Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 6215
Hei.

Er det noen som vet hvordan jeg kan installere et program som er laget for 32 bit windows i 64 bit windows?

Takker på forhånd for svar!

- kingz
Du installerer det helt på vanlig måte. 32-bits programmer funker fint i 64-bits OS.
Det er bare motsatt det ikke fungerer...
Trådstarter
54 1
Det fungerer ikke fint for meg!

Får opp denne feilmeldingen:

"Versjonen av denne filen er ikke kompatibel med Widows-versjonen du kjører. Se i datamaskinens systeminformasjon om du trenger en x86 (32-biters) eller x64 (64-biters) versjon av programmet, og kontakt deretter programutgiveren."

Det er det som kommer opp med en gang jeg prøver å trykke på innstallasjonsfilen. Men det merkelige er at når jeg hadde lastet ned filen, så sto det som filbetegnelse -fil. Så kom det opp at jeg måtte velge et program og åpne den i. Men jeg har brukt dette programmet på XP og Vista før. Så vet at det fungerer. Men jeg valgte ikke noe program og åpne den i, men la til .exe på slutten av filnavnet. Da merket win7 at det var filtype Program. Så når jeg da trykket på filen for å innstallere, kom feilmeldingen over opp.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Hva er dette for noe?
DU kan jo gjøre om en .txt til .exe også hvis du skifter filnavn, men det er ikke dermed sagt at det blir til en .exe fil. Regner med at filen du lastet ned er korrupt.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av kingz Vis innlegg
Det fungerer ikke fint for meg!

Får opp denne feilmeldingen:

"Versjonen av denne filen er ikke kompatibel med Widows-versjonen du kjører. Se i datamaskinens systeminformasjon om du trenger en x86 (32-biters) eller x64 (64-biters) versjon av programmet, og kontakt deretter programutgiveren."

Det er det som kommer opp med en gang jeg prøver å trykke på innstallasjonsfilen. Men det merkelige er at når jeg hadde lastet ned filen, så sto det som filbetegnelse -fil. Så kom det opp at jeg måtte velge et program og åpne den i. Men jeg har brukt dette programmet på XP og Vista før. Så vet at det fungerer. Men jeg valgte ikke noe program og åpne den i, men la til .exe på slutten av filnavnet. Da merket win7 at det var filtype Program. Så når jeg da trykket på filen for å innstallere, kom feilmeldingen over opp.
Vis hele sitatet...
Er det en installasjonsfil kan den være en msi fil. Prøv å skift navn til fil.msi
Trådstarter
54 1
Det er en .exe fil!

Hvis jeg legger filen på en minnepenn og tar den over på en xp, så står det .exe på slutten av filen.. Det samme skjer om jeg laster den ned fra nettsiden. Men av enellerannen rar grunn klarer ikke win7 å se at det er en programfil før jeg putter .exe på slutten.
har du på visning av filtype da?
Hvilket program er det?
Sist endret av olechrw; 27. januar 2010 kl. 18:23.
1. Gå i kontrollpanel og velg "Folder options". Velg "View" arkfanen på toppen.
2. Fjern krysset fra sjekkboksen "Hide extensions for known file types".
3. Last ned programmet på nytt, og sjekk hvilken extension det har.
Har det ikke .exe, så nytter det ikke å manuellt prøve å endre dette (annet enn i tilfeller der .exe filen har blitt renamet). Har det .exe extension, så start det. Regner med det går bra da. Har det en .msi extension, så bare klikk og start det da også. Har det noen andre extension, så har du sannsynligvis lastet ned noe feil.


P.s. for en grov sjekk av at det er en .exe fil, så kan du åpne den i f.eks. Notepad. Står det "MZ" som de 2 første bokstavene, så har du sannsynligvis en .exe fil (men husk å ikke lagre filen fra en tekstbehandler).
32bits programmer virker strålende, det er når det kommer til drivere problemene oppstår
Trådstarter
54 1
Sitat av cazber Vis innlegg
1. Gå i kontrollpanel og velg "Folder options". Velg "View" arkfanen på toppen.
2. Fjern krysset fra sjekkboksen "Hide extensions for known file types".
3. Last ned programmet på nytt, og sjekk hvilken extension det har.
Har det ikke .exe, så nytter det ikke å manuellt prøve å endre dette (annet enn i tilfeller der .exe filen har blitt renamet). Har det .exe extension, så start det. Regner med det går bra da. Har det en .msi extension, så bare klikk og start det da også. Har det noen andre extension, så har du sannsynligvis lastet ned noe feil.


P.s. for en grov sjekk av at det er en .exe fil, så kan du åpne den i f.eks. Notepad. Står det "MZ" som de 2 første bokstavene, så har du sannsynligvis en .exe fil (men husk å ikke lagre filen fra en tekstbehandler).
Vis hele sitatet...
Det står PK. Hva slags fil er det da?
Trådstarter
54 1
Mente at det sto PK når jeg åpnet i notepad. Ikke at selve filen var det. Når jeg gikk inn på mappealternativer, og valgte å vise filtype. Så var det ingen forksjell på filen. Men som sagt, så åpnet jeg i notepad, og de 2 første bokstavene var PK.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
PK er stortsett ei zipfil om eg husker rett. Prøv å åpne den i t.d. winzip...

Det er godt mulig det er en SFX som er feil på, men i så fall funker det å opne den i winzip.
PK er nok en zipfil ja. Som andre sier over her, så bruk f.eks. 7Zip / WinZip eller WinRar til å pakke den ut.
Jeg hadde faktisk samme problem med The Curse of Monkey Island, fikk samme feilmelding når jeg skulle installere den på den stasjonære pc'n min (64-bit), men når jeg installerte den på den bærbare(32-bit) så gikk det fint.. Det er litt rart, fordi jeg har installert 32-bit spill før på den stasjonære. får bare opp en Program files(32bit) eller noe, vis jeg ikke husker feil..