Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2183
Jeg skal kjøpe meg nettbrett ettersom skjermen på en minipc tok kveld her i går.

Jeg lurer på hva som er vesentlig forskjell på disse nettbrettene med tanke på prisen.

http://www.elkjop.no/product/data/ne...16gb-wifi-hvit

http://www.elkjop.no/product/data/ne...10-1-wifi-hvit

Galaxy Note 10,1" koster 3190 kroner
Galaxy Tab2 10,1" koster 1895 kroner

Jeg trenger ikke 3G og jeg trenger heller ikke mindre skjerm på nettbrettet. Hvorfor er det så forskjell på pris mellom disse to? Svarer det seg for meg å kjøpe den dyreste? Pengene har jeg, så det er ikke problem. Men jeg vil vite hvorfor jeg bruker over 1000 kroner mer på det ene brettet kontra det andre.

Skal brukes når jeg er bortreist på jobb.
Galaxy note 10,1" (dyreste) Har raskere prosessor og mer RAM. Har selv prøvd begge og jeg hatet Galaxy TAB, men Galaxy note klarte jeg å bruke. Synes du bør dra til en butikk å teste de før du kjøper da jeg personlig synes de var vanskelig å bruke. Hvis jeg skulle valgt så tror jeg en iPad vil være et bedre valg når det kommer til nettbrett
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Ipad er helt uaktuelt. Hva mener du med at de var vanskelige å bruke? Jeg er vant med Android og har Galaxy smarttelefon. Er prosessoren såpass svak i Tab`en at den ikke kan kjøre film eller surfe nett uten å hakke i blant?
Sitat av Obster Vis innlegg
Ipad er helt uaktuelt. Hva mener du med at de var vanskelige å bruke? Jeg er vant med Android og har Galaxy smarttelefon. Er prosessoren såpass svak i Tab`en at den ikke kan kjøre film eller surfe nett uten å hakke i blant?
Vis hele sitatet...
Er også vant med Android og har alltid brukt det på telefon, det jeg mener er vel at TAB'en er utrolig treg i forhold til en iPad. Den har heller ingen fysiske knapper så alle knappene ligger inne i OS'et noe jeg synes er utrolig tungvindt (dette gjelder på både TAB og NOTE)
Noten er vel ca like rask som iPad, men pga ingen knapper så ville jeg personlig ikke valgt den.
Galaxy tab 2 er noe drit. Den lagger og har dårlig skjerm. Er en grunn til at den er billig.

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt Sony xperia tablet z. Det er vel det beste android nettbrettet på markedet for øyeblikket.
Stikk ett annet sted og reklamer for de Idiot produktene. Svigers lurer på når ett bilde er tatt, 3 partsverktøy må lastes ned. Tungvint til 1000 i bruk.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Stikk ett annet sted og reklamer for de Idiot produktene. Svigers lurer på når ett bilde er tatt, 3 partsverktøy må lastes ned. Tungvint til 1000 i bruk.
Vis hele sitatet...
Hva er det du snakker om?

Ei vennine av meg har Galaxy Tab 2, og den er treg og lagger (Kjøpt i januar).
Selv liker jeg iPad veldig godt på tablets, de er veldig lett å bruke, men lite du kan gjøre med den i utforming etc. Som på Android hvor du selv kan bestemme hvordan startskjermen skal se ut. Men ellers er iPad noe som er lett å bruke uten masse dilldall
Sist endret av Vod0; 23. juni 2013 kl. 12:24.
Reklame for I produkter.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Reklame for I produkter.
Vis hele sitatet...
Apple sine produkter er jo gode de, vennligst kom med gode grunner til at apple sine produkter er dårlig, istedenfor å bare si idiostiske ting.

Kameraet til iPad er akkurat det samme som på f.eks Galaxy S3, du trykker på en knapp og bildet er tatt. Ikke værre
I produktene har vell det letteste OSet å lære seg, synes jeg.
Sist endret av Vod0; 23. juni 2013 kl. 12:30.
Kjøp deg ASUS VivoTab Smart. En super erstatning for maskinen din.
Fordi trivielle hverdagslige oppgaver må utføres vha 3 partsprogrammvare. I produkter er supre for å surfe på nettet med og sjekke facebook.
Sist endret av SinHazzard; 23. juni 2013 kl. 12:33.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Fordi trivielle hverdagslige oppgaver må utføres vha 3 partsprogrammvare. I produkter er supre for å surfe på nettet med og sjekke fagebook.
Vis hele sitatet...
Og hva er det du ser på som hverdagslige ting?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Reklame for I produkter.
Vis hele sitatet...
Argumenter hvorfor i-produkter er så dårlige istedet for å skrike at de er det, så kan det hende folk ikke bare ignorerer utsagnene dine.

Min personlige mening: en god tablet idag spørs både på bruk og på behov.

Dersom du ikke er helt sikker på hva du vil ha, er iPad en safe bet, men den kan falle litt kort når de kommer til litt mer avanserte løsninger.

Android er perfekt for brukere som kan knote litt for å få ting til å fungere, men til gjengjeld kan det gjøre litt mer.

Min personlige favoritt er iPad, da jeg ikke har så kjempestore behov for nettbrett, bortsett fra Freak.no, FB/VG/NRK/etc., og YouTube.

Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Fordi trivielle hverdagslige oppgaver må utføres vha 3 partsprogrammvare. I produkter er supre for å surfe på nettet med og sjekke facebook.
Vis hele sitatet...
Hva? Jeg gjør alt mitt hverdagslige igjennom tredjepartiprogramvare ja, men det er fordi jeg nedlastet Chrome for lettere synkronisering.
Jeg kunne like lett gjort alt i Safari. Ellers har jeg kalender for litt planlegging, mail-appen for Mail. Dette er mitt "hverdagslige" på en iPad.
Hater å forklare når jeg må skrive på mobil, men ok.
Er hos svigers og hun lurer på når ett bilde er tatt, surrer rundt og finner ut at det er helt umulig utenom å måtte laste ned noe. Freddy forklarte det bedre enn meg.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Hater å forklare når jeg må skrive på mobil, men ok.
Er hos svigers og hun lurer på når ett bilde er tatt, surrer rundt og finner ut at det er helt umulig utenom å måtte laste ned noe. Freddy forklarte det bedre enn meg.
Vis hele sitatet...
Jeg skriver alt mitt fra en telefon jeg også, så det er ikke så vanskelig

Men det å sjekke om ett bilde er tatt er da lett? Bare å se nede i hjørnet om det har endret seg. Kjempelett.
Er noob i å skrive på mobil, liker best å ringe og lese. Mener ikke om men når.

Edit. Når som i dato og tid.
Sist endret av SinHazzard; 23. juni 2013 kl. 12:48.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Er noob i å skrive på mobil, liker best å ringe og lese. Mener ikke om men når.

Edit. Når som i dato og tid.
Vis hele sitatet...
Skjermen "flasher", det kommer en lydeffekt.

Ihvertfall om jeg forstår hva du mener korrekt.



EDIT: nå skjønte jeg, jo det er ikke mulig natively tror jeg, men har aldri hatt det behovet selv.
Sist endret av Freddy_fred5; 23. juni 2013 kl. 12:55.
Jeg må virkelig suge i å forklare.

Ok, det å kunne finne ut hvilken dato ett bilde ble tatt er umulig uten å laste ned programvare.

Det er umulig å koble i produkter til produkter fra en annen produsent for å kunne overføre bilder med bluetooth.

Det jeg mener er: Apple produkter er sømløse kun med apple produkter.
Sist endret av SinHazzard; 23. juni 2013 kl. 12:57.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Hater å forklare når jeg må skrive på mobil, men ok.
Er hos svigers og hun lurer på når ett bilde er tatt, surrer rundt og finner ut at det er helt umulig utenom å måtte laste ned noe. Freddy forklarte det bedre enn meg.
Vis hele sitatet...
Om De ikke klarer å skjønne at denne effekten er at da er bilde tatt (pluss lyd om man har det på) så er det ekstrem brukerfeil.

Til TS; Hva med Ipad 4.gen 128gb?

http://modmyi.com/attachments/forums/general-iphone-chat/325311d1245548506-iphone-3g-camera-stuck-shutter-when-i-open-camera-app-img_0001.png
Sist endret av mo3; 23. juni 2013 kl. 13:03.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Jeg må virkelig suge i å forklare.

Ok, det å kunne finne ut hvilken dato ett bilde ble tatt er umulig uten å laste ned programvare.

Det er umulig å koble i produkter til produkter fra en annen produsent for å kunne overføre bilder med bluetooth.

Det jeg mener er: Apple produkter er sømløse kun med apple produkter.
Vis hele sitatet...
Bruk Bump for å overføre mellom tlf.er/nettbrett.

Og den Apple+Apple=<3 er en av salgspunktene deres.

Sitat av mo3 Vis innlegg
Om De ikke klarer å skjønne at denne effekten er at da er bilde tatt (pluss lyd om man har det på) så er det ekstrem brukerfeil.

Til TS; Hva med Ipad 4.gen 128gb?

http://modmyi.com/attachments/forums/general-iphone-chat/325311d1245548506-iphone-3g-camera-stuck-shutter-when-i-open-camera-app-img_0001.png
Vis hele sitatet...
Forstod til sist hva han mente, han mener å finne ut dato bildet ble tatt.

Tror ikke det kan gjøres natively nei.
Å dele via blåtann, kan du ikke gjøre med Windows phone heller. Det er såpass ut nå..
i ios7 kan man dele ting med andre ios devicer. Dette uten å "bumpe" devices som de spøkte med på wwdc. Man kan sjekke datostempling på bilder, men ikke i bildealbumet. Det må man i såfall gjøre i iPhotoappen.
Og da er poenget mitt. Du må laste ned noe for å kunne utføre en oppgave som egentlig er en selvfølge.

Dlna fra min samsung Phone til min lg tv UTEN å måtte gjøre noe annet enn å koble til.
Kan ha en protocol som er cisco proprietary men den routeren vil samhandle med andre routere gjennom andre protocoler.
Så forklar meg hvorfor jeg skal kjøpe ett produkt som ikke vil samhandle med mine andre produkter. Dette er satt veldig på spissen.
Sist endret av SinHazzard; 23. juni 2013 kl. 13:15.
Jeg har vant en sånn TAB. Den var så treig, jeg gadd ikke bruke den og solgte den nesten med en gang. Den var rett og slett ræva dårlig, en lidelse å bruke.

Har aldri eid et Appleprodukt før i mitt liv, men fikk en ipad 3 og må jo motvillig innrømme at jeg blir imponert av pad-en. Nå brukes den bare til litt spill, avislesing, sjekking av tv-program og denslags. Elsker at den er så rask å starte og at skjermen er så responsiv.

Vet ikke om noe annet som kan konkurrere..

Skulle ikke Nokia komme med et nettbrett snart? Jeg elsker Nokia Lumia-en min, så har litt tro på dem hvis de får ut finger'n.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Vet ikke om noe annet som kan konkurrere..
Vis hele sitatet...
Har du prøvd noe annet?
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Veldig flott om dere kan bruke en annen tråd til å diskutere desse apple produktene (noe jeg poengterte at jeg altså ikke skal ha). Skal sjekke ut de forslagene som er kommet, men er det ingen her som har erfaring med Galaxy Note da? Som sagt...dette er et nettbrett jeg kun skal bruke når jeg er bortreist på jobb. Skal se film og lese nettavisene og lese på freakforum. Jeg trenger altså ikke det beste nettbrettet på markedet til f.eks 7000 kroner.

Har i hvertfall slått fra meg Galaxy Tab etter å ha lest i tråden her, så noe hjelp har det vært til nå
Sitat av mo3 Vis innlegg
Til TS; Hva med Ipad 4.gen 128gb?
Vis hele sitatet...
Han sier jo faktisk at han ikke er interessert i en iPad.
Ja, som sagt - galaxy tab + en sak fra Fujitsu som kom for et par år siden og sikkert ikke er i salg mer, for den var en katastrofe.

Jeg er ikke noe ekspert på nettbrett med andre ord og har ikke prøvd å utgi meg for å være det.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Obster: titt litt på ASUS nettbrettet, det man kan kjøpe en Dock til, så det blir en "mini-pc".

Jeg husker ikke navnet akkurat nå, og med 48kbit/s er ikke akkuratt de fleste sider med mange bilder så morsomme og browse ^^'
Sist endret av Freddy_fred5; 23. juni 2013 kl. 13:35.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av Flue Vis innlegg
Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt Sony xperia tablet z. Det er vel det beste android nettbrettet på markedet for øyeblikket.
Vis hele sitatet...
Er vel det beste tipset så langt Prisen var ikke så ille heller, men problemet er at jeg reiser på ferie 5.juli og skulle hatt et nettbrett innen den tid. Trenger heller ikke 4G og dette duppedittgreiene som kommer med denne modellen i startfasen.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
ASUS TF300 eller TF700, aner ikke pris da Komplett ikke liker meg atm, men tror ikke de er kjempedyre.
Jeg har både ipad mini og nexus 7. Elsker dem begge, men hadde jeg valgt neste tablet så hadde valget falt på nexus 10 ! Gå for den, eller om du er kjell inge røkke kan du kjøpe Samsung ativ Q, den er smooth
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Jeg er kjempefornøyd med min førstegen. Galaxy tab 8,9. Vet ikke hva dere andre driver med på den, men alt av surfing og video funker flott. Spiller ikke mye, men det jeg har prøvd flyter bra og kan huske kanskje to ganger den har hengt seg opp ordentlig.
har tab2 med 3g, rimelig og enkel å bruke hvis du har android telefon fra før.syns den er grei og rask nok, og prismessig scorer den bra, (2000,-) sønnen min har ipad, lekker den men ikke de store forskjellene i antall funksjoner. og prisen ligger på x3.... hvis du ikke er veeeldig nøye på det tror jeg du fint kan nøye deg med en tab 2.