Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 8614
for mellom 15-16 timer siden dro jeg i meg 1 gram hasj (rimlig stærk hasj)
nå sitter jeg her med en brekt finger og skal på sykehuset om 1-3 timer, de skal ta blod-prøve av meg, har ikke noen erfaring med dette, kan de se at jeg har dratt i meg hasj?

takk for alle svar!
Tviler på om de sjekker, men hvis de gjør det er det uansett lite du kan gjøre med det. Lykke til
Sist endret av olli408; 4. september 2010 kl. 15:59.
De har taushetsplikt og vil ikke varsle politiet. Verste er vel at legen gir deg en liten moral-lekse om at droger skader deg.
Sist endret av Kinseek; 4. september 2010 kl. 16:00.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Helsepersonell har taushetsplikt. Litt rusbruk er på ingen måte nok til å oppheve den taushetsplikta.
Nei, tror ikke de vil sjekke blodet for hasj og andre rusmidler. Helsepersonell har vel også taushetsplikt?
Nei nei, de skal ta en vanlig blod-prøve for og sjekke CRP'n min, kan de se det der? sorry hvis dette var ett dumt spørsmål, er helt ny til rusmidler.
Tror ikke de finner noe, med mindre de leter bevist etter bruk av hasj. Dette går nok bra skal du se
Sitat av black_star Vis innlegg
Nei nei, de skal ta en vanlig blod-prøve for og sjekke CRP'n min, kan de se det der? sorry hvis dette var ett dumt spørsmål, er helt ny til rusmidler.
Vis hele sitatet...
Hvis de vil så KAN de se det, men de skal ikke gjøre det nei.
Som sagt så har de taushetsplikt.

Tror du bare kan roe deg helt ned
De tester deg ikke opp mot diverse nark sånn helt uten videre, så slapp av.
Sist endret av Joachimsen; 4. september 2010 kl. 16:06.
haha digger dere folkens dere er greie, takk :P
Velkommen til forumet btw

Hva skjer hvis de finner det og sier det til politiet?
Kan man saksøke/få penger eller noe da?
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Velkommen til forumet btw

Hva skjer hvis de finner det og sier det til politiet?
Kan man saksøke/få penger eller noe da?
Vis hele sitatet...

Akkurat det du skriver får meg til å tenke på det amerikanske rettsystemet og tilstandene der. Saksøk få penger, griske til seg mest mulig. Men nei, tviler på at du har en spessielt sterk sak. Og som sagt ovenfor, så har de bare lov til å innhente opplysninger som er nødvendige.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Hva skjer hvis de finner det og sier det til politiet?
Kan man saksøke/få penger eller noe da?
Vis hele sitatet...
De vil ikke si det ettersom de har taushetsplikt.

Om de skulle det kunne du nok saksøke ja.

Jeg tror heller ingen person har blitt arrestert for at politiet oppdaget tidligere rusmisbruk (og som ikke hadde noe med kjøring eller tjeneste i forsvaret og slikt). Går du til politiet og sier at du brukte kokain på fest for 2 uker siden tror jeg lite skjer...
Sist endret av Kinseek; 4. september 2010 kl. 16:14.
Knakk du fingeren under rusen? Hørtes ut som bra hasj du har fått tak i
Slapp av mann, hvorfor skulle de sjekke om du har røyka hasj fordi du har en brekt finger..?
Tar de blodprøve ved brekt finger i det hele tatt..?

http://www.rustelefonen.no/index.php...=307&Itemid=40

Hasj spores kun i timer i blodet. I urinen kan det spores i uker.
Dette er avhengig av styrke på stoffet, hyppigheten av intak og din fysiske
tilstand.
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Fra Helse og Omsorgsdepartementet:

3 Helsepersonells taushetsplikt
3.1 Taushetspliktens formål m.m.

Taushetsplikten i helsetjenesten verner om private interesser, og dens begrunnelse er ønsket om beskyttelse av personlige forhold og den private sfære. Taushetsplikten er et sentralt element i personvernet.
Blant annet er det viktig for personvernet at opplysninger ikke brukes til andre formål enn det opplysningene er innhentet for.

Formålet med helsepersonells taushetsplikt er å sikre befolkningens tillit til helsetjenesten og helsepersonell slik at personer ikke unnlater å oppsøke helsetjenesten for å få helsehjelp i frykt for informasjonsflyt.

Edit: Hvorfor ble mitt helt identiske innlegg slettet?
Sist endret av duzzyd; 4. september 2010 kl. 16:38.
Sitat av steinarr Vis innlegg
Slapp av mann, hvorfor skulle de sjekke om du har røyka hasj fordi du har en brekt finger..?
Tar de blodprøve ved brekt finger i det hele tatt..?
Vis hele sitatet...
Han skriver, som du ser, at de skal ta CRP-test. Det gjør de nok for å sjekke om det har blitt noen infeksjon eller noe sånt. (Hvis det er et åpent brudd)

De kan absolutt ikke se at du har røyka hasj på en sånn test. Hvis hasjen var ordentlig god, burde de jo kunne se det på deg uansett, men care!
Sitat av black_star Vis innlegg
for mellom 15-16 timer siden dro jeg i meg 1 gram hasj (rimlig stærk hasj)
nå sitter jeg her med en brekt finger og skal på sykehuset om 1-3 timer, de skal ta blod-prøve av meg, har ikke noen erfaring med dette, kan de se at jeg har dratt i meg hasj?

takk for alle svar!
Vis hele sitatet...
Du har ingen ting å bekymre deg for
Man finner bare THCen i kroppen om de er ute etter å finne det, noe som de ikke er siden du bare har knept en finger.

Har erfaring med pissing, blodprøver o.l., vært i situasjonen din xxx antall ganger
Sist endret av imba; 4. september 2010 kl. 16:53.
Etter en overdose en gang våknet jeg opp på sykehuset. Da spurte doktoren om hva stoffet på flaska var. Jeg fortalte de hva det var og han gikk av gårde med det. En måned senere ringte de fra politiet og jeg måtte forklare meg Så aldri våkn opp på sykehuset etter en overdose mens du er i besittelse av masse dop.

Jeg har tatt blodprøver ved flere anledninger mens jeg har hatt thc i blodet, aldri hørt at de har merket noe som helst. Så er ingen ting å bekymre seg for. Tror målet med blodprøvene er å finne ut om man bruker knark for at de skal legge merke til det.
Sist endret av Wisternoff; 4. september 2010 kl. 17:27. Grunn: over til poenget
Sitat av black_star Vis innlegg
Nei nei, de skal ta en vanlig blod-prøve for og sjekke CRP'n min, kan de se det der? sorry hvis dette var ett dumt spørsmål, er helt ny til rusmidler.
Vis hele sitatet...
CRP er til info en test de gjør for å se hvor mye virus infeksjon det er i blodet. Alt under 10 er ok, alt over så det ikke ok. Hadde lungebetennelse og influensa for noen år tilbake og da fant de CRP på nesten 200. Litt forkjølet har kanskje en CRP på 10-30 ellerno.
Det er ikke mulig hvis man KUN sjekker CRP å finne ut om du har røyka hasj. Ville likevel sagt det til legen.
Sitat av Wisternoff Vis innlegg
Etter en overdose en gang våknet jeg opp på sykehuset. Da spurte doktoren om hva stoffet på flaska var. Jeg fortalte de hva det var og han gikk av gårde med det. En måned senere ringte de fra politiet og jeg måtte forklare meg Så aldri våkn opp på sykehuset etter en overdose mens du er i besittelse av masse dop.

Jeg har tatt blodprøver ved flere anledninger mens jeg har hatt thc i blodet, aldri hørt at de har merket noe som helst. Så er ingen ting å bekymre seg for. Tror målet med blodprøvene er å finne ut om man bruker knark for at de skal legge merke til det.
Vis hele sitatet...
Og Hva var dette stoffet? GHB? Viss det var GHB så har de fortsatt ingen rett til å gjøre det men de fleste ville ha gjort det siden det blir sett på som moralsk riktig siden GHB er et såpass farlig og ustabilt stoff.
jada, drit bra hasj, faen den var dyr og xD 350 kr får 2 gram -.- men men den funka som faen hahaha xD lagde bong av flaske og folie
Du har ingenting og frykte. Røyket hasj hver dag i fjor, og var inne til alle slags blodprøver 1 gang i måned, og det ble aldri nevt av lege, og politi tok aldri kontakt. Som sakt, de finner ikke THC med mindre de leter etter det. Så dette kommer til og gå bra
God bedring btw
Hvis det er et ganske stygt brudd får man en god del smertestillende.

Da jeg fucka opp skulderen og kragebeinet lå jeg på 300mg Tramadol, 3000mg Paracet og valgfri mengde Ibux den første tiden. Jeg ble rimelig sløv av dette, så jeg tror nok ikke de tenker så mye over det hvis man kommer og er litt borte. Kroppen produserer nok også helt ekstreme mengder med Endorfiner når man har brukket noe.

Uansett, dette har ingen ting å si, for taushetsplikt (hvertfall i Norge) er veldig strengt, og det at man kommer og er litt skakk er ikke grunn til at legene/sykepleierene kan bryte denne taushetsplikten. Hvordan det er i andre land vet jeg ikke, men noe så uskyldig som dette er relativt safe i Norge.
tipper du er blitt roet nok ned nå. Kan fortelle deg at jeg har jobbet som sykepleier. Vi sjekker IKKE om folk har brukt hasj eller andre rusmidler. En standard CRP prøvde sjekker kun dette. CRP, hvite blodceller osv. for å sjekke om du har infeksjon i kroppen. Thats it. Ikke noe å stresse for
Når jeg utførte crp-tester i forsvaret så tok vi bare et lite stikk i fingern når vi skulle ha blod og fylte en bitteliten hylse. Som andre allerede har sagt, så er det c-reaktivt protein, som er noe du har i blodet for immunsystem. Om de er redd for at du har fått en infeksjon så tviler jeg på at at du vil få noe utsalg på crp, da det kan ta litt tid før den gir utslag (rundt 12t) om du i det hele tatt har fått en infeksjon.
Noen som vet hvor lang tid oxynorm og oxycontin er å oppdage på en blodprøve?
(tox-screen) Da de tar blodprøve kun får å finne ut hvilke stoffer du har tatt.
Kun brukt små doser 20mg osv. Max 1 gang i uka.
kommer nok strengt tatt ann på hvor gammel du er.
Sitat av mahogn Vis innlegg
kommer nok strengt tatt ann på hvor gammel du er.
Vis hele sitatet...
30 år. vekt er 53kg
Det er ikke til meg, men ei venninne. Hun tok en av mine oxynorm 20mg. og skal til legen neste uke å ta blodprøve. Vet ikke hvilken type blodprøve det er. Men dem ser da ikke at hun har tatt slike stoffer hvis det er en vanlig blodprøve?
Og en tox-screen kan hun vel bare nekte?

Har lest litt rundt på nettet, men det varierer så mye hva folk skriver. Noen sier 2 uker, andre sier 3-4 dager.

Takker for svar!
Du har ingenting å bekymre deg for mann. Om du hadde bestillt legetime, gått inn til legen din å ropt ut ''Jeg røyker harsj!'' så hadde du ikke vært fucked uansett. Taushetsplikt er det magiske ordet i denne sammenhengen.
Sitat av Liberty-Of-Mind Vis innlegg
Du har ingenting å bekymre deg for mann. Om du hadde bestillt legetime, gått inn til legen din å ropt ut ''Jeg røyker harsj!'' så hadde du ikke vært fucked uansett. Taushetsplikt er det magiske ordet i denne sammenhengen.
Vis hele sitatet...
Greit nok at de har taushetsplikt, men de noterer jo i journalen hva som skjer, og det kan få konsekvenser ved evnt. senere utskrivning av preparater?.

Og i saken her er det ei som har bukt av min narkotiske medisin(vi har samme fastlege). Det kan slå tilbake til meg også. Jeg må si hun stjal min medisin hvis det blir oppdaget. Noe som igjen ødelegger for henne.

Eller? Hvordan er reglene her? Jeg vet de ikke kan ta toc-screen bare sånn uten videre, pasient nå informeres om hva de leter etter osv. Og hun kan nekte.
Men det å nekte skaper jo mistanke.

Jeg ville egentlig bare vite hvor lenge sånn ca. det var oppdag-bart på en screening
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Kinseek Vis innlegg
De vil ikke si det ettersom de har taushetsplikt.

Om de skulle det kunne du nok saksøke ja.

Jeg tror heller ingen person har blitt arrestert for at politiet oppdaget tidligere rusmisbruk (og som ikke hadde noe med kjøring eller tjeneste i forsvaret og slikt). Går du til politiet og sier at du brukte kokain på fest for 2 uker siden tror jeg lite skjer...
Vis hele sitatet...
Jeg fikk 3000 i bot for å ha innrømet å røyka en joint på en fjelltur, helt sykt latterlig. Fant ut at det var best å innrømme bruk for å slippe å bli dratt med på blodprøve. De spurte om jeg røyka og når jeg røyka sist, så jeg sa bare at jeg røyka 3 uker i forveien på toppen av et fjell. Latteligste boten jeg noen gang har fått, kunne ikke gjøre noe annet en å ta d med et smil.
Man kan jo bli bøtelagt for å innrømme å ha røyka i Amsterdam også, sære jævla Norske regla
Sitat av EuroPalleJesus Vis innlegg
Jeg fikk 3000 i bot for å ha innrømet å røyka en joint på en fjelltur, helt sykt latterlig. Fant ut at det var best å innrømme bruk for å slippe å bli dratt med på blodprøve. De spurte om jeg røyka og når jeg røyka sist, så jeg sa bare at jeg røyka 3 uker i forveien på toppen av et fjell. Latteligste boten jeg noen gang har fått, kunne ikke gjøre noe annet en å ta d med et smil.
Man kan jo bli bøtelagt for å innrømme å ha røyka i Amsterdam også, sære jævla Norske regla
Vis hele sitatet...
Så hvorfor er det bedre å innrømme bruk?
Sitat av EuroPalleJesus Vis innlegg
Jeg fikk 3000 i bot for å ha innrømet å røyka en joint på en fjelltur, helt sykt latterlig. Fant ut at det var best å innrømme bruk for å slippe å bli dratt med på blodprøve. De spurte om jeg røyka og når jeg røyka sist, så jeg sa bare at jeg røyka 3 uker i forveien på toppen av et fjell. Latteligste boten jeg noen gang har fått, kunne ikke gjøre noe annet en å ta d med et smil.
Man kan jo bli bøtelagt for å innrømme å ha røyka i Amsterdam også, sære jævla Norske regla
Vis hele sitatet...
Norske regler gjelder også for nordmenn som befinner seg i utlandet, i tillegg til reglene i landet du befinner deg i, selvfølgelig.

Hvorfor innrømme røyking som skjedde tre uker i forveien? Rimelig lite smart.
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Norske regler gjelder også for nordmenn som befinner seg i utlandet, i tillegg til reglene i landet du befinner deg i, selvfølgelig.

Hvorfor innrømme røyking som skjedde tre uker i forveien? Rimelig lite smart.
Vis hele sitatet...
Som nevnt i det jeg skrev, for å slippe å bli dratt med inn til blodprøve.
De hadde razzia hos en kompis og alle som ikke innrømmet bruk ble tatt med inn.

Sitat av Don Veto Vis innlegg
Så hvorfor er det bedre å innrømme bruk?
Vis hele sitatet...
Hvis de har mistanke om at du har røyka, så blir man som regel tatt med til blodprøve med mindre man heller bare innrømmer å ha røyka litt.
Var stein som et uvær, så da er alt bedre enn å måtte havne på stasjon
Veldig offtopic.
Men hvis jeg f.eks. har drept en person, og sier det til legen min, har han enda den taushetsplikten han har med mindre alvorlige ting?
Sitat av Laxz0r Vis innlegg
Veldig offtopic.
Men hvis jeg f.eks. har drept en person, og sier det til legen min, har han enda den taushetsplikten han har med mindre alvorlige ting?
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig at han fortsatt har taushetsplikt, men det er vel heller tvilsomt at det kommer til å bli fulgt opp hvis han bryter den.
Men jeg mener å ha lest at leger har fritak fra taushetsplikten i særdeles grove tilfeller. Så jeg tror ikke du burde innrømme det drapet ;D
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av EuroPalleJesus Vis innlegg
Det er godt mulig at han fortsatt har taushetsplikt, men det er vel heller tvilsomt at det kommer til å bli fulgt opp hvis han bryter den.
Men jeg mener å ha lest at leger har fritak fra taushetsplikten i særdeles grove tilfeller. Så jeg tror ikke du burde innrømme det drapet ;D
Vis hele sitatet...
Søren! (10tegn)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
LaxzOr: Hvordan går det med drapsavsløringene hehe.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Jeg tror heller ingen person har blitt arrestert for at politiet oppdaget tidligere rusmisbruk (og som ikke hadde noe med kjøring eller tjeneste i forsvaret og slikt). Går du til politiet og sier at du brukte kokain på fest for 2 uker siden tror jeg lite skjer...
Vis hele sitatet...
Jeg har fått en bot for tidligere bruk(1-2 uker) av cannabis. Dette var dog med at de hadde razzia oss meg(fant ingenting) og jeg "måtte" ta en urinprøve.
Sitat av Dantie Vis innlegg
Jeg har fått en bot for tidligere bruk(1-2 uker) av cannabis. Dette var dog med at de hadde razzia oss meg(fant ingenting) og jeg "måtte" ta en urinprøve.
Vis hele sitatet...
Sånn er det så lenge det ikke bli avkriminalisert så kan vi bøtelegges så lenge vi har det i blodet, og det kan bevises bruk siden bruk er ulovlig.
Hvis man vet man har det i seg så er det like grit å bare innrømme det så slipper man å måtte lyge kunn for å bli dratt med inn til blodprøve.

En bot på 2-3000 kr er ikke vits å bli dratt med inn for å få, når man heller bare kan innrømme bruk og komme innom dagen etter å skrive under på forelegget.

Forutsatt at de ikke ser at du er kake stein der og da, og de finner en liten flis i lomma de.

Ærlighet kan man komme langt med og det gjelder også i klammeri med snuten, vi er jo bevisste at det vi gjør er ulovlig så hvorfor da giide å ta seg bryet med å være vanskelig, når vi vet at de har myndighet til å huke deg inn unsett.


Knowledge is alpha & omega when taking drugs! Fill your brain with all you can read!
som sagt MANGE ganger tidligere, ingen fare for deg

det som er med blodprøve på hasj ol. er prøver som må analyseres og du får ikke svar på stedet. tar du en crp har du svaret kort tid etterpå.
hvis du fyller ut den lappen som skal sendes med prøvene, så kan du prøve å se hva de krysser ut for analyse så vet du iallfall at du er fuckt hvis de krysser på en av tingene du har tatt.

i blodet så sitter thc 2-4 dager jeg har det aldri bitt tatt på blodprøve de gangene jeg hat tatt det passet bare på å slutte 2dager før prøvene som gikk fint.
ArbeidsledigProletar
Sitat av EuroPalleJesus Vis innlegg
Sånn er det så lenge det ikke bli avkriminalisert så kan vi bøtelegges så lenge vi har det i blodet, og det kan bevises bruk siden bruk er ulovlig.
Hvis man vet man har det i seg så er det like grit å bare innrømme det så slipper man å måtte lyge kunn for å bli dratt med inn til blodprøve.

En bot på 2-3000 kr er ikke vits å bli dratt med inn for å få, når man heller bare kan innrømme bruk og komme innom dagen etter å skrive under på forelegget.

Forutsatt at de ikke ser at du er kake stein der og da, og de finner en liten flis i lomma de.

Ærlighet kan man komme langt med og det gjelder også i klammeri med snuten, vi er jo bevisste at det vi gjør er ulovlig så hvorfor da giide å ta seg bryet med å være vanskelig, når vi vet at de har myndighet til å huke deg inn unsett.


Knowledge is alpha & omega when taking drugs! Fill your brain with all you can read!
Vis hele sitatet...
Den der filosofien er jeg faktisk helt uenig med deg i. Skal de ta noen så skal de få jobbe for det. Jo dyrere det er for politiet og staten, dess mer skader "the war on drugs" (cannabis)

Sammarbeid til det punktet at det kommer til skyldspørsmålet. Da nekter man, på alt. Man gir de heller ikke bevis.
Ble tatt for rundt 2 - 2.5 gram med virkelig bra pot. erkjente meg skyldig i besittelse,bruk og kjøp hva kan jeg vente meg i bot?
jeg nektet i starten og gjemte det på kroppen, de fant ingenting på meg før de sa de skulle ta meg ned til stajsonen på en grundigere kroppssjekk, da inrømte jeg det etter jeg blei lagt i jern og satt i bilen. har dette noe og si på bot/straff?
hvor mye kan jeg vente meg i bot??
Sist endret av phuckedup; 21. desember 2010 kl. 02:20.
Forelegget blir nok på 2500 - 5000. Dette varierer faktisk litt mellom politidistriktene.
Du innrømte jo til slutt at du hadde det på deg, så det vil du nok ikke få noe tillegg for.

Du kunne funnet dette ut helt selv ved å bruke søkefunksjonen. I stedet så opprettet du ikke bare ett nytt innlegg, men to, og det i forskjellige tråder. Det var litt unødvendig.
De vil ikke bry seg i det hele tatt tror jeg (om du har det i blodet, om du har det på deg kan det hende de beslaglegger)- Hilsen sykepleier
Sist endret av p0zz; 27. desember 2010 kl. 22:44.