Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 6927
er det noen som har noen forslag til hvordan man kan lage et effektivt myggfjerningsmiddel av typiske husholdningsvarer man har liggende å sleng.

litt smågjerrig
Jeg vet det ikke er det du spør om, men fuglekasse funker meget bra.

Småfugler spiser tusenvis av mygg hver dag mens de før opp unger, så heng opp fuglekasser rundt uteområdet ditt, allerede første året merker du stor forskjell.
- Prøv med c-4. Funker fett for meg hvertfall.

- Anbefaler deg å kjøpe en "mygg deo" (gul flaske). Rull den litt på leggene, arma, halsen og ansiktet. Koster nok under en hundrings.

- Ta deg en sigg? Mener å huske at dette hjalp.

Lykke til hvertfall!
For et genialt forslag!

Skal lage meg en (mange?) fuglekasse(r) asap, gøy er det også
Game disconnected
pokemon's Avatar
har hørt det hjelper å spise hvitløk?
Eddik hjelper i hvert fall mot veps og sånn, så kanskje det hjelper mot mygg også?
takker! jeg likte ideen med en sigg i allefall
Skaff en sterk laser og gjør slik.
HVITLØK!!
Holder mygg og vampyrer unna (men desverre ikke zombies )


(off-topic: Er det bare jeg som synes sånn mygg-deo lukter gammel kjærring-parfyme? )
Fra The Straight Dope:
Sitat av The Straight Dope
The best substance yet found to block mosquitoes' powers of detection is DEET, and while a few repellents are equal over a short term, nothing even comes close in terms of residual repellency; DEET's effects can last for several hours, whereas even the best alternative repellents last at most about 2 hours, maybe 3, if you're lucky and the conditions are right. Garlic is only one of a list of plant compounds with similar "repellent" effects, including citronella, cedar, verbena, geranium, lavender, pine, cinnamon, rosemary, basil, thyme, allspice, and peppermint. But again, these substances have a very limited efficacy, in terms of duration, and if you are going to be exposed to mosquitoes for more than an hour or two, you should get a good DEET-based spray or lotion and stick with it.
Vis hele sitatet...
http://www.straightdope.com/columns/...pel-mosquitoes
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
HVITLØK!!
Holder mygg og vampyrer unna (men desverre ikke zombies )


(off-topic: Er det bare jeg som synes sånn mygg-deo lukter gammel kjærring-parfyme? )
Vis hele sitatet...
Nja, noen gjør kanskje det. Den jeg brukte lukter sitron. Om gamle damer lukter sitron må det være fordi de nettopp har vært på kjøkkenet
Sitat av Kruppy Vis innlegg
- Ta deg en sigg? Mener å huske at dette hjalp.
Vis hele sitatet...
Hm, dette har ikke jeg merket i noen serlig grad. Røyker på rommet mitt, men er fortsatt en del mygg her.
HøyRisiko Psykopat
mener at alle typer røyk (tenker ikkje på sigaretter) får mygg og veps til å roe seg ned.
Link til et produkt
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Eddik hjelper i hvert fall mot veps og sånn, så kanskje det hjelper mot mygg også?
Vis hele sitatet...
Drikke det? Ha i en skål? Ha på seg? Hva?
Noen her som har noe å anbefale mot fluer? Er sykt irriterende med fluene som driver å går på meg når jeg sykler
Ellers så bruker det å funke med et bål som lager mye røyk :P Kanskje røykbombe og...
Sist endret av kvarburg; 7. juli 2011 kl. 17:01.
Har du en Ipad,Iphone,Ipod Touch eller en Android telefon så får du sånn mygg app som sender ut frekvente bølger som holder myggen unna.

Du kan jo sikkert bruke Pc og Høytalere men det har jeg ikke prøvd, søk litt på google så finner du sikkert noe!

Jeg har testa det og merka ikke noe mygg.

Eller så kan du prøve hvitløk, ment å lese at det hjelper en gang
Sitat av Mohammedlarsen Vis innlegg
Har du en Ipad,Iphone,Ipod Touch eller en Android telefon så får du sånn mygg app som sender ut frekvente bølger som holder myggen unna.

Du kan jo sikkert bruke Pc og Høytalere men det har jeg ikke prøvd, søk litt på google så finner du sikkert noe!

Jeg har testa det og merka ikke noe mygg.

Eller så kan du prøve hvitløk, ment å lese at det hjelper en gang
Vis hele sitatet...
kanskje jeg skal ta med z-5500 på hytta og dure på med anti mygg
Har hørt at myggen tiltrekkes mot fotlukt, så ha beina dine rene ;D
Sitat av Mohammedlarsen Vis innlegg
Har du en Ipad,Iphone,Ipod Touch eller en Android telefon så får du sånn mygg app som sender ut frekvente bølger som holder myggen unna.

Du kan jo sikkert bruke Pc og Høytalere men det har jeg ikke prøvd, søk litt på google så finner du sikkert noe!

Jeg har testa det og merka ikke noe mygg.
Vis hele sitatet...
Da hadde du flaks, for lydbaserte "myggskremmere" fungerer ikke.
Sitat av pokemon Vis innlegg
har hørt det hjelper å spise hvitløk?
Vis hele sitatet...
Uten noe som helst kilde eller vilje til å finne, vil jeg si meg enig i dette..
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
For et genialt forslag!

Skal lage meg en (mange?) fuglekasse(r) asap, gøy er det også
Vis hele sitatet...
Fuglekasse funker helt fjell, jeg vet om en golfbane som gikk fra ubrukelig pga mygg til helt super på en sesong. De hang opp 2-300 kasser med fluesnappere.

Du får nok ikke effekt før neste sommer, heng opp kasser innen neste vår, gjerne med en gang, mat småfuglene i vinter og vips du er så og si myggfri neste sommer.

oftopic men allikevel flere tips:

Hvis du har hytte i skogen og ikke har egne dyr, så mater du reven. Reven lager seg gjerne ett hi i nærheten av der det er ekstra mat å få og beiter nærområdet rent for skadedyr som mus og rotter. Dette har jeg gjort selv + en kompis som tok rådet startet i fjor dagen med en kopp kaffe på hyttetrappa mens han nøt synet av tre lekne revehvalper.

En gang leide jeg og en kompis en diger leilighet i en kjeller, når vi flytta inn var den full av insekter, vi fatta da vedtak om å frede edderkopper, etter et par uker hadde edderkoppene spist opp alt sammen, på 140m2 så var det kapasitet til 4-5-edderkopper, ved å akseptere disse så slapp vi alt annet. vi hadde bla ett diger tusenben på badegulvet en morgen som vi lurte på om ikke ble litt i største laget, men neida borte før lunsj. I ny og ne får de unger da kryr det av bittesmå edderkopper, de spiser de insektnen som er for små til at du ser de selv, etter noen dager blir de borte spist av sin egen mor

Der fikk vi også hjelp av en piggsvinmor med bolig i komposthaugen, hu var litt kul å studere, hu greide seg med veldig lite mat de første dagene etter fødselen, etter det gikk hun på tur hver dag, jeg syntes det var så rart at hun etterlot ungene ubevoktet med plagsom nabokatte og alt, men det viste seg at hun sparte maten på tomta vår til barna sine, etter at mora var ferdig med amming begynte ungene å beite i sirkler ut fra barndomshjemmet, de fjerna alt som var av insekter, til og med maurene forsvant.

Sorry for langt innlegg, men tipsene er jævlig gode, billige og ikke minst giftfrie.
Vi forgifter nok som det er.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Hvis du har hytte i skogen og ikke har egne dyr, så mater du reven. Reven lager seg gjerne ett hi i nærheten av der det er ekstra mat å få og beiter nærområdet rent for skadedyr som mus og rotter. Dette har jeg gjort selv + en kompis som tok rådet startet i fjor dagen med en kopp kaffe på hyttetrappa mens han nøt synet av tre lekne revehvalper.

En gang leide jeg og en kompis en diger leilighet i en kjeller, når vi flytta inn var den full av insekter, vi fatta da vedtak om å frede edderkopper, etter et par uker hadde edderkoppene spist opp alt sammen, på 140m2 så var det kapasitet til 4-5-edderkopper, ved å akseptere disse så slapp vi alt annet. vi hadde bla ett diger tusenben på badegulvet en morgen som vi lurte på om ikke ble litt i største laget, men neida borte før lunsj. I ny og ne får de unger da kryr det av bittesmå edderkopper, de spiser de insektnen som er for små til at du ser de selv, etter noen dager blir de borte spist av sin egen mor

Der fikk vi også hjelp av en piggsvinmor med bolig i komposthaugen, hu var litt kul å studere, hu greide seg med veldig lite mat de første dagene etter fødselen, etter det gikk hun på tur hver dag, jeg syntes det var så rart at hun etterlot ungene ubevoktet med plagsom nabokatte og alt, men det viste seg at hun sparte maten på tomta vår til barna sine, etter at mora var ferdig med amming begynte ungene å beite i sirkler ut fra barndomshjemmet, de fjerna alt som var av insekter, til og med maurene forsvant.

Sorry for langt innlegg, men tipsene er jævlig gode, billige og ikke minst giftfrie.
Vi forgifter nok som det er.
Vis hele sitatet...
Enormt gode/(koselige) tips! Selv om jeg ikke vet hvor tilbøyelig jeg er til å ha edderkopper rundt om kring i hele huset mitt.
Sitat av Wingeer Vis innlegg
Enormt gode/(koselige) tips! Selv om jeg ikke vet hvor tilbøyelig jeg er til å ha edderkopper rundt om kring i hele huset mitt.
Vis hele sitatet...
Edderkopper er ikke det verste man kan i hus. Det er verre med veps/ting som stikker...
Edderkopper var ganske spesielle samboere, det å våkne om morgenen med en stor edderkopp gående 5cm fra ansiktet er noe man kanskje aldri blir vant til, men jeg bodde der i 3,5 år og kan telle slike "ukurante" opplevelser på en hånd.
Dem ble mer som husdyr, at jeg jagde dem når jeg støvsugde, eller ba den gå inn eller ut når den stod på terskelen når jeg skulle stenge døren.
Det var vel egentlig bare i den kjelleren som var ekstrem at det er nødvendig med slike samboere, men jeg tror aldri at jeg kommer til å drepe en edderkopp.

Edderkopptrikset tror jeg kan brukes i en ferie, at hvis du har stor insektplage tilsetter du noen edderkopper for du reiser bort og fjerner den ene edderkoppen som er igjen når du kommer tilbake.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Drikke det? Ha i en skål? Ha på seg? Hva?
Vis hele sitatet...
Ha det i en skål, holder i hvert fall veps lang unna
Vann med sitronsaft i, smør litt på armer og ben, unngår stikk hvertfall
Denne linken http://www.dagbladet.no/2011/07/09/n...flom/17249094/ forteller om Myggallergiske Helge Tronrud (45) og hans metoder for å unngå myggstikk
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg pleier å kjøre hvitløk og litt løk i en blender. Derretter tar jeg å tilsetter littegranne sprit (uten smak selvfølgelig).
La dette ligge å en glassflaske i 1-2 dager før du filtrerer ut klumpene. Da kan du like gjerne bruke kaffefilter.
Det inneholdet du sitter igjen med fyller du opp i en spruteflaske. Klar ferdig sprut!

Ops. Bør infomere at jeg bruker dette når jeg er på fisketur. Holder både myggen (og damene) langt unna.
Hva detta her da?

http://www.dealextreme.com/p/digital...h-armband-2162

Koster liksom en tier, er verdt og prøve !
Sitat av gamernuub Vis innlegg
Hva detta her da?

http://www.dealextreme.com/p/digital...h-armband-2162

Koster liksom en tier, er verdt og prøve !
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev på forrige side, slike fungerer ikke.