Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  434 148715
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Hvor høy er ABB?
Sitat av foobar2000 Vis innlegg
En meget interessant artikkel som beskriver Breivik som person, http://www.dagbladet.no/2011/07/25/n...ivik/17441807/
Vis hele sitatet...
Tror du at det er kameraten Marius som uttaler seg i denne artikkelen?

PÅ 4-chan fredag var det en som sa han kjente kjæresten til ABB
Sist endret av thomas012; 25. juli 2011 kl. 22:08.
Sitat av thomas012 Vis innlegg
Tror du at det er kameraten Marius som uttaler seg i denne artikkelen?

PÅ 4-chan fredag var det en som sa han kjente kjæresten til ABB
Vis hele sitatet...
Hah, ABB hadde aldri kjæreste. På 4-chan ja, heh...
I manifestet legger han jo igjen et spor til politiet. Dersom de sjekker opp i den tidligere facebookprofilen hans finner de nok en god del "venner" (har inntrykk av at det var snakk om noen tusen, men however). Det var denne han brukte for å danne et kontaktnettverk og dersom de igjen ser hvem av disse som har en "offentlig" mailadresse så kan de igjen sjekke om noen av disse har fått mail som kan stamme fra ABB.

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Hvor høy er ABB?
Vis hele sitatet...
Høy på pæra?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Hvor høy er ABB?
Vis hele sitatet...
183cm, veier forøvrig 80kg også.
Skulle vært interresant å visst hvor mye game-time han hadde på WoW.
Men er kanskje like greit at VG ikke veit det.
Ikke her som har spilt med han?
Er vel begrenset hvor mye tid han fikk til det, da han må ha vært travel den siste tida..
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Skulle vært interresant å visst hvor mye game-time han hadde på WoW.
Men er kanskje like greit at VG ikke veit det.
Ikke her som har spilt med han?
Er vel begrenset hvor mye tid han fikk til det, da han må ha vært travel den siste tida..
Vis hele sitatet...
Er sikkert ikke så mye, da han skriver selv at han kun brukte wow til å få tiden til å fly, og ikke spilte det på et seriøst plan, noe jeg kan forstå mtp alle småungene som sipper om alt fra det ene til det andre der, tror han hadde blitt lettere irritert.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Er sikkert ikke så mye, da han skriver selv at han kun brukte wow til å få tiden til å fly, og ikke spilte det på et seriøst plan, noe jeg kan forstå mtp alle småungene som sipper om alt fra det ene til det andre der, tror han hadde blitt lettere irritert.
Vis hele sitatet...
Han var en harscore raider, og var guildleader. Vil nok si han har rimelig mye spilletid. Mener og det står i manifestet at han tok et år "fri" for å spille wow hardcore. Ikke at jeg ser hvordan dette spiller noen rolle, og håper media ikke henger seg opp i det heller.
Han hadde også 8500 Achievement Points - som kan ta noenlunde lang tid å få tak i.
Hvem av deres versjoner er sanne her? Om han hadde masse spilletid, hadde han vel også masse "venner" som han kanskje snakket med, og har et og annet og tilføye til hva slags person han var. Jeg mener er.
Noen som vet om ABB faktisk er medlem på forumet her? Ser at dere plutselig har fjernet pyro-forumet, men går greit å lese gjennom det på google cache.

Jeg har en mistanke om hvem han kanskje kan være, men ikke helt sikker.
Jeg lurer på om det var han som ble nemtn i forbindelse med den videoen som var på web for et par måneder siden. En person som snakket om at islam ville ta over landet vårt? Ifall så ringer navnet behring breivik i hodet da jeg så navnet(kanskje i forbindelse med nynazister). Har det vært noe annen med navnet som har vært i fokus? Til og med bildet hans var kjent.
http://eu.battle.net/wow/en/forum/to...077585?page=10

Les gjennom denne tråden for å lese hva slags person han var på WoW. Spesielt de tre siste sidene av tråden er interessant. Han skal visst ha vært en snill og omgjengelig fyr som sjelden uttalte seg om politiske/religiøse ting. Vi vet at han var svært aktiv på document.no i den tiden han spilte World of Warcraft så han var definitivt politisk interessert, men skjulte det. Det passer med at WoW var en coverhistorie, selv om jeg syns han var svært dedikert til coverhistorien sin når han har 8500 achievment points... Kanskje han leide kinesere.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av Stratops Vis innlegg
[url]Kanskje han leide kinesere.
Vis hele sitatet...
Det står klart og tydelig på den tråden du linket:

"Btw. when I logged in a few days ago, all my characters where china%@#!d, everything vendored... Only got 250g and some generic gear restored since they have this 3 month rule<3. Dont think I will be raiding hardcore again, as then, I wont be able to stop:P"

Virker som han ble hacket og noen har spilt på accen elns.
Sitat av Ukorrigert
Breivik hadde mistet troen på demokratiet, mye pga. det Mosveen kaller demokratiets frontsoldater, men Breivik kaller Stoltenberg-jügend.

Demokratiet krever åpenhet, der alle har rett til å ytre sin mening uten forfølgelse. Men det samfunnet Breivik opplever er et samfunn der alle store medier, samt universiteter, er innfilitrert av "kulturelle marxister" som indoktrinerer nye generasjoner i å forfølge og bruke hersketeknikker mot folk med andre meninger enn dem selv.

Ta et raskt blikk over til Sverige, for der er det enda tydeligere enn i Norge. Der har massemediene offentlig og uttalt gått sammen om å avkle politikken til Sverigedemokratene. Velment for å beskytte samfunnet mot gale holdninger. Men slikt er ikke særlig demokratisk.

Og alle vi som har sympatier med Frp, nor Breivik også hadde, har opplevd de holdninger som verserer, hvordan dette i mange tilfeller medfører sosialt stigma, og hvordan ovenfra-og-ned-holdningene florerer. Det er for eksempel ikke mange dager siden Finn Erik Vinje gjentok det forslitte "bygdetullinger"-stempelet i en vurdering av Frp.

Det er dette ikkedemokratiske samfunnet, tydeligvis forsterket gjennom en større porsjon paranoia enn det jeg besitter, som Breivik har gått til angrep på. Å tro at Breivik misslikte "det åpne demokratiske samfunnet" er etter min mening tydelig feil. Breivik misslikte samfunnet fordi han mente demokratiet ikke virket. (Noe som bekreftes av hans punktlister for fremtiden, der han anbefaler å bytte ut demokratiet.)

Så etter min mening fremstår dette innlegget fra Mosveen, i tillegg til alle utsagn ellers om at "vi skal ikke trues til taushet", som fullstendig skivebom. Det er nettopp mangel på åpenhet, mangel på mulighet for å fremme sine meninger og advarsler gjennom demokratiske kanaler, mangel på respekt for å ha andre meninger enn mainstream meninger, det å stadig stange hodet mot etablissementets vegger, som gjorde at Breivik til slutt valgte å sprenge seg gjennom.
Vis hele sitatet...
Dette uvanlig gode innlegget under VG's lederkommentar summerer godt opp hva som motiverte Ander Behring Breivik føler jeg. Dumt at de ikke trykker sånt istedenfor flåsete kommentarer om hvordan vi "ikke må la oss true til taushet" (som aldri var drapsmannens motiv).
flott diskusjon, men synes det er rart at det er lite fokus på;

Currently drying batch 2 out of 4. Hopefully I will complete it before I go to bed.
Dry PA etc. Test PA.
Pack and load gear during day,
Go to sleep at 22.00
06.30 - drive 1 Small, there 10.00
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30
drive 2. (there 17.00)
Check area.
Go to bed 18.30
Wednesday July 20 - Day 80: Wake up at 02.30. Start downloading movie at 02.30,
05.30 Eat + pack,
start seeding at 06.00. Done 08.30.
Leave 08.30
Drive 1,
Back 09.30
Drive 2
There 10.00
Leave
There 10.45
Thursday July 21 - Day 81: Drive 11 hours straight to Kautokeino, sort out cheap hotel

side 1470, dagboken men fokus på 2 dagene rett før.

Det første vi ser er at han selv i sin egen bok så koder han stedsnavnene. Dette virker litt rart, men greit nok kunne bli tatt osv. Han sjekker ut terrenget på "2", var han på Utøya tidligere? Har vi bilder fra Utøya fra tirsdag? Hvis han ikke var der, hva sjekker han for?

Onsdagen er sykt merkelig. Opp klokken 02:30 og veldig kryptiske meldinger, spesielt at det stopper 10:45 på onsdag. Det betyr at største deler av den dagen skrev han ikke ned. Hva gjorde han? Han skrev han hadde nok til opp til 20 bomber, kan vi forvente oss bomber andre steder?

Så har vi det jeg synes er den merkeligste dagen. En tur direkte til Kautokeino på 11 timer? Hva i helvete gjorde han der, hvordan kom han tilbake? flylogger? står det en bil der oppe? var det tur/retur med stopp på den ene veien?

Tar det 11 timer mellom Rena og Kautokeino? gule sider sier 22 timer den kjappeste veien, det er gjennom sverige og muligens finland.

Dette er det eneste stedet han bruker ordet kautokeino i dokumentet (pdf search), så vi har ikke noen annen referanse for hva dette er.

Hva er 11 timer unna Oslo som han kunne tenke seg å besøke? Hva gjorde han der, hva gjorde han i mellomtiden som minimum blir 2 timer (24-11-11=2). Han ble forsinket, hva gjorde at han ble forsinket? Var det noe med de/det han gjorde/var med som førte til forsinkelsen?

Hva er det for en film han laster ned fra 02:30? Er det ordre? Han seeder videre, er dette til den gruppen han har under seg?
Det er tydelig at her er det stramme tidsrom for når man laster opp/ned filmer. Kan vi spore disse torrent filene?
Er dette filmene som vi alle har sett på nettet? Hvorfor bruke ordet seede da? Hvorfor laste ned noe, da bør det kunne finnes spor av det.

Han er med i frimurerlosjen, men i den laveste graden, i gutteklubben grei som ikke er en del av den "indre kretsen". Men han har en stilig ring og møter av og til hvor man kan knytte mye viktige bekjentskaper, mest med up-and-comers.

Vi vet hvordan disse gruppene elsker symbolikk og koder i tekster, bilder osv. Det tar ikke så lang tid å skrive dette dokumentet, da det inneholder mye saksing fra andre sitt arbeid. Spesielt numerologi.
Kan vi forvente at han ville lage et større dokument som ved kjapp lesning virker veldig smart, ved litt dypere lesning finner ut at mye er kopiert og ikke spesielt imponerende;
Kan han ha lagt inn et nytt nivå hvor tiden var å legge inn koder i teksten, noe som jeg ser på som ikke bare naturlig, men også essensielt for et manifest for en slik organisasjon han fremstiller.

Spørsmål: vil det komme frem små endringer i de kopierte tekstene, bortsett fra de utskiftede ordene (lefty/cultural marxism) finnes det forandringer som ikke gir noen mening sett enkeltvis?

Legg merke til hans nøyaktighet i å rense alle spor etter seg når han er ferdig med de forskjellige fasene av prosessen; han skifter totalt ut harddiskene sine for å fjerne samtlige spor. Bare overføring av det han ville ha. Hvis han er så nøyaktig med å slette spor etter seg, kan vi ikke forvente at han er like nøyaktig i minst en eller to andre arbeidene han har brukt så lang tid av sitt liv på?

Det er store deler av tiden han ikke nevner noe som helst om og det er store hull i "time-linen" han har lagt frem et eller annet sted der.

Dette er noen refleksjoner etter noen hundre sider lest fra forskjellige steder i dokumentet.

var han nøyaktig? hvis han var for sen, er ikke det da en feil fra hans side? eller et tegn på at han overdriver seg selv voldsomt? Er det blandingen av de 3 forskjellige bolene som begynner å gjøre noe med han?

Var det faktisk forsinkelsen som gjorde at han ikke utløste bomben på utøya eller brukte opp resten av ammunisjonen? Var dette et krav fra hans psykotiske tilstand som gjorde at plan b måtte utløses? Var ikke plan b i så fall ganske svak? Overgi seg ved første oppmøte av politi? Virker som en merkelig taktikk for en så dedikert korsfarer...
Eller er ikke plan b ferdig utført ennå? Ligger det noe som lurer på tidsbrytere? Hva er forskjellen på en tidsbryter på 10 min og på 2 måneder, så lenge ingen vil bemerke noe spesielt eller ikke vil se den på den tiden, så er alt mulig.

Jeg ser visse likhetstrekk mellom meg og han i musikk, interesser osv. Politisk er vi muligens så langt fra hverandre som overhode mulig, men jeg ser at vi har begge identifisert visse politiske maktfaktorer som "tilfeldigvis" er vekke fra massemediene og det politiske spekteret i Norge og vesten. Men jeg ser fremdeles han som et produkt av hvordan det "politiske spillet" blir utført og massemedienes fokus på negative sider av andre kulturer, spesielt midtøsten.

Bare dumme statistikker som at høyre-ekstreme og jihadister har stått for nøyaktig like mange terrorangrep i Eu fra 2005-2010, nemlig 5 (1 hvert år, minus 1 hvor begge hadde 0). Terror angrep i vesten er hovedsaklig seperatister, anarkister osv.

Med andre ord de er langt utenfor det "stabile" høyre/venstre paradigmet vi aksepterer som det maksimale spekteret. Terror angrepene kommer fra grupperinger som stiller seg utenfor disse fiktive rammene politikerne har satt opp.

Dette stiller naturligvis et par spørsmål.

1) Hvil de mange terroraksjonene rundt om i europa, som kommer utenfor "det demokratiske system", reflektere en sannhet om at disse menneskene faktisk ikke har en stemme i vårt samfunn og at ved å inkludere disse i den demokratiske prosess, faktiske gjøre akkurat det terroristene vil, nemlig å sprenge et politisk system?

2) Kan vi lage en liste over alle disse "terrorgruppene" som tok på seg ansvaret for bomben, og alle "ekspertene" som sier de har "kontakter" som tok på seg ansvaret? Vi kan nå sette alle disse gruppene, minst 8 ettersom alle journalistene hadde 1 hver, i båsen for;
a) "gutterom" gruppe (eksisterer kun som et brukernavn på et fora, media blåser de opp)
b) statstøttede grupper som har agendaer å fremme islamsk terrorfrykt
c) skremselspropaganda
Vi tar på samme måte med historieforfalskningen Nrk gjorde i løpet av dagen.

Denne ekseprten, Bjørgo, var i studio raskt og snakket kun om islamsk terror og jihadgrupper. På slutten av hvert innlegg tok han disclaimer; men vi vet naturligvis ennå ikke hva/hvem dette er. Balansert og nøytal media etter overnevnte statistikk?
Etter skytteren var tatt, så sier hun dama i studio "du bjørgo var jo tidlig ute med å si at dette kunne være en høyreekstrem gruppe."
bjørgo: "nja, men jeg hold i hvert fall alle muligheter åpne."

Senere ved 22/23:00 tiden var det på nytt bjørgo i studio; "Du Bjørgo fokuserte jo spesielt på de høyre ekstreme gruppene tidlig...." osv.
Bjørgo: "ja" bla bla bla.

Spørsmål: Hvorfor velger nrk å gjøre slik historieforfalskning? for å redde ryktet til eksperten som kun hadde fokusert på muslimsk terror og ble latterligjort på direktesendt tv?
Hvordan greide nrk dama å si feil gruppe til bjørgo når hun skulle fremme sitt forslag til [random jihadi-sounding group] og bjørgo måtte rette på gruppe navnet, som sto feil i hennes papirer. Hva er dette for journalistikk?
Alle medlemmer på NFF hadde gjort det bedre, uansett politisk ståsted.

Denne nasjonalismen som nå strømmer i alle våre årer må ikke bli snudd til jingoisme og andre forferdelige forvridde ondskapsfulle våpen som eliten kan bruke til å styre befolkningen i en vondere verden.
SWolin, flere av spørsmålene dine er blitt besvart med akkurat det du sier, han var redd for å bli tatt, eller å droppe hele planen, i såfall var det ingenting som beviste at han hadde tenkt til å ta akkurat de stedene.
Han var aldri i Kautokeino, eller noe annet sted som er 11 timer unna.
Sitat av Stratops Vis innlegg
http://eu.battle.net/wow/en/forum/to...077585?page=10

Les gjennom denne tråden for å lese hva slags person han var på WoW. Spesielt de tre siste sidene av tråden er interessant. Han skal visst ha vært en snill og omgjengelig fyr som sjelden uttalte seg om politiske/religiøse ting. Vi vet at han var svært aktiv på document.no i den tiden han spilte World of Warcraft så han var definitivt politisk interessert, men skjulte det. Det passer med at WoW var en coverhistorie, selv om jeg syns han var svært dedikert til coverhistorien sin når han har 8500 achievment points... Kanskje han leide kinesere.
Vis hele sitatet...
hvis han drev med hard-core raiding trenger ikke det bety mer enn å raide hver dag når nye instancer kommer ut. farme gull/pots ble ofte gjort med guild runs hvor "gold farmers" fikk være med i farme raids.

Han trenger ikke å ha spilt mer enn 3-4 timer hver dag i gjennomsnitt hvis vi regner med han spilte en del fordi han likte det godt også.

Det gir mye tid til jævelskap.

Som guild-leader av en high/mid level raiding guild kreves det nok mer spilling, men ikke nødvendigvis, hvis de andre officers og NK er mer aktive.

Jeg tror nok skalkeskjul og en geniun erfaring i ledelse, kontroll over andre mennesker og en ekstremt god følelse når man overvinner en ny boss.

Wow spiller på veldig viktige psykologiske strenger; mestringsfølelse, langvarig arbeid som gir en synlig gevinst, samspill med andre mennesker uten å bry seg om hvordan de ser ut, kontroll over andre mennesker, krav fra en "befolkning"/undersåtter/sheeple/guild members osv.

Det hirarkiske systemet fungerer i wow og er nok også det mest effektive i en slik sammenheng. Dette kan skape en tro på at slikt også fungerer i den virkelige verden og at han kan være denne.
I den virkelige verden så aksepterer ikke mennesker å bli kontrollert i en slik sterk grad og vil føre til stor uro. I wow skaper en leders kontroll gnisninger som oftest ovenfor 1 enkeltperson. Da hele gruppen som oftest er håndplukket.
Går guilden dårlig i progress raids og lederen er svak og reagerer dårlig, vil guilden gå i oppløsning. I den virkelige verden vil det være revolusjon og samfunnsforandring, da elektroniske figurer kan skifte hjem uten noe arbeid. I den virkelige verden er det, som oftest ikke, aktuelt. Når det motsatte skjer, altså at staten/lederen er sterkere enn befolkningens tilhørighet, skjer de forferdelige handlingene vi gjenkjenner som folkemord, etnisk rensning, "purge".

En revolusjon er beviset på at en stat/politisk system er svakere enn befolkningen innenfor systemets aksepterte grenser.
Har virkelig det faktum at han spilte WoW noen betydning? Personlig driter jeg kraftig i hvilke spill han spilte. At WoW er det temaet som kommer opp oftest i denne tråden er litt sjukt...
ja det trur jeg! er så mange som lever seg inn i den verder at det tar helt av for de. hørte om en som ble så hekta på det at han sa opp jobben og bare satt og spillte i flere døgn karn strøyk med forann pcn.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Han var aldri i Kautokeino, eller noe annet sted som er 11 timer unna.
Vis hele sitatet...
Hva baserer du dette på? Vet vi egentlig hva han gjorde i dagene før angrepet? Kan jo være jeg ikke har fått det med meg, var i minnemarkering fra 3:30 til 21:00 i dag, men hvis ikke så har ikke jeg hørt hva han har gjort.

Derfor virker innlegget så merkelig. Hvorfor skrive noe som er så lett å gjennomskue ikke kan stemme? Hva tror du han kan mene med det innlegget i dagboken? Jeg vet ikke i hvert fall, men kan fundere på det.
a) kautokeino er et kodeord for et annet sted. 11 timer kan for den saks skyld være en kode det også da.

b) for å virke mystisk legger han igjen dagbok meldinger som vil få folk, som meg, til å lure og fundere.

c) Han reagerer på en blanding av boler og noen kjemikalier i luften fra bombe-lagingen som gjør han sinnsyk og han faktisk tror han tok denne turen.

d) han gjorde ikke noe av interesse den dagen og skjuler det

osv.
Sitat av Suttiswatt Vis innlegg
ja det trur jeg! er så mange som lever seg inn i den verder at det tar helt av for de. hørte om en som ble så hekta på det at han sa opp jobben og bare satt og spillte i flere døgn karn strøyk med forann pcn.
Vis hele sitatet...
Jepp, de blir sittende å spille. Men jeg er 100% sikker på at WoW ikke har noe som helst betydning for at han drepte alle de menneskene han gjorde.
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Jepp, de blir sittende å spille. Men jeg er 100% sikker på at WoW ikke har noe som helst betydning for at han drepte alle de menneskene han gjorde.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv aldri spilt wow, men en bekjent av meg har spilt sammen med Breivik, og han beskriver han som en sopp som konstant gikk rundt å skrøyt av hvor fantastisk utstyr han hadde, og prøvde å lure til seg nye items.

Det er mange som misforstår dette med wow-spillingen, og jeg er enig i det du sier til en viss grad, Breivik beskriver at han brukte wow bevisst som en virtuell verden, og som et hjelpemiddel for å distansiere seg fra den "empatiske humanitet". Dette igjen bidro til økt fokus mot hovedoppdraget hans (noe han selv referer til som "moral"--feil ordbruk i mine øyne). Han bestilte også to stk luksushorer før oppdraget, for å holde moralen sin oppe.

Breivik hadde hundrevis av velfunderte "teknikker", som han intellektuelt hadde konstruert og som bidro til å gjøre han super-human. I realiteten var dette dagligdagse gjøremål som vi alle tar oss tid til, som f. eks å spise sjokolade eller å høre på favorittmusikken sin. Han er en selvopptatt og høytidelig idiot, Anders Breivik er misforstått av sitt samfunn og ikke omvendt, og han vil instinktivt aldri la seg presse i et hjørne; uansett hva det måtte koste. Ingen skal overvinne Breiviks mentalitet, det gjør han uovervinnelig i hans øyne, men i Norges øyne, gjør det han naiv og barnslig.

Steroidebruk, tilknytning til mafia, utroskap, horebruk osv osv. som media nå blar opp og kommer til å bla opp i alskens framtid, er historier som er nøye planlagt, konstruert og laget for å deles med verden. Det er et kunstnerisk skriveri, finurlig malt nøyaktig slik han selv ønsker å bli oppfattet; et alfa-ego uten begrensninger. Og ikke er ideologiene og hans politiske standpunkt noe særlig bærekraftig eller gjennomslagdyktig heller... what a miserable fucking failure.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
" Ikke lett og forstå slik ondskap som den 32årige mannen faktisk besitter. Vi får håpe at rettferdigheten en dag finner denne mannen. Norway in my Heart."
Sitat av loathsome Vis innlegg

Det er mange som misforstår dette med wow-spillingen, og jeg er enig i det du sier til en viss grad, Breivik beskriver at han brukte wow bevisst som en virtuell verden, og som et hjelpemiddel for å distansiere seg fra den "empatiske humanitet". Dette igjen bidro til økt fokus mot hovedoppdraget hans (noe han selv referer til som "moral"--feil ordbruk i mine øyne).
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner dette og er helt enig med deg, men utover det du skriver der er det jo absolutt ingenting mer å si om akkurat det som gjelder hans WoW spilling!
Jeg lurer på en ting..

http://gfx.dagbladet.no/labrador/174/174561/17456119/jpg/active/978x409.jpgvs
http://gfx.dagbladet.no/labrador/174/174558/17455875/jpg/active/729x_13197743.jpg

Når hadde han tid til å barbere seg?

Nvm, ser ut som det bare er heavy photoshopping av fargene... så vidt jeg vet, er ikke det helt i samsvar med vær varsom-plakaten.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Jeg blir kvalm av det bilde der.

Det er slik et monster og 100% ondt menneske ser ut.
At dette monstret i det hele tatt faktisk forsatt får lov til og vandre på jorden gjør meg svært forbannet og kvalm.
Ett av bildene er fake, kanskje begge tilogmed.
Det høres plausibelt ut, UncleAndy.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Jeg har selv aldri spilt wow, men en bekjent av meg har spilt sammen med Breivik, og han beskriver han som en sopp som konstant gikk rundt å skrøyt av hvor fantastisk utstyr han hadde, og prøvde å lure til seg nye items.

Det er mange som misforstår dette med wow-spillingen, og jeg er enig i det du sier til en viss grad, Breivik beskriver at han brukte wow bevisst som en virtuell verden, og som et hjelpemiddel for å distansiere seg fra den "empatiske humanitet". Dette igjen bidro til økt fokus mot hovedoppdraget hans (noe han selv referer til som "moral"--feil ordbruk i mine øyne). Han bestilte også to stk luksushorer før oppdraget, for å holde moralen sin oppe.

Breivik hadde hundrevis av velfunderte "teknikker", som han intellektuelt hadde konstruert og som bidro til å gjøre han super-human. I realiteten var dette dagligdagse gjøremål som vi alle tar oss tid til, som f. eks å spise sjokolade eller å høre på favorittmusikken sin. Han er en selvopptatt og høytidelig idiot, Anders Breivik er misforstått av sitt samfunn og ikke omvendt, og han vil instinktivt aldri la seg presse i et hjørne; uansett hva det måtte koste. Ingen skal overvinne Breiviks mentalitet, det gjør han uovervinnelig i hans øyne, men i Norges øyne, gjør det han naiv og barnslig.

Steroidebruk, tilknytning til mafia, utroskap, horebruk osv osv. som media nå blar opp og kommer til å bla opp i alskens framtid, er historier som er nøye planlagt, konstruert og laget for å deles med verden. Det er et kunstnerisk skriveri, finurlig malt nøyaktig slik han selv ønsker å bli oppfattet; et alfa-ego uten begrensninger. Og ikke er ideologiene og hans politiske standpunkt noe særlig bærekraftig eller gjennomslagdyktig heller... what a miserable fucking failure.
Vis hele sitatet...
Det er drøyt hvordan han i 9 år har hatt ett "skalkeskjul" å levd ett "normalt" liv, men alt han gjorde var nøye planlagt... fy faen, for en utspekulert, patetisk jævel.
Det som også er litt skremmende med første bilde er alle de potensielle ABB'erne i EDL
Det er drøyt hvordan han i 9 år har hatt ett "skalkeskjul" å levd ett "normalt" liv, men alt han gjorde var nøye planlagt... fy faen, for en utspekulert, patetisk jævel.
Vis hele sitatet...
Mye av dette tror jeg er ting han påstår i ettertid, nå er det lenge siden jeg har spilt wow men utifra det lille jeg kan forstå ser det ut til at han har lagt veldig mye tid ned i dette spillet, han har etter hva jeg kan se mye achievementpoints (e-penis) og ser ut til og ha vært forholdsvis aktiv på wow forum.


Viss han som han sier kun brukte wow som skalkesjul, kunne han ikke bare sagt til venner at han spilte istedenfor faktisk og spille og bruke mye tid på det.
Trådstarter
Hva steroidenbruken angår ser det ut til at han var forsiktig med dette, og foretrakk relativt milde stoffer.
Det kan selvsagt ha bidratt til en eventuell personlighetsforstyrrelse, og ikke minst til storhetskomplekset, men det er ikke de typiske steroidene med tunge psykiske bivirkninger.

Står det noe i manifestet hans om hva han forventer av straff, og hvorvidt han har forberedt seg på å tilbringe resten av livet i fengsel?
Vell noen tidligere venner av han påstår an han begynte med steroider i tenårene, viss han da har drevet med dette i mange år antar jeg at det kan forårsake en del skader, også psykiske.

Fant dette:

Psykologiske effekter: Langvarig bruk av steroider øker aggressiviteten, humørsvingninger, paranoia, søvnproblemer, eufori og hallusinasjoner.

Potensielle vold: Økt fiendtlighet, konkurranseevne og aggressiv atferd kan føre til overgrep og vold.
Vis hele sitatet...
I tråden "Bombe i Oslo?" har vi diskutert og kommet frem plausible teorier angående en del av det han har foretatt seg.

Kreds til Jotun for tidsplanen jeg quoter her (http://freak.no/forum/showpost.php?p...stcount=5283):
Anbefaler dog å titte på linken

Tidsplan 4.6, mailutsending

Wednesday July 20 - Day 80:

... Pack and load gear during day,
Go to sleep at 22.00

Thursday July 21 - Day 81:

06.30 - drive 1 Small, there 10.00 Parkering av Crafter i Oslo? Crafter er ikke utpreget "small". Inneholder: "18 bags = 900kg + 50kg ANALNM (inner charge) + 130kg (1 person + ca. 30kg gear) + 80kg (mini MC)"?
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30 Tog fra Lillestrøm 10.49? Hvordan komme fra Oslo til Lillestrøm? 13.10 Tog/taxi tilbake til gården. Sjåfør observerer "liten bil" på gården (Altså Doblo? Atos?)
drive 2. (there 17.00) Parkering av Doblo i Oslo?
Check area. Rekognosering og utvelgelse av ground zero? Bør sees på overvåkingskamera...
Go to bed 18.30 Mest sannsynlig på Skøyen?

22.30 Observert i båt m/hjelper ved Utøya? Utplassering av hjelper på Utøya?

Friday July 22 - Day 82:

Wake up at 02.30. Start downloading movie at 02.30, Tidsfordriv med film pga. for tidlig våkning?
03.41: Innlogging på Gaysir
05.30 Eat + pack,
start seeding at 06.00. Done 08.30. Upload av 2083-dokument/YT-video?
Leave 08.30 Fra hvor? Skøyen?
Drive 1, Parkering av Crafter i rimelig nærhet av ground zero, og uttak av moped/scooter fra varerom?
Back 09.30 Med moped/scooter tilbake til Skøyen?
Drive 2 Kjøretur med Doblo? Moped lagt i varerom?
There 10.00 Hva gjør ABB her???
Leave Reiser videre med Doblo?
There 10.45 Parkering av Doblo på Hammersborg Torg? Her er det P-avgift(!) og tidsbegrenset parkering(?)

14.20 Mailutsending av manifestet til finske politikere.

15.17? Plassering av Crafter på ground zero R4
15.19 Legger noe inn i Doblo
15.20 Avreise Hammersborg Torg, bortover Møllergata/Kongensgate/Tollbugata?
15.22 Detonering
15.25? Trafikkmaskinen?
15.27? Kjører ned i Festningstunnelen?
16.20 Sentrum evakueres av fare for nye bomber

Dumping av moped/hjelm ved Tyrifjorden for nødtransport vekk fra området ifall enda tregere BT/politi-respons under aksjonen? Bodysuit tørker i fartsvind, hjelm skjuler hår... eller egentransport for hjelper observert Utøya torsdag 22.30?

16.57: Melding til skipper om at politimann ønsker ferjetransport fra fastlandet til Utøya. Fergen er ergo ikke ved kai da ABB ankommer.
ca. 17.10 Tar fergen fra fastlandet, to synlige våpen + tung/stor koffert
ca. 17.18 Ankommer Utøya
ca. 17.20 Skuddløsning Utøya

17.27 Politiet får nødanrop
17.52 Første politi ankommer området, venter på båt.
18.09 Beredskapstroppen ankommer området
18.25 Beredskapstroppen ankommer Utøya
18.27 Pågripes
Vis hele sitatet...
Man kan se her at ut ifra informasjon folk i tråden har funnet, bl.a de første meldinge om skyting på twitter etc - så stemmer ikke medienes tidsløp.

Vi har også diskutert rundt det med kautokeino - og en av teoriene kan være at den siste biten er en avledningsmanøver i tilfelle han skulle bli tatt før han fikk gjort aksjonen sin og hadde da det som en cover-story. En annen teori er at det kan være en slags hemmelig melding til en medhjelper.
Sist endret av B_Romeo; 26. juli 2011 kl. 07:21.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Jeg lurer på en ting..

http://gfx.dagbladet.no/labrador/174/174561/17456119/jpg/active/978x409.jpgvs
http://gfx.dagbladet.no/labrador/174/174558/17455875/jpg/active/729x_13197743.jpg

Når hadde han tid til å barbere seg?

Nvm, ser ut som det bare er heavy photoshopping av fargene... så vidt jeg vet, er ikke det helt i samsvar med vær varsom-plakaten.
Vis hele sitatet...
Det er to forskjellige bilder, hvor på det ene så har han røde øyne og det andre har han ikke. Røde Øyne er som regel en indikator på at det har vært direkte lys( blitz) mot øynene.

Hvordan farger blir kan variere på grunnlag av flere faktorer: Hvitbalanse, fargemetning, kontrast, og så videre.

Det virker på disse bildene som det er fargetemperaturen og kontrast som er de to store forskjellene. Fargetemperaturen på bildet over er satt høgere enn bildet under. Bildet over er mer gulaktig og bildet under mer blåaktig.

Dessuten er kontrasten større på bildet over, og skygger og detaljer kommer fram slik at det blir skjeggaktig.

At bildene er tatt med forskjellige innstillinger strider ikke med Vær Varsom-plakaten.

Hadde derimot noe blitt fjernet fra bildet....
Hvem er Anders Behring Breivik?: Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, det ser ut til at det er en mann som dessværre ble forlatt av faren sin og dermed førte det til omsorgssvikt. Jeg sier IKKE at det unnskylder det han gjorde tvert i mot, men kanskje Anders Behring Breivik ville vært en helt annen person dersom hans far har vist han den kjærlighet og vært der for ham, stilt opp for ham som barn slik et hvert barn fortjener! Hvem vet? Kanskje historien hans ville vært annerledes?
Sitat av loathsome Vis innlegg
Jeg lurer på en ting..

http://gfx.dagbladet.no/labrador/174/174561/17456119/jpg/active/978x409.jpgvs
http://gfx.dagbladet.no/labrador/174/174558/17455875/jpg/active/729x_13197743.jpg

Når hadde han tid til å barbere seg?

Nvm, ser ut som det bare er heavy photoshopping av fargene... så vidt jeg vet, er ikke det helt i samsvar med vær varsom-plakaten.
Vis hele sitatet...
Er bare lys kontrasten som avviker. begge er still bilder fra etter rettsmøte, bare av 2 forskjellige fotografer. En som er flink og en som suger.
Et reflektert svar vedrørende Breiviks seksualitet:
Når det gjelder alle som har sett ABB i en eller annen sammenheng eller situasjon, så er det en kjensgjerning at det alltid dukker opp mange tips og påstander om slikt når bilder offentliggjøres, de fleste av dem gjensidig utelukkende. Folks visuelle hukommelse er ikke til å stole på, vitneutsagn er notorisk upålitelige, og man leter instinktivt etter mønstre og sammenhenger og finner det enten det eksisterer eller ikke.

At det ser ut til å passe med ABB sin mentalitet å finne på passende hendelser og egenskaper for å dekke over realitetene er en annen ting. Jeg stusser over at en som vil fremstille seg som kristenmoralsk ville ha beskrevet tilfeldig sex og prostitusjonsbruk for å være selvutleverende ærlig, og ser det som mer sannsynlig at han er troende til å skryte på seg slikt for å dekke over noe han ikke vil skal komme frem.

Når han samtidig også påstår at han simulerte skjult homofil praksis som et "alibi" og en forklaring overfor omgivelsene om hvorfor han ikke hadde heterofile forhold og et aktivt seksualliv, og på toppen av det hele forteller at han forutser å bli fremstilt som homofil og pedofil, så er det lett å få inntrykk av at han er redd for at hans virkelige seksuelle preferanser og praksis skal bli avdekket, og prøver å bygge opp et inntrykk av alt som spas opp bare vil være løgner for å skade ham.

På den annen (og eventuelt tredje og fjerde) side, så passer det også med hans tilsynelatende virkelighetsoppfatning å anta alt dette uten egentlig å ha noe å skjule, han fremstår ikke som homofob slik en krampaktig skjult homse i offentlighetens lys ofte gjør, og han har på sett og vis rett i antagelsen om hvodan folk tenker og fremstiller ham nå rett i etterkant.
Vis hele sitatet...
http://www.gaysir.no/forum/index.cfm...ide=5&start=61
hvorfor henge seg oppi om han var homo eller ei?? har jo ingenting med det han har gjort det.
Siste nytt: Forsvareren mener han er sinnsyk.
http://www.dagbladet.no/2011/07/26/n...ivik/17459493/

Prøver han å være ikke strafferetts tilregnelig?
Sitat av t33zr Vis innlegg
Siste nytt: Forsvareren mener han er sinnsyk.
http://www.dagbladet.no/2011/07/26/n...ivik/17459493/

Prøver han å være ikke strafferetts tilregnelig?
Vis hele sitatet...
captain obvious

Velkommen til norge, her er det bare å spille litt synnsyk så slipper du egentlig alt.

Hvem i helvete er ikke synnsyk når man dreper folk og sprenger
Sist endret av SRB; 26. juli 2011 kl. 13:22.
Sitat av t33zr Vis innlegg
Siste nytt: Forsvareren mener han er sinnsyk.
http://www.dagbladet.no/2011/07/26/n...ivik/17459493/

Prøver han å være ikke strafferetts tilregnelig?
Vis hele sitatet...
Mine første tanker var at her må det være en gal mann som står bak, men etterhvert som det er kommet fram mer og mer informasjon om mannen som står bak, har jeg skiftet mening. Med tanke på hvor lenge han har planlagt dette og hvor klar han var og er over konsekvensene av handlingene sine, mener jeg, at han må ses på som tilregenlig.

Det han har gjort er sinnsykt og Anders Behring Breivik har et skrudd syn på virkeligheten, men jeg tror ikke han er gal.

Han forventet selv å våkne opp på sykehus, da han regnet med å bli skutt under pågripelsen, han forventet å bli skutt under eller på vei til rettsmøte (i følge advokaten) og han forventer å sitte resten av livet i fengsel. Så han er jo tydelig klar over at han gjort noe galt og har jo selv ytret (i manifestet) at det verste blir hvordan familie og venner vil se på han etter at han har gjennomført terroraksjonen.

Så jeg håper retten finner han tilregnelig, noe det også virker som de gjør, ut fra siktelsene han er blitt fremstilt for. Og jeg håper inderlig han blir sittende i minimum de 30 årene, som er det siste jeg har hørt, og gjerne med sikring, slik at han om 30 år ikke bare kan vandre ut som en fri mann, full av nye planer.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Velkommen til norge, her er det bare å spille litt synnsyk så slipper du egentlig alt.

Hvem i helvete er ikke synnsyk når man dreper folk og sprenger
Vis hele sitatet...
Hvorfor så brå når du ikke vet hva du snakker om? Å være sinnsyk er ikke tilstrekkelig for å ikke være strafferettslig tilregnelig. Strafferettslig tilregnelighet defineres på følgende vis:

For å kunne straffes må gjerningspersonen ha vært tilregnelig i gjerningsøyeblikket. Det innebærer at han må ha hatt et minstemål av modenhet, sjelelig sunnhet og bevissthet. Straffeloven sier ikke uttrykkelig hva tilregnelighet er. I stedet spesifiserer §§ 44 og 46 de omstendighetene som fører til utilregnelighet. Disse er: lav alder, psykose, høygradig psykisk utviklingshemming og bevisstløshet. Tilregnelighet i gjerningsøyeblikket er et vilkår for å straffe. Var lovbryteren utilregnelig, skal han frifinnes.
Vis hele sitatet...
Tatt fra Innstilling fra justiskomiteen om lov om straff (straffeloven), punkt 14.1.1 Sammendrag.

Det er også verdt å merke seg at man ikke automatisk blir en fri mann som følge av utilregnelighet, men at andre tiltak enn fengsel, slik som tvungen psykisk helsevern på ubestemt tid, må benyttes.
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7727684

Irriterende at media fremdeles prøver å fremstille ham som en mystisk og meget intelligent person. Jeg mener det er uheldig. Ut i fra manifestet fremstår han verken som spesielt intelligent eller "hypnotisk".
http://www.liberaleren.no/2011/07/25...gsmøtet-apent/

1+ Kalakov, ja folk blir mer nysgjerrige når han blir fremmstilt på en slik måte, det øker derfor mengden med konspirasjon og spekulasjon som florerer.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Denne mannen fortjener ingenting.

Han er en ren ondskap, du finner ikke mange mennesker som har mere ondskap enn dette monsteret.

Vis dette monsteret noengang kommer ut av fengslet så er det en realitet jeg IKKE kommer til og akseptere.
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Helt enig her. Det som skremmer mest er at dette er noe de fleste kan få til. Han prøver og framstå intelligent, men egentlig er det overfladisk svada.
Vis hele sitatet...
Absolutt enigheit her og. Men det er likefullt interessant å lesa det han heilt sikkert har skrivd heilt sjølv (i alle fall intervjuet og dagbokdelen). Innledningen er ganske patetisk, i og med at han meiner at andre er for dumme til å vita korleis dei skal klippa ut bilete frå word-dokument og lima dei inn i paint...

Eh meiner det der mykje tydeligare enn ellers kjem fram at han faktisk er middelmådig, ikkje berre gjennomsnittlig intelligent. Ad skulegang: Den såkalte høgare utdanninga han har er sjølvstudium han seier han har lesi så og så mange sider tilsvarande så og så mange døg, Han er og hpløst opptatt av prosenttall for alt mellom himmel og jord. Nei veldig intelligent er han ikkje, men han har ein veldig gjennomføringsevne.

Sitat av danseku Vis innlegg
Mye av dette tror jeg er ting han påstår i ettertid, nå er det lenge siden jeg har spilt wow men utifra det lille jeg kan forstå ser det ut til at han har lagt veldig mye tid ned i dette spillet, han har etter hva jeg kan se mye achievementpoints (e-penis) og ser ut til og ha vært forholdsvis aktiv på wow forum.


Viss han som han sier kun brukte wow som skalkesjul, kunne han ikke bare sagt til venner at han spilte istedenfor faktisk og spille og bruke mye tid på det.
Vis hele sitatet...
Dagboka er skrivd i presens form heile vegen, men tonen endrar seg etter innlegga "April/May 2002", "2002-2006" og 2006-2008". Desse innlegga virkar oppkonstruert og skrivi i etterkant. Det er litt vanskeligare å vita med ein del av dei neste innlegga, då dei refererar konkrete eisodar. Som eg vel har sagt før; eg trur han ikkje var så radikal i så lang tid. radikaliseringa har tiltatt ein gong etter 2006.
Han har vært i usa flere ganger, og har ei søster der ifølge manifestet. Trur det var søster han sa.