Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 15384
Jeg vil overføre filmer til ipaden min hvordan kan jeg gjøre det? det går ikke å kopiere inn i Itunes og sykronisere.
Du må enten konvertere filmene, eller laste ned et program som støtter filformatet på filmen. Dessverre finnes det ikke noe særlige programmer til iPad som kjører videofiler lagfritt. Selv har jeg Azul mediaplayer, og det funker som så. Om du bare skal se filmer hjemme kan du jo prøve VLC sin videostream, eller air video.
Sist endret av mo3; 1. september 2011 kl. 22:44.
kjøp AVI movie reader.
Gå på programmer, (innpå ipaden din, i itunes) og bla helt ned. Der finner du AVI Movie Reader.
Så trykker du last, så velger du en film. så synkroniserer du. å etterpå så går på på ipaden din, å spiler av filmen.

avi støtter "alle" formater
Jeg bruker VLC på iPaden, funker fjell.
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg trenger hjelp. har vlc og alt, men på vlc så finner den ikke pc`n min..(?)
så her sitter jeg med en laptop (ikke mac) og ipad2.

noen som kan gi meg grundig info om hvordan jeg skal få en av disse stream appene til å funke?
Jeg bruker oPlayer HD, funker fjell!
kunne du skrevet litt mer? eventuelt hvordan jeg går fram for å bruke oPlayer..?
Som nevnt her kan du konvertere filene til ett format som iTunes støtter, eller så kan du prøve deg med tredjeparts programvare.

Nå er dette en vri på det du har lyst å gjøre, men kanskje ett hot tip, men du kan også streame filmer til iPaden din gjennom apps som Air Video og Stream to Me. Jeg har brukt Air Video mest av de to alternativene jeg nevner og synes det virker bra.
Du installerer ett program på pcn din som fungerer som en server, her velger du hvilke mapper du vil dele etc. Nå kan du koble til med appen på iPaden din og få streamet videoen rett til hendene dine uansett hvor du er såfremt du har netttilkobling. Air Video konverterer mesteparten av filmer mens den spiller av, så du får brukt en del mer filformater. Du kan også sette opp en liste rett fra ipaden med filer som skal konverteres, men dette gidder jeg ikke gjøre da du får to filer på maskinen å jeg heller vil beholde den orginale. (Edit: Når du streamer og konverterer "on the go", blir det ikke lagret duplikater av filene)
Stream to Me har jeg nettop lastet ned så jeg har ikke fått testet det enda, så her har jeg ingen kommentarer å bidra med.

Men, streaming er ikke dumt om man har muligheten til det. Det forutser jo at serveren står påslått når du vil spille av video.
Sist endret av møkk; 15. september 2011 kl. 17:15.
Tusen takk. Vet du om et bra program å lasted ned, for å bruke som server?
Hm. Selv gjør jeg en av 2 ting :

Alternativ 1 - med kabel.
Forutsetning: Jeg bruker MOvie Player, og oPlayer HD.
I iTunes åpner jeg ipaden, velger "programmer", og velger Movie player eller oPlayer HD. Deretter velger jeg hvilken dokumenter desse skal få tilgang til, "legg til", og drar inn filmene. Desse appsene/playersene konverterer filmen on the fly, fordi jeg har andre ting å gjøre på enn å sitte å konvertere filmer dagen lang.

Alternativ 2 :
Jeg bruker LogMeIn Ignition(app @ ipaden) til å overføre filmer fra PCen via nett. Velger via LogMeIn om jeg vil åpne i Movie Player eller i Oplayer HD. Funker FJELL. Spesielt herlig om jeg ligger på et hotellrom uten noe å gjøre, og har glemt å legge inn noe på iPaden; no stress, så lenge pcen hjemme er på, så bare overfører jeg. bazinga, eller hva enn ungdommen sier nå til dags.
Vlc Streamer (eller hva det nå enn het) har en mulighet for å lagre filmer på enheten, men du må se den i vlc streamer da
Sitat av skeletoret Vis innlegg
Tusen takk. Vet du om et bra program å lasted ned, for å bruke som server?
Vis hele sitatet...
Er det meg du spør?
Dersom du finner Air Video på AppStore så har de garantert en link til nettsiden deres hvor du laster ned Air Video Server programvaren. Om du ikke skulle finne en link der, kan du søke etter "Air Video" på Google så kommer du frem til http://www.inmethod.com/air-video/index.html.
Sist endret av møkk; 17. september 2011 kl. 19:23.
▼ ... over en måned senere ... ▼
begyne å bruke handbrake nå, pga jeg syntes airvideo gikk tregt(?) kanskje jeg som ikke har skjønt meg på programmet..
men noen her som har brukt handbrake konverteringsprogrammet? syns det er dårlig om det ikke går an å kaste inn mange "filer".. får bare til en og en.. ;s