Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 11022
Sitat av nikita Vis innlegg
Man velger å ha sex med menn, jo, enten man er kvinne eller mann... Litt lei generelt dette maset om at at man er "født slik og sånn". Absolutt ingen tro på at menneskets seksualitet er statisk. På samme måte som ingen er født med fetish for lakk og lær, tror jeg heller ingen er født med interesse for samme kjønn. Uten at det skal bety noe fra eller til. Og uansett om man er det; hva har det å si? Det er en meningsløs faktaopplysning i så fall som bør få lov til å ties ihjel. Folk bør få lov til å prøve og gjøre det de vil, uten å risikere å få det ene eller det andre stempelet.
Vis hele sitatet...
Den utøvende seksualakten har da ingenting med legning å gjøre. Jeg som hetero kan fint ha sex med lesbiske kvinner og homofile menn uten at det nødvendigvis endrer preferansene til noen av oss.

Når valgte du forresten å være heterofil?
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Synes selv at homofile burde få lov å være sammen å gjøre hva de vil.
Men hvis det er en religion som sier at de ikke kan gifte seg, hvorfor må de da prøve å gifte seg i den religionen? :/ Kan jo alltid gifte seg borgerlig? ( I think)
Folk kan være akkurat det de vil for min del, men når det kommer til visse demonstrasjoner der folk tar helt av og bare er idioter for det de står for, det er bare stygt.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Jeg har ikke noe imot homofile, det jeg har imot er alle disse paradene og oppleggene også videre som skal settes i effekt og gjøres fordi dem er er det. Jeg går ikke i parader og mer fordi jeg er hetrofil eller lager digre opplegg rundt det - Er du homofil er det flott for deg og du trenger ikke lage en sak ut av det og opplyse hele verden om din legning. Og nettopp det at det lages en stor sak ut av, kan nok noe av roten til problemet folk har med homofili.
Sist endret av Quakecry; 7. juni 2013 kl. 08:47.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Jeg har ikke noe imot homofile, det jeg har imot er alle disse paradene og oppleggene også videre som skal settes i effekt og gjøres fordi dem er er det. Jeg går ikke i parader og mer fordi jeg er hetrofil eller lager digre opplegg rundt det - Er du homofil er det flott for deg og du trenger ikke lage en sak ut av det og opplyse hele verden om din legning. Og nettopp det at det lages en stor sak ut av, kan nok noe av roten til problemet folk har med homofili.
Vis hele sitatet...
Ja, det er ganske rart. Når det er sagt, jeg har noe i mot "faggots", slike gutter som går rundt og er helt "oh! my! gawd!", og snakker i et overdrevent lyst tonefall etter å ha "kommet ut" (Legning har egentlig ingenting med "faggots" og gjøre, om en heterofil finner på å være sånn vil det også være irriterende, men det virker som det som oftest er homofile som "blir sånn" etter at de finner ut at de er homo). Men nå er slike jenter som er dramaqueens også irriterende da...


Edit: Kan noen svare på hvorfor noen homofile begynner å kle og oppføre seg som det motsatte kjønn, jeg mener, de prøver vel å tiltrekke seg andre homofile, så hvorfor kle seg som en av det andre kjønnet?
Sist endret av droppboks; 7. juni 2013 kl. 10:18.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Jeg har ikke noe imot homofile, det jeg har imot er alle disse paradene og oppleggene også videre som skal settes i effekt og gjøres fordi dem er er det. Jeg går ikke i parader og mer fordi jeg er hetrofil eller lager digre opplegg rundt det - Er du homofil er det flott for deg og du trenger ikke lage en sak ut av det og opplyse hele verden om din legning. Og nettopp det at det lages en stor sak ut av, kan nok noe av roten til problemet folk har med homofili.
Vis hele sitatet...
"Alle disse paradene".
Det er én. Én parade i året, hvor glade folk viser frem mangfoldet blant homofile, glede over aksepten de endelig har fått i Norge og sympati med forfulgte homofile i andre land. Heterofile har ingen grunn til noen parade, de er så heldige å være født som normen, og har aldri opplevd ulempene ved å ha en annen legning.

(Er du imot Stolthetsparaden til de funksjonshemmede også? Anbefaler å holde deg unna Oslo sentrum på lørdag i såfall. Det vil bli glade, annerledes folk i tog!)
Hva er normalt, hva er naturlig? Hva er IKKE naturlig i mennesket, hvordan kan noe ikke være naturlig? Hvis en mann elsker en annen mann, er det alt annet enn unaturlig. Alt som mennesket er, er naturlig, for det kommer av naturen opprinnelig, og alt er fra naturen. Så lenge det ikke skader deg selv eller andre, er jeg FOR, samma hva.

Det er til og med naturlig å drepe og utøve vold, mennesket har alltid gjort det. Dette er det laget lover mot, fordi det berører andres liv, ofte negativt. Kan man da med rett i naturen nekte et menneske å elske et annet, og utøve de handlinger som gir en nytelse og livsoppfyllelse?

Dette med at enkelte synes det er "kleint" osv. kan man trekke likheter til med andre ting enn homofili, bare se på subkulturer og undergrunnsmiljø, blir ikke de ofte sett ned på og folk tenker "gud hvordan er det de kler seg, hva slags musikk er det, og se på håret deres!?" osv.
Jeg tror det er en fremtredende usikkerhet hos voksne menn som fører til dette.

Et eksempel på usikkerhet: Jeg og tre kompiser satt på t-banen ned mot Oslo Sentrum den 17. Mai i år. Vi hadde drukket litt til frokost, og var i godt humør. Husker ikke hva vi drev med, men en av kompisene mine strakte seg over mot den andre kompisen som satt i setet ovenfor, og skulle klapse han på låret eller noe sånt, no biggie. Han kom nær (eller bare FOR nær) låret til en Brite som satt og leste en bok. Med en gang han så hånden til kompisen min i sin øyekrok kom han med en trussel "Dont you fucking touch me! Touch me again you fucking homo and I will slap you" eller noe i den dur. Han gikk rett ut med å kalle kompisen min homo - da tenker jeg hva faen er det? Han følte seg så truffet at han flyttet seg bort og ville heller stå og lese enn å henge med oss "fucking homos". Jeg ser på ham som en trist og usikker liten mann.

Homofile er en minoritet (for alt vi vet) og jeg tror at man om x antall år vil kunne se en veldig klar historisk utvikling fra hvordan det gikk fra å være tabu, til noe helt "normalt akseptert" i samfunnet. For det bør ikke være noe annet enn greit, folk kan passe sine egne saker..
Sist endret av bQuick; 7. juni 2013 kl. 12:02.
Med tanke på den stadig økende verdensbefolkningen vil homofili på langsikt være et positivt innslag i en ellers heterofil verden. Enkelte land som Kina og India burde faktisk oppmuntre til homofili ettersom de er stappfulle av mennesker som til enhver tid kan finne på å formere seg. Holdningskampanjen kan si noe slikt som "Vær kompis, bli en rompis!"
Sitat av Obster Vis innlegg
Som jeg pleier å si til haters:

"Til flere homofile det er der ute, til flere damer er det igjen til meg".
Vis hele sitatet...
Noe dritt hvis damene er homofile da
Sitat av andlov5000 Vis innlegg
Enkelte land som Kina og India burde faktisk oppmuntre til homofili ettersom de er stappfulle av mennesker som til enhver tid kan finne på å formere seg. Holdningskampanjen kan si noe slikt som "Vær kompis, bli en rompis!"
Vis hele sitatet...
Nå ha jeg hørt dét óg. Drakk kaffe akkurat istad, men måtte fort legge koppen vekk ifra meg. Mye havnet på golvet, heldigvis ikke på laptopen. Huh..
Sist endret av aeon_illuminate; 7. juni 2013 kl. 14:30.
Sitat av Zepur Vis innlegg
Den utøvende seksualakten har da ingenting med legning å gjøre. Jeg som hetero kan fint ha sex med lesbiske kvinner og homofile menn uten at det nødvendigvis endrer preferansene til noen av oss.
Vis hele sitatet...
Det er forsåvidt et godt poeng, men preferansene endrer seg jo over tid og påvirkes av alt fra miljø til hva du selv oppsøker...
Syns homofili skal bli lovlig verden over, og hvis det begynner å regne frosker dagen etter, kan vi tenke oss om på nytt
Sitat av punkfreak Vis innlegg
Homo-folie Ja, jeg ser det nå. Bedre sent enn aldri. Så morsomt var det det da ikke,
Vis hele sitatet...
Det var morsomt fordi tråden er feilstavet "Homofoli", som bare er en bokstav unna "homofolie" =)
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av luni Vis innlegg
"Alle disse paradene".
Det er én. Én parade i året, hvor glade folk viser frem mangfoldet blant homofile, glede over aksepten de endelig har fått i Norge og sympati med forfulgte homofile i andre land. Heterofile har ingen grunn til noen parade, de er så heldige å være født som normen, og har aldri opplevd ulempene ved å ha en annen legning.

(Er du imot Stolthetsparaden til de funksjonshemmede også? Anbefaler å holde deg unna Oslo sentrum på lørdag i såfall. Det vil bli glade, annerledes folk i tog!)
Vis hele sitatet...
Akkurat. Det er unødvendig med en parade, unødvendig med denne enorme aksepten og fantastiske bragden det er å komme ut som homofil. Har ikke noe imot funksjonshemmede, men så krever heller ikke dem ting på samme måte. Synes det er en teit analogi og bruke.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Akkurat. Det er unødvendig med en parade, unødvendig med denne enorme aksepten og fantastiske bragden det er å komme ut som homofil. Har ikke noe imot funksjonshemmede, men så krever heller ikke dem ting på samme måte. Synes det er en teit analogi og bruke.
Vis hele sitatet...
Du får i lekse og lese deg opp på hvor mange norske homofile som opplever vold og trakassering, hvor mange som gjennomfører selvmordsforsøk og hvor mange som velger å leve skjult, og så kan du komme tilbake til tråden etterpå. Tallene er skremmende og de viser hvor kort man faktisk har kommet i det frie og liberale Norge.
Sist endret av DonTomaso; 7. juni 2013 kl. 18:27.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Du får i lekse og lese deg opp på hvor mange norske homofile som opplever vold og trakassering, hvor mange som gjennomfører selvmordsforsøk og hvor mange som velger å leve skjult, og så kan du komme tilbake til tråden etterpå. Tallene er skremmende og de viser hvor kort man faktisk har kommet i det frie og liberale Norge.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det tragisk, og det er sykt at det er faktisk slikt det er - Og det er også derfor jeg ikke synes homofili bør gjøres en større sak ut av enn det hetrofili er.
Jeg ser da argumentet, man mener at heterofili og homofili er så likestilte, ihvertfall i sitt stille sinn, at det ikke bør gjøres noen sak ut av noen av dem. Fint nok det, men mest av alt vitner det om en manglende viten om, eller kanskje uvilje mot å se, hvilken rolle de homofile har hatt i historien og hvor uglesett det fremdeles er i mange kretser, om enn det er mere subtilt. Det betyr imidlertid ikke at det ikke føles av dem det går ut over, og tegn på glede som blant annet slike parader utviser kan da ikke være annet enn flott. Jeg ser virkelig ikke problemet.
Sitat av Afasar Vis innlegg
Jeg ser da argumentet, man mener at heterofili og homofili er så likestilte, ihvertfall i sitt stille sinn, at det ikke bør gjøres noen sak ut av noen av dem. Fint nok det, men mest av alt vitner det om en manglende viten om, eller kanskje uvilje mot å se, hvilken rolle de homofile har hatt i historien og hvor uglesett det fremdeles er i mange kretser, om enn det er mere subtilt. Det betyr imidlertid ikke at det ikke føles av dem det går ut over, og tegn på glede som blant annet slike parader utviser kan da ikke være annet enn flott. Jeg ser virkelig ikke problemet.
Vis hele sitatet...
Tja. De homofile jeg kjenner misliker gaypride og andre homoparader. De vil bare leve likt som alle andre, og ser ikke noe spesielt med at de liker samme kjønn. Hvis noen skulle kle seg i lakk og lær, danse rundt og "representere" noe ved meg, ville ikke jeg satt pris på det. Dessverre representerer disse paradene svært få homofile, og om noe er det stigmatiserende.

For all del, hvis homofile, heterofile eller transseksuelle vil sprade rundt og vise seg fram - stå på. Men de kan finne en annen måte å gjøre det på, enn en som kun en liten andel kan stille seg bak. Jeg har ingen tall på dette, men flere homofile jeg kjenner setter lite/ingen pris på paradene, og synes om noe, at det bare er flaut.
Sitat av nikita Vis innlegg
Generelt sett eksperimenterer folk mer med egen seksualitet nå enn før. Så lenge det skjer innenfor lovens rammer mellom samtykkende voksne, så er vel saken grei...? Sex er sex, en munn er en munn og en rumpe er en rumpe.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal man trenge å eksperimentere med det? Er det ikke bare å se på en pupp og se om du liker det, hvis ikke se på en pikk og se om det slår bedre an..
Personlig trengte jeg ikke ta den testen engang, har bare alltid visst det. Vil tro det er sånn for de fleste andre å?
Sitat av packman Vis innlegg
Hvorfor skal man trenge å eksperimentere med det? Er det ikke bare å se på en pupp og se om du liker det, hvis ikke se på en pikk og se om det slår bedre an..
Personlig trengte jeg ikke ta den testen engang, har bare alltid visst det. Vil tro det er sånn for de fleste andre å?
Vis hele sitatet...
Har du noen sinne eksperimentert med matlaging? Bestilt noe på restaurant du ikke har prøvd før? Eller kanskje spist noe du har fått servert som du egentlig ikke trodde du likte - men som viste seg at var godt allikevel? Seksualitet kan på mange måter sammenliknes. Og det er ikke nødvendigvis bare det du ser som tenner deg, det kan være elementer ved opplevelsen, og den er det vanskelig å gjøre opp en mening om uten å prøve det ut selv.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Har du noen sinne eksperimentert med matlaging? Bestilt noe på restaurant du ikke har prøvd før? Eller kanskje spist noe du har fått servert som du egentlig ikke trodde du likte - men som viste seg at var godt allikevel? Seksualitet kan på mange måter sammenliknes. Og det er ikke nødvendigvis bare det du ser som tenner deg, det kan være elementer ved opplevelsen, og den er det vanskelig å gjøre opp en mening om uten å prøve det ut selv.
Vis hele sitatet...
..tja, man kan jo prøve mangt og mye når det kommer til mat, men synes ikke bæsj har noe verken i munnen eller på tissen min å gjøre jeg da.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
..tja, man kan jo prøve mangt og mye når det kommer til mat, men synes ikke bæsj har noe verken i munnen eller på tissen min å gjøre jeg da.
Vis hele sitatet...
Det sier vel seg selv, visse ekstremiteter kommer man til å unngå uansett, men man kan ikke akkurat sammenligne seksuelle eksperiment med partner av samme kjønn som det å spise dritt.. Da må man nok litt lengre ut i fetisj-spekteret
Sitat av luni Vis innlegg
"Alle disse paradene".
Det er én. Én parade i året, hvor glade folk viser frem mangfoldet blant homofile, glede over aksepten de endelig har fått i Norge og sympati med forfulgte homofile i andre land. Heterofile har ingen grunn til noen parade, de er så heldige å være født som normen, og har aldri opplevd ulempene ved å ha en annen legning.

(Er du imot Stolthetsparaden til de funksjonshemmede også? Anbefaler å holde deg unna Oslo sentrum på lørdag i såfall. Det vil bli glade, annerledes folk i tog!)
Vis hele sitatet...
Alle disse paradene ja. Ikke bare for homser, men for alt annet rart. Skal vi begynne å ha parader for hvite, heterofile menn også? Og en for svarte. Og en for kvinner som ikke har barn. Og en for de med rødt hår. Og en for jomfruer...

Slutt med disse jævla paradene for alt mulig piss. Eventuelt gjør det på en øde øy hvor de ikke plager alle andre.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Har du noen sinne eksperimentert med matlaging? Bestilt noe på restaurant du ikke har prøvd før? Eller kanskje spist noe du har fått servert som du egentlig ikke trodde du likte - men som viste seg at var godt allikevel? Seksualitet kan på mange måter sammenliknes. Og det er ikke nødvendigvis bare det du ser som tenner deg, det kan være elementer ved opplevelsen, og den er det vanskelig å gjøre opp en mening om uten å prøve det ut selv.
Vis hele sitatet...
Litt enig og litt uenig. Jeg må ikke ha sex med en gutt for å skjønne at jeg liker å sex med ei jente, men jeg kan utforske litt tabu med den jenta.
Det er helt sykt att noen har forbud mot "homofili". Det er så på trynet. Vi er alle født "fri". Det er alt for mye fokus på dette her med hva som er rett eller galt. Det er ingen ting som er rett eller galt, det finnes bare konvekvenser. Vi er født her på jorda for å dele kjærlighet uavhengig kjønn. Å dere som sier att homofili ikke er normalt, hva er normalt da?
Sist endret av FranzLiszt; 7. juni 2013 kl. 22:00.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
..tja, man kan jo prøve mangt og mye når det kommer til mat, men synes ikke bæsj har noe verken i munnen eller på tissen min å gjøre jeg da.
Vis hele sitatet...
Men hvis du ikke hadde hatt under 100 i IQ ville du skjønt at man for eksempel kan ta klyster og vaske ræva ordentlig før man stapper pikken inn. Så slipper du å få bæsj på den.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Men hvis du ikke hadde hatt under 100 i IQ ville du skjønt at man for eksempel kan ta klyster og vaske ræva ordentlig før man stapper pikken inn. Så slipper du å få bæsj på den.
Vis hele sitatet...
tror ikke de snakket om analsex
Sist endret av kjerstin; 7. juni 2013 kl. 22:01.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Men hvis du ikke hadde hatt under 100 i IQ ville du skjønt at man for eksempel kan ta klyster og vaske ræva ordentlig før man stapper pikken inn. Så slipper du å få bæsj på den.
Vis hele sitatet...
Ja, da slipper man bæsj på tissen, som er bra.

Jeg har ikke noe imot at du stalker meg på forumet her forøvrig, men du trenger ikke si at du synes jeg teit hver gang altså. Jeg har fått det med meg nå
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Tja, nå har ikke jeg fulgt så veldig nøye med på dere, men det trenger jo ikke nødvendigvis være stalking du blir utsatt for, heller det at du later til å delta overalt og kommer med en god del utsagn som er vanskelige å unngå å kommentere.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Homofili*

Objektivt sett er det ingen grunn til å forby homofili, det gjelder kun følelser. Og ingen burde bestemme over andre basert på sine egne følelser.
Vis hele sitatet...
Sant, sant, men fortsatt er det da folk som bestemmer over folk... bare et utopia det at alle har 100% frihet...
på det grunnlaget, hvis majoriteten som da sitter ved makten ikke ønsker at dette skal være lovlig, så får de nok viljen sin, om ikke stående, så hvertfall midlertidig, så... ja... Vi lever ikke i en logisk og objektiv verden, ergo blir ikke regler basert kun på objektive og logiske synsvinkler...
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
http://www.abcnyheter.no/nyheter/201...da-og-blasfemi

Russland forbyr strengt ifra nå av "homosekseksuell propaganda" og blasfemi. Åppåtil befester den russisk-ortodokse kirken sin makt i statsapparatet - alt dette skjer under oppsyn av Vladimir Putin og hans regime.

(..) For ikke å snakke om all volden og det ekstreme hatet som finnes mot homofile i Russland og nærliggende land.
Det er bare et spørsmål om tid før større protester kommer, tror jeg. Forresten det som skjer i TYrkia nå er at de unge protesterer mot en president (Erdogan) som mer og mer ligner Putin, altså en autoritær og religiøs statsleder, med en irrasjonellt stort selvbilde.

Forøvrig er ikke homohat nytt i Russland, og det er et helt belte av land fra Russland i nord til Hellas i sør som driver aktivt diskriminering av homofile (tror faktisk homofile har det endel lettere i Tyrkia enn flere østeuropeiske land, men på ingen måte lett. Her i vest-Europa er vi så heldige å ha liberale regjeringer i nesten hele EU, og det er flaks bare, mye høyreradikalisme ellers i Europa). (siste avsnittet kun får å sette ting litt i perspektiv - det er ikke bare "gale muslimer" som "steiner homser")

.........
edit: Beklager skriveleifer, uhyre kjapt skrevet
Sist endret av aeon_illuminate; 11. juni 2013 kl. 21:50.
Sitat av Skullcrack Vis innlegg
Sant, sant, men fortsatt er det da folk som bestemmer over folk... bare et utopia det at alle har 100% frihet...
på det grunnlaget, hvis majoriteten som da sitter ved makten ikke ønsker at dette skal være lovlig, så får de nok viljen sin, om ikke stående, så hvertfall midlertidig, så... ja... Vi lever ikke i en logisk og objektiv verden, ergo blir ikke regler basert kun på objektive og logiske synsvinkler...
Vis hele sitatet...
Jo, men husk at forbud og påbud over tid påvirker kulturen.
Alle mennesker jeg kjenner er lagret i hodet mitt med ulike merkelapper etter hva som er typisk for dem. Mange av dem er homofile, men ingen av dem har det som identifiserende merkelapp - hvis jeg skulle valgt ut en typisk ting som karakteriserer ei av de jeg kjenner, så ville det være hennes gudommelige pianoferdigheter eller irriterende latter eller noe slikt, ikke det faktum at hun bor sammen med ei annen jente. Det er like unaturlig å tenke på folk som homofile som det er å tenke på dem som hetero: du vet at de er det, men du tenker ikke over det. Slik er det med alle som blir kjent med homofile mennesker; man blir kjent med mennesket, ikke legningen. Noe annet ville jo også være absurd!
Dessverre er det en del som av ulike årsaker aldri bli kjent med homofile mennesker, og således ekskluderer en signifikant prosentandel av verdens befolkning fra sin bekjentskapskrets. Disse vil dermed kun se legningen og handle deretter. Da får man i beste fall utsagn av typen "Har ikke noe imot homofili, men det er ekkelt, og hvis jeg se det blir jeg kvalm. De kan holde seg i skinnet eller holde seg hjemme". I verste fall gir folk uttrykk for at de ønsker dem henrettet av religiøse årsaker, slik som Baaaamse ga uttrykk for i en annen tråd og dermed fremprovoserte denne.

Her kommer poenget: hvis homofili er forbudt, så holder de normale, homofile menneskene seg hjemme. Da får ingen mulighet til å bli kjent med dem, og alle fordommene kan opprettholdes. De eneste man ser er "ekstremistene" som står på barrikadene. Disse er det ofte vanskelig å identifiosere seg med og lettere å mislike. Sosiale sanksjoner og vold blir mer akseptert mot dem som gruppe, fordi "alle" er enige om at de er ekle og teite. Og homsene sjøl blir enden enda mer, tja, "radikaliserte", eller så gjemmer de seg langt inne i skapene sine - vanlig menneskelig adferd. Hvis man derimot tvinges til å akseptere dem, i alle fall formelt, hvis diskriminering og hatkriminalitet blir slått hardt ned på - da er plutselig den vanligste negative reaksjonen man kan møte dem med milde sosiale sanksjoner som svak mobbing, ignorering og utskjelling. Under slike forhold blir det mer aktuelt å møte motparten med argumenter og åpenhet. Ekstremhomsene trenger ikke være like ekstreme og flere av den forsiktigere typen kryper frem frem fra mørket. Folk omgås dem på jobben, for det blir plutselig mulig å være både åpen om sin legning og i fast jobb! Og da begynner folk å innse at de faktisk er helt normale mennesker, utrolig nok. Kanskje gjør de unevnelige ting med hverandre på soverommene, men når sant skal sies - det er det mange heteroer som gjør også!
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_paraphilias

Dette er ganske typisk på et overordnet plan; på 60-tallet var "alle" hvite i sørstatene for segregering og Ku Klux Klan herjet og myrdet. På 90-tallet var det svært få som husket hva som egentlig var bakgrunnen for alt bråket; det fremstod som fjernt og surrealistisk. Disse holdningene hadde ikke endret seg på egen hånd! Jeg er motsander av tvang, men når folk får det for seg at deres egen frihet er verdt mer enn andres, så trenger de en oppvekker. Hvis disse holdningene er utbredt i samfunnet, så kan en slik oppvekker kun gis via politiske avgjørelser som blir håndhevet med makt. I en periode.

Derfor er det veldig viktig at man passer på å ha et diskrimineringsvern som blir håndhevet, for da kan vi kanskje håpe at paragrafene blir overfløde om en generasjon eller to.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Alle disse paradene ja. Ikke bare for homser, men for alt annet rart. Skal vi begynne å ha parader for hvite, heterofile menn også? Og en for svarte. Og en for kvinner som ikke har barn. Og en for de med rødt hår. Og en for jomfruer...

Slutt med disse jævla paradene for alt mulig piss. Eventuelt gjør det på en øde øy hvor de ikke plager alle andre.
Vis hele sitatet...
La meg spørre: Er du hvit og heterofil tilfeldigvis? Uansett hva svaret ditt er virker det ikke som om du klarer å sette deg inn i situasjonen til en gruppe mennesker som er forfulgt og trakassert, og som mange har fordommer mot.

Amal Aden har nettopp fått en kronikk publisert i Aftenposten. Anbefaler deg sterkt å lese den, for den gir et lite innblikk i dagens tilstand (spesielt med tanke på homofile muslimer i Norge) og hva paraden betyr for enkelte.
Sist endret av Nichotin; 3. juli 2013 kl. 10:21.
Til dem som finner det frastøtende at homofile par utfører kjærlighetens handlinger, vil jeg foreslå noen runder med god gammeldags homseporno. Dere venner dere etter hvert til synet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg driter i det. Om Ole nedi gata liker å få den i toern driter jeg i vel, og det bør vel være slik for alle. Hvertfall i Norge der vi har hele den "pass på dine egne saker" mentaliteten.
Homofili er greit.

Det jeg hater er "skruller", som har en tendens til å være homofil. Makan til barnslige mennesker. TIPPER det er der folk har fra at homofili er skuespill.