Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  160 27652
Nice, virkelig et godt påfunn! Nesten så jeg hadde gjort det selv :P
Du får gi det et navn og starte en trend ellernoe. Note-hoocking?
Sitat av visualn00b Vis innlegg
Nice, virkelig et godt påfunn! Nesten så jeg hadde gjort det selv :P
Du får gi det et navn og starte en trend ellernoe. Note-hoocking?
Vis hele sitatet...
Kunne jo skrevet alle forslag til navn, laget poll om det og deretter skrevet artikkel på Wikipedia til ære for "Jegermeg"?
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Jeg hadde bitt fem på den historien, så om han har dummet seg ut, så har han i alle fall dratt med seg en tilsynelatende dum dame og, så da er det kanskje ikke så ille?
Vis hele sitatet...
eh jo, hvem vil ha en dum dame?
Sitat av Dalaras Vis innlegg
eh jo, hvem vil ha en dum dame?
Vis hele sitatet...
Alle......?
Sitat av Dalaras Vis innlegg
eh jo, hvem vil ha en dum dame?
Vis hele sitatet...
JEG!!!

Litt kjipt hvis hun går av toget rett før du er ferdig å skrive da, da sitter du der med blå baller og skrivekrampe
Sist endret av Stinson; 15. august 2011 kl. 11:44.
Bra påfunn, dette funker nok veldig bra siden du skiller deg ut og er original fra de 10 andre som prøver seg på henne i løpet av dagen (hvis hun er fin).
Sitat av Xernox Vis innlegg
Alle......?
Vis hele sitatet...
Skjønner. ligger vel noe i det sier om at like barn leker best.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Vet du hva? Jeg tenkte på det istad. Jeg var på kiosken en tur klokka 4 i natt. Og forbi meg gikk det en kjempe pen jente, skikkelig søt. Jeg syklet da mens jeg spiste en banan. Tenke på muligheten å bare tryne skikkelig og deise hodet ned i bakken, og satse på at jeg få henne med hjem for å reparere meg. :P
Vis hele sitatet...
Søskenbarnet mitt gjorde dette en gang. Men så er han jo stygg og. Jenta ringte faen meg ambulanse..
Doh. Du trenger jo bare en historie. Tror du alle damene du dater har debrief etterpå og sammenligner hva som har skjedd? Hehe
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Sikkert ikke like fett med jenter på reinsdyr, nei. Må gjøre en litt større effort for å komme tett innpå.
Vis hele sitatet...
Dere anser oss som samer, men Finnmark, Troms, og nedover har soss, homofile, muskelfolk, spilleg333ks, nerder, datafolk osv.. men bare mye mere natur og flottere.

Vi har ikke tog pga fjellene og naturer, og samer sine reindriftsområder her i Finnmark, men og legge tog fra Troms og nedover skal vel ikke være noe problem ser jeg.

Vi har hurtigbåter, men ikke like artig og gi et brev til en sjøsyk jente som er på kanten til og kaste opp
Trur hurtigruten vil ikke bli akseptabelt, synes jeg ser for meg og stalke en jente, og skrive på en notat, ender vel at jeg blir kastet av og anmeldt for voldtektsforsøk.

Til ts: dette skal prøves engang på ferge/tog, om jeg får sjansen til og ta tog i fremtiden, men oppdater oss hvordan det gikk med den kaffe greia
Sitat av Dalaras Vis innlegg
eh jo, hvem vil ha en dum dame?
Vis hele sitatet...

Tilsynelatende dum, skrev jeg. Han jeg siterte insinuerte at trådstarter ikke kan få damer med en slik historie, jeg motbeviste poenget hans. Såvidt jeg vet er jeg ikke dum, det var rett og slett et ordspill.
Sist endret av Nerdefruen; 15. august 2011 kl. 13:37.
Sitat av Dalaras Vis innlegg
eh jo, hvem vil ha en dum dame?
Vis hele sitatet...
Sitat av Xernox Vis innlegg
Alle......?
Vis hele sitatet...
Ja, alle som kun tenker på å få tømt seg.
Jeg føler virkelig med dere!

Men helt alvorlig, hva om noen tar dette ille opp og begynner å se på dere som stalkere eller noe?
Bare tenk på det, dersom man er spesiell nok til å til å med vilje setter seg rett foran noen på toget, skriver en historie om hva du tror vedkommende kommer til å finne på etter at de har gått av toget osv. så kan det tyde på at man er over gjennomsnittlig interessert og muligens en smule forskrudd.

Jeg vil tro det er lurt å være litt påpasselig med tanke på hvordan man utfører dette.
Jeg regner med at kollektivtrafikken i dag kommer til å bestå av en haug med freakere med notisblokk som leter etter søte jenter.
Sitat av Knask Vis innlegg
Men helt alvorlig, hva om noen tar dette ille opp og begynner å se på dere som stalkere eller noe?
Vis hele sitatet...
Da burde de ta seg en pille.

Å forsøke å ta kontakt med mennesker er helt naturlig. Tenk hvor kjedelig livet hadde blitt hvis alle sosiale interaksjoner skulle vært tilpasset at absolutt ingen noensinne kunne bli støtt.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Da burde de ta seg en pille.

Å forsøke å ta kontakt med mennesker er helt naturlig. Tenk hvor kjedelig livet hadde blitt hvis alle sosiale interaksjoner skulle vært tilpasset at absolutt ingen noensinne kunne bli støtt.
Vis hele sitatet...
Helt greit at det er naturlig, men dersom du ser på resten av posten du siterte så skjønner du sikkert hvorfor dette kan virke en smule mer spesielt enn å feks. møte en dame under mer tradisjonelle omstendigheter.
Sitat av Knask Vis innlegg

Men helt alvorlig, hva om noen tar dette ille opp og begynner å se på dere som stalkere eller noe?
Bare tenk på det, dersom man er spesiell nok til å til å med vilje setter seg rett foran noen på toget, skriver en historie om hva du tror vedkommende kommer til å finne på etter at de har gått av toget osv. så kan det tyde på at man er over gjennomsnittlig interessert og muligens en smule forskrudd.

Jeg vil tro det er lurt å være litt påpasselig med tanke på hvordan man utfører dette.
Vis hele sitatet...
Så lenge man skriver en forholdsvis uskyldig historie så er det verste som kan skje at man ikke hører noe fra jenten. Hva ser du for deg skal skje da?

Forøvrig enig med Matthiesen; dette hadde nok funket veldig bra om "historiene" dine hadde hatt litt mer glimt i øyet, og ikke humor tilpasset en 13-åring. I utgangspunktet en veldig god idè, men ødelagt av teite historier.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Så lenge man skriver en forholdsvis uskyldig historie så er det verste som kan skje at man ikke hører noe fra jenten. Hva ser du for deg skal skje da?
Vis hele sitatet...
Les nå hva jeg skriver:
Jeg vil tro det er lurt å være litt påpasselig med tanke på hvordan man utfører dette.
Vis hele sitatet...
Så ja, vi to er enige.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Tilsynelatende dum, skrev jeg. Han jeg siterte insinuerte at trådstarter ikke kan få damer med en slik historie, jeg motbeviste poenget hans. Såvidt jeg vet er jeg ikke dum, det var rett og slett et ordspill.
Vis hele sitatet...
Kanskje du overvurderer deg selv? hehe neida, bare spøker.

men jeg greier ikke helt å se hvordan en slik historie er sjarmerende.
med mindre man er en poet eller forfatter og kan skrive noe imponerende/sjarmerende i farta så skjønner jeg ikke hvordan en historie om en mus i en ufo som reiser til månen for å spise ost eller noe sånt er sjarmerende.

forstår at poenget er å være morsom i farta (elns..), men det der er jo bare...
jeg vet ikke, noe kanskje en 5åring hadde blitt sjarmert av?

personlig er jeg også vant til å heller spørre face2face, så å starte å skrive lapper og løpe ut av toget blir for min del en nedgradering.

jeg kunne heller ikke unngå å føle frykten for å bli stemplet som en sosiopat av å utføre noe slikt.(spesielt med en så dårlig historie, men either way)

og en annen ting som får en bjelle til å ringe i hodet mitt er at, det virker jo ganske opplagt. det er jo basically punch-line etter punch-line.
og avsluttes med <nummer> <navn>.

virker veldig "i farta" ja.

virker heller som de har lest en "how to pick up women" bok eller evt. en tråd på freak.no.

en annen ting som også får meg til å tenke er at denne personen er villig til å bli kjent med meg uten å få et førsteinntrykk engang. og heller ikke gi meg et godt førsteinntrykk av seg selv.

så, de eneste faktorene han har tatt med i beslutningen om å skrive en lapp til meg er altså utseende mitt.

han hadde 5-10 min på å komme bort til meg og hilse og prate litt med meg, men han valgte heller å skrive denne lappen og løpe ut.

er det grunn til å føle ugler i mosen?
det hadde jeg tenkt, men nå er jeg mann og ikke kvinne så hva vet jeg?

jo.. jeg vet hvordan menn tenker.
men det ser ut som at standarden til dagens kvinner har falt med årene.
hehe neida, bare spøker igjen!

Uansett,så vil jeg avslutte med å si at dette er bare min mening og ikke fakta.
det kan for all del være effektivt, men

mitt råd til gutta er, øk selvtilliten og gjør som Admiral P og si:

kan du komme hit å snakke litt med meg
ja du, jeg vil prate litt med deg
kan du komme hit å snakke litt med meg
du ser at jeg vil ha kontakt, alright
.
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Doh. Du trenger jo bare en historie. Tror du alle damene du dater har debrief etterpå og sammenligner hva som har skjedd? Hehe
Vis hele sitatet...
Til en hvis grad, hell yea. De har det.

Slik som oss.
Sist endret av Bundy; 15. august 2011 kl. 16:23.
Jeg vil tro det at hvis man bruker denne metoden. Får du faktisk tak i de jentene som har en snev av humor og åpenhet. De dumme damene vil bare tenke: "ØØH, hva faen er dette lizzåm? Fy faen så teit fyr azz. Psykopat azz".

Og til dere som er skeptiske her inne. Tenk at dere har tatt så avstand fra menneske rundt dere, at dere stempler folk som gjør noe litt utenom det vanlige for å få kontakt, for både stalkere, rare og desperate. Jaja...

Kan jo nevne at jeg ikke gjør dette for å få meg VENNER, det har jeg nok av. Jeg gjør det rett og slett for å få tia til å fly, bonusen er at jeg kanskje kan møte ei drit kul jente også!
Sitat av Dalaras Vis innlegg
oløøø endelig kan jjeg få meg dame.

får bare håpe det funker på de som også er 18+....
Vis hele sitatet...
Nei, det er bare tolv-åringer som kan fikse seg chicks med denne metoden..?
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Nei, det er bare tolv-åringer som kan fikse seg chicks med denne metoden..?
Vis hele sitatet...
Ja, la oss ta en titt på denne metoden.

TS var så snill at han skrev opp formelen.

her er den:
Du skriver en full historie på hva du tror jenta skal etter hun har gått av toget, historien må være proppfull av humor og teite setninger, sånn at hun kommer til å trekke på smilebåndet gjennom hele historien. Du avslutter historien med at du må få vite hvordan det gikk, så da skriver du nummeret ditt og hva du heter. Jeg slenger også med dette på slutten: "PS: Jeg er ikke en seriemorder forresten."
Vis hele sitatet...
og ikke bare det, vi har også fått 2 eksempler.

#1: Tante Britt som nettopp har blitt lotto millionær.
#2:UFO-rotte

og et bidrag til, av en annen bruker, men den var bare waaay to creepy imo!(no offence peace)

uansett,

etter min mening så ja, jeg vil tro at tante britt og ufo rotta faller mer under humoren til en 12 år gammel jente framfor en 28 år gammel kvinne.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
"Unnskyld meg, vet du hvor mye en isbjørn veier?" -Nei? "Nok til å bryte isen"

Trenger man mer?
Sist endret av fcknfreak; 15. august 2011 kl. 21:01.
Neida så joda... helt sikkert en idiot sikker plan. det med isbjørnen.. den slår nok virkelig ann :O
Sitat av Dalaras Vis innlegg
etter min mening så ja, jeg vil tro at tante britt og ufo rotta faller mer under humoren til en 12 år gammel jente framfor en 28 år gammel kvinne.
Vis hele sitatet...
At man er 28 betyr da ikke automatisk at man må være en humorløs røy?
Sitat av Kain Vis innlegg
Hva med oss i Nord Norge?
Har like stor tru at det vil fungere på en hurtigbåt
Vis hele sitatet...
Er bare slekta di du prøver å sjekke opp da...
Så ikke vits å tenke den tanken engang =)
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
At man er 28 betyr da ikke automatisk at man må være en humorløs røy?
Vis hele sitatet...
kan du lese igjen? du gjør meg flau.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Er bare slekta di du prøver å sjekke opp da...
Så ikke vits å tenke den tanken engang =)
Vis hele sitatet...
Ikke noe å styre med for oss søringer, likegreit at folket nordpå fortsetter med innavlet sitt..

All cred til TS for kreativheten, for å få dette til på en bra måte så må selvfølgelig en klare å skrive lesbart! Hva ville dere gjort om dere satt på bussen, så den deiligste jenta dere har sett noengang, og kun hadde telefonen på dere..?

Skrevet en kjapp notat med noen gode glimter og litt humor, eller..? Selv har jeg lurt til meg numre på bussen to ganger, og etterbivirkningene etter den ene gangen var overraskende gode.
Vel. Da har jeg møtt jenta jeg skrev den ene historien til. Historien om Tante Britt på 75 år. Noen her inne ville vite hvordan det gikk, så da forteller jeg litt om det.

Det startet med at jeg sa vi kunne møte ett offentlig sted, sånn at hun kunne føle seg trygg på meg før vi forsvant ett sted hvor det ikke var så folksomt. Så, jeg møtte henne ved tigeren utafor Oslo S.

Begge var sulten så vi stakk på kinesisk restaurant på Løkka og spiste Scampi. Etter vi hadde spist traska vi hjem til meg, da satt vi egentlig bare i sofaen å pratet i 3-4 timer. Praten gikk hele tiden og det var ganske god stemning. Det var litt stillhet innimellom, men det var ikke pinlig stillhet.

Hun så også at det sto ett piano i stua, så hun insisterte på at jeg skulle spille, så da gjorde jeg det. Siden jeg hadde en jente på besøk kjørte jeg på med Yiruma - River Flows in You. Men hun sa at hun ikke likte han. Så da spilte jeg noe chill som jeg hadde laget selv.

Hun var faktisk skikkelig søt, morsom og veldig hyper. Hun lignet litt på Christina Grimmie. Både i stil og utseende.

Skal møte henne igjen på torsdag.
TS: jeg vil bare si tusen takk... I dag fikk en lapp på toget av en gutt!! Og jeg er en gutt selv! Med akkurat måne og oste historen din!!!
Er nesten fristende og poste navnet og nummeret på den som gjorde det da jeg fikk en god ide til hvem sitt nick det er her inne.
Så tusen takk til deg, jeg blir nå sjekket opp av homser på toget og begynner seriøst og få en liten fobi for å ta tog!!!
Sitat av mp34567 Vis innlegg
TS: jeg vil bare si tusen takk... I dag fikk en lapp på toget av en gutt!! Og jeg er en gutt selv! Med akkurat måne og oste historen din!!!
Er nesten fristende og poste navnet og nummeret på den som gjorde det da jeg fikk en god ide til hvem sitt nick det er her inne.
Så tusen takk til deg, jeg blir nå sjekket opp av homser på toget og begynner seriøst og få en liten fobi for å ta tog!!!
Vis hele sitatet...
fortell!
Det som tok han 20 mintter og skrive kommer til å koste meg 20 år i terapi minst....
Jeg sitter der og tar toget på vei til jobb som vanlig. En fyr kommer på på en stasjon og setter seg i setet ovenfor meg og smiler litt, jeg gir et lite ukomfortabelt smil tilbake og ser ut vinduet og like før jeg går ut av toget klarer han og si denne er din og går av. Jeg skjønte ingenting før jeg begynte og lese på den...
Fikk jeg en god ide til hvem det er her inne også.... Og nei jeg svinger ikke den veien desværre....
Sitat av mp34567 Vis innlegg
TS: jeg vil bare si tusen takk... I dag fikk en lapp på toget av en gutt!! Og jeg er en gutt selv! Med akkurat måne og oste historen din!!!
Er nesten fristende og poste navnet og nummeret på den som gjorde det da jeg fikk en god ide til hvem sitt nick det er her inne.
Så tusen takk til deg, jeg blir nå sjekket opp av homser på toget og begynner seriøst og få en liten fobi for å ta tog!!!
Vis hele sitatet...
Troll? titegn
Skulle tatt med lappen hjem og scannet den men den gikk i søppla på jobben etter og ha vært snakkisen rundt lunsjbordet
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Det som tok han 20 mintter og skrive kommer til å koste meg 20 år i terapi minst....
Jeg sitter der og tar toget på vei til jobb som vanlig. En fyr kommer på på en stasjon og setter seg i setet ovenfor meg og smiler litt, jeg gir et lite ukomfortabelt smil tilbake og ser ut vinduet og like før jeg går ut av toget klarer han og si denne er din og går av. Jeg skjønte ingenting før jeg begynte og lese på den...
Fikk jeg en god ide til hvem det er her inne også.... Og nei jeg svinger ikke den veien desværre....
Vis hele sitatet...
Post bilder, eller så skjedde det ikke!!
Sitat av Nenzo Vis innlegg
Forøvrig så kan det være lurt å småprate med jenta gjennom hele turen, mens du skriver.. da dette letter litt på stemininga og åpner komfortsona så hun blir mer "mottaglig" for sprellet ditt.
Vis hele sitatet...
Det er jo koselig å småprate helt til jenta spør hva man sitter og skriver. :P
Sitat av maniiac Vis innlegg
Det er jo koselig å småprate helt til jenta spør hva man sitter og skriver. :P
Vis hele sitatet...
Det er ikke verre enn å si "Beklager, men det kan jeg ikke fortelle deg". For deretter gi henne lappen når du går.
Hmm, får ikke gjordt tog-trikset lenger du? Du har jo ingen jobb å ta tog til
Sitat av M4ren Vis innlegg
Hmm, får ikke gjordt tog-trikset lenger du? Du har jo ingen jobb å ta tog til
Vis hele sitatet...
Jeg har to jobber. Så det går helt fint!
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
"Unnskyld meg, vet du hvor mye en isbjørn veier?" -Nei? "Nok til å bryte isen"

Trenger man mer?
Vis hele sitatet...
Vet du hvor mye en isbjørn veier? -Nei? Ikke nok til å bryte isen. Hade.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Siden jeg hadde en jente på besøk kjørte jeg på med Yiruma - River Flows in You. Men hun sa at hun ikke likte han.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke noe å samle på!
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Det som tok han 20 mintter og skrive kommer til å koste meg 20 år i terapi minst....
Jeg sitter der og tar toget på vei til jobb som vanlig. En fyr kommer på på en stasjon og setter seg i setet ovenfor meg og smiler litt, jeg gir et lite ukomfortabelt smil tilbake og ser ut vinduet og like før jeg går ut av toget klarer han og si denne er din og går av. Jeg skjønte ingenting før jeg begynte og lese på den...
Fikk jeg en god ide til hvem det er her inne også.... Og nei jeg svinger ikke den veien desværre....
Vis hele sitatet...
Hehe, utrolig bra historie!
Og jeg må virkelig berømme fyren for å ha baller til å gjøre dette, det tror jeg ikke det er mange andre i den samme situasjonen som hadde gjort.
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
"Unnskyld meg, vet du hvor mye en isbjørn veier?" -Nei? "Nok til å bryte isen"

Trenger man mer?
Vis hele sitatet...
"hei"

trenger man mer?
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Det som tok han 20 mintter og skrive kommer til å koste meg 20 år i terapi minst....
Jeg sitter der og tar toget på vei til jobb som vanlig. En fyr kommer på på en stasjon og setter seg i setet ovenfor meg og smiler litt, jeg gir et lite ukomfortabelt smil tilbake og ser ut vinduet og like før jeg går ut av toget klarer han og si denne er din og går av. Jeg skjønte ingenting før jeg begynte og lese på den...
Fikk jeg en god ide til hvem det er her inne også.... Og nei jeg svinger ikke den veien desværre....
Vis hele sitatet...
Hahahaha! Ikke tenk sånn. Han kunne ikke vite at tissen din ikke peker til venstre da, vettu.
OT

Nord Norge er alt over nordlandsporten.
Nordland er ett fylke, Troms og Finnmark er to andre fylker som alle ligger i Nord Norge.
Vil dette fungere på mannfolk også?
Sist endret av Lujei; 17. august 2011 kl. 22:43.
Forutsatt at ikke begge to er mannfolk og en av dem er hetrofil så kanskje? jeg ville iallefall blitt interessert om jenta var pen nok!
Jeg hadde nok ikke latt meg sjarmere av veldig av dette.

Men dersom jeg bare hadde fått en lapp med telefonnummer og en enkel kommentar som: " Hei, kunne du tenke deg å ta en kopp kaffe med meg en dag? " Eller noe lignende så er det godt mulig jeg hadde tatt kontakt, uansett om hun var overmåtelig pen eller ikke.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
To ganger har jeg hatt kontakt med jenter og det ble noe positivt. Ene gangen var det ei, som jeg dog viste hvem var fra før. Som jeg etter og var idiot og funderte på om jeg skulle si hei eller ikke, tilslutt sa hei, sa hu var søt og det, og fikk nå facebook med mer. Men, er en goood stund siden så jeg kunne nok virka teit der. Andre gangen var det bare random, sykla hjem fra skola - sykla forbi ei helt grei, men litt fin jente, sa noe. Hu sa hæ elns, så jeg stoppa nå opp. Vi snakka, og jeg var litt små-flørtete. Så, endte det nå opp med at vi skulle hver vår vei, ga hu kyss på kinnet og fikk facebooken. Men, spurte jo selvfølgelig om jeg kunne gi et, skulle jeg aldri gjort. Sånt må en jo bare gå inn for :P Jeg tror, poenget er at det er bedre å prøve å komme i kontakt og det på lignende måter. Da personlig, handskriften min er for jævlig til å skrive noen småhistorier :P