Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3325
Hallo. Kjøpte jo da Starcraft 2. Og da jeg var ferdig med practise med hele 17 seiere, gikk jeg videre til Replacment, hvor jeg møtte bare noobs, vant 4 av 5. Og nå... er jeg i Platinum, jeg ringte Blizzard og sa de ikke kunne gjøre noe med det.

Er dette virkelig sant? Kan de ikke sette meg ned til Bronze? Har noen andre folk opplevd dette før?

Gjør meg jævlig sur at jeg taper over og over igjen ....

Beklager skriveleifer, skrev i aggresjon
Tap mange ganger på rad så blir du demota.
Du vil nok bli satt ned i bronze hvis du taper over og over igjen, litt kjipt da :/

For meg er det omvendt, havnet i silver og ville opp men det skjer aldri! har ligget på rank 1 i division kjempelenge.

Ranking systemet deres er merkelig.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Start mange laddergames og quit med en gang.
Du havner fort i bronze league da.


I sessong to gikk jeg fra silver 2v2 til plat selv etter a ha tapt placement leaguen..
Rart system.
Sist endret av Bombasa; 15. april 2011 kl. 22:42.
I season 2 vant jeg de to første gamene, men havnet på 8. i Bronze.
Tre kvarter etterpå uten spilling var jeg på 64.
Systemet er rart, men that's life. En må bare lære seg spillet og bli bedre I guess, noe jeg ikke klarer, så jeg er på bunnen
systemet er litt merkelig i begynnelsen, men så fort du får unna mer enn 30 kamper burde du være plassert ganske bra
Ja, det suger å tape igjen og igjen og igjen, men det er jo tross alt det du blir god av. Om du har planer om å bli god i et spill så push altid deg selv til å spille mot folk som er bedre enn deg, uansett hvor irriterende det er med lange lose-streaks. Man lærer ingen ting av å spille mot "noobs" som gjør de samme dumme feilene igjen og igjen, ettersom man ikke får noen utfordring og ikke lærer noe nytt. Spill heller mot gode folk, se hva de gjør og forstå hvorfor det funker, samt se dine egne feil og prøv å ikke gjennta dem, så kan jeg garantere deg at du kommer til å bli king kong i SC2.

Du har tross alt kommet deg til plat league. Det betyr høyst sansynlig at du har potensialet.
lå på rank 1 plat nesten hele sesong 1 , men etter en plasement match for sesong 2 var jeg plutselig silver.. skjønner ikke hvordan det funker? men vinner iallefall lett nå
Greia er at man blir plassert utifra MMR. Hvis man vinner mange på rad (eller taper) så vil man ikke bli promota før man begynner å tape en god del, fordi ratioen din trenger å stabilisere seg for å plassere deg riktig. Når du treffer en league der du vinner rundt 50/50 skal du i teorien bli demota/promota til den leaguen. Så det kan godt tenkes du går direkte ned til bronze hvis du taper mye. Er ikke værre enn å bruke en halvtime på å droppe ut av matcher.
Du er ganske dum viss du vil til Bronze..

Jeg er i Bronze. Kom dit med en placement match fordi jeg var bronze league i season 1. Grunnet jeg sugde i 1v1 da. Nå har jeg win streak på 9. Føler jeg brude hvert i silver/gold. Lite motstand i Bronze. Vil bli bedre, ikke bare eie noobs og tro jeg er god fordi jeg vinner mot dem. Slo en med 765 league wins i går.
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Du er ganske dum viss du vil til Bronze..

Jeg er i Bronze. Kom dit med en placement match fordi jeg var bronze league i season 1. Grunnet jeg sugde i 1v1 da. Nå har jeg win streak på 9. Føler jeg brude hvert i silver/gold. Lite motstand i Bronze. Vil bli bedre, ikke bare eie noobs og tro jeg er god fordi jeg vinner mot dem. Slo en med 765 league wins i går.
Vis hele sitatet...
Så jeg burde bare spill vanlig? :O
som nevnt over her, viss du vill bli bedre så spill der du er. Ettersom du spiller vil du sannsynligvis før eller siden havne i den ligaen som du "passer" i uansett.
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Så jeg burde bare spill vanlig? :O
Vis hele sitatet...
Det er opp til deg, men hvis du er plassert totalt feil er det veldig demotiverende å tape hele tiden. Du vil nok rykke ned uansett hvis du er så dårlig som du beskriver, så du kan like greit bare spille - og la MMR-en stabilisere seg selv. @alicante55: Som sagt, du vil ikke bli plassert høyere før du starter å tape
Når blir jeg satt ned da? er på 97 plass i platinum
Om du går på og faktisk satser på å ta spillerne du møter i platinum.Så lenge du ser dine egne replays, se hva du gjør feil og rett på det, så vil jeg si du er mere tjent med å være i en høyere liga enn bronze.

Eventuelt sjekk ut denna: http://www.teamliquid.net/forum/view...opic_id=118212
Står hvordan systemet funker. (wall of text) =P
hadde selv ikke spillt spillet på lange, og før jeg tok meg en pause for vel 5 måneder siden var jeg i diamond - og har aldri orket å spille igjen siden jeg bare kom til å tape masse kamper mens jeg ventet på å bli bli flyttet nedover i leagues. Tenkte at nå som ny season startet kunne jeg gjøre nye placement matches og starte fra scratch - men den gang ei.

Fikk først beskjed om å kun spille en kamp, ikke 5 som før. Jeg spiller denne og møter en fra diamon league, som knuser meg som om jeg var ingenting. Og blir plassert i platinum selv. Sukk.
Hvor lenge varer en sesong ?
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Hvor lenge varer en sesong ?
Vis hele sitatet...
Lenge. Sesong to startet nettopp, så sesong én varte fra spillet kom ut til 30. mars i år.


Sitat av etse Vis innlegg
hadde selv ikke spillt spillet på lange, og før jeg tok meg en pause for vel 5 måneder siden var jeg i diamond - og har aldri orket å spille igjen siden jeg bare kom til å tape masse kamper mens jeg ventet på å bli bli flyttet nedover i leagues. Tenkte at nå som ny season startet kunne jeg gjøre nye placement matches og starte fra scratch - men den gang ei.

Fikk først beskjed om å kun spille en kamp, ikke 5 som før. Jeg spiller denne og møter en fra diamon league, som knuser meg som om jeg var ingenting. Og blir plassert i platinum selv. Sukk.
Vis hele sitatet...
Placement matchen for sesong to brukes kun fordi systemet til Blizzard krever at du spiller én match for å bli plassert i en division - hvilke league du havner i blir avgjort av MMR (hidden rating, litt som hidden arena rating i WoW).

Ellers er jeg enig, det hadde hvert praktisk å kunne cleare MMR-en sin og starte fra scratch hvis man ønsket det. Det er kjipt å være stuck i en league man ikke passer i, det være seg for lav eller for høy.
Sist endret av Restyle; 16. april 2011 kl. 14:29.
Ok. Idag har jeg spilt 10-14 matcher. Tapt all, har ikke vært i nærheten av å vinne EN gang!

Hva nå? Er det mulig om noen kan hjelpe meg litt? instruere meg på Skype mens jeg spiller mot en bot?
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Ok. Idag har jeg spilt 10-14 matcher. Tapt all, har ikke vært i nærheten av å vinne EN gang!

Hva nå? Er det mulig om noen kan hjelpe meg litt? instruere meg på Skype mens jeg spiller mot en bot?
Vis hele sitatet...
YouTube, se replays og strategier. Har lært mye av det.
Tips: Day9 på youtube han lager vids som varer rundt en time der han forklarer alt fra basic til mer "viderekommende" strategier/common game sense. OG han er en gamer som vet hva han snakker om hvertfall
Sist endret av The Nameless; 16. april 2011 kl. 19:35.
Det er et Custom game som heter Koth orb. Dette er vanlige 1v1 matches men med mange observers! Gamen har plass til mange, vanlig å gå med rundt 10. Når man kommer inn kan man checke av "I want to play" av de som velger dette blir 2 randomet, alle andre observerer og vedder credits på hvem de tror vil vinne. Vinneren står så lenge han vil.

Jeg, som er terran, elsker når andre gode terrans joiner gamen. Da ser jeg hva de gjør i forskjellige situasjoner, det blir som å se replays, bare live. Man kan diskutere strategier og performance i øyeblikket, og det er utrolig morro. Playerne kan selvfølgelig ikke se observer chat, men observere kan se player chat.

Spillet ligger vel på 5 side i Custom games, eller du kan søke på "Koth Orb"
Denne er fin for litt basics som tar opp en del feil som veldig mange gjør, og forklarer hvordan man faktisk burde spille. http://www.sc2-strategy.com/day9-dai...-with-djwheat/
Lo høyt av at du har ringt Blizz. Selv er jeg i platinum, uten å fortjene det - egentlig er jeg en silver/gold spiller, som har 6 poola meg gjennom placements. Merkelig, det der. Men er fortsatt noe i det folk sier - du blir bedre av å spille mot motstandere som er bedre enn deg. Det er kjipt å tape 10 på rad, men er du i platinum burde du se over replays, og finne ut - hva gjorde du feil / hva gjorde h*n som du ikke gjorde? Finn ut hva som gjør at du taper, og snu på det. Og se day9, han er fantastisk.
Kan dere kanskje sende noen links til videoer? Er litt vanskelig å orientere seg

Trenger litt hjelp med Terran vs alle raser
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Kan dere kanskje sende noen links til videoer? Er litt vanskelig å orientere seg

Trenger litt hjelp med Terran vs alle raser
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/user/day9tv#g/u
^
|
Link til Day[9] sin youtube kanal, se videoene hannes
Har lært så sykt mye av han fyren