hvordan åpner man sånn port? for da går det vel fortere?
Vel, du har jo en del klienter for torrent listet opp her da. (uTorrent er på vei og!) Konseptet er akkurat det samme, og det skal ikke gå noe saktere på Mac.
Les her: http://freakforum.nu/forum/showthread.php?t=93208
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=47932
http://www.portforward.com/
Sist endret av elodin; 30. september 2008 kl. 11:31.
men det står bare for windows?
hvordan åpner jeg port med mac? jeg står mellom utorrent og transmition. skjønner ikke hvem av dem som er best jeg.
Jeg bruker Vuze (tidligere Azureus), rett og slett fordi Transmission er heller dårlig når det kommer til å laste opp informasjon. Dvs at man fort kan risikere å laste opp uten at torrentsiden registrerer dette, noe som er svært uheldig om man har konto på members only-nettverk.
men (jeg vet jeg er dårlig på dette) hva er dealen med "invites" eller hva det nå het? og skjønner fortsatt ikke hvordan man åpner "port" på mac:P
Sitat av Arctic Gigolo
men (jeg vet jeg er dårlig på dette) hva er dealen med "invites" eller hva det nå het? og skjønner fortsatt ikke hvordan man åpner "port" på mac:P
Vis hele sitatet...
1. Invite vil si invitasjoner til "stengte" torrentnettverk. Det vil si at man må ha en konto der for å få lastet ned noe, og man får ikke tilgang til registrering uten invitasjon.
2. Man åpner ikke portene på Macen, men på routeren.
så åssen gjør man det?
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Google port forwarding så finner du hva du leter etter.
Sitat av Arctic Gigolo
så åssen gjør man det?
Vis hele sitatet...
Det spørs helt hvilken router du har. Gå hit og velg din router.
Jeg bruker litt azureus (til private trackere), er vel kanskje på tide å oppdatere til vuze skjønner jeg...., og xtorrent når jeg bare skal laste ned siste episode av et eller annet kjapt og gæli. Kommer utorrent kan det godt hende det får en sjanse, har testa det litt på et wintel-vrak jeg har stående.

Har også brukt transmission før, i og for seg et ålreit program det, husker ikke helt hvorfor jeg gikk bort fra det nå.
Kjører uTorrent betaen av og til nå atomet, den er på ca nivå med transmission + noen få bugs. Men helt klart at jeg kommer til å bruke den 100% når den blir ferdig
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bruker nå Transmission, men med en gang uTorrent er ferdig bytter jeg. Har hatt litt problemer med betaen, så venter på en ferdig versjon.
Sitat av chb
Bruker nå Transmission, men med en gang uTorrent er ferdig bytter jeg. Har hatt litt problemer med betaen, så venter på en ferdig versjon.
Vis hele sitatet...
Hvilke problemer har du hatt med beta? Har ikke oppdaget noen problemer enda jeg..
Problemer med at jeg må legge inn torrentene fra 1 til 4 ganger før uTorrent reagerer på at den er der, og at CPU-en på maskinen stiger ganske raskt når jeg starter det.