Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 6295
Sjekket akkurat ut Typiskbi.com, BI sin ny informasjonsside..

Ble ikke akkurat imponert over hva som står der, eks. under karriere:

Telefonselger Vaskedame Taxi-sjåfør Hjemmeværende NAVer "Gründer" Mentalpasient Støvsugerselger Luksusfellen-deltaker Ballongselger på 17. mai Tigger Smugler Butikkmedarbeider Paradise Hotel-deltaker

Du glemte billettkontroll på skianlegg
Sist endret av MBTI; 17. februar 2013 kl. 21:59.
Ser ut som noen luringer har fikset på siden deres. Den virkelige siden finner du her: http://typiskbi.no/?WT.mc_id=BACHELOR_portal_bi_forside
Dette er jo åpenbart en køddeside som en tullbukk har laget.
Sitat av Vesuv Vis innlegg
Ser ut som noen luringer har fikset på siden deres. Den virkelige siden finner du her: http://typiskbi.no/?WT.mc_id=BACHELOR_portal_bi_forside
Vis hele sitatet...
Haha, synes luringene ga et mer realistisk bilde
Men dette er fortsatt seriøst, side 5. Intervju med siviløkonomen.

http://static.universitas.no/docs/pd...komstbilag.pdf

Siviløkonomen

Navn: Anita Victoria Tøraasen
Alder: 22 år
Studium: Siviløkonom på Handelshøyskolen BI
Ti favoritter
Musikk: House
TV: Two and a half men, Gossip Girl
Bok: Har ingen yndlingsbok
Film: P. S. I Love You
Nettsted: dn.no, fotballfrue.no
Utested: Emil & Samuel, Horgan’s
Drikke: Vin, kaffe latte
Mat: Sjømat
Reisemål: New York
Hobby: Kickboksing, pilates

– Hva er unikt med studentene på BI?
–Vi nok mer «dressed up» enn andre. På
forelesninger er det langt flere hæler og dressjakker enn joggebukser. Skolen er jo en jobb, og du
kommer ikke i joggebukse på jobb.
– Hva er det beste med å studere der?
– Jeg ville aldri være foruten miljøet her på BI.
Noe av årsaken til det gode miljøet er nok fadderuken, som er utrolig kul hos oss. Vi har et litt
større budsjett enn andre, så det blir konserter
og båtturer og litt mer opplegg.
...og det verste? Hva bør nye studenter passe seg for?
– Noe som er litt kjipt med BI er at det ligger
et stykke unna sentrum. Skal man for eksempel
ta taxi hjem fra studentbaren vår Shnas, kan det
fort bli dyrt. Av tips til nye studenter er mitt
første råd å unngå å gå med sekk. Det er noe det
verste du kan gjøre, og kanskje spesielt dersom
du er jente. Generelt synes jeg det er kleint å gå
med sekk når man er over tyve år gammel.
– Hvor og hvordan studerer du best?
– I stillesalen på BI. De fleste sitter der, og
du møter folk du kjenner. I eksamensperioden
bruker jeg espresso og snus til å komme meg
gjennom dagene.
– Hva liker dere BI-studenter å finne på?
–Vi liker å ta oss en fest! Det blir som oftest
nokså utagerende med hopping i sofaer og sånt,
og det hender ofte at ting blir ødelagt.
– Hvor drikker dere kaffe? Og hvor går dere ut?
– Det blir mye kaffedrikking på skolen. Ellers
er det ikke så mye å gjøre i Nydalen, vi drar ikke
på Storo-senteret liksom. Horgan’s er et typisk
sted å dra ut, vi tar torsdagsfylla der. Mange BIstudenter er fra vestkanten, så det er nok derfor
vi foretrekker den delen av byen. Selv har jeg for
eksempel vært lite ute på østkanten.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Spirituell; 17. februar 2013 kl. 22:19.
– Hva liker dere BI-studenter å finne på?
–Vi liker å ta oss en fest! Det blir som oftest
nokså utagerende med hopping i sofaer og sånt,
og det hender ofte at ting blir ødelagt.

Hahaha, er dette seriøst?
"Ansvarlig for "On air"-lampen hos Radio Norge" hahahahah
Sitat av happy violence Vis innlegg
– Hva liker dere BI-studenter å finne på?
–Vi liker å ta oss en fest! Det blir som oftest
nokså utagerende med hopping i sofaer og sånt,
og det hender ofte at ting blir ødelagt.

Hahaha, er dette seriøst?
Vis hele sitatet...
She lives:
http://hf.titansable.com/images/thumb/c/c7/456-04.jpg/180px-456-04.jpg
Sitat av UENorge Vis innlegg
She lives:
http://hf.titansable.com/images/thumb/c/c7/456-04.jpg/180px-456-04.jpg
Vis hele sitatet...
Hun der ser vi nok på forsida på SeOgHør om noen år som den store nye gullgraveren.

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Sist endret av ZELDUR; 17. februar 2013 kl. 22:32.
Men ganske morsomt egentlig det de har gjort med siden .

Men er BI virkelig så ille? Er det fullt av pappagutter som vokser opp til å jobbe deltid på brio ?

Jeg har tenkt å søke der neste år.....
Sitat av happy violence Vis innlegg
Men ganske morsomt egentlig det de har gjort med siden .

Men er BI virkelig så ille? Er det fullt av pappagutter som vokser opp til å jobbe deltid på brio ?

Jeg har tenkt å søke der neste år.....
Vis hele sitatet...
Denne filmen gir et godt inntrykk: http://www.youtube.com/watch?v=CG2UKlhV10w
Får dessverre ikke til å se den filmen der, sitter med mobilt brebånd....
Haha gøyal side, men så dritings har nok ikke markedsansvarlige hos BI vært. Men riktignok en god parodi på typiskbi.no
Sitat av UENorge Vis innlegg
She lives:
http://hf.titansable.com/images/thumb/c/c7/456-04.jpg/180px-456-04.jpg
Vis hele sitatet...
Jeg mistenker denne dama har "flykta" til Trondheim og kanskje går nå på NTNU.

Tror jeg så ei som lignet fryktelig på henne (med en type som var tæn og hadde sleik ved siden av henne), på Realfagsbiblioteket på Gløshaugen. Enten var det i fjor vår, eller i fjor høst, husker ikke nøyaktig.



(...) Kan godt hende hun har "stukket av" fra miljøet på BI Nydalen i Oslo, et miljø som skal man være ærlig ikke er så sunt for studentene.
fantastisk artig side, "støvsugerselger" hahaha
Vis dere legger nøye merke, vil dere se at den ene er et .no og den andre et .com. Prøv å gjett hvilken som er den rette.
Det intervjuet leste jeg for lenge siden. I ettertid kom det frem at det bare var en satire som spillet på folks fordommer mot BI.
Sitat av etse Vis innlegg
Det intervjuet leste jeg for lenge siden. I ettertid kom det frem at det bare var en satire som spillet på folks fordommer mot BI.
Vis hele sitatet...
Intervjuet med blondina du mener eller, i Universitas-avisa?
Sitat av happy violence Vis innlegg
Men er BI virkelig så ille? Er det fullt av pappagutter som vokser opp til å jobbe deltid på brio ?
Jeg har tenkt å søke der neste år.....
Vis hele sitatet...
Du er klar over at BI er en privatskole der man må betale ganske mye pr semester i skolepenger? Spørsmålet blir da om BI tilbyr en utdanning som er like bra eller bedre enn tilsvarende utdanninger som tilbys av det offentlige (noe jeg betviler).
Ja det intervjuet med blondina. Aner ikke hvor jeg leste det men kan meget gjerne vært i universitas.
Sitat av etse Vis innlegg
Det intervjuet leste jeg for lenge siden. I ettertid kom det frem at det bare var en satire som spillet på folks fordommer mot BI.
Vis hele sitatet...
Det du sier der stemmer ikke, hun stod frem i DN i etterkant og sa dette "Måten teksten var konstruert på fikk meg til å fremstå uheldig, og flere av svarene mine var tatt ut av kontekst og misforstått, sier hun." Selvinnsikt er en fin ting. Hele intervjuet er her: http://www.dn.no/talent/article2210033.ece
____________________
Det er på tide å gi seg med denne enorme konservative holdningen om at det er kun rikmannsgutter som går på BI. BI representerer ikke lenger kun mennesker med god råd. F.eks er det bare å ta en titt på hvilken utvikling de forskjellige studiestedene har fått i løpet av årene. En haug med innvandrere og folk i fra alle mulige samfunnslag.

Som en professor uttalte det. "BI samler personer i fra alle samfunnslag, som går med den morsomme forventningen om at de alle vil ende opp som tidenes ledere"
Har to onkler som begge driver hver sin bedrift, og de har fortalt meg at de er ekstremt misfornøyde med de som de har ansatt via BI. De har ekstremt dårlig faglig kunnskap til tross for gode karakter (noe som tyder på at skolen svikter) og det er ofte svært dårlig arbeidsinnsats og generell tafatthet. Det gjelder sikkert ikke alle, men det gjelder nok flerparten. Har hørt rykter om flervalgstest på mattematikk, noe som er skremmende.
Litt off-topic, men:
Ikke undervurder flervalgstester innen matematikk, men med ca 1 minutt besvarelsestid per spørsmål får man virkelig testet elevers evne til å gjøre kjappe logiske resonement. Og da vet man om en elev håndterer matematikk flytende eller er nødt til å anstrenge seg.
Sist endret av Katalysator; 18. februar 2013 kl. 00:05.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Litt off-topic, men:
Ikke undervurder flervalgstester innen matematikk, men med ca 1 minutt besvarelsestid per spørsmål får man virkelig testet elevers evne til å gjøre kjappe logiske resonement. Og da vet man om en elev håndterer matematikk flytende eller er nødt til å anstrenge seg.
Vis hele sitatet...
Etter det jeg har hørt er det vanlige mattespørsmål uten tidsfrist med papir, bare at du har 3 alternativer som kan være svaret. For eksempel på en legning som du vanligvis burde løse enkelt, vil du ha muligheten til å se på alternativene for hjelp. Idiotisk hvis det stemmer.
Sitat av Znusken Vis innlegg
Etter det jeg har hørt er det vanlige mattespørsmål uten tidsfrist med papir, bare at du har 3 alternativer som kan være svaret. For eksempel på en legning som du vanligvis burde løse enkelt, vil du ha muligheten til å se på alternativene for hjelp. Idiotisk hvis det stemmer.
Vis hele sitatet...
Eneste oppgaven man kan sjekke svaralternativene er en ligning vi hadde. Det er fire svaralternativer, og svaralternativene er såpass like at man må regne ut 19/20 oppgaver. Denne eksamenen teller 20 % av mattekarakteren, de resterende 80% er fra vårens eksamen som ikke er flervalg.

Personlig mener jeg at BI ikke virker noe dårligere, de har gode forelesere og en haug med bedriftspresentasjoner som gjør det mulig å få kontakter.
Grunnen til at det er mange dårlige elever er jo at de slipper inn mange og har derfor lavt opptakskrav.

Det er rett at det er masse sosser på BI, mange blir det av å gå der, men et nødvendigvis ikke en pappa-gutt. Det er en haug med innvandrere der, og masse såkalte nerder også.

BI er forøvrig ikke veldig dyrt, sammenlignet med mange kreative fag som kan koste opp mot 50.000 per semester. Fasilitetene på BI koster litt, og elevene får etter min mening en del for pengene.

Beklager lang post, ville bare oppklare et par ting som er nevnt i tråden.
Nå er siden nede... Har de fått en god slant av BI mon tro?

Til debatten over her. BI er mer praktisk rettet mens NHH mer teoretisk rettet. Skrev et lite innlegg i går om BI vs NHH-debatten og hvorfor BI blir sett ned på: http://freak.no/forum/showpost.php?p...4&postcount=10
Sist endret av Spirituell; 18. februar 2013 kl. 13:13.
Sitat av Znusken Vis innlegg
Har to onkler som begge driver hver sin bedrift, og de har fortalt meg at de er ekstremt misfornøyde med de som de har ansatt via BI. De har ekstremt dårlig faglig kunnskap til tross for gode karakter (noe som tyder på at skolen svikter) og det er ofte svært dårlig arbeidsinnsats og generell tafatthet. Det gjelder sikkert ikke alle, men det gjelder nok flerparten. Har hørt rykter om flervalgstest på mattematikk, noe som er skremmende.
Vis hele sitatet...
"Karakterbestikkelser på BI, takk pappa, jeg er såååå glad i dæi" ^_^
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Nå er siden nede... Har de fått en god slant av BI mon tro?

Til debatten over her. BI er mer praktisk rettet mens NHH mer teoretisk rettet. Skrev et lite innlegg i går om BI vs NHH-debatten og hvorfor BI blir sett ned på: http://freak.no/forum/showpost.php?p...4&postcount=10
Vis hele sitatet...
Tror heller han har blitt truet med ditt og datt, tviler på at en nettside som sverter ryktet til BI/bedrift er lovlig.
Sist endret av Spelly; 18. februar 2013 kl. 14:15.
Der har E24 plukket opp saken: http://e24.no/jobb/nhh-studenter-nar...enter/20336220 "NHH-studenter narrer BI-studenter"
For det første så må jeg få si at grunnlaget for å lage siden blir alt for tynt fra NHH studentene sin side.
Det skremmer meg at studenter på en av norges mest annerkjente skoler ikke bruker det pensum de har lært, men senker seg til et slik lavmål, som igjen går utover mange parter.

På siden som studentene laget har de regelrett kopiert flere essensielle ting som ikke kan avfeies på grunnlag av en konkurranse mellom to studentforeninger/supporter grupperinger iforbindelse med Bergensbaneløpet.
(som forøvrig er en konkurranse mellom de to skolene)

For det første så har de designet en side slik at leseren skulle få inntrykk at det er Handelshøyskolen BI som står bak. Her har de brukt hjelpemidler som logo og regelrett kopiert designet og layout fra den ekte siden.
I tillegg til dette har de publisert bilder av tidligere BI studenter uten deres samtykke.
Ikke nok med det så har de linket til NAV ved hjelp av misvisende tekst.

Når denne supportergjeng-lederen videre sier at det var en humorinspirert greie samt at han stenger det på bakgrunn av "dårlig" stemning fra administrasjonen på BI og at kamerater har fått sagt sin meninger, viser det bare en umodenhet som ikke kommer noen av utdanningsinstitusjonene til gode.

Som fungerende kommunikasjonsdirektør ved Handelshøyskolen BI sier så er dette et klart brudd på både åndsverkloven slik jeg ser det. Da sidene var iøyenfallende veldig like, i tillegg til at BI sin logo har blitt brukt uten skolen sin godkjennelse.
Jeg mener også at det er sjikanering mtp de bildene som ble brukt uten godkjennelse av hvert enkelt individ. Slike ting er pensum allerede i førsteklasse å da er det merkelig at dette ikke har vært i bakhodet til de involverte.

Det at de la ved en gmail dersom BI ville gjøre endringer eller ta bort noe bilder blir alt for tynt. Det virker som de har slengt adressen på og hatt følgende sitat i baktankene: "det er bedre å be om tilgivelse enn tillatelse"
Jeg håper at BI går videre med den saken for denne sverter skolen på en negativ måte.