Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1032
hei! jeg har hatt problemer nå i det siste når jeg spiller.. jeg kan spille med det høyeste kvalitet på alle spillene uten lag men pcn bråker som f!! jeg har renset begge viftene men skjer fortsatt.. help?
Viftene begynner ofte å gå fortere når man bruker mye av maskinen, helt naturlig (har du sjekket om vifta på skjermkortet er OK?). Ville funnet ut hvilken/hvilke vifter som bråker og skiftet dem om det er plagende mye støy.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hva er specsa dine?
Kupper denne og spør: Hvilke vifter anbefaler dere på 120mm/12v? De jeg har nå fra Fractal bråker noe forferdelig.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Kupper denne og spør: Hvilke vifter anbefaler dere på 120mm/12v? De jeg har nå fra Fractal bråker noe forferdelig.
Vis hele sitatet...
Vifter fra Fractal som bråker? Hvor gamle er disse? Lagrene må i så fall være gåene.

Du må bare se på DBen som nevnes på viftene. Jeg har fractal og noe annet billigmerke i pcen min, men viftene holder svært lav db og rpm. RPMen er vell på under 700, og det er ved maks load. (da holder jeg ca 30 grader med luft)

https://www.komplett.no/search?q=120mm - sammenlign DB.
Mine suser opp til 2000rpm for 100%, til vanlig ligger de på rundt 60% : 950rpm og det syntes jeg tilogmed er bråkete.

Skjønner ikke helt hvorfor pcen blir så varm, den er helt fri for støv og annet skit også.

Vil jeg ha dem med lavest db?
Sist endret av SkyMarshal; 19. februar 2014 kl. 11:05.
Noctua er kjent for å være "kongen på haugen" på stillhet (og de er dyre), men det er mange faktorer som spiller inn. F.eks er det noe helt annet å kjøle en radiator med høyt mottrykk enn f.eks en Scythe Ninja som nærmest er bare å blåse luften forbi.

Corsair lager generelt gode og noenlunde rimelige vifter, men husk å bruke SP120 hvis du skal kjøle f.eks en radiator eller noe annet med høyt mottrykk.

http://www.silentpcreview.com/article1342-page9.html

Det er nok å ta av. Jeg ville kjøpt noen med f.eks 1200 RPM som max, slik at de blir "lydløse" på f.eks 40% duty cycle.
Hvor gammel er skjermkoret ditt?
Kan hende det er mye støv INNI det. Enkel sak å skru opp og rense.
Måtte gjøre dette på en gammel build jeg hadde en gang.
Trådstarter
99 9
Skjermkortet mitt er 2 år gammelt og idag merket jeg at det ble ganske varmt når jeg spiller men fortsatt ultra kvalitet uten lag? Er det skjermkortet sin feil?
Kan være støv inni som gjør det varmt.
Har en kompis som hadde problemer med at skjermkortet ble varmt, og det viste seg at det var fult av støv inni. Noe var tilogmed blitt crispy brunt
Har bilde.
http://bildr.no/thumb/dnQ5VkpE.jpeg

Problemet hans ble borte når det ble fjernet.
Sist endret av WayGone; 20. februar 2014 kl. 09:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
99 9
Det dær er jo hasj xD
Oy, feil bilde xD
Neida, du tar feil pga mekkebladet. Jeg ville ikke røyket det der for å si det slik.
Sitat av WayGone Vis innlegg
Oy, feil bilde xD
Neida, du tar feil pga mekkebladet. Jeg ville ikke røyket det der for å si det slik.
Vis hele sitatet...
Kan jo stikke på Grønland og prøve å selge det som høy kvalitets hasj