Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1693
Har sett den på kickstarter. Er det det samme som bootable flash drive?
Det er et OS inne på minnepennen som brukes når man starter pcen i stede for Windows/OSX/Linux
Lunch's Avatar
Trådstarter
61 2
Takk for svaret,så d.v.s at det er bare bootable flash drive?
Skjønner ikke hvorfor de sier "Like PC On Your Wrist" og ikke "Like OS ...". Det skal jo mye til for å kalle den Personal Computer. Eller er det bare markedsføring?
Sitat av Lunch Vis innlegg
Takk for svaret,så d.v.s at det er bare bootable flash drive?
Skjønner ikke hvorfor de sier "Like PC On Your Wrist" og ikke "Like OS ...". Det skal jo mye til for å kalle den Personal Computer. Eller er det bare markedsføring?
Vis hele sitatet...
Hva høres best ut?
1) "Like a PC on your wrist"
2) "Like an operating system on your wrist"

Jeg stemmer for #1, og at dette er markedsføring.
Lunch's Avatar
Trådstarter
61 2
Sitat av s1gh Vis innlegg
Hva høres best ut?
1) "Like a PC on your wrist"
2) "Like an operating system on your wrist"

Jeg stemmer for #1, og at dette er markedsføring.
Vis hele sitatet...
Her har du rett, selv om du brukte "operating system" isteden for bare OS. Men poenget mitt er at de selger PC TILBEHØR og kaller den for ekte PC. Betyr det at hvilken som helt tulling kan begynne å selve ps3 kontrollere og si "Like a PS3(psp) in your hand"
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Er ikke poenget her at man skal kunne plugge inn USB'en i en hvilken som helst PC og fortsette med whatever du gjorde tidligere? At dokumentene dine lagres, men du trenger en PC for å bruke stick'en.
Ser ikke helt poenget med dette, prøver de og selge en Linux distro på en minnepenn? Det har jeg jo hatt lenge...
Lunch's Avatar
Trådstarter
61 2
Sitat av fredeve Vis innlegg
Ser ikke helt poenget med dette, prøver de og selge en Linux distro på en minnepenn? Det har jeg jo hatt lenge...
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det jeg prøver å si. De sier at det lagde noe nytt. Men det har allerede eksistert i flere år og de til og med kaller det for ekte PC.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Vel, tingen er vel at de har designet den som et armbånd.
Sitat av Melcor Vis innlegg
Vel, tingen er vel at de har designet den som et armbånd.
Vis hele sitatet...
Det har også eksistert lenge: link.
Sitat av Lunch Vis innlegg
Her har du rett, selv om du brukte "operating system" isteden for bare OS. Men poenget mitt er at de selger PC TILBEHØR og kaller den for ekte PC. Betyr det at hvilken som helt tulling kan begynne å selve ps3 kontrollere og si "Like a PS3(psp) in your hand"
Vis hele sitatet...
Jeg lurer på hvor du får det fra at de kaller det en pc.
Jeg kan ikke se noe tegn til det, tvert imot så er det jo helt åpenbart at de markedsfører det som en usb-stick med OS. Det kommer helt klart fram i videoen og det er overskrifta på siden du linket til.
Bootable from a PC or Mac, StormFly is a secure, super-fast USB 3.0 with an Operating System, built into a cool wristband.
Vis hele sitatet...
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg lurer på hvor du får det fra at de kaller det en pc.
Jeg kan ikke se noe tegn til det, tvert imot så er det jo helt åpenbart at de markedsfører det som en usb-stick med OS. Det kommer helt klart fram i videoen og det er overskrifta på siden du linket til.
Vis hele sitatet...
Hvis du ser videoen kommer det klart frem.

"It's like my own computer"
"I don't need a laptop, I got my StormFly"
etc.

Dem sier at ungene ikke trenger egne pc'er da de har en usb'stick. . .
Sitat av Melcor Vis innlegg
Hvis du ser videoen kommer det klart frem.

"It's like my own computer"
"I don't need a laptop, I got my StormFly"
etc.

Dem sier at ungene ikke trenger egne pc'er da de har en usb'stick. . .
Vis hele sitatet...
Jeg har sett videoen og hvis man ikke tar enkelte setninger helt ut av sammenheng så er ingen tvil om hva de mener.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg har sett videoen og hvis man ikke tar enkelte setninger helt ut av sammenheng så er ingen tvil om hva de mener.
Vis hele sitatet...
Jaja, en hver tumsing kan vel se at en usb-stick ikke kan replace en pc, men ordrett er det nok det de sier.
Sitat av Melcor Vis innlegg
Jaja, en hver tumsing kan vel se at en usb-stick ikke kan replace en pc, men ordrett er det nok det de sier.
Vis hele sitatet...
Dette er litt som historien om bestemor på 80 som bestiller seg Internett, men som ikke er klar over at man trenger en pc for å bruke det.
Hvis dere virkelig ikke forstår begrepene som brukes på den kickstarter siden så tror jeg problemet kan være engelskkunnskapene deres og ikke missvisende reklame.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Mith Vis innlegg
Dette er litt som historien om bestemor på 80 som bestiller seg Internett, men som ikke er klar over at man trenger en pc for å bruke det.
Hvis dere virkelig ikke forstår begrepene som brukes på den kickstarter siden så tror jeg problemet kan være engelskkunnskapene deres og ikke missvisende reklame.
Vis hele sitatet...
Jeg tror at engelskkunskapene mine er gode nok, og jeg forstår hva de mener.
Jeg bare kritiserer ordvalgene deres og hvordan de legger det frem.
Sitat av Melcor Vis innlegg
Jeg tror at engelskkunskapene mine er gode nok, og jeg forstår hva de mener.
Jeg bare kritiserer ordvalgene deres og hvordan de legger det frem.
Vis hele sitatet...
Ved å ignorere overskrifter, helheten og den faktiske meningen og istedet trekke enkelte setninger ut av sammenheng, setninger unger sier for å prøve å forklare hva de selv mener er bra med produktet?
Det vil jeg si er rimelig latterlig kritikk, men men.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
"StormFly: Like a PC on your wrist."

Er da den første overskriften som jeg ser. Vet ikke om jeg ignorerte den eller ikke jeg?

Men ser ikke at denne "diskusjonen" mellom oss går noen vei, så jeg tror jeg bare får gå stille vekk nå.
Sitat av Melcor Vis innlegg
Hvis du ser videoen kommer det klart frem.

"It's like my own computer"
"I don't need a laptop, I got my StormFly"
etc.

Dem sier at ungene ikke trenger egne pc'er da de har en usb'stick. . .
Vis hele sitatet...
->

Sitat av StormFly
"If I'm at school, I find whatever computer's free, I plug in my stormfly, reboot, and bam - MY operating system, MY information and MY games."

"Some of my friends have laptops that they need to drag around, but for me - I have it right here on my wrist."

"If I take my stormfly to my dads office, I can use one of his computers without him freaking out"

"I can also take it home and use it on the family computer"
Vis hele sitatet...
Synes som Mith at det kommer relativt klart frem at det er noe man kjører via en PC / Mac. Den ene gangen de ikke nevner å koble det til en PC, er det kun for å illustrere at man ikke trenger en personalisert laptop å drasse rundt på; man kan koble den til en hvilken som helst pc.