Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 740932
Sitat av Oddish Vis innlegg
http://www.zodo.no/
Kjøpe brukt elektronisk utstyr for bitcoin.
Vis hele sitatet...
Ville ikke kjøpt der når de ikke kan skrive "bærbar" eller "prosjektor" riktig..
narsissist-nihilist
Projektor, heter det.

Eventuelt prosjektør.
Sitat av trygve Vis innlegg
Ville ikke kjøpt der når de ikke kan skrive "bærbar" eller "prosjektor" riktig..
Vis hele sitatet...
Slå opp prosjektor i ordboka
Haha, vel stor fail der. Av meg Men var ganske heftig skrivefeil på bærbar
Sist endret av trygve; 12. desember 2013 kl. 16:50.
narsissist-nihilist
Dårlig språk på den siden kan du nok takke en oversetter for, samt designansvarlig som har valgt en font uten norske bokstaver.

Men nå kom ting veeeldig langt off-topic her..
Hvorfor stenges BitMit?
Økonomi problemer
Sitat av TotallyNoob Vis innlegg
Økonomi problemer
Vis hele sitatet...
Har du kilder?
https://bitcointalk.org/index.php?topic=326343.0

Var det jeg kunne finne, leste noe for rundt 1 måned om at noen skulle kanskje ta over og fortsette men på det tidspunktet viste de ikke.


Veldig synd brukte bitmit aktivt selv
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Enkel måte å gi BTC til redditorer på: http://www.reddit.com/r/bitcointip/c...documentation/

Eksempelsyntaks:

Kode

+/u/bitcointip @iblis 3 internets
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Ser bra ut for BTC neste år!
http://m.entrepreneur.com/article/230346
Vis hele sitatet...

Spennende! Har nylig investert litt i Bitcoin selv. Intressant å følge med på kursen framover.

Til dere som har litt mer peiling enn meg:

Jeg har lastet ned Bitcoin wallet og laget backup ved å bruke funksjonen som er i walleten. Dette er da sendt til min gmail konto. Bruker dette på min smarttelefon. Er dette en bra nok backup? Hvis mobilen min skulle plutselig slutte å virke, har jeg fortsatt tilgang til walleten på mailen min?

På forhånd takk! :-)
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Ser bra ut for BTC neste år!
http://m.entrepreneur.com/article/230346
Vis hele sitatet...
Hvis verden begynner å godta bitcoins ja, så ser det veldig lyst ut. Føler alle de største bedriftene som paypal, wall street osv håper på bedre nyheter!
Sitat av shallis Vis innlegg
Spennende! Har nylig investert litt i Bitcoin selv. Intressant å følge med på kursen framover.

Til dere som har litt mer peiling enn meg:

Jeg har lastet ned Bitcoin wallet og laget backup ved å bruke funksjonen som er i walleten. Dette er da sendt til min gmail konto. Bruker dette på min smarttelefon. Er dette en bra nok backup? Hvis mobilen min skulle plutselig slutte å virke, har jeg fortsatt tilgang til walleten på mailen min?

På forhånd takk! :-)
Vis hele sitatet...
Hvis du har sendt wallet.dat til emailen din så vil du kunne gjenopprette walleten så lenge du fortsatt har mulighet til å hente filen derfra. Anbefaler likevel å ta backup av lommeboken på flere steder, f.eks USB eller Dropbox. I tillegg bør du kryptere walleten med et eget passord, hvis ikke kan hvem som helst som skulle få tilgang til mailen din stikke av med pengene dine.
Noen som har opplevd særs lang overføringstid (av altcoins) til Cryptsy? BTC har gått <1time, men altcoins trekker da veeeldig langt ut i tid...
Anyone?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av hanutentalent Vis innlegg
Noen som har opplevd særs lang overføringstid (av altcoins) til Cryptsy? BTC har gått <1time, men altcoins trekker da veeeldig langt ut i tid...
Anyone?
Vis hele sitatet...
Noen timer når jeg overførte FTC.
FTC skal ikke ta mer en ett par minutter
Quarkcoin har stupt nå i det siste, noe som får meg til å tenke mer over at dette kanskje er noe pump and dump greier som endel har teorier om? Litecoin har også holdt seg stabilt i det siste mellom $30-35, jeg vil det skal stige! Hehe.
Sitat av seep13 Vis innlegg
Quarkcoin har stupt nå i det siste, noe som får meg til å tenke mer over at dette kanskje er noe pump and dump greier som endel har teorier om?
Vis hele sitatet...


De aller fleste altcoins har korrigert ned nylig. Det skyldes at de følger BTC-kursen. QRK har korrigert litt skarpere enn mange andre, delvis fordi den hadde en veldig brå, rask oppgang for ikke lenge siden. Oppgangen skyldtes (hovedsakelig) forventningene om noteringen på en kinesisk kryptobørs, og størrelsen på korreksjonen skyldtes bl.a. det faktum at noteringen ble utsatt.

QRK er omtrent like mye pump & dump som andre kryptovalutaer. Folk kritiserer gjerne mynter de selv ikke eier, men det er forståelig at QRK får mer tyn enn mange andre, siden den har hatt en voldsom økning de siste ukene, noe som resulterer i mange sinte og frustrerte tradere som er bitre fordi de ikke er med på oppturen -- og fordi deres egne utvalgte mynter havner i skyggen av valutaen(e) markedet ser ut til å foretrekke. Jeg anbefaler kritikere å lese innleggene QRK-skaperen Max Guevara skrev inne på bitcointalk.org i dag. Han besvarer all urettmessig kritikk på en saklig måte, og tilbakeviser alle feilaktige påstander.

Til syvende og sist er det markedet som bestemmer. Selv kjøpte jeg litt QRK i dag, siden det var mynter på billigsalg. Men man bør alltid ha i bakhodet at ingenting er garantert. Man kan risikere å tape alt man investerer, samme hva man investerer det i.
Hva heter siden der du kan satse BTC når du spiller CS:S match?
Shit, ikke bra. Prisen ned til 720. Ifølge twitter har dette noe med norge og noe forbud mot bitcoin, er dette riktig?

Har du baller så kjøper du nå.
Sist endret av trygve; 16. desember 2013 kl. 21:17.
Tror ikke det er Norge som gjør det, det er Kina som har innført forbud mot BTC.

http://money.cnn.com/2013/12/05/inve...china-bitcoin/
Sitat av trygve Vis innlegg
Shit, ikke bra. Prisen ned til 720. Ifølge twitter har dette noe med norge og noe forbud mot bitcoin, er dette riktig?

Har du baller så kjøper du nå.
Vis hele sitatet...
Har ikke noe med Norge å gjøre, BTC China har introdusert trading fees igjen, og de har hatt litt problemer med kinesiske banker som ikke samarbeider.
renthop aksepterer nå bitcoin
Sitat av burgernerd Vis innlegg
Har ikke noe med Norge å gjøre, BTC China har introdusert trading fees igjen, og de har hatt litt problemer med kinesiske banker som ikke samarbeider.
Vis hele sitatet...
Det er nok snakk om Norge http://slashdot.org/story/13/12/16/1...-asset-instead

Hvor troverdig kilden er, er derimot mer usikkert.

EDIT: etter å ha gått igjennom tråden litt nøyere ser det ikke ut som det er snakk om forbud, men at de tar opp at man må skatte av det.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Det er nok snakk om Norge http://slashdot.org/story/13/12/16/1...-asset-instead

Hvor troverdig kilden er, er derimot mer usikkert.

EDIT: etter å ha gått igjennom tråden litt nøyere ser det ikke ut som det er snakk om forbud, men at de tar opp at man må skatte av det.
Vis hele sitatet...
Vet at det har vert mye snakk om skatten og det, men Norge er et lite land. Påvirker neppe prisen
Får 403 error når jeg prøver å logge på irc freenode. Prøvde å lete igjennom tråden om hvordan jeg ellers kunne fått kontakt med sturles, men det var for uoversiktlig. Kan noen hjelpe meg?
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Får 403 error når jeg prøver å logge på irc freenode. Prøvde å lete igjennom tråden om hvordan jeg ellers kunne fått kontakt med sturles, men det var for uoversiktlig. Kan noen hjelpe meg?
Vis hele sitatet...
har du prøvd web-klienten på bitmynt.no?
Norge har svært lite å si i den store sammenhengen, og det som skjedde i Kina var at bankene fikk forbud mot å trade BTC. Privatpersoner har, meg bekjent, fortsatt lov. Dette ble uansett kunngjort for over en uke siden.

Jeg tipper vi ser en BTC-kurs på minst 10 000 USD i løpet av 2014.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Jeg trodde det nesten ikke selv, men ser ut som Mr. Doge
har fått egen valuta og presset de andre altcoinsene ned i verdi.
Such non-conservati
http://static02.mediaite.com/geekosystem/uploads/2013/12/300coin.png
Bare se på dette:
Sist endret av Duckie; 16. desember 2013 kl. 22:45.
Har det ikke selv, men kjenner en med 1,3 mill. doge coins...
Må ha vært en bug på siden, dogecoin er verdt 0,00022 $ med en tilbakegang på -48.14 %
Sitat av zlagther Vis innlegg
Har det ikke selv, men kjenner en med 1,3 mill. doge coins...
Vis hele sitatet...
Det er nesten ingenting..
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Må ha vært en bug på siden, dogecoin er verdt 0,00022 $ med en tilbakegang på -48.14 %
Vis hele sitatet...
Er det en annen side man kan selge dogecoin enn coinedup.com? Minet litt på gøy for noen dager siden, trodde ikke de kom til å få en faktisk verdi
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Må ha vært en bug på siden, dogecoin er verdt 0,00022 $ med en tilbakegang på -48.14 %
Vis hele sitatet...
Trolling is a art.
Sitat av Grix Vis innlegg
Det er nesten ingenting..
Vis hele sitatet...
1 300 000 DOGE * 0,00022$ = 268$
1 758 NOK

1750kr er da ikke "nesten ingenting"
Sist endret av Snilepisk; 17. desember 2013 kl. 00:20.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av trygve Vis innlegg

Har du baller så kjøper du nå.
Vis hele sitatet...
Er du smart og har cash så kjøper du nå.

Forøvrig er det blitt meget stille fra alle quark-spekulantene. Kom igjen folkens, det er bra å få luftet ut angst og depresjon på forum etter å ha paniksolgt og sett millionær-drømmene gå opp i røyk.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Forøvrig er det blitt meget stille fra alle quark-spekulantene. Kom igjen folkens, det er bra å få luftet ut angst og depresjon på forum etter å ha paniksolgt og sett millionær-drømmene gå opp i røyk.
Vis hele sitatet...

QRK er fortsatt på femteplass på coinmarketcap.com. Jeg har ikke solgt en eneste en, men så har jeg da heller aldri hatt spesielt store kvanta. Eller millionærdrømmer.

Forøvrig så korrigerer absolutt all kryptovaluta kraftig nedover pga. de nyeste hendelsene i Kina, så det er litt pussig å fokusere utelukkende på QRK, når mange coins er enda mer bearish. Og jeg trenger vel ikke minne deg på hvor mange som har påstått at all kryptovaluta (særlig BTC) bare er en boble, en scam og et pump-and-dump-scheme. Det er mange bears som vil spre mest mulig FUD for å krasje kursen og hamstre BTC til under 200 USD per stk. Og det skulle ikke forbause meg om vi snart ser en slik pris, hvis de nyeste ryktene fra Kina viser seg å være sanne.

Men nå skal jeg snart kjøpe coins. Både QRK, BTC og kanskje et par andre. Skal bare finne ut hva som skjer i Kina først.
Bitcoin er på en stor nedtur. 557 dollar pga kineserne.
Skal du kjøpe quarks burde du gjøre det nå. Den var helt nede i 0,056 USD tidligere i dag, er på 0,089 nå som fortsatt er veldig lavt. Så klart synker alle alt coinsene proposjonalt med bitcoins, men ser ut som hvertfall quarks er på vei oppover igjen.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Fikk meg en del protoshares og anoncoins på salg i dag samt rakk å kjøpe en del eMunie på presale for et par dager siden før btc-kursen ramlet i dass. Nå trekker jeg alle mine coins tilbake fra det åpne markedet og tar meg en velfortjent julepause før det er tid for å skru sammen GPU-rigg og sette i gang EMU-hatching etter nyttår.
Hei alle genier!

Jeg har laget en ny "valuta" som det bare finnes 1 000 000 enheter av. Salget begynner i morgen, pris er kun 1 000 kr pr. stk. Neste uke koster den 6 000 kr. pr. stk så dere burde slå til nå.

Foreløpig kan den ikke brukes til så mye fornuftig, men det håper jeg å endre på i fremtiden.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Hei alle genier!

Jeg har laget en ny "valuta" som det bare finnes 1 000 000 enheter av. Salget begynner i morgen, pris er kun 1 000 kr pr. stk. Neste uke koster den 6 000 kr. pr. stk så dere burde slå til nå.

Foreløpig kan den ikke brukes til så mye fornuftig, men det håper jeg å endre på i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Hehe, "troll" regner jeg med?

Kjøpte inn Quarkcoins når det lå på $0.20 per. Veldig trist at det nå er nede på hele $0.079... Nok en ting som tilsvarer at dette er en shady/pump and dump valuta?
Kjøpte akkurat litt BTC nå, samt. enda en ny fysisk BTC hihi!
Samlingen min begynner å bli relativt voksen nå!
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Kjøpte akkurat litt BTC nå, samt. enda en ny fysisk BTC hihi!
Samlingen min begynner å bli relativt voksen nå!
Vis hele sitatet...
Casascius? Hvor kjøper du dem?

Sitat av seep13 Vis innlegg

Kjøpte inn Quarkcoins når det lå på $0.20 per. Veldig trist at det nå er nede på hele $0.079... Nok en ting som tilsvarer at dette er en shady/pump and dump valuta?
Vis hele sitatet...
Joda, men hvis du ikke vil gå i tap på dem kan det kanskje lønne seg å sitte på dem til neste vekstsyklus. Folket elsker altcoin-spekulasjon.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Casascius? Hvor kjøper du dem?
Vis hele sitatet...
Vel en 0.5 og fire 1 Casascius, en 1 TitantCoin, en 1000 mBTC Recalescence, er par fra Lealana, to 100 mBTC BHCoin. Samt. en haug med novelty coins. Et par LTC Lealana og CryptoVest. Har glemt en del siden jeg har bestil så mange.

Casascius kjøper jeg fra bitcointalk.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
eMunie nærmer seg forøvrig straks presale og videre launch i januar. En coin jeg virkelig har troen på (selv om navnet ikke er helt optimalt) i den grad at jeg har bygget en egen dedikert emunie hatching maskin til alt for mye spenn. Les mer her http://emunie.com/ eller meldt deg på mailingliste for beskjed om presale-start her http://forum.emunie.com/index.php/to...fication-list/.
Nå som alt gikk rett sør er jeg veldig interessert i å investere. Gjerne vente litt til det stabiliserer seg på bunn og begynner å vokse igjen, men hvorfor er alle så interessert i bitcoin når det finnes bedre alternativer der ute? Skjønner at det er best integrert som betalingsmiddel, men det kan jo skje med alle andre. Så tror dere at nå som folk får øyne opp for bitcoins at det vil smitte bra over på andre krypto valutaer og bitcoin verdien vil flate ut?

Det andre jeg tenker er at å investere nå i det som virker som den beste valutaen per dags dato kan være litt dumt. Om ikke lenge kan andre og enda bedre coins komme fram og gjøre de tidligere nyetablerte verdiløs.
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Nå som alt gikk rett sør er jeg veldig interessert i å investere. Gjerne vente litt til det stabiliserer seg på bunn og begynner å vokse igjen, men hvorfor er alle så interessert i bitcoin når det finnes bedre alternativer der ute? Skjønner at det er best integrert som betalingsmiddel, men det kan jo skje med alle andre. Så tror dere at nå som folk får øyne opp for bitcoins at det vil smitte bra over på andre krypto valutaer og bitcoin verdien vil flate ut?

Det andre jeg tenker er at å investere nå i det som virker som den beste valutaen per dags dato kan være litt dumt. Om ikke lenge kan andre og enda bedre coins komme fram og gjøre de tidligere nyetablerte verdiløs.
Vis hele sitatet...
Invester nå, eventuellt penger du har råd til å tape. Bitcoin kommer til å reise seg igjen, er bare snakk om tid. Er ikke lenge siden bitcoin gjekk ned til $100, for så å gå rett opp til $1200 igjen. Investerer du ikke nå mens prisen er lav, vil du nok angre om et halvt års tid. Bare se på noen av de første sidene av denne tråden hvor folk vurderer å investere, men velger å ikke gjøre det pga "skeptisisme", angrer seg fælt ihjel nå. Vil du absolutt ikke investere i bitcoins så ville jeg kjøpt en haug med litecoins.
Sitat av seep13 Vis innlegg
Invester nå, eventuellt penger du har råd til å tape. Bitcoin kommer til å reise seg igjen, er bare snakk om tid. Er ikke lenge siden bitcoin gjekk ned til $100, for så å gå rett opp til $1200 igjen. Investerer du ikke nå mens prisen er lav, vil du nok angre om et halvt års tid. Bare se på noen av de første sidene av denne tråden hvor folk vurderer å investere, men velger å ikke gjøre det pga "skeptisisme", angrer seg fælt ihjel nå. Vil du absolutt ikke investere i bitcoins så ville jeg kjøpt en haug med litecoins.
Vis hele sitatet...
Tror jeg investerer i begge. Vurderte sterkt å investere 30 tusen før sommeren ifjor... Hadde vært millionær idag. Tror en av postene mine ligger i starten, kanskje under et annet brukernavn.
Sist endret av CallMeMaybe.Dog; 18. desember 2013 kl. 21:59.