Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1919 215427
Slenger bare inn et kjapt spørsmål selv siden jeg ikke gidder å lage ny tråd. Får tilbake rundt 5800kr for en Acer 5738ZG. Tror dere denne vil bli en god ersatter? http://www.netonnet.no/art/data/lapt...o/170422.3003/

Litt HP fobi ettersom jeg har hørt om flere med varmeproblemer.

Her var det en Asus også ja
http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=744829
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Personlig ville jeg fillerista deg fordi du valgte HP. Funker nok greit...
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Personlig ville jeg fillerista deg fordi du valgte HP. Funker nok greit...
Vis hele sitatet...
alt som ikke heter probook fra hp er møkk når det kommer til laptopper for dødelige personer

Men j**** effektive varmeovner da xD har en hp pavilion 424.no (oppgradert ram) kjørene som router i kjellerstua, og den sammen med varmekablene er nokk til og holde behagelig temp hele året.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Personlig ville jeg fillerista deg fordi du valgte HP. Funker nok greit...
Vis hele sitatet...
Slipper å filleriste meg nå som jeg fant den Asus maskina med 630M, beklager

Ivy bridge er jo også like rundt hjørnet og tror ikke jeg vil få bekreftet om jeg får penger på reklamasjonen før de første laptopene er ute uansett. Får vel smøre meg med tålmodighet.
Sist endret av Mkvarner; 19. april 2012 kl. 22:50.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
alt som ikke heter probook fra hp er møkk når det kommer til laptopper for dødelige personer

Men j**** effektive varmeovner da xD har en hp pavilion 424.no (oppgradert ram) kjørene som router i kjellerstua, og den sammen med varmekablene er nokk til og holde behagelig temp hele året.
Vis hele sitatet...
Kanskje sagt det tidligere, men jeg er ikke en Laptop mann, for meg er alle laptopper (med meget få unntak) komplett bajs fra ende til annen.
Lykke til med å ha med en stasjonær på skole, tog, buss, bilen osv. Laptops er fint å ha.

Sikler på denne nå.
http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Lykke til med å ha med en stasjonær på skole, tog, buss, bilen osv. Laptops er fint å ha.

Sikler på denne nå.
http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa
Vis hele sitatet...
Mobil/tablet. Case closed.
Og spille Bf3? Tror ikke det. Hva synes dere om den siste laptopen jeg linka til?
Hei
Sitter nå og vurderer kabinett til min nye pc som er bestilt. Planen var egentlig og kjøpe et brukt kabinett av en kompis HAF 922 for 400,- noe jeg synes er stivt...., i tillegg er det ikke lyd demping, ikke støvfilter og det er gammalt. Vurder derfor i stedet og legge litt ekstra kroner og kjøpe et define r3.(om ingen har andre tips til under 750,- inkl frakt.
???
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Har et pent brukt Cooler Master 690II Advanced til salgs hvis du er interessert
Hvor mye og hvor?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av seimannen Vis innlegg
Hei
Sitter nå og vurderer kabinett til min nye pc som er bestilt. Planen var egentlig og kjøpe et brukt kabinett av en kompis HAF 922 for 400,- noe jeg synes er stivt...., i tillegg er det ikke lyd demping, ikke støvfilter og det er gammalt. Vurder derfor i stedet og legge litt ekstra kroner og kjøpe et define r3.(om ingen har andre tips til under 750,- inkl frakt.
???
Vis hele sitatet...
hva med Corsair 400R på salg fra komplett?

Eller Fractal Design Core 3000
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Hei!
Er dette et greit oppsett?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Hei!
Er dette et greit oppsett?
Vis hele sitatet...
Ser bra ut den, men hvorfor har du en 80mm vifte i ett kabinett som bare har 120 og 200mm vifteplasseringer?
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Ser bra ut den, men hvorfor har du en 80mm vifte i ett kabinett som bare har 120 og 200mm vifteplasseringer?
Vis hele sitatet...
Oooops...Da har jeg lagt til en 120mm istedet.
Fikk pc'en i dag så endte med haf 22. for 300,-

Ferdig build, funke uten noen isues i det hele tatt fra boot til ferdig windows instalasjon, det var deilig!
▼ ... noen uker senere ... ▼
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Lite spørsmål angående SSD (mer spesifikt Crucial M4);

Burde jeg oppdatere FW før eller etter jeg installerer Windows?
Hvilke filer burde være på SSD og hvilke burde være på HDD? (alle Windowsfiler på SSD? Hørte noe om at man burde flytte en "switchfil" eller noe slikt over på HDD for lengre levetid)

Takker for alle svar, blir første SSDen i hus
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Lite spørsmål angående SSD (mer spesifikt Crucial M4);

Burde jeg oppdatere FW før eller etter jeg installerer Windows?
Hvilke filer burde være på SSD og hvilke burde være på HDD? (alle Windowsfiler på SSD? Hørte noe om at man burde flytte en "switchfil" eller noe slikt over på HDD for lengre levetid)

Takker for alle svar, blir første SSDen i hus
Vis hele sitatet...
jeg har ikke oppdater, da min funker 100% og jeg ville ikke oppdater med mindre du har problemer, eller du vet det vil øke ytelsen
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
jeg har ikke oppdater, da min funker 100% og jeg ville ikke oppdater med mindre du har problemer, eller du vet det vil øke ytelsen
Vis hele sitatet...
Kk, skal sjekke opp FW versjon og sjekke om den er "keeper-or-steeper" når jeg har fått disken.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei folkens.

Driver å setter sammen en gamer-rigg, og under leting etter info snublet jeg over denne tråden. Har satt sammen en liste over komponenter nå, men siden det er 8-9 år siden jeg sist bygde pc så kan det være godt å få en second opinion.

http://bildr.no/thumb/1185454.jpeg

http://bildr.no/thumb/1185458.jpeg

Er ikke helt solgt på vannkjling fra Corsair; leser en del innlegg rundt på nett som forteller at pumpen bråker på alle modellene deres. Noen erfaringer? Eventuelt tips til alternativ? Har aldri benyttet vannkjøling så er blank her.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Ser stort sett fint ut. Green-harddisker er best egnet til ren lagring. Spill ol. bør du bruke en vanlig 7200rpm harddisk til. Kingston HyperX bruker vel Sandforce 2281-kontrolleren som det har vært en del trøbbel med, men det meste skal være i orden, ihvertfall etter en firmware-oppdatering. Hvis du vil være på den sikre siden kan du heller velge Intel 330, Samsung 830 eller Crucial M4 som alle er strålende alternativer.

Strømforsyningen kan støye litt så du kan vurdere NZXT Hale 82 750W , Hale 90 750W(Hakket bedre) eller XFX XXX Edition 750W. Alle er svært gode og dessuten kraftige nok til GTX680 i SLI om det så skulle være.

Jeg ville også valgt et GTX680 med aftermarket kjøleløsning som f.eks Gainward Phantom, Asus DirectCUII eller MSI TwinFrozr, men felles for disse kjølerene er at de dumper en del varmluft i kabinettet, noe som kan påvirke H100 og andre radiatorbaserte løsninger hvis disse monteres som exhaust. GTX680 er uansett ikke spesielt varmt så støy vil nok ikke bli et problem, selv med standardkjøler.

Velg også en annen type termisk pasta. AS5 er seig som fy, har 200 timer innkjøringstid og leder elektrisitet. Arctic Cooling MX-2 eller MX-4 er glimrende valg.
Sist endret av 83leo; 20. mai 2012 kl. 23:05.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Kan du utdype litt mere om disse 2 kjølepastaene? meget usikker på hvilken jeg skal bruke.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Ser stort sett fint ut. Green-harddisker er best egnet til ren lagring. Spill ol. bør du bruke en vanlig 7200rpm harddisk til. Kingston HyperX bruker vel Sandforce 2281-kontrolleren som det har vært en del trøbbel med, men det meste skal være i orden, ihvertfall etter en firmware-oppdatering. Hvis du vil være på den sikre siden kan du heller velge Intel 330, Samsung 830 eller Crucial M4 som alle er strålende alternativer.

Strømforsyningen kan støye litt så du kan vurdere NZXT Hale 82 750W , Hale 90 750W(Hakket bedre) eller XFX XXX Edition 750W. Alle er svært gode og dessuten kraftige nok til GTX680 i SLI om det så skulle være.

Jeg ville også valgt et GTX680 med aftermarket kjøleløsning som f.eks Gainward Phantom, Asus DirectCUII eller MSI TwinFrozr, men felles for disse kjølerene er at de dumper en del varmluft i kabinettet, noe som kan påvirke H100 og andre radiatorbaserte løsninger hvis disse monteres som exhaust. GTX680 er uansett ikke spesielt varmt så støy vil nok ikke bli et problem, selv med standardkjøler.

Velg også en annen type termisk pasta. AS5 er seig som fy, har 200 timer innkjøringstid og leder elektrisitet. Arctic Cooling MX-2 eller MX-4 er glimrende valg.
Vis hele sitatet...

Takker for input. Har byttet SSD til Intel 330, samt lagt til en 500GB 7200rpm disk.

Når det gjelder PSU, hva med Seasonic X760? Lest mye godt om denne; gull sertifisert, modulær, kjører uten vifte inntil 20% last. Også er den på lager, som for min del gir den et forsprang på de andre alternativene.

Takk for heads-up på termisk pasta! Valgte bare hva som ble foreslått når jeg la til prosessor
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Seasonic X760 er en utmerket PSU så det er ikke stort å lure på. Corsair AX750 som stort sett er samme PSU koster 50kr mindre. X760 er en oppdatert versjon av X750 som igjen er identisk med AX750. Hva som er oppdatert er dog ikke godt å si, men alle er i toppsjiktet.

Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Kan du utdype litt mere om disse 2 kjølepastaene? meget usikker på hvilken jeg skal bruke.
Vis hele sitatet...
MX-2 og MX-4? Førstnevnte har litt lavere viskositet enn MX-4, men begge yter så og si likt. De har ifølge produsent ingen innkjøringstid og jeg har ikke sett noen forskjell over tid her hos meg heller så det stemmer nok. Selv foretrekker jeg MX-2 fordi jeg synes den er litt lettere å påføre.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Takk. Da velger jeg MX2. KP!
Tips til alle som skal ha ny PC enten til gaming eller andre formål:

1. Bruk denne tråden for det den er værdt.. Mye lettere å finne info.
2. Bruk for guds skyld søkeboksen før du poster en ny tråd.
3. Profit?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av juzz Vis innlegg
Tips til alle som skal ha ny PC enten til gaming eller andre formål:

1. Bruk denne tråden for det den er værdt.. Mye lettere å finne info.
2. Bruk for guds skyld søkeboksen før du poster en ny tråd.
3. Profit?
Vis hele sitatet...
OK, hvs du ser på oppsettene i denne tråden, ser du at det er snakk om 6xxx serien fra amd, 5xx serien fra nvidia, forige generasjon prosessorer fra intel,

derfor vil tråden funke best som en guide for folk til og sette opp lister, som de poster en tråd om etterpå!

Dette vil være den mest ryddige måte og løse dette på. da HW blir EKSTREMT fort utdatert.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
OK, hvs du ser på oppsettene i denne tråden, ser du at det er snakk om 6xxx serien fra amd, 5xx serien fra nvidia, forige generasjon prosessorer fra intel,

derfor vil tråden funke best som en guide for folk til og sette opp lister, som de poster en tråd om etterpå!

Dette vil være den mest ryddige måte og løse dette på. da HW blir EKSTREMT fort utdatert.
Vis hele sitatet...
Så om jeg kjøper meg nytt skjermkort i dag, må jeg ha nytt i juni da?

Om folk kunne holdt seg til en tråd, eller lest en av de som er en dag gammel, hadde vi sluppet alle disse trådene. Har ikke noe spesielt mot de, men de tar plass. Så nei, det ville ikke vært best å først spamme en tråd, og deretter lage en ny.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
Så om jeg kjøper meg nytt skjermkort i dag, må jeg ha nytt i juni da?

Om folk kunne holdt seg til en tråd, eller lest en av de som er en dag gammel, hadde vi sluppet alle disse trådene. Har ikke noe spesielt mot de, men de tar plass. Så nei, det ville ikke vært best å først spamme en tråd, og deretter lage en ny.
Vis hele sitatet...
Nei, du må ikke ha i juli, men om en person kjøper et skjermkort i dag, er det ikke sikkert at det samme kortet er det beste til den prisen i juli

og jeg mente over hode ikke at man skulle spamme denne tråde, kun lese den, og finne frem til et oppset de mente er brukans, for så og lage en egen tråd hvor de spør hvordan det er, og de fleste oppsettene jeg lager, har en eller annen vri til dem, ingen er like.

derfor mene jeg at den løsningen som er nå er den mest opptimale, at folk lager egen tråd.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Nei, du må ikke ha i juli, men om en person kjøper et skjermkort i dag, er det ikke sikkert at det samme kortet er det beste til den prisen i juli

og jeg mente over hode ikke at man skulle spamme denne tråde, kun lese den, og finne frem til et oppset de mente er brukans, for så og lage en egen tråd hvor de spør hvordan det er, og de fleste oppsettene jeg lager, har en eller annen vri til dem, ingen er like.

derfor mene jeg at den løsningen som er nå er den mest opptimale, at folk lager egen tråd.
Vis hele sitatet...
Med selv om det er et skjermkort som er bedre i Juli, så er ikke midt utdatert. Men hvorfor skal folk lage en egen tråd, istedenfor å bare poste her? Mindre rot.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Med selv om det er et skjermkort som er bedre i Juli, så er ikke midt utdatert. Men hvorfor skal folk lage en egen tråd, istedenfor å bare poste her? Mindre rot.
Vis hele sitatet...
Ditt kort er ikke ut datert, men andre kort kan være bedre for samme prisen i "Juli" enn nå. Det er jo greit å få mest mulig for pengene?

Grunnen til at man ikke bør poste her, er jo at om alle gjør det, så blir det vanskelig å ta hånd om en enkelt liste da folk vil prøve å hjelpe alle på en gang. Det vil si, masse lister, og masse svar, trøkka inn i en tråd. Noe som ihvertfall blir rot!
Sitat av Paradise Jonas Vis innlegg
Ditt kort er ikke ut datert, men andre kort kan være bedre for samme prisen i "Juli" enn nå. Det er jo greit å få mest mulig for pengene?

Grunnen til at man ikke bør poste her, er jo at om alle gjør det, så blir det vanskelig å ta hånd om en enkelt liste da folk vil prøve å hjelpe alle på en gang. Det vil si, masse lister, og masse svar, trøkka inn i en tråd. Noe som ihvertfall blir rot!
Vis hele sitatet...
Problemet er jo at folk som skal ha PC ikke nøyer seg med å kjøpe det første forslaget, men lar det gå på, helt til de finner ut at den første var grei. Du trenger ikke 2000x forslag, med mindre 1 fps i Minecraft er forskjellen på liv og død.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Problemet er jo at folk som skal ha PC ikke nøyer seg med å kjøpe det første forslaget, men lar det gå på, helt til de finner ut at den første var grei. Du trenger ikke 2000x forslag, med mindre 1 fps i Minecraft er forskjellen på liv og død.
Vis hele sitatet...
Ofte etter mine erfaringer, så ender det opp med en miks av alle de tidligere forslagene, til en freak har lyttet til alt som ble sagt, og laget en komplett liste.

Det er vel greit å få den ekstra fps`en om man først skal kjøpe noe til 10-12k?
Sitat av Paradise Jonas Vis innlegg
Ofte etter mine erfaringer, så ender det opp med en miks av alle de tidligere forslagene, til en freak har lyttet til alt som ble sagt, og laget en komplett liste.

Det er vel greit å få den ekstra fps`en om man først skal kjøpe noe til 10-12k?
Vis hele sitatet...
Når det tar deg 3-4 uker ekstra, og din og 3-4 andre like tråder ligger på "topplisten"? Er det sånn at om du har 61 Fps på Minecraft istedenfor 60, så får du orgasme fordi det er så nydelig?

Don´t think so.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Når det tar deg 3-4 uker ekstra, og din og 3-4 andre like tråder ligger på "topplisten"? Er det sånn at om du har 61 Fps på Minecraft istedenfor 60, så får du orgasme fordi det er så nydelig?

Don´t think so.
Vis hele sitatet...
Haha, må si jeg lo godt ved den sammenligningen creeds for den ^^

Neida, men ofte ligger det ikke tråder om den samme pris-klassen på topplisten, og skal du begynne å bla tilbake så blir det fort utdaterte.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg tror også det handler om usikkerhet. Altså, jeg selv har laget to tråder i det siste, av den enkle grunnen at jeg vet jeg får respons som er dedikert til meg, og jeg får svar som er 100% og slipper å være usikker på noe som helst.

Det er trygt med sin egen tråd, som omhandler KUN din pc, og ikke noe annet.
Hvertfall når man er 15 og skal svi av 15k på gaming pc for første gang i sitt liv. da vil man være 2500% sikker på at det man handler er riktig, passer sammen etc.
Trenger hjelp til handleliste for ny stasjonær pc. Vil at den skal klare å kjøre diablo 3, evnt også BF3 MW3 på så god grafikk som mulig. Har da tastatur, mus og skjerm. Så trenger kabinett med alt av innhold.
Pris: helst ca mellom 7500 - 9000.
Noen som kan hjelpe meg å finne en god handleliste til dette?
Ruudi, jeg ser du har ganske mye erfaring. Også dere andre, burde jeg kjøpe en stasjonær jeg kan game på, eller kjøpe en laptop som jeg kan game hvor jeg vil, på hytta, utlandet, etc? Jeg er mye ute og reiser så er litt på gaming laptop, men de varer ikke så mange år?
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Du har allerede lagd flere tråder!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av xLiquid Vis innlegg
Ruudi, jeg ser du har ganske mye erfaring. Også dere andre, burde jeg kjøpe en stasjonær jeg kan game på, eller kjøpe en laptop som jeg kan game hvor jeg vil, på hytta, utlandet, etc? Jeg er mye ute og reiser så er litt på gaming laptop, men de varer ikke så mange år?
Vis hele sitatet...
Om du har litt cash og brenne (la oss si 14k) anbefaler jeg en stasjonær til 9-10 og en laptop til 4-5k.

Om du har litt mindre (la oss si 9k) anbefaler jeg en mini stasjonær (kan sette opp for deg) som holder litt lengre mtp. oppgraderinger og slikt, du vil også få mer for pengene.

My two (personal) cents; Kjøp stasjonær, ingen vedsiden, ingen over.

Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Du har allerede lagd flere tråder!
Vis hele sitatet...
Ikke alle kan bestemme seg fort vet du

For noen er 10-12k en stor sum å bruke på noe slikt som en data, og de vil tenke over valgene di gjør nøye.

Dog, ikke lag flere tråder nå, er du snill
Mulig jeg kan skaffe 10k til pc. Noen som kan hjelpe med stasjonær og laptop til 10k?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av xLiquid Vis innlegg
Mulig jeg kan skaffe 10k til pc. Noen som kan hjelpe med stasjonær og laptop til 10k?
Vis hele sitatet...
Mener du begge til 10k eller 10k per?

Om du mener 10k per; Nice budsjett O.o

Om du mener 10k på deling; Gå for en ministasjonær du, jeg kan sette opp for deg
Haha, jeg mente ikke 10k per, så datainteresert er jeg ikke, men hvor mye tipper du jeg kan bruke på stasjonæren? og da finner vi jo også ut hvor mye jeg skal bruke på bærbar. MEN: Jeg har skjerm og mus, og tastatur, men vil helst ha nytt tastatur, som IKKE er soft. snakker om på begge egentlig
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av xLiquid Vis innlegg
Haha, jeg mente ikke 10k per, så datainteresert er jeg ikke, men hvor mye tipper du jeg kan bruke på stasjonæren? og da finner vi jo også ut hvor mye jeg skal bruke på bærbar. MEN: Jeg har skjerm og mus, og tastatur, men vil helst ha nytt tastatur, som IKKE er soft. snakker om på begge egentlig
Vis hele sitatet...
Hmm, da snakker vi nok om enten en shit laptop og en relativt shit stasjonær, eller en grei stasjonær og en shit laptop (see the similarity?)

Om du ha en laptop tar du en eee-machine til 2k vedsidenav, og kjøper en stasjonær til 8k.


Personlig ville jeg kun gått for en stasjonær, ettersom en laptop ikke er konge til så mye egentlig, personlig bruker jeg det bare på hytta, og kunne egentlig klart meg med noe jeg kunne funni på skraphaugen.
Nå ble jeg usikker, broren min har en eMachine til 2.800 kr.. Den lagger ikke men ble fortsatt usikker, tenkte litt på at jeg kunne gamet på hytta, i stuen, hvor som helst det passet meg.. mulig jeg kan skaffe noe mer penger, kanskje jeg kan gå opp til 14k, men da blir det en stund før jeg kan kjøpe
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hør; om du sparer opp blir det bare waste når det kommer til gaming, kanskje ett par casual spill (som Minecraft, platformers etc) kommer til å funke, men regn med å kjøpe ny laptop om ett par, tre år.

Laptopper duger egentlig bare til å sjekke rundt på nettet, og småspill.

Vurder selv hvilke spill du kommer til å kjøre mens du er på hytta di, eller i stuen din.
Godt poeng, skal spare opp litt cash så får vi se hvordan ting blir og slikt. Skal prøve å komme til noe ved 10-14k.

Takk for tips og hjelp!
Sitat av xLiquid Vis innlegg
Ruudi, jeg ser du har ganske mye erfaring. Også dere andre, burde jeg kjøpe en stasjonær jeg kan game på, eller kjøpe en laptop som jeg kan game hvor jeg vil, på hytta, utlandet, etc? Jeg er mye ute og reiser så er litt på gaming laptop, men de varer ikke så mange år?
Vis hele sitatet...
En laptop er definitivt det beste for deg når du flytter mye på deg. Hvilke spill er det snakk om og er du grafikkhore?
Jeg har tenkt litt nå, og jeg har snart konfirmasjon også. Så jeg tror jeg sparer opp til mac, siden jeg hører at de kan holde i over 5 år om man behandler de bra. Så det jeg gjør nå: Jeg sparer opp til MacBook Pro 13/15 inch, så har jeg konfirmasjon ikke så lang tid etter. Så for konfirmasjons pengene kjøper jeg en rå gaming pc, til 10k. Altså da snakker vi stasjonær. Og atm gamer jeg ikke sanne spill som krever god data.
Sist endret av xLiquid; 28. mai 2012 kl. 08:24.
Mac har jo egen virusbeskyttelse, som gjør at virus vanskelig kan komme inn på MacBook'en. Men jeg har egentlig ingen tidligere erfaring med Mac.