Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1425
Har jobbet med rap en stund nå, og gjorde ferdig en sang her om dagen som jeg føler at er offentligheten verdig!

http://www.youtube.com/watch?v=OyUtuRJqvcw

Ønsker å få konstruktive tilbakemeldinger og om jeg kunne gjort noe bedre osv.

Tusen takk!
Først begynte jeg å lure på om det var Justin Bieber som hadde begynt å rappe, men plutselig satt låten som et skudd!
Nå er jeg ingen ekspert, men det skulle ikke forundre meg om du når langt med riktig oppfølgning, for dette syns jeg var virkelig bra!
Hvis du ikke har noe i mot at jeg spørr, hvor gammel er du :?

Fin flow, bedre Engelsk uttale enn mye annet jeg hører komme ut i det vesle landet her
Får en tommel opp fra meg i hvert fall =)
Stå på, og post gjerne mer etterhvert når du føler du har fler sanger klar.
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Takk for svar!

Jeg er forkjølet så høres kanskje litt mer barnslig ut i stemmen enn vanlig, men stemmen min er ikke langt unna i normal tilstand heller, er 18

Flere? Har sitti i spenning på svar fra dere freakere der ut, cmon! HIT ME!
Stemmen din mens du synger er det ingenting å si på, jeg tenkte mer på pratingen i begynnelsen.
Har hørt på låten din en god del ganger i løpet av de to siste dagene.
Fin flow, bra beat og god stemmebruk. Positivt overrasket for en gangs skyld.
Synes vokalen drukner litt i mixen til tider, men du har definitivt potensiale som rapper! Er det du som har laget beaten?
Forferdelig mixet, og hva er greia med effekten på stemmen din? Du høres jo ut som en smurf. Det siste jeg sa nå er kanskje ikke så konstruktivt riktig, men det ligger noe i det. Du kan nok rappe bra om du vil og skrive bra tekster, men dette er for meg et forsøk på å komme fram i lyset og gjøre en låt folk kan like. Gjør det DU føler, ikke skriv tekster fulle av klisjeer som du har i denne låta her, og kom med noe originalt. Sorry, men jeg er lei av "reach the top of the sky and wave your hands up for me blalblbalabllba" greia. Underground uten klisjeer men ting som betyr noe er det beste uansett, og når du ikke har kommet lengre enn å være underground, hvorfor late som at du er noe mer? Jeg vil ikke være slem og gi deg dårlig selvtillit og sånne ting, jeg bare sier det jeg føler. Tenk på at musikken din er et instrument for å få fram dine meninger. En slags tale til folket som hører på. Dette er veldig viktig, og jeg håper det får deg til å tenke. Når du først har sjansen til å skrive og lage musikk til folk som vil høre det, vil du velge å si noe som får folk til å tenke, le, føle din historie, eller vil du de bare skal ha en låt å danse til? Om du er ute etter det siste, kan du for min del bare glemme å fortsette med hip-hop for det er ikke det det handler om.
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Til alle sammen, takk for at dere har tatt dere tid til å høre gjennom sangen og kommentere! Jeg setter stor pris på all slags kritikk, så TUSEN TAKK!

Lachrymology:
Jeg forstår at du tenker som du tenker og jeg kan skjønne frustrasjonen din over at det er et forsøk på å være "mainstream". Jeg lagde låta for at den skulle være noe alle kunne høre på og lære av, sangen er min historie, har hatt problemer med rus og kriminalitet i en del år, og fått revet meg ut. Dette er min "Made it" sang. Jeg vil at folk skal føle det, få styrke og vekke en følelse av seier og gir folk følelsen av at alt er mulig uannsett. Det er selve grunntanken bak hele sangen. Men du er ikke den første som stiller deg kritisk over mainstream preget.

Videre vil jeg også si at jeg høres ut som en smurf til vanlig også, er ikke store karen og har en veldig spesiell stemme som kan høres veldig lys og barnslig ut. Men jeg setter pris på ordene og tankene dine som du deler med meg, skal tenke over det du har sagt.

Ellers vil jeg også oppmuntre flere til å sjekke ut sangen min, høre dne, føle den og gi kommentarer!

Takk
Sitat av Istra Vis innlegg
Til alle sammen, takk for at dere har tatt dere tid til å høre gjennom sangen og kommentere! Jeg setter stor pris på all slags kritikk, så TUSEN TAKK!

Lachrymology:
Jeg forstår at du tenker som du tenker og jeg kan skjønne frustrasjonen din over at det er et forsøk på å være "mainstream". Jeg lagde låta for at den skulle være noe alle kunne høre på og lære av, sangen er min historie, har hatt problemer med rus og kriminalitet i en del år, og fått revet meg ut. Dette er min "Made it" sang. Jeg vil at folk skal føle det, få styrke og vekke en følelse av seier og gir folk følelsen av at alt er mulig uannsett. Det er selve grunntanken bak hele sangen. Men du er ikke den første som stiller deg kritisk over mainstream preget.

Videre vil jeg også si at jeg høres ut som en smurf til vanlig også, er ikke store karen og har en veldig spesiell stemme som kan høres veldig lys og barnslig ut. Men jeg setter pris på ordene og tankene dine som du deler med meg, skal tenke over det du har sagt.

Ellers vil jeg også oppmuntre flere til å sjekke ut sangen min, høre dne, føle den og gi kommentarer!

Takk
Vis hele sitatet...
Jeg ville heller høre tekster som er inspirert av det noen har opplevd, uten den "made it" greia. Men herregud, jeg kan ikke dømme teksten din, det er jo ingen andre enn deg selv som kan føle om den er riktig eller ikke. Jeg bare tenker at, om du noen gang skal skrive en made it låt, så skriv den etter du virkelig har oppnådd å gå fra å være en no-one til å være noen folk som ikke kjenner deg vet hvem du er. Jay-Z kan skrive made-it låter liksom... Dreamon som faktisk har som konsept å skrive at han har fulgt drømmen sin og klart det, har jo babla om dette siden han i det hele tatt sang sin første sang. Det blir liksom litt uoriginalt og uekte, for meg.
Dessuten, tenk på alle tekstene du kan ha av alt du har opplevd, i steden for å ha alt i en tekst. Et helt liv trenger flere enn en tekst for å beskrive det som har skjedd. Jeg er sikker på at tekstene dine har blitt bedre om du har konsentrert deg mer i detalje om hver historie.

Det er vanskelig å forklare, og jeg synes det er vanskelig å gi kritikk til folk for musikk de lager, spesielt tekster, siden det du gjør er noe du gjør fordi du elsker det, fordi du syns det er kult, og ikke minst at du legger en del av sjela di inn i lyrikk. Og det er på en måte ingen andre enn deg selv som har noe å si på hva du vil ha i tekster og hvordan du lager musikk. Gjør det du føler du vil, så får folk mene hva de vil. Jeg lager masse musikk jeg er hundre prosent sikker på at ingen vil like, men jeg digger det, og det holder for meg.

Og det med smurfestemmen, jeg disser ikke stemmen din, det er den du er født med og ingen kan gjøre noe med den (det er bare kult at du har en original stemme), men jeg kan klart høre at det er en eller annen effekt som har gått feil. Det høres litt sånn "space-designet" ut.
Jeg tenkte med en gang jeg så posten din, nok en som prøver å legge ut helt forferdelig musikk, men faktisk det var veldig bra. fin flyt, fin engelsk utale, men som noen nevner drukner stemmen din litt i beaten, litt synd egentlig men dette bør du virkelig oppfølge videre, Om du du ikke får noe napp i musikk bransjen kanskje du skulle prøvd å melde deg på noe talent program for å få foten innenfor døra? just sayin.

dette klarer du

-CoZ
Sitat av Cozativity Vis innlegg
Jeg tenkte med en gang jeg så posten din, nok en som prøver å legge ut helt forferdelig musikk, men faktisk det var veldig bra. fin flyt, fin engelsk utale, men som noen nevner drukner stemmen din litt i beaten, litt synd egentlig men dette bør du virkelig oppfølge videre, Om du du ikke får noe napp i musikk bransjen kanskje du skulle prøvd å melde deg på noe talent program for å få foten innenfor døra? just sayin.

dette klarer du

-CoZ
Vis hele sitatet...
Har man talent blir man oppdaget uansett. Man trenger ikke selga sjela si for et idiotisk reality-program på TV2 der mister alle rettigheter. Man må legge ut musikk på internett, spille konserter og virkelig jobbe for å få oppmerksomhet. Hugser du egentlig noen av de som har vunnet idiot-program som Idol, X-Factor og slike ting, med få unntak som Kurt Nilsen? Og om de fortsatt er "kjente" er det på grunn av Se&Hør og agurknyheter på DB og VG. Hip-hop handler ikke om å bli kjent. Det handler om å jobbe drithardt på musikken sin, fordi man elsker det, og det er først da man har en sjanse. Talentprogram er den mest "idiotiske" snarveien som finnes. Er en grunn til at de "beste" aldri er på skjermen din på fredagskvelden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Denne låta var chill!
Fin flow og beaten er rett og slett bra fengende!
Veldig, veldig bra!

Starten var kanskje litt klein, men selve rappen er utrolig god!

Go take 'em! Lykke til videre!
Sitat av Knask Vis innlegg
Først begynte jeg å lure på om det var Justin Bieber som hadde begynt å rappe
Vis hele sitatet...
Yes, he have
synes det var veldig kjedelig,og har hørt det før fra veldig mange andre noobs. fett å synge uansett