Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1177
Heisann.

Vet jeg ikke briljerer om dagen med fotograferingen min, har ikke tid til så mye bilder når jeg er i militæret (mye og gjøre hele tida). Men uansett, her er ett bilde fra dagens airsoft spill, rundpult i photoshop:

USMC Force Recon

Jeg orker ikke forklare hvordan jeg gjorde alt akkurat nå, så hold dere til kritikk.

- lundern
Vel, for det første må jeg si:
Bildet er ganske bra satt opp - objekt og element messig.
Det ser naturlig ut og bra komposisjion i bildet.

Ser ganske fresht ut i første øyeblikk, men syntes du har overdrevet redigeringen en smule,
noe som ikke falt meg helt 100% i smak. Med litt mer gjennomtenkt redigering blir dette for min del et supert bilde. Stå på =)
Motivet sitter overlegent bra komposisjonsmessig sett! Litt overkill i redigeringen syns jeg og, skrifta ble også litt for vanskelig å lese.

Mulig å se originalbildet?
Du er min venn
niigu's Avatar
Likte rammen. Brusha selv eller (om jeg kanskje får lov til å spørre)? Veldig kult uansett. Fargene står veldig bra til i forhold til denne type grungestil. Et eller annet jeg ikke klarer sette fingeren på skurrer dog nede i hjørnet. Bildet, komposisjonsmessig er helt fantastisk. Treet i bakgrunnen fortjener en del kreditt av det syns jeg. Selve hovedelementet (mannen med geværet) er fokusen veldig bra på. Til å være et litt hobbyprosjekt tror jeg dette er mer enn bra nok Utrolig kult.
Synes dette var et flott bilde! fin bruk av det gyldne snitt. Det jeg ikke likte var det lille lyse partiet helt nede i høyre hjørne under C'en i USMC. Denne teksten syns jeg også burde blitt flyttet litt opp slik at C'en ikke forsvinner helt.

Men alt i alt, stilig!
Jeg vil se originalen, mistenker stort at det er photoshoppa litt vel mye her.

En ting jeg i alle fall vil ha er mer kontrast, mye mer
Sitat av moridin
Jeg vil se originalen, mistenker stort at det er photoshoppa litt vel mye her.

En ting jeg i alle fall vil ha er mer kontrast, mye mer
Vis hele sitatet...
Ja, tenkte på det, men glemte å skrive det. Burde vært mye mer konstrast, sterkere farger!
det kunne vært bra - om du ikke hadde voldtatt det mye.
Takk for mye bra tilbakemeldinger.

Sitat av moridin
Jeg vil se originalen, mistenker stort at det er photoshoppa litt vel mye her.

En ting jeg i alle fall vil ha er mer kontrast, mye mer
Vis hele sitatet...
http://foto.no/cgi-bin/bildegalleri/...0000&id=370447

Det er originalen, grønnfargen i første versjonen er laget i Camera RAW 4, altså rett ut av råfila.

http://foto.no/cgi-bin/bildegalleri/...0000&id=370447

Litt mer kontraster i denne.

Sitat av niigu
Likte rammen. Brusha selv eller (om jeg kanskje får lov til å spørre)? Veldig kult uansett. Fargene står veldig bra til i forhold til denne type grungestil.
Vis hele sitatet...
Brushes funnet på nettet, brukt 9-10 forskjellige for å lage rammen.

Meningen med bildet var å få det til å se gammelt ut, synes det funker litt.

Sitat av galningen
det kunne vært bra - om du ikke hadde voldtatt det mye.
Vis hele sitatet...
Vil gjerne høre hva du synes er for voldtatt, var det grunge effekten eller noe annet?

Enda en edit:

Mye mer kontraster etter å ha rotet litt rundt.

http://foto.no/cgi-bin/bildegalleri/...0000&id=370447
Sist endret av Lundern; 30. mars 2008 kl. 22:51.
likte orginalen veldig bra.
så tøft ut uten å være for "mekti" med farger.
men ville kansje ha flyttet teksten litt lengre opp slik at den ikke ble kuttet.
Sist endret av Psych|Com; 31. mars 2008 kl. 00:17.
For å være helt ærlig så minner OP-bildet mest om diverse signaturer jeg pleide å se på catch gamer for noen år siden. Men originalen likte jeg veldig godt.
Jeg syns ikke at det er voldtatt så mye som alle skal ha det til. Hvis man bruker photoshop, så syns jeg ikke det er noe grenste på hvor mye du kan bruke det, bare du klarer å bruke det, og du bruker det til riktig formål. Hvis du skal lage et koselig bilde f.eks, så syns jeg ikke man skal bruke det så alt for mye, men slik som dette, som i mine øyne er et "effektbilde" så syns jeg det kommer godt ut med litt photoshop. Stilig bilde!
egentlig et veldig bra bilde, men jo mere jeg så på det jo mere irriterte jeg meg over kantene, dette kunne blit gjort bedre... ellers så synes jeg det var bra =)
Sitat av Lundern
Vil gjerne høre hva du synes er for voldtatt, var det grunge effekten eller noe annet?
Vis hele sitatet...
ja, den effekten liker jeg ikke, men igjen så hadde ikke redigeringen passet uten de forskjellige brushene heller.
hva med å klippe litt i venstre kant og i toppen. vil få litt tettere komposisjon og prøv å lag en versjon med "vanlig" shopping.
OT: Hvor tjenestegjør du?
Enig med galningen, syns du har overdrevet grungelooken (evt ikke truffet helt), men utsnittet og fargene ble mye finere når du shoppa det.
Sitat av ZrP
OT: Hvor tjenestegjør du?
Vis hele sitatet...
Andøya, V&S.

Skal se hva jeg får endret iløpet av kvelden. Det kommer også studiobilder ikveld tenker jeg.