Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2629
Hei, noen som vet hvordan man får brukt en ny PS3 hvis man har Telenor sitt Zyxel P2602HWT modem? Jeg får feilkodene 80710723 og 80710102. Det står "Det oppstod en feil under nedlastingen." Skjer både med spill- og PS3 programvareoppdateringer. Har prøvd å legge inn disse tallene for DNS på PS3en: Primary 208.67.222.222 Secondary 208.67.200.200. Logget meg inn på modemet for å se om jeg kunne gjøre noe med brannmur-innstillingene, men skjønte ikke mye av de instillingene.
Jeg deaktiverte min brannmur så fungerte ps3'n generelt på nettet. Har nylig bestilt ny router, når den kommer skal jeg og dama knuse zyxelen i sinne, den har bare laget problemer får oss svakeste ruteren skal du leite lenge etter
Har du googla feilmeldingene?
Kablet eller trådløst nett på PS3'n?
Sitat av junkpal Vis innlegg
Har du googla feilmeldingene?
Kablet eller trådløst nett på PS3'n?
Vis hele sitatet...
Har googlet feilmeldingene, lest yahoo-svar, youtube guider, lett etter innstillinger i modemet, på PS3en osv i flere timer. Står at det er tilkoblingsproblem. "Slå ruteren av og på igjen"-løsninger er det masse av. Tydeligvis mange som har lignende problemer, er mange som spør om disse feilkodene.

Den er koblet til med kabel.
Prøv trådløst først?
Sitat av Antonymus Vis innlegg
Prøv trådløst først?
Vis hele sitatet...
Funker ikke. Velger riktig nettverk og nettverkspassord, får meldingen "Forsøket på å oppnå en IP adresse har utløpt."
Har du DHCP-server aktivert på zyxelen?
Sjekket at det ikke er lagt inn noe fast ip på PS3'n?
Sitat av EnPoseBananer Vis innlegg
Funker ikke. Velger riktig nettverk og nettverkspassord, får meldingen "Forsøket på å oppnå en IP adresse har utløpt."
Vis hele sitatet...
Kanskje et dumt forslag, men prøv å slå av annet som bruker nett. Torrenter, eller i det hele og store pc`er. Det trenger ikke å være verre enn at linjen er overbelastet.
Det står at det er DHCP under WAN -> Internet connection -> Encapsulation.

Står bare "Automatisk" under IP adresse. Kommer alltid "Lykkes" ved "Skaff IP adresse". Kommer stadig meldinger om at PS3en har blitt koblet fra nettverket.

Kan legge til at jeg deaktiverte brannmuren og testa, hjalp ikke.
Tenkte egentlig mer på om Zyxelen var satt opp med DHCP mot LAN.
Regner med den er det som default, men kan være en idè å dobbeltsjekke.

Når du testa med trådløs forbindelse mellom PS3 og Zyxel tok du da ut ethernetkabelen fra PS3'n?
Prøvd annen ethernetkabel mellom Zyxel og PS3?
Står DHCP under LAN også. Tok ut kabelen ja, men har kun den kabelen som rekker bort.

Kan jo nevne at jeg har veldig treg linje, 0,6 Mbps. Er det mulig å gjøre noe med PS3en så den ikke begynner forfra hver gang nedlastingen blir avbrutt? Den funker gjerne en halvtime av gangen eller noe..
Slik gjorde jeg det når jeg hadde nett problemer på ps3'n min, verdt et forsøk?

http://i.imgur.com/tBilRHl.jpg
Bra forslag, prøvde det og forsøkte å oppdatere to ganger men hjalp ikke. Så slo på igjen brannmuren.
Sitat av EnPoseBananer Vis innlegg
Bra forslag, prøvde det og forsøkte å oppdatere to ganger men hjalp ikke. Så slo på igjen brannmuren.
Vis hele sitatet...
Må nesten bare høre, har du prøvde å restarte modemet til fabrikkinstillinger?
Har prøvd både den lille Reset-knappen og å ta ut kontakten i 10 min. Setter det modemet tilbake til fabrikkinnstillinger eller bare kobler den opp på nytt?

Fikk koblet meg til trådløst nett, fikk samme feilkode etter ca 50% nedlastet oppdatering. 80710723.
Du er sikker på at ikke selve nettforbindelsen inn til huset faller ut?
Lyser zyxelen annerledes når du mister nett på PS3'n enn når du har nett på PS3'n?