Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 911
Når jeg er på skolen bruker jeg laptop, men ellers er jeg mest glad i å sitte på stasjonær PC for å skrive rapporter og andre lekser.

Ofte når jeg er på skole kan jeg begynne på et nytt dokument, f.eks. "oppsummeringsspørsmål side 56", men om jeg ikke blir ferdig vil jeg fortsette med dette når jeg kommer hjem. Veldig slitsomt å hele tiden overføre filer over lokalt nettverk eller via gmail.

Så alt i alt vil jeg gjerne synce mappen "Skole" på laptop med en annen mappe "Skole" på stasjonær PC, dette skal foregå over internett. Noen som vet om noen snedige løsninger for dette. Begge PCer har Windows 7 per i dag.
Da anbefaler jeg deg Docs eller Google Docs
Bruker selv Google Docs ganske mye.
Dropbox er tingen ja, meget genialt opplegg! Kjempedigg dersom du skal samarbeide også-
Hero of Time
bronze's Avatar
Trådstarter
Kommer til å prøve Dropbox først, så får vi se hvordan det funker. Førsteinntrykket tilsier at det er en genial tjeneste.
Live mesh er Ganske bra. Microsoftprodukt. Har du liveaccount kan du bare logge på å starte. Jeg hadde samme problem som deg og dette programmet funker ganske bra. Du har en mappe lagre en plass på datan, så tar du bare å lagrer det du skal ha i den mappen, så syncer dette når du har tilgang til nett.
Minnepenn er kjekt å ha...
Dropbox for alle penga. Det er absolutt det beste alternativet jeg har prøvd
Anbefaler Dropbox! Ekstremt simpelt, ryddig og nyttig. Bruker Dropbox selv
Hero of Time
bronze's Avatar
Trådstarter
Sitat av advanced Vis innlegg
Minnepenn er kjekt å ha...
Vis hele sitatet...
Og minnepinne har jeg, men også det blir litt tungvindt av og til. F.eks. om jeg plutselig kommer på at jeg trenger noe fra den bærbare datamaskinen. Da må jeg hente maskinen, slå den på, overføre, slå av igjen og bære opp igjen til sekken. Med dropbox eller andre synce-tjenester kan jeg heller bare åpne en mappe på datamaskinen. Automagisk.
Sitat av bronze Vis innlegg
Og minnepinne har jeg, men også det blir litt tungvindt av og til. F.eks. om jeg plutselig kommer på at jeg trenger noe fra den bærbare datamaskinen. Da må jeg hente maskinen, slå den på, overføre, slå av igjen og bære opp igjen til sekken. Med dropbox eller andre synce-tjenester kan jeg heller bare åpne en mappe på datamaskinen. Automagisk.
Vis hele sitatet...
ja, og det kan jeg tenke meg sliter deg ut gitt
Hero of Time
bronze's Avatar
Trådstarter
Teknologiske fremskritt skyldes ofte latskap etc... Gjør bare hverdagen litt enklere. =)
bruker du itslearning, går du inn på ePortfolio, administrer filer, mine private filer, last opp fil