Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2597
Hva syntes dere er best? Grønning eller bruning? Det er så mye forskjellige meninger, og lurer på selv hva som faktisk er best. Har prøvd begge deler, og syntes vell kanskje til nå at bruning er best?, hva tenker dere?
Smaken er som baken.

Grønt føles ofte litt lettere på hodet, man blir ikke like sløv men det kommer helt an på strain.

Brunt gir mer tyngde i kroppen, blir mer fjern og mindre av de flisete greienene man opplever på grønt.

Selv er jeg mer glad i grønt, setter I gang hodet litt og tankene farer av sted
Jeg likte bruning best da jeg røyka. Men nå var det jo den sløvende effekten jeg var ute etter.

Pleide å røyke sativa grønning når jeg dro på fest eller skulle være litt aktiv.
Bruning,til nå. Mye av den grønne har så høy thc prosent att jeg synes det blir ubehagelig.
Sitat av Jolly Swagman Vis innlegg
Bruning,til nå. Mye av den grønne har så høy thc prosent att jeg synes det blir ubehagelig.
Vis hele sitatet...
mer thc i brunt
Anonym bruker
"Stum Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det gikk bare i bønne før nå er det grønt for alle penga.
Kommer jo helt an på strain. Og forskjell på brunt og grønt er at brunt er krystaller som er presset av grønt. Som vil si at generelt sett er brunt kraftigere en grønt. Sitter du med en type grønt, og lager brunt av den, så vil du jo sitte med samme type strain bare at den brune er kraftigere en den grønne. Mange misforstår dette og tror at det ene er bedre en det andre pga andre grunner.

Uten om det så er det vell smak/lukt som avgjør om hva man liker.

Også har det i lang tid ofte vært mye indica hasj og mye sativa grønt etter egen erfaring. Tipper det er dette som gjør at folk har fått for seg at hasj får deg ned og grønt får deg opp.
Sist endret av Bigwave; 14. juni 2023 kl. 08:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har røyka 100% sativa og 100%indica strains,syns uten tvil at hybrids strains er mye bedre helst 70/30 indica dominant
Anonym bruker
"Stum Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Buzzin Vis innlegg
mer thc i brunt
Vis hele sitatet...
BS
Foretrekker brunt.

Mindre lukt, varer lenger
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
BS
Vis hele sitatet...
Ganske logisk at råstoffet inneholder mindre enn et konsentrat. Brunt har vært grønt engang, det er bare virkestoffet som er fjernet fra det grønne og konsentrert i en brun klump.
Grønt er favoritten. Brunt er praktisk og tar mindre plass. Men både lukt, utseendet og smak som er mye mer variert, trekker meg mot ren plante foretrekker og smak på edibles ved grønt.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørs jo helt på kvalitet og strain. Skikkelig god hasj er jo skikkelig godt. Men standarden på weed her til lands ligger nok generelt sett høyere i kvalitet enn standarden på den kommersielle hasjen.
Blir brunt for min del. Er lettere tilgjengelig
De lager ikke hasj av den "beste" weeden,for så å smugle det til Norge.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg synes hasj (brunt) smaker bedre enn marihuana (grønt), men dette er jo veldig subjektivt.

Det er lettere å rulle med grønning enn bruning ettersom det har større volum. Du kan fint rulle en ren marihuana-joint, men med hasj må du som regel rulle sammen med tobakk for å få det til fungere.

Når det gjelder effekt så kommer det helt an på hvilken strain du har – noen grønningtyper er bedre enn bruning, andre bruningtyper er bedre enn grønning igjen. Så hvis du tenker i forhold til effekt så er det ingen «vinner».

Oppsummert:
Smak: Individuelt
Rulle: Grønning
Effekt: Varierer
morkakespisende
Sitter nå med litt sår hals/hoste etter å ha røyka noe bajs-aktig brunt i går. Eller kanskje den var mekka med sagflis. Jeg føler det er sånne ting man unngår ved å røyke grønt i hovedsak.
Sist endret av supranaut; 17. juni 2023 kl. 12:19.
For hverdagsrøyking - Hasj- eller Bruning som det så fint ble kalt i denne posten.
For spesielle anledninger - Grønt
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Absolutt alle sorter jeg får taki nå opptil 8forsjellige typer alle er sort på utsiden å lysebrun på innsiden,men de er de seigeste og messt klissete typene jeg noen gong har sett å har røyka i 20år men bli helt fucked i halsen for må røyke LITT plastikk umulig å få av aill plateplastikken så foretrekker weed nå er d noen tips på hvordan å få av aill plastikk btw?
Har røyka (teknisk sett vapet) mer eller mindre kun grønt i 10 år, men fra januar i år har jeg faktisk begynt å kjøpte kun brunt, for nå lager jeg edibles. Røyker/vaper ikke lenger.
Sist endret av Dova; 17. juni 2023 kl. 17:49.
Den tiden jeg røyket, for over 20 år siden så var det nesten bare brunt å få, men vi tok alt det grønne vi kunne få tak i.
Nå lever jeg på minnene, det ble slutt på slikt og flytting osv når jeg fikk unger, og nå har jeg ingen tilgang faktisk, kjenner ingen som driver med slikt lenger.
Begge deler har sin misjon, og jeg sier som ole brumm, ja takk, begge deler!
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
All bruning for tiden er utblanda som faen fordi dealere heller kjøper en billig plate enn å kjøpe kvalitet.

Det beste du kan røyke er fersk innedyrket weed fra norge av en strain som passer deg og dine behov.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det sorta jeg får hele tiden er PRIMA kvalitet tvile på det er utblanda men sia jeg aldri har sett så mye sorte typer før så kansje det er der
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Absolutt alle sorter jeg får taki nå opptil 8forsjellige typer alle er sort på utsiden å lysebrun på innsiden,men de er de seigeste og messt klissete typene jeg noen gong har sett å har røyka i 20år men bli helt fucked i halsen for må røyke LITT plastikk umulig å få av aill plateplastikken så foretrekker weed nå er d noen tips på hvordan å få av aill plastikk btw?
Vis hele sitatet...
Legg biten i fryseren, klumpen blir hard og plastikk kan tas av mye lettere
Back in the day hvor jeg gikk gjennom platevis, så er den «originalplastikken» cellofan, lukter brent papir når det settes fyr på. Så hvis det er slik inpakning så er det ikke noe krise å få i seg en flik, men best uten ja.

Mvh
Etter å ha røyket i ca 10 år nå så syns jeg markedet jeg norge er blitt temmelig kjørt, da tenker jeg på hvor mye dritt som kommer inn og godis blir tatt av onkel, personlig så likte jeg grønt best fordi det var høy thc 2009-2015 men så bytta jeg over til brunt etter markedet ble kjørt, fortsatt kjørt men nå må du vel finne en fast kontakt som lar deg evt se på-bytte hvis du ikke er fornøyd ellers vil enhver jævel møte deg med dritt uansett. LEGALISER



dette røyker jeg på nå personlig
Sist endret av fresj1; 18. juni 2023 kl. 14:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Grønt hele veien, med mindre du har laga hasjen selv og vet hva som er i den.
Røyker mye brunt fordi det er det som er, men når det finnes så kjøper jeg grønt som om det skulle vært flyteringer på åpent hav.

De to-tre siste årene har jeg merket at hasjen er blitt usannsynlig god, litt som tiden rundt 2010-+?
Am-2201, Jwh-018 og hele den jungelen var etter dagens standard, helt absurd enkelt å få tak i, gikk gjennom et par gram med rc-thc way back og kjenner igjen den der metalliske uber steinheten som følger med any day.

Kjøpte testkit har testet hasjen jevnlig de to siste årene, i Finnmark er du ekstremt heldig om du får hasj som bare er hasj, og siden den stort sett kommer sørfra? så vil jeg tro dette er vanlig flere steder i Norge.

Grønt er nesten alltid bare grønt.
Sist endret av Lyd-Same; 19. juni 2023 kl. 14:35.
Brunt. Indica. Brukes gjerne en halvtimes tid før leggetid. Jeg er kravstor på kvaliteten.

Bra grønt gir bedre rus vel og merke men det er ikke det jeg er etter.
Bruning er jo bare konsentrert grønt så at den ene gir bedre rus enn den andre er bullshit. Det er bare sterkere.

Selv foretrekker jeg grønt fordi det smaker bedre.
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Bruning er jo bare konsentrert grønt så at den ene gir bedre rus enn den andre er bullshit. Det er bare sterkere.

Selv foretrekker jeg grønt fordi det smaker bedre.
Vis hele sitatet...
Skækk du? ”Konsentrert“ grønt, HAHA.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Skækk du? ”Konsentrert“ grønt, HAHA.
Vis hele sitatet...
Det er jo det!
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Bruning er jo bare konsentrert grønt så at den ene gir bedre rus enn den andre er bullshit. Det er bare sterkere.

Selv foretrekker jeg grønt fordi det smaker bedre.
Vis hele sitatet...
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Det er jo det!
Vis hele sitatet...
Konsentrat er ren olje, cannabis er plantemateriale - vell og merke konsentrert det og.

Men når man snakker om konsentrat og thc så mener man olje.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Det er jo det!
Vis hele sitatet...
Slutt å røyk når du har 0 peiling på hva du inntar.

Sitat av Lyd-Same Vis innlegg
Konsentrat er ren olje, cannabis er plantemateriale - vell og merke konsentrert det og.

Men når man snakker om konsentrat og thc så mener man olje.
Vis hele sitatet...
Endelig noen som vet hva de snakker om!
Sist endret av jaffarbigbag; 20. juni 2023 kl. 09:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lyd-Same Vis innlegg
Konsentrat er ren olje, cannabis er plantemateriale - vell og merke konsentrert det og.

Men når man snakker om konsentrat og thc så mener man olje.
Vis hele sitatet...
Hasj er en type konsentrat, Rosin/resin som dere snakker om er en annen type konsentrat. Konsentrat betyr bare at virkestoffene er fjernet og at det er konsentrert på mindre volum enn original-varen, så hasj faller fint innenfor den kategorien.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Skækk du? ”Konsentrert“ grønt, HAHA.
Vis hele sitatet...
Siden du synes svaret mitt var så morsomt så kan du kanskje forklare hva som er feil med det jeg sa?

Jeg lager min egen bubble hasj og presser min egen rosin oil så vet utmerket godt hva de forskjellige tingene er. Det ironiske er jo at det gjør tilsynelatende ikke du
Bruning etter en grønning