Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 815
Hei folkens har en laptop her med følgende problemer http://www.home.no/bear89/pc.jpg


Denne er også slik under bios, har sjekket ram brikkene. Maskinen starter windows screen før den går i blåskjerm som jeg ikke rekker å lese av. Forslag/tips?
Hva med og gi mer info om modell osv?
Har du testen med en ekstern skjerm?
Trådstarter
18 0
hp pavilion dv6700, har testet med skjerm både hdmi og vga uten at jeg får noe form for skjermbilde.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Denne serien har kjente problemer med skjermkortet, men jeg har ikke vært borti at det har resultert i et slikt bilde før.
Har du prøvd å trykke fn og f4 med ekstern skjerm tilkoblet og sett om du får bilde da?
Hadde en HP dv maskin med samme problem, da var det hovedkortet som hadde tatt kvelden.
Trådstarter
18 0
Sitat av datagutten Vis innlegg
Denne serien har kjente problemer med skjermkortet, men jeg har ikke vært borti at det har resultert i et slikt bilde før.
Har du prøvd å trykke fn og f4 med ekstern skjerm tilkoblet og sett om du får bilde da?
Vis hele sitatet...
Ja det har jeg

Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Hadde en HP dv maskin med samme problem, da var det hovedkortet som hadde tatt kvelden.
Vis hele sitatet...
frykter det sjøl, kan da ikke være software feil siden den er slik under bios?
Sist endret av bjqrn1; 10. november 2012 kl. 19:54.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hadde en dv9000 med samme problemer en periode, feilen ligger i skjermkortet, så hovedkortet er defekt. Dette fikk iallefall jeg bekreftet da min var på verksted(jeg hadde garanti igjen på min)
Hvor lenge er det siden du kjøpte den? Er det under fem år, kontakt de du kjøpte den fra eller HP.
Sist endret av Fekillix; 10. november 2012 kl. 20:54.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av bjqrn1 Vis innlegg
Opp med denne posten, hva er feil her?
Vis hele sitatet...
Som jeg sa er det hovedkortet som må byttes.