Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1208
Har en laptop hvor jeg har bytta ut harddisken som fulgte med med en SSD. Harddisken som stod der har jeg satt der DVD-spilleren stod, siden jeg har mer bruk for harddisken.

Siden harddisken har mye mer plass ligger alt av filmer og musikk der. Når jeg spiller en film eller spilleliste, tar harddisken "pauser", filmen stopper i noen sekunder mens man kan høre harddisken akselerere og lage klikkelyder før filmen fortsetter.

Samme skjer hver gang jeg skal lagre noe, Worddokument f.eks., harddisken må "starte opp" før jeg kan velge lagringssted selv om jeg skal lagre på SSDen.

Noen som vet hvordan jeg kan få harddisken til å være på hele tiden eller hvertfall når jeg spiller av noe fra den?
Ta en titt her og se om det løser problemet.

3. To Never Turn Off Hard Disks
A) Expand Hard disk and Turn off hard disk after, set it to Never ( 0 minutes), click/tap on OK, and go to step 4. (see screenshot below)
Vis hele sitatet...
Harddisk er satt til "Aldri".

Men antar at jeg måtte sjekka innstillingene til harddisk nr 2 eller optisk enhet men fant ikkeno.
On another job.
Reservoir_Dog's Avatar
Vet du hvilket merke HDD'n er? Jeg hadde samme problem med en Western Digital, og måtte laste ned et program for den som ga meg muligheten for å endre flere innstillinger enn de som var i windows.
Sist endret av Reservoir_Dog; 6. juli 2014 kl. 20:20.
Sitat av Reservoir_Dog Vis innlegg
Vet du hvilket merke HDD'n er? Jeg hadde samme problem med en Western Digital, og måtte laste ned et program for den som ga meg muligheten for å endre flere innstillinger enn de som var i windows.
Vis hele sitatet...
Kan du spesifisere hvilket program er du snill? Har en 3TB WD Green til filmer, musikk og generell media, det begynner og bli rimelig irriterende og måtte vente på den hver gang den skal starte. Må ventes på uansett om det er den disken jeg skal inn på eller ikke skjønner du.
Sist endret av WayGone; 7. juli 2014 kl. 03:11.
Sitat av WayGone Vis innlegg
Kan du spesifisere hvilket program er du snill? Har en 3TB WD Green til filmer, musikk og generell media, det begynner og bli rimelig irriterende og måtte vente på den hver gang den skal starte. Må ventes på uansett om det er den disken jeg skal inn på eller ikke skjønner du.
Vis hele sitatet...
Det er en Green disk. Det er meningen at den skal gjøre det, sånn at den er grønn (miljøvennlig), ved å bruke så lite energi som mulig.

Kanskje det samme problemet hos TS?
Dette kan ikke løses, du må bare kjøpe en ikke-green disk.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Det er en Green disk. Det er meningen at den skal gjøre det, sånn at den er grønn (miljøvennlig), ved å bruke så lite energi som mulig.

Kanskje det samme problemet hos TS?
Dette kan ikke løses, du må bare kjøpe en ikke-green disk.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk det til bare med å endre strøminstillingene på den via Windows sine strøminstillinger. Har ikke ventet et sekund siden, så at det ikke går er ikke sant. Jeg vet at Green diskene har den evnen, men jeg vet nå med 100% sikkerhet (siden min ikke skrur seg av lengere) at det kan skrus av.

Sitat av caperno Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Fulgte denne.
Sist endret av WayGone; 7. juli 2014 kl. 06:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.