Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2288
Det er mulig dette er et spørsmål som har blitt stilt til det kjedsomelige. Ikke vet jeg, men er det mulig å bruke cannabis på en måte der man ikke mister lappen om man blir tatt i kontroll allah 2024?

Jeg vurderer å kjøpe meg en bil og bruker sjeldent cannabis. Periodevis hender det at jeg er helgebruker over en tid der jeg spiser edibles gjerne fredag og lørdag. Jeg vil da selvsagt ikke kjøre dagen etterpå osv. Hvor lang tid må jeg vente?
4-5 dager etter sist inntak
Trådstarter
Sitat av Slu rev Vis innlegg
4-5 dager etter sist inntak
Vis hele sitatet...
Da er det umulig å ha det som kun helgeunderholdning.
Swim røyka kvekden før spytt prøve - ingen utslag.

Mitt forslag : nekt spyttprøve og gå for blodprøve
Jeg brukte cannabis daglig i flere år. I mars 2023 ble jeg stoppet i fartskontroll, ca kl 15:30. Siden jeg har litt på rullebladet ble jeg testet med spytt. Ingen utslag, selv om jeg røyket heftig kl 01:00 før jeg la meg. Jeg var litt forberedt, hadde kald kaffe fra morgenen i bilen, og en snus i munn. Når jeg så snuten skummet jeg kaffe rundt i munnen, og tygde snusen i fillebiter. Tungen og munnen ble så tørr at jeg tror dette bidro til negativ test. Fikk kjøre videre med en fartsbot på 5000, og det var jeg lykkelig over!
Hadde lest tidligere her på freak at noen gjorde det samme, men samme resultat. Men kan jo så klart ikke garantere noe som helst.
Hvorfor nekte spyttprøve og gå for blodprøve?
Om man får utslag på spyttprøven må man jo uansett ta blodprøve. Om man tar sjansen og går med på spyttprøve så har man hvertfall litt sjans for å slippe unna

Det er noe jeg ikke skjønner her, så gjerne forklar :-)
Sitat av Anita83 Vis innlegg
Hvorfor nekte spyttprøve og gå for blodprøve?
Om man får utslag på spyttprøven må man jo uansett ta blodprøve. Om man tar sjansen og går med på spyttprøve så har man hvertfall litt sjans for å slippe unna

Det er noe jeg ikke skjønner her, så gjerne forklar :-)
Vis hele sitatet...
THC går fortere ut av blod kontra spytt.

Glemte å legge til. Men om du sier blod prøve kan det hende de ikke gidder/har tid til å ta deg med til politistasjonen. Men om du slår positivt ut på spytt prøve skal jeg love deg de tar deg med for blod prøve.
Sist endret av Drugs; 3 uker siden kl. 21:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anita83 Vis innlegg
Hvorfor nekte spyttprøve og gå for blodprøve?
Om man får utslag på spyttprøven må man jo uansett ta blodprøve. Om man tar sjansen og går med på spyttprøve så har man hvertfall litt sjans for å slippe unna

Det er noe jeg ikke skjønner her, så gjerne forklar :-)
Vis hele sitatet...

Spyttprøver har endel falsk positiv og større slingringsmonn. En blodprøve vil kun påvise om du har thc i blodet der og da.

Samt at blodprøver er mer juridisk riktig enn spyttprøver. Får du en falsk positiv fordi du sa ja til spyttprøve så baller det på seg,mens med blodprøver blir det konkret og mindre rom for falske måleresultater
Sitat av lizardskin Vis innlegg
Jeg brukte cannabis daglig i flere år. I mars 2023 ble jeg stoppet i fartskontroll, ca kl 15:30. Siden jeg har litt på rullebladet ble jeg testet med spytt. Ingen utslag, selv om jeg røyket heftig kl 01:00 før jeg la meg. Jeg var litt forberedt, hadde kald kaffe fra morgenen i bilen, og en snus i munn. Når jeg så snuten skummet jeg kaffe rundt i munnen, og tygde snusen i fillebiter. Tungen og munnen ble så tørr at jeg tror dette bidro til negativ test. Fikk kjøre videre med en fartsbot på 5000, og det var jeg lykkelig over!
Hadde lest tidligere her på freak at noen gjorde det samme, men samme resultat. Men kan jo så klart ikke garantere noe som helst.
Vis hele sitatet...
Jeg har gjort det samme, ville egentlig ikke helt dra frem dette trikset da jeg ikke vil at det skal bli fikset, men slike spyttprøver er så sensitive at man sikkert klarer å maskere utslag ved å skylle munnen med hva som helst, gjerne noe litt tykt som gir ett slags lag/hinne. Halspastiller og så videre gjør det nok også litt vanskeligere å få ren og god nok saliva til å analysere.

Noen som har dyp kunnskap om temaet? Burde man gå for lav eller høy pH feks? Sjokomelk fremfor vann? Halspastiller? Hvordan man gjør det så vanskelig som mulig for testen å være fungerende rett og slett… poenget er vell mest mulig utvannet saliva.. er det kanskje noe man kan tømme i kjeften som reagerer med selve prøven?
Jeg aner ikke hva som skjer når man ikke slår ut, er det pga forurenset test, eller hva er det? Det må vell være derfor?

Så man blir ikke straffet for positiv spyttprøve, det er den påfølgende blodprøven som gir deg straff? Da kan man vell bare gå ut i fra hvor lenge ting holder seg i blodet hvis man vil være helt sikker… eller?
Sist endret av FuckLAR; 3 uker siden kl. 00:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tanke: jeg spiste en liten gul blomst eller frukt en gang. Tror kanskje det så ut som en liten appelsin. Druestørrellse. En kompis sa det var indisk. De gjorde at du fikk eksplosiv (og jeg mener syyykt mye og akutt. Slik at du må svelge typ 50 ganger på rappen) De varer 5 min elns. Men har aldri orket å prøve å finne ut hva de heter. Har hatt planer om å kjøpe de for gøy igjen liksom. Hele vennegjengen fikk lættis av å gi de til folk som kom på besøk. De måtte stå over vasken noen og bare sikle. Det smaker god appelsinsmak så det er egentlig litt nice. Noen her som vil finne ut hva de heter? Må jo knuse en slik test hehe
Sist endret av Astro Man; 3 uker siden kl. 01:33.
Sitat av Drugs Vis innlegg
THC går fortere ut av blod kontra spytt.

Glemte å legge til. Men om du sier blod prøve kan det hende de ikke gidder/har tid til å ta deg med til politistasjonen. Men om du slår positivt ut på spytt prøve skal jeg love deg de tar deg med for blod prøve.
Vis hele sitatet...
Nei, de har omtrent samme deteksjonstid. Om ikke annet så pleier spytt å være clean litt før blodet. Mener du jeg har feil så hadde kilder på det vært fint.

Sitat av Jerna Vis innlegg
Spyttprøver har endel falsk positiv og større slingringsmonn. En blodprøve vil kun påvise om du har thc i blodet der og da.

Samt at blodprøver er mer juridisk riktig enn spyttprøver. Får du en falsk positiv fordi du sa ja til spyttprøve så baller det på seg,mens med blodprøver blir det konkret og mindre rom for falske måleresultater
Vis hele sitatet...
Om politiet tar en spyttprøve så er ikke det bevis nok i retten, nettopp fordi prøvene ikke er pålitelige nok. Det er akkurat derfor du blir tatt med på en blodprøve om spyttprøven skulle slå ut. Det er også mulig at spyttprøven er ren selv om du skulle ha rester i blodet, så nekte en spyttprøve for å be om en blodprøve kan bli som å skyte seg selv i foten.
Sist endret av Alge; 3 uker siden kl. 01:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skulle gjerne visst noe som funket til dette men fortsatt ikke hørtnom noen sikker måte. Har blitt dømt til fengsel flere ganger selv om jeg røyket nærmere et døgn før kjøring. Støtter ikke ruskjøring på noen måte og syns ikke man skal kjøre fjern, men syns ikke dey er rettferdig å få så mye "promille" som man gjør selv om man er klinisk edru.

Det kan sikkert hjelpe å feks pusse tenner rett før kjøring, munnskyll og lignende men jeg vet ikke om noen helt safe teknikk håper bare det finnes
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Det kan sikkert hjelpe å feks pusse tenner rett før kjøring, munnskyll og lignende men jeg vet ikke om noen helt safe teknikk håper bare det finnes
Vis hele sitatet...
Masse fett og salt, eller helmelk burde funke, spesielt etter du har pussa skikkelig først.

Jeg tipper spytt analyser til snut ser etter "aktivert thc" (delta-9 THC), mens urinprøver ser etter metabolittene som kroppen lager når thc brytes ned. (THC-COOH).

Å maskere over delta-9 prøven er lettere. da den leter etter stoffet som gjør deg fjern etter du har røyka. en hinne legger seg rundt munn å tunge, så hvis man står opp dagen etter å ikke pusser tenna kan den prøven slå ut positiv. Pusser du før du legger deg og når du står opp, samt spiser noe surt godteri eller drikker helmelk i bilen, kan man klare å lure testen.

Dette er seff ikke noe fasit. Man blir stort sett tatt nå om dagen føler jeg..et vanvittig urettferrdig system. blir som å dømme noen for fyllekjøring 2 dager etter inntak pga man er litt klein.

Men jeg vet de som ikke blir tatt selv om de røyker daglig..god munnhygiene er viktig.
swagmaster
surrrr's Avatar
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Tanke: jeg spiste en liten gul blomst eller frukt en gang. Tror kanskje det så ut som en liten appelsin. Druestørrellse. En kompis sa det var indisk. De gjorde at du fikk eksplosiv (og jeg mener syyykt mye og akutt. Slik at du må svelge typ 50 ganger på rappen) De varer 5 min elns. Men har aldri orket å prøve å finne ut hva de heter. Har hatt planer om å kjøpe de for gøy igjen liksom. Hele vennegjengen fikk lættis av å gi de til folk som kom på besøk. De måtte stå over vasken noen og bare sikle. Det smaker god appelsinsmak så det er egentlig litt nice. Noen her som vil finne ut hva de heter? Må jo knuse en slik test hehe
Vis hele sitatet...
Szechuan blomst
Enemy of the snut
Sitat av Jerna Vis innlegg
Swim røyka kvekden før spytt prøve - ingen utslag.
Vis hele sitatet...
Samme skjedde med en kompis, han skjønte ingenting selv å så livet sitt i revy mtp jobb, unger, samboer og leilighet..

Eneste forklaringa jeg har kommet frem til å hørt fra andre er feil med selve prøven, and it makes sense..
Den beste metoden må vel være å¨ikke bruke cannabis i det hele tatt? Eller om du bruker cannabis så ikke kjør motorvogn med mindre du er helt trygg på at du ikke har THC i kroppen. Hyppighet på bruk vil spille inn. Så det kan tenkes du må gå nykter 2 + uker før du fører motorvogn.
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Den beste metoden må vel være å¨ikke bruke cannabis i det hele tatt? Eller om du bruker cannabis så ikke kjør motorvogn med mindre du er helt trygg på at du ikke har THC i kroppen. Hyppighet på bruk vil spille inn. Så det kan tenkes du må gå nykter 2 + uker før du fører motorvogn.
Vis hele sitatet...
Desverre tror jeg du har rett til tross for at jeg som de fleste andre overhodet ikke støtter opp under ruskjøring. Men jeg skulle så gjerne sluppet denne diskrimineringen for et valg som er langt tryggere og sunnere for kroppen en alkohol. Det utgjør jo heller ingen trafikkfare når man venter en dag eller to i etterkant.

Ellers ser jeg det nevnes en del "triks" om hvordan lure spyttesten i denne tråden. De har jeg liten tro på selv om testen i seg selv tilsynelatende er svært upålitelig.
Er en sjappe her I byen som Selger ting som maskerer spyttprøver. Men de må “spørres” etter da de Ikke er I sortimentet dems
Sitat av Tytjepelk Vis innlegg
Samme skjedde med en kompis, han skjønte ingenting selv å så livet sitt i revy mtp jobb, unger, samboer og leilighet..

Eneste forklaringa jeg har kommet frem til å hørt fra andre er feil med selve prøven, and it makes sense..
Vis hele sitatet...

Ja hvordan gikk det med kompisen din?
Enemy of the snut
Sitat av Jerna Vis innlegg
Ja hvordan gikk det med kompisen din?
Vis hele sitatet...
Det gikk faktisk bra, ikke noe utslag til tross for å ha røyka 2 jointer kvelden før.
Hydrogenperoksid 3% munnskyll er tingen for å ikke slå ut på spyttprøver.

Hydrogenperoksid 3% munnskyll er tingen for å ikke slå ut på spyttprøver.
Men venter uansett 36 timer minimum etter en joint før jeg kjører.
Har testet hydrogenperoksid på forskjellige spyttprøver og etter en munnfull ren hydrogenperoksid vises ikke verken attentin eller thc på spytprøven. Smaker for jævlig, men sikkert verdt der for de som kjører kort tid etter røyking.
Merker at testene jeg kjøper for 169kr stykke ikke slår ut på noenting i ca 20-30min etter jeg skyller munnen med dette.
Sist endret av Conan; 3 uker siden kl. 23:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.