Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 6519
Jeg og en kompis (herfra kalt Sebjørn) var på vei til sverige en lørdags formiddag, og bestemte oss for å p(i/a)ffe opp turen med et tørrbongtrekk eller to langs veien. Vi fant en forlatt snuplass bak et boligfelt omtrent 20 minutter ut i kjøreturen og jeg begynte å trekke opp en av de to tørrbongene.

Akkurat i det jeg har inhalert det første trekket og Sebjørn trekker opp sitt ser jeg han skvetter og ser ut av vinduet. Sjokk! Av alle mulige biler som kunne komme dit måtte det være en politibil. Vi stæsjer bongene fort under setene og blir enige om hva vi skal si. Skal vi nekte eller tilstå med en gang? Vi ble enige om å legge oss flate. Nervøs som jeg er åpner jeg med å si at vi bare skulle ta oss en sigg. Den ene av de to politidamene gir meg idiotblikket og sier det stinker hasj i bilen. Jeg sier det som det er og innrømmer å ha røyka hasj. Hun spør hvor vi har resten av hasjen, og jeg finner frem gullklumpen gjemt i en snusboks (0.5-1g). Vi blir lagt i håndjern mens politiet kroppsvisiterer oss og tar en sjekk på IDen vår med sentralen.

Jeg blir tatt ut til et kjapt avhør (med håndjern på!), mens Sebjørn smalltalker med den andre betjenten.

Dette er det jeg hører av samtalen deres:
Betjent: "Så, du driver ikke med sånt du da?"
Sebjørn: "For å være ærlig så rakk jeg ikke, hehe"

Sebjørn fikk ingen komplikasjoner what-so-ever, mens jeg fikk forelegg (som jeg godtok på stedet) for bruk og besittelse.

Det viser seg at det ikke var noen snuskete naboer som ringte oss inn, men at de var på jakt etter en innbruddstyv som nettopp hadde brutt seg inn i et hus 10-20 meter bortenfor oss! Snakk om uflaks!

Ettersom vi satt i en bil med motoren på i det vi ble tatt så gikk jeg ut i fra at jeg nå mister lappen. Det gjorde jeg ikke! Faktisk så ble jeg ikke tatt med ned på stasjonen en gang, selv etter å ha innrømmet å nettopp ha røyka. Jeg fikk bare beskjed om å "vente en 10-20 minutter" før jeg kunne fortsette til Sverige! Det er vel det man kan kalle hell i uhell?


Er det noen som kan anslå omtrent hvor stort det forelegget blir?
Hvor lang tid tar det før jeg mottar forelegget i posten?
Bongtrekk og bilkjøring har ikke noe med hverandre å gjøre. Synd du ikke mistet lappen, håper ihvertfall forelegget svir på pungen.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Bongtrekk og bilkjøring har ikke noe med hverandre å gjøre.
Vis hele sitatet...
Det skal jeg ikke nekte for, men gjort er gjort og spist er spist.
Har tatt ca to mnd før jeg har fått de to bøtene for å kjøre for fort.

Vent heller til dere er framme neste gang Hvis dere kommer i ulykke og er rusa, får dere ingenting på forsikring og alt går imot dere \end moralpreken
du skriver jo selv at snuten hadde andre ting å gjøre enn å ta deg med på stasjonen for en hjemmelaget bonge og en liten flis med tjall. Tror du har hatt ganske så flaks, og møtt på en av de mer liberale ansatte i politiet Men ikke røyk og kjør, det er dårlig karma
Sitat av Onkel Smågodt Vis innlegg
du skriver jo selv at snuten hadde andre ting å gjøre enn å ta deg med på stasjonen for en hjemmelaget bonge og en liten flis med tjall. Tror du har hatt ganske så flaks, og møtt på en av de mer liberale ansatte i politiet Men ikke røyk og kjør, det er dårlig karma
Vis hele sitatet...
Støtter den, totalvraka en audi a4 pga bongtrekk med grønt.
Kjørte aleine og ambulansen var sjokkert over å se meg gå selv, så flaks hadde jeg, fordi jeg blacka ikke ut, og fikk dermed slengt bongen og potten langt pokker i vold før noen stoppa eller amb kom.

Var 17, ung og dum.
Dere har hatt flaks ja, jeg fikk bot som medvirkende til kjøp av hasj, selv om jeg nektet for å ha noe med det å gjøre. Stod 200 meter unna når kompisen min gikk for å kjøpe.
Sist endret av hesm; 19. februar 2011 kl. 12:53.
Jeg er totalt for cannabis, men kjøre i påvirket tilstand, uansett hva du måtte være påvirket av(koffein inkludert) er jeg sterkt imot, i en bil har du flere enn deg selv å tenke på, litt kjedelig å meie ned en unge eller no sånt pga et trekk med tjall, og det støtter ikke akuratt opp for legaliserings argumenter.

Uansvarlig rusmisbruk er et stort problem, jeg syns alle som skal ruse seg, uansett hva de skulle ruse seg på, burde ha empati for andre og ikke la din nytelse gå utover andre.
Mangler du empati så ta deg en tripp i skogen og tenk over hva du faktisk gjør når du setter deg i en bil
Sitat av Bundy Vis innlegg
Støtter den, totalvraka en audi a4 pga bongtrekk med grønt.
Kjørte aleine og ambulansen var sjokkert over å se meg gå selv, så flaks hadde jeg, fordi jeg blacka ikke ut, og fikk dermed slengt bongen og potten langt pokker i vold før noen stoppa eller amb kom.

Var 17, ung og dum.
Vis hele sitatet...
Forsvarer for all del ikke kjøring i rusa tilstand, men føler det blir en smule søkt å legge all skylda for en vraka bil over på noen bongtrekk. Som du sier selv var nok det at du var 17, ung, og dum en mer avgjørende faktor enn at du var fjern.
Sitat av Norsefire Vis innlegg
Jeg er totalt for cannabis, men kjøre i påvirket tilstand, uansett hva du måtte være påvirket av(koffein inkludert) er jeg sterkt imot, i en bil har du flere enn deg selv å tenke på, litt kjedelig å meie ned en unge eller no sånt pga et trekk med tjall, og det støtter ikke akuratt opp for legaliserings argumenter.

Uansvarlig rusmisbruk er et stort problem, jeg syns alle som skal ruse seg, uansett hva de skulle ruse seg på, burde ha empati for andre og ikke la din nytelse gå utover andre.
Mangler du empati så ta deg en tripp i skogen og tenk over hva du faktisk gjør når du setter deg i en bil
Vis hele sitatet...
I helvete, hvor mye kaffe drikker du?
Sitat av Norsefire Vis innlegg
Jeg er totalt for cannabis, men kjøre i påvirket tilstand, uansett hva du måtte være påvirket av(koffein inkludert) er jeg sterkt imot, i en bil har du flere enn deg selv å tenke på, litt kjedelig å meie ned en unge eller no sånt pga et trekk med tjall, og det støtter ikke akuratt opp for legaliserings argumenter.

Uansvarlig rusmisbruk er et stort problem, jeg syns alle som skal ruse seg, uansett hva de skulle ruse seg på, burde ha empati for andre og ikke la din nytelse gå utover andre.
Mangler du empati så ta deg en tripp i skogen og tenk over hva du faktisk gjør når du setter deg i en bil
Vis hele sitatet...
Det er veldig mange som kjører mye bedre etter å ha røyka bong. Man er kanskje nervøs i trafikken når man er sober, og da hjelper det å røyke litt.
Sitat av Medisinmann_XL Vis innlegg
Det er veldig mange som kjører mye bedre etter å ha røyka bong. Man er kanskje nervøs i trafikken når man er sober, og da hjelper det å røyke litt.
Vis hele sitatet...
Du forsvarer vel ikke bruk av rusmiddler i trafikken vel ?
Sitat av Medisinmann_XL Vis innlegg
Det er veldig mange som kjører mye bedre etter å ha røyka bong. Man er kanskje nervøs i trafikken når man er sober, og da hjelper det å røyke litt.
Vis hele sitatet...
Så om naboen her er nervøs for oppkjøringen sin så kan jeg godt anbefale han å røyke litt hasj først?

Uansett om du mener det hjelper eller hva, så er det en god idè å være edru når man kjører bil...
Sist endret av pidget; 19. februar 2011 kl. 15:33. Grunn: ,.-
Det er sånn du lærer, gutt! Godt du ble tatt. Gjør deg selv en tjeneste og la dette blir første og siste gang
Sitat av Medisinmann_XL Vis innlegg
Det er veldig mange som kjører mye bedre etter å ha røyka bong. Man er kanskje nervøs i trafikken når man er sober, og da hjelper det å røyke litt.
Vis hele sitatet...
Nedsatte reflekser og konsentrasjonsevne er ikke et pluss i trafikken og jeg synes du skal tenke deg meget nøye om før du setter andres liv i fare ved å kjøre i rusa tilstand, eventuelt oppfordrer til slikt.

Det kan godt være at man synes at man kjører bedre i ruset tilstand. Det betyr ikke at man faktisk gjør det. Dersom man er så nervøs for å kjøre bil at man må ruse seg for å tørre, har man etter min mening heller ingenting i trafikken å gjøre.
Sitat av Wesley Pipes Vis innlegg
Uuuh, mr Forumpoliti!
Vis hele sitatet...
Greit nok at du ikke kom hit for en moralpreken, men det er faen ikke greit å kjøre i påvirket tilstand.
LOL Moral cops strikes again

Så om naboen her er nervøs for oppkjøringen sin så kan jeg godt anbefale han å røyke litt hasj først?
Vis hele sitatet...
Ja kvifor ikkje? Første gangen jeg skulle ta oppkjøring hvar jeg så drita nervøs at jeg kødda alt til og dumpa.

Neste gang hadde jeg røket litt, tatt xanor og kodein, og da gikk alt som i London

Nedsatte reflekser og konsentrasjonsevne
Vis hele sitatet...
Kilder takk! Jeg tror fortsatt at jeg er en bedre sjofør med litt hasj i skrotten, jaffall mye mere av slappet og forsiktig
Sitat av Weedwacker Vis innlegg
Kilder takk! Jeg tror fortsatt at jeg er en bedre sjofør med litt hasj i skrotten, jaffall mye mere av slappet og forsiktig
Vis hele sitatet...
Trodde det var allmenn kunnskap at man blir sløvere av hasj?
Er ikke noen myte det, akkurat.
Sitat av Hyped Vis innlegg
Greit nok at du ikke kom hit for en moralpreken, men det er faen ikke greit å kjøre i påvirket tilstand.
Vis hele sitatet...
Jeg innser såklart det, men det var bare måten han sa det på. Skikkelig grinebiter.

Må sies at dette var helt ok brun, ikke pot som gjør deg helt apekatt. Man blir litt stein i en liten stund, og så er man back to normal, vil ikke si at de bongtrekkene hadde gjort oss fjerne hele veien til Sverige. Vi hadde nok også sittet på stedet en stund, hvis ikke politiet hadde kommet
Sitat av Weedwacker Vis innlegg
Kilder takk! Jeg tror fortsatt at jeg er en bedre sjofør med litt hasj i skrotten, jaffall mye mere av slappet og forsiktig
Vis hele sitatet...
http://webarchive.nationalarchives.g...areviewoft4764

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...D7DD95D.d03t02

http://bookshop.europa.eu/is-bin/INT...nKey=TD3207001

http://www.tc.gc.ca/eng/roadsafety/t...9-menu-169.htm

Oppsummert: cannabis har en påviselig negativ effekt på reaksjonsevne og andre kjøreegenskaper - selv om det i noen studier virker som om mange kompenserer for dette ved å kjøre forsiktigere når de har røyket.
Sitat av Søkenøtt Vis innlegg

Ettersom vi satt i en bil med motoren på i det vi ble tatt så gikk jeg ut i fra at jeg nå mister lappen. Det gjorde jeg ikke! Faktisk så ble jeg ikke tatt med ned på stasjonen en gang, selv etter å ha innrømmet å nettopp ha røyka. Jeg fikk bare beskjed om å "vente en 10-20 minutter" før jeg kunne fortsette til Sverige! Det er vel det man kan kalle hell i uhell?

Vis hele sitatet...
Er det bare jeg som reagerer på dette..? Fikk du seriøst lov å kjøre videre av politiet, selv om de visste at du var påvirket?
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Er det bare jeg som reagerer på dette..? Fikk du seriøst lov å kjøre videre av politiet, selv om de visste at du var påvirket?
Vis hele sitatet...
Har selv opplevd at politiet gir beng både i det ene og det andre hvis de er på sporet av noe viktigere..
Sitat av Medisinmann_XL Vis innlegg
Det er veldig mange som kjører mye bedre etter å ha røyka bong. Man er kanskje nervøs i trafikken når man er sober, og da hjelper det å røyke litt.
Vis hele sitatet...
det mest idiotiske jeg noen gang har hørt og sett
ja man blir sikkert rolig og avslappet menne reaksjonstiden blir betydelig redusert
Sitat av Joachimsen Vis innlegg
I helvete, hvor mye kaffe drikker du?
Vis hele sitatet...
Nå om dagen? meget lite, før jeg "våknet" jobbet jeg som telefonselger praktisk talt drevet av kaffe, drakk ikke overdrevent, men det var et dagelig rusmiddel, når jeg avsluttet dette merket jeg både abstinenser og hva det hadde gjort med meg, det er selvfølgelig min subjektive påvirkning, men det var ikke no milde greier.

Kaffe er bevist mer avhengighetsdannende enn cannabis, og(kan jeg ikke bekrefte men jeg har hørt) det var erstatningen til amf når tyskerne skjønte hva det gjorde med kroppen over kort tid, og derfor er kaffe vanlig på arbeidsplassen idag.

Så jeg anser koffein som speed-lite, selvom det skjerper venstre del av hjernen så er det fortsatt en rus, ergo kaffe = påvirket tilstand.

Sitat av Medisinmann_XL Vis innlegg
Det er veldig mange som kjører mye bedre etter å ha røyka bong. Man er kanskje nervøs i trafikken når man er sober, og da hjelper det å røyke litt.
Vis hele sitatet...
Ja det er sant, men alle ruseffekter er subjektive, det er ikke verdt risken. En kompis av meg, som forsåvidt er død nå(lol jarle, RIP kompis), kjørte PERFEKT i fylla, bedre enn han gjorde i nykter tilstand, betyr ikke at det er greit fordet
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Norsefire Vis innlegg
Ja det er sant, men alle ruseffekter er subjektive, det er ikke verdt risken. En kompis av meg, som forsåvidt er død nå(lol jarle, RIP kompis), kjørte PERFEKT i fylla, bedre enn han gjorde i nykter tilstand, betyr ikke at det er greit fordet
Vis hele sitatet...
At alkohol aukar reaksjonstida og sløver sansane er ikkje mykje subjektivt nei. I kva grad er nok subjektivt, men at det fører til nedsette ferdigheter er udiskutabelt. Om du merker dette utan å gjennomføre tester er ikkje gitt - men du kan jo t.d. teste reaksjonstid i utkvilt edru tilstand vs. reaksjonstid etter tre-fire øl... alt du treng er ein linjal og ein medhjelpar.
Sist endret av vidarlo; 20. februar 2011 kl. 10:21.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Er det bare jeg som reagerer på dette..? Fikk du seriøst lov å kjøre videre av politiet, selv om de visste at du var påvirket?
Vis hele sitatet...
Ja de lurte på om vi ville bli med ned på stasjonen eller vente litt for så å kjøre videre. Kan ikke si valget var vanskelig. Angående debatten om kjøring i cannabisrus, så vil jeg påpeke at å kjøre stein ikke er som å kjøre full. Man kan ikke bare ta alle droger under en kam. Jeg forsvarer det ikke, men mener at det langt i fra er like dramatisk som folk hevder.
Kjøring under cannabisrus er ikke SÅ ille som folk skal ha det til... De fleste som kjører bil fjerne, senker farten, da man syntes det er mer behagelig når man er fjern. Hvis du er innrøyka, er det å kjøre bil fjern en lett sak mener jeg, men dersom du røyker kun en sjelden gang, eller en gang i blant, så er et bongtrekk + bil ingen lur ide.

De som kjører påvirket av alkohol kjører fortere, og helt idiotisk, noe som passer naturlig inn med effekten man får av alkohol. Av alkohol dempes hemninger, man oppfører seg generelt dummere uten å innse dette selv, tar ofte sjanser og gjør ting man aldri ville gjort uten alkoholen, alt dette mens man som oftest har det veldig moro.
Cannabis gir en annen rus, og dermed en annen effekt på sjåføren. Isteden for å kjøre fortere og mer sjansefylt, kjører personen saktere og mer forsiktig enn i edru tilstand. Bortsett fra det, har jeg nesten ikke merket noe forskjell på folk når jeg sitter på med dem og de er fjerne/edru.

Bilkjøring og det å være fjern er sløs av weed for de fleste sikkert (noia for snut), men til road trips med venner er det perfekt, hvertfall hvis man kan bytte på å kjøre og derfor også hvem som røyker.
"Rakk faktisk ikke" det var en jævlig bra unskylding egentlig ! den skal brukes
Sitat av Medisinmann_XL Vis innlegg
Det er veldig mange som kjører mye bedre etter å ha røyka bong. Man er kanskje nervøs i trafikken når man er sober, og da hjelper det å røyke litt.
Vis hele sitatet...
Folk som er nervøse i trafikken har ikke noe der å gjøre
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
Hvis du er innrøyka, er det å kjøre bil fjern en lett sak mener jeg
Vis hele sitatet...
Selvom det føles som en "lett sak" betyr det fortsatt ikke at det er greit, nedsatt reaksjonsevne er nedsatt reaksjonsevne uansett hvordan du snur på det.
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
De som kjører påvirket av alkohol kjører fortere, og helt idiotisk, noe som passer naturlig inn med effekten man får av alkohol. Av alkohol dempes hemninger, man oppfører seg generelt dummere uten å innse dette selv, tar ofte sjanser og gjør ting man aldri ville gjort uten alkoholen, alt dette mens man som oftest har det veldig moro.
Vis hele sitatet...
Hva har alkohol med dette her å gjøre? Selv om det eventuelt er farligere å kjøre i fylla, forsvarer ikke det å operere en to tonns drapsamaskin med nedsatte reaksjonsevner, nedsatt motorikk og nedsatte kognitive prosesser.
Det argumentet er på linje med "Det er greit å stjele fordi det er verre å drepe".

Jeg sier det igjen: Det at det oppleves som at du har kontroll, betyr ikke at det faktisk er slik!

Røyk så mye du vil, det er ditt liv. Ikke sett uskyldiges liv i fare ved å kjøre bil i rusa tilstand.
Sitat av Freak0.0 Vis innlegg
"Rakk faktisk ikke" det var en jævlig bra unskylding egentlig ! den skal brukes
Vis hele sitatet...
Da tar de deg fordi du PLANLA å røyke..


Relevant historie:
Jeg sitter på Rykkinn i Bærum, nær svømmehallen som vi hadde klatra oppå(ikke så jævlig lurt, da noen hadde ring polisen, men vi måtte hente bongen)

Så hadde vi fått mekka opp, og vi trekker, og vi begynner å ler så høyt, du aner ikke. Plutselig står det 3 politimenn bak oss, fordi jeg hørte et tre bevege på seg mot et annet tre. Jeg holdt på å skite bricks!
Var 14, da. Så blir vi alle mobba og strippa av politiet, også spør de sistemann, om han hadde røyka, han sa da "ærlig talt så rakk jeg ikke"¨
Politiet smilte, og sa "Ja, men da PLANLA du å røyke, pluss du ringte ikke politiet på vennene dine som også er straffbart, WHOPS, der ble han også slengt på glattcella....

Funker jæævlig dårlig hvis du møter en drittsekk.
Sitat av Weedwacker Vis innlegg
LOL Moral cops strikes again



Ja kvifor ikkje? Første gangen jeg skulle ta oppkjøring hvar jeg så drita nervøs at jeg kødda alt til og dumpa.

Neste gang hadde jeg røket litt, tatt xanor og kodein, og da gikk alt som i London



Kilder takk! Jeg tror fortsatt at jeg er en bedre sjofør med litt hasj i skrotten, jaffall mye mere av slappet og forsiktig
Vis hele sitatet...
Du sitter her og krever kilder for påstander av andre, så før jeg tar noe av det du skriver seriøst om at du blir mer avslappet og forsiktig, skal jeg også ha skriftlig dokumentasjon på det.

Og hvis det du sier stemmer, sier det litt om hvordan du fungerer uten rus. Altså; du har rusproblemer
Sist endret av brgz; 20. februar 2011 kl. 15:12.
Sitat av Bundy Vis innlegg
Da tar de deg fordi du PLANLA å røyke..
Vis hele sitatet...
Innrømmer jævlig glatt at jeg hadde griseflaks. De to snutene vi møtte var faktisk sykt hyggelige (til å være politi), og vi kunne lett fått mye verre behandling om vi hadde møtt to trigger-happy drittsekker.

Skjønner ikke helt hvorfor jeg sa det jeg sa, tenkte ikke det veldig godt igjennom

Og angående kjøring under cannabis synes jeg det er langt fra så ille som å kjøre full, men det er såklart ikke en fullgod unnskyldning. Tar det som et slags tegn fra oven om at vi må kutte ned på fjern bilkjøring siden vi hadde så flaks.
Husker en gang vi var en gjeng på 20 stk, også hører vi bilen komme bak oss, og kjøre sakte, han ene bare IKKE SNU DERE FOR FAEN DET ER SNUTEN'!!!!
Alle vi hadde røykeutstyr eller shitt opå oss, alså politiets paradis..
Breial som jeg er, kommer jeg rett til snutebilen høy som en skinke, lener meg LANGT inn vinduet og "hva er problem' a "
Da var de på jakt etter en som hadde rømt ifra en psykiatrisk intutisjon, hadde griseflaks, da de kjørte rett forbi snutemekka og videre inn i natta.
Selfølgelig var vi alle nye røykere på det tidspunktet, og gutta skalv, de hadde jo ikke hørt hva jeg og politiet snakka om, så jeg kødda en del med dem, f.eks at de skulle komme tilbake også videre, hele gjengen fikk noia^^
Skal ikke si noe imot at THC nedsetter refleksen din, men har mange ganger opplevd at jeg konsentrerer meg mer når jeg er høy. Når det kommer til å kjøre mens man er høy, så har jeg sittet på med flere som har gjort akkurat det, og de har kjørt ganske bra (ikke noen tydelig forskjell fra når de ikke var rusa). Men, synes fremdeles ikke at folk burde kjøre mens de er fjern på grunn av refleksen, det har aldri kommet et barn løpende ut i veien mens jeg har sittet på med fjerne sjåfører.
Sitat av 4311 Vis innlegg
Skal ikke si noe imot at THC nedsetter refleksen din, men har mange ganger opplevd at jeg konsentrerer meg mer når jeg er høy. Når det kommer til å kjøre mens man er høy, så har jeg sittet på med flere som har gjort akkurat det, og de har kjørt ganske bra (ikke noen tydelig forskjell fra når de ikke var rusa). Men, synes fremdeles ikke at folk burde kjøre mens de er fjern på grunn av refleksen, det har aldri kommet et barn løpende ut i veien mens jeg har sittet på med fjerne sjåfører.
Vis hele sitatet...
En kamerat av meg kjørte på en jenteunge, var heldigvis 50 sone.
Greide å knekke begge anklene på ungen, er litt traumatisk lyd, men sikkert værre for ungen.

La meg legge til, sjaføren var nykter, og jenta så feil vei før hun løp ut i veien, hun løp rett på bilen. Kameraten min får sjokk, og moren hans får sjokk, jeg var fjern, og fikk jenta i stabilt sideleie mens jeg tilkalte ambulanse.


Kanskje cannabisen min reddet et liv
Sitat av Wesley Pipes Vis innlegg
Jeg innser såklart det, men det var bare måten han sa det på. Skikkelig grinebiter.

Må sies at dette var helt ok brun, ikke pot som gjør deg helt apekatt. Man blir litt stein i en liten stund, og så er man back to normal, vil ikke si at de bongtrekkene hadde gjort oss fjerne hele veien til Sverige. Vi hadde nok også sittet på stedet en stund, hvis ikke politiet hadde kommet
Vis hele sitatet...
Jeg er på ingen måte en grinebiter. Jeg røyker faktisk selv, men selv de jeg kjenner som røyker mest hadde aldri i verden kjørt bil med bong i den hensikt å "sprite opp en kjedelig biltur". Det virker som det er de dummeste av de dumme stonerne som ikke greier å skjønne dette. Heldigvis har jeg ingen slike i min krets, hadde jeg vært like grinebiter hvis du hadde kjørt ned lillesøsteren min eller moren min?

Din subjektive mening om at hasjkjøring hjelper deg i trafikken gjør det ikke riktig. Det er klokere hoder enn deg som har kommet fram til motsatt konklusjon i omfattende studier. Hadde du bare kunnet skade deg selv hadde jeg holdt kjeft og latt evolusjonen gått sin gang.
Vi hevder da ikke at det hjelper deg i trafikken! Sier bare at det ikke er like ille som folk skal ha det til. Blir vel omtrent det samme som å kjøre trøtt.
Å hærrens da, å kjøre etter et par trekk er null stress.
Prøv å røyk dere så mongofjern at dere ikke orker å reise dere opp fra der dere sitter, så tar dere dere en rånetur, en helt utrolig opplevelse. Når du først setter deg inn i bilen og bynner å kjøre er du ikke trøtt eller noe, du konsentrerer deg 100% på kjøringen. Har vært fjern som faen mange ganger og det er utrolig hvordan man omstiller seg fra å være et dødt slakt til å kjøre Det blir veldig moro og, bare å kjøre i 80 er helt sykt
Jeg var ikke klar over at folk fortsatt drev med "råning"...


Uansett, å kjøre under påvirkning er lavmål. Hvis du er så sugen på noen trekk at du ikke klarer å vente til du har kommet frem til dit du skal, burde du vurdere å ta deg en pause.
Og dersom du kjører deg en tur hvor hovedhensikten er å være fjern på biltur, gå deg heller en tur i skauen.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Din subjektive mening om at hasjkjøring hjelper deg i trafikken gjør det ikke riktig. Det er klokere hoder enn deg som har kommet fram til motsatt konklusjon i omfattende studier. Hadde du bare kunnet skade deg selv hadde jeg holdt kjeft og latt evolusjonen gått sin gang.
Vis hele sitatet...
I hvilket av mine innlegg i denne tråden skriver jeg at hasjkjøring hjelper meg i trafikken? Bare fordi mange andre har skrevet det gjelder det i mitt tilfelle også? Som sagt, jeg synes du overdramatiserer og surmuler, og hvis du bare hadde greid å skumme deg gjennom tråden vil du se at jeg skriver at det IKKE er forsvarlig å kjøre rusa, bare at jeg har gjort det et par ganger for mye.

Peace.....
Sitat av Søkenøtt Vis innlegg
Vi hevder da ikke at det hjelper deg i trafikken! Sier bare at det ikke er like ille som folk skal ha det til. Blir vel omtrent det samme som å kjøre trøtt.
Vis hele sitatet...
La meg sitere en rapport fra transportøkonomisk institutt:
"Det har vært anslått at mellom 7 og 30 % av alle personskadeulykker er
forårsaket av trøtthet eller sovning. Og evidensen peker klart i retning av
at trøtthetsrelaterte ulykker i gjennomsnitt er alvorligere enn andre ulykker." (TØI report 739/2004)

Hvis det er like ille som å kjøre trøtt er det med andre ord ganske ille.

Uansett, nå røyker jeg ikke selv, så jeg kan ikke uttale meg av personlige erfaringer, men det jeg har lest av studier tyder ganske greit på at det aldri er gunstig å være ruset under kjøring. Graden varierer selvsagt, men det bryr meg egentlig lite. Hvis du ikke er 100% klar bør du etter min mening ikke kjøre bil.
Effekten blir ikke den samme som når du er trøtt, men det er det beste jeg kan sammenligne det med. Jeg syntes personlig at det er værre å kjøre trøtt enn å kjøre småstein.
Sitat av Søkenøtt Vis innlegg
Jeg syntes personlig at det er værre å kjøre trøtt enn å kjøre småstein.
Vis hele sitatet...
Joda, det kan godt hende du kjører helt fint når du er skakk, det er ikke det som er poenget. Personlige anekdoter, overbevisninger og unntak fra regelen holder liksom ikke når det er snakk om trafikksikkerhet og rusmidler. Forskningen på området tilsier at hvis du bruker cannabis så svekkes kjøreferdighetene dine - ikke like alvorlig som med alkohol men de svekkes likevel - så det er en grunn til at man forbyr det. At en eller annen synes han kjører bedre etter et par tre styrepils er liksom ikke noe argument for at alkohol og bilkjøring er en god idé.
Sitat av Bolverk Vis innlegg
Selv om det i noen studier virker som om mange kompenserer for dette ved å kjøre forsiktigere når de har røyket.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg skrive under på er sant, har en kompis av meg som skulle hjem (Bodde bare noen hundre meter fra der jeg bor) å han endte opp med en stødig snittfart på rundt 30 km/t hvor fartsgrensa var 60 km/t.

Haha, jeg lo så sykt hardt.

Snakket med han på tlf etterpå å ble fortalt at bil og weed er den dårligste komboen han noen gang hadde prøve, ikke fordi det var så ekstremt uforsvarlig, men fordi han hadde konstant noia for alt mulig.

PS: Var 250 pris på shittet, så var ganske heavy duty :P
Sist endret av Edited; 24. februar 2011 kl. 00:26.
Sitat av Edited Vis innlegg
Det kan jeg skrive under på er sant, har en kompis av meg som skulle hjem (Bodde bare noen hundre meter fra der jeg bor) å han endte opp med en stødig snittfart på rundt 30 km/t hvor fartsgrensa var 60 km/t.
Vis hele sitatet...
Heh, minner meg om at jeg var på fest en gang, og hadde avtalt med en kamerat om at han skulle kjøre meg vekk derfra ved 01-tiden. Går ut sånn fem minutter før han kommer for å ta meg en sigg, og like etterpå kjører vi avgårde. Eller, kjører og kjører, han ligger jamnt i førstegir og snegler seg bortover asfalten mens han sitter klint opp til rattet som om han hadde minus 10 i syn.

-Er det med deg da? Du ser jo helt bortreist ut.
-Er på sopptur.
-Sopptur?!
-Jepp.

Kommanderte ham til å stanse og vi gikk isteden, men han hadde tydligvis kjørt en seks-syv kilometer i den stilen der for å hente meg.
Sist endret av Bolverk; 24. februar 2011 kl. 01:03.
Sitat av Norsefire Vis innlegg
Jeg er totalt for cannabis, men kjøre i påvirket tilstand, uansett hva du måtte være påvirket av(koffein inkludert) er jeg sterkt imot, i en bil har du flere enn deg selv å tenke på, litt kjedelig å meie ned en unge eller no sånt pga et trekk med tjall, og det støtter ikke akuratt opp for legaliserings argumenter.

Uansvarlig rusmisbruk er et stort problem, jeg syns alle som skal ruse seg, uansett hva de skulle ruse seg på, burde ha empati for andre og ikke la din nytelse gå utover andre.
Mangler du empati så ta deg en tripp i skogen og tenk over hva du faktisk gjør når du setter deg i en bil
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet er det dokumentert at koffein forbedrer enns egenskaper bak rattet. Koffein funker på den måten at bloårene i hjernen åpnes mer og mer luft kommer opp til hjernen. Men for all del, all kan ha sine meninger om ting.
Er i og for seg enig med resten du sier
Sist endret av NotToSmart; 24. februar 2011 kl. 01:44.